Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiättekö. Maanantaina sain sen ovisplussan. No tänään torstaina mulla on joko ovulaatio käynnissä vasemalla tai joku kysta repeemässä. Voiko ovis tulla näin paljon myöhemmin kuin plussa? Mietin jo sitäkin, että jospa sieltä tulikin molemmilta puolilta munasolu ja saadaan kaksoset :D

Mut siis on niin pirun kipee et jopa seksi sattu. Ei yleensä oo näin kipee ovulaatio, vaikkakin kyllä yleensäkin tunnen jotain kipua. Nännit on myös tosi arat ollu jo pari päivää.

Kiva kun kohta kaikki testaillaan samaan aikaan! :)

Kaivoin netin syövereistä tämmösen:

ImageUploadedByVau Foorumi1539275661.496579.jpg

Aiheesta on tehty joku ihan uskottavan kuulonen tutkimus minkä pohjalta tämä kuva on askarreltu. Tässä on musta aika hyvin selitetty tätä lh-piikin monimuotoisuutta per nainen ja myös per kierto :)

Kaivoin netin syövereistä tämmösen:

View attachment 73085

Aiheesta on tehty joku ihan uskottavan kuulonen tutkimus minkä pohjalta tämä kuva on askarreltu. Tässä on musta aika hyvin selitetty tätä lh-piikin monimuotoisuutta per nainen ja myös per kierto :)

Mitä noissa siis tapahtuu? Onko C-kuvassa 2 ovista? Mikä tuo katkoviiva on?

Toi kuva havainnollistaa vaan sitä miten erilaisia lh-piikkejä voi ihmisillä olla (määrä veressä, sen kasvu ja väheneminen) ja miten testiviiva vahvistuu/haalenee suhteessa veren lh-pitoisuuteen.

Kuva vaan selittää sitä miks joku voi saada esim neljänä päivänä vahvaa plussaa ja joku toinen saa vain yhtenä päivänä.

Mitä tulee tohon kaksoishuipulliseen lh-piikkiin, en usko että siinä olisi kahta ovulaatiota. Varmaan ensimmäinen huippu ei vielä irroittanut munasolua vaan vasta tuo toinen. Ja sitten lh-taso laskee.

Tai jotain sinnepäin :)

Olisko toi vaakasuora katkoviiva vain katsojan avuksi et pystyy paremmin arvioimaan lh-käyrien eroja?

Ja toi toinen katkoviiva jokin muu hormooni? Estrogeeni?

Mä unohdin sitte laittaa lugesteronin ku lähdin töihin.. Voi peeveli mä sanon! No mä tungen sen tonne alakertaa ku joskus pääsen töistä kotii!

Ei tää sit varmaan ollutkaan ovulaatio. Illalla kipu tuolla vasemmalla oli todella kova. Lämpötyynyn kanssa koitin nukkua, mut en saanut unta. Jossain välissä nousin käveleen, josko se auttais. Sit tuli niin kova kipu että oksennus oli lähellä. Nyt herätessä kipua ei ollut mut viis minuuttia sen jälkeen se alkoi taas. Nyt mietin täällä mitä teen? Pitäiskö tässä mennä lääkäriin vai voiko tää olla normaalia? Tuskin ovis ainakaan näin kauaa kipuilee. Välillä kipu on niin kovaa, että tuntuu jaloissa asti. Voiko olla joku kystan repeeminen? En viitti ottaa edes särkylääkettä, että ei tallettelut tuhoudu :D

Pottu, kyllä ehkä sun taustalla (ku, endo, leikkauksen jälkeiset vuodot/hyytymät) menisin lääkäriin, jos kivut vielä jatkuu. Mulla on kans tosi voimakkaat ovulaatiokivut, mutta se pahin kipu kestää korkeintaan tunnin, silloin kyllä tuntuu, että koko munasarja räjähtää, mutta ne kivut kyllä häviää sit :woot:

Mee ihmeessä Pottu lääkärin pakeille jos ei helpota. Mulla saattaa oviskivut kestää välillä reippaasti yli 12h, mutta yleensä ovat yön jälkeen helpottaneet, eivätkä ole palanneet! Sulle ei nyt kyllä toivoisi minkäänmoisia ylimääräisiä kipuja, oot joutunut kestämään ihan tarpeeksi!:/

Mulla on yleensä ihan kellontarkka kierto. Paitsi nyt! Pitkästä aikaa olen yrittänyt tikuttaa ovista. Ei niin mitään! Tänään sen olisi pitänyt olla. Voipi olla, että jää tulematta!:o

Kävin aamulla työlääkärillä, joka teki sisätutkimuksen ja totes, että molemmilla puolin vähän aristaa, mut vasemalla enemmän. Uus aika gynelle. Tässä välissä kävin kotona ja kipu ylty niin lujaks, että oksensin pari kertaa. Matkalla gynelle kipu jo vähän laantu. Noh, gyne puhu huonosti suomea, joten kaikkea ei ymmärretty. Mutta hänen mielestään siellä oli vasemmassa munasarjassa kysta, joka oli puhjennut. Hänen mielestään vaaraton - ootteko samaa mieltä?

Nyt jo sata kertaa parempi olo, ei satu niin paljoo. Aattelin soittaa maanantaina sille mun naistenklinikan lääkärille ja kysyä mitä se on tästä mieltä.

Mutta että mitä vielä!

Pottu,Yleensä nuo kystät aiheuttaa aika kovaa kipua.Voi siis hyvin olla kystästä johtuvaa.

Kävin aamulla työlääkärillä, joka teki sisätutkimuksen ja totes, että molemmilla puolin vähän aristaa, mut vasemalla enemmän. Uus aika gynelle. Tässä välissä kävin kotona ja kipu ylty niin lujaks, että oksensin pari kertaa. Matkalla gynelle kipu jo vähän laantu. Noh, gyne puhu huonosti suomea, joten kaikkea ei ymmärretty. Mutta hänen mielestään siellä oli vasemmassa munasarjassa kysta, joka oli puhjennut. Hänen mielestään vaaraton - ootteko samaa mieltä?

Nyt jo sata kertaa parempi olo, ei satu niin paljoo. Aattelin soittaa maanantaina sille mun naistenklinikan lääkärille ja kysyä mitä se on tästä mieltä.

Mutta että mitä vielä!

Vaikea sanoa tähän... mä ite varmaan tekisin niin et jos olo on hyvä ja ei enää kipuja, oottaisin maanantaihin. Mut jos tulee yhtään mitään outoa tai uudestaan sitä kipua niin sit menisin kyllä päivystykseen.
Voi kurjaa että sul on niin kovat kivut et lentää laatta! <3 tsemppiä!!!

Onko kaikki hyvin pottu?

Mites muilla menee? Heitsu oot kyl kova hermoinen mimmi jos pystyt oottamaan testipäivään asti!! 19.10.?
No eihän siihen oo toisaalta ku vajaa viikko enää :)

Mulla.... lämmöt on koholla!! Toivon kovasti että nyt saisin nauttia siitä maagisesta keskenmenon jälkeisestä ”hedelmällisyys huipusta”! Oireet on nimittäin voimakkaammat! Niin ovisoireet kuin sen jälkeisetkin :) :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Tässähän tämä, töihin menossa. Vähän kyllä syö mieltä tää mun ammatti, kun lähes kaikki viikonloput töissä. Ainoastaan vapaana sellaset mitä on toivonu vapaaksi jonkun hyvän syyn takia.

Mies tekee yötä arkisin ja joskus on viikonloppuvuoroja. En muista, koska ois nukuttu yhdessä lusikassa. Kun mä teen pelkästään aikasia aamuja, salivuorot mitä mulla nyt on ollu tässä vaihtelun vuoksi on vähän myöhemmin alkavia vuoroja, mikä on ihan kiva..

Huh, täällä hengissä. Tänään ei onneks satu enää ollenkaan - ihanku mitään ei olis tapahtunukkaan! Oon vaan niin onnellinen, että ei tarvittu mitään leikkausta tms. Toivottavasti pari päivää aiemmin ollut ovis ei kärsinyt tosta ja onneks sentään kamppailin ton kaiken kivun läpi ilman särkylääkkeitä. Nyt ois kyllä jo paree tulla sit se vauva :D

Smithillä kuulostaa kyllä nyt tosi lupaavalta!! Ihanaa jos sun keho on vihdoin palautunut ja alkaa toimiin säännöllisemmin! Ja niinhän sitä tosiaan sanotaan, että keskenmenon jälkeen sitä usein nappaa että nyt kaikki peukut pystyyn! Ehkä me kaikki voitais uhrata niitä vuohia alttarille nyt, josko se auttais :D

Ja alinah, on kyllä raskasta tommonen :( Saatteko hyvin lomaa yhtäaikaa kesällä ja jouluna sentään?

Takaisin