Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Unicorn, mitähän ihmettä toi flo sit oikein sekoilee? En saa mitenkään väännettyä, että sulla vois olla 5+4 :D Kyllä se on oikeasti vasta 4+jotain ja digi näyttää ihan oikein ja on aikataulussa:) Aikaisintaan torstaina tai perjantaina voisit saada sen 3+ digiin.

Pipsu, PCOS kuulostaa varmasti tosi pahalta diagnoosilta, mutta siihen on lääkkeet, joilla saadaan ovis aikaiseksi. Mä tiedän paljon PCOS:stä kärsineitä naisia, jotka on sit oikean lääkityksen saatuaan onnistunut tosi nopeasti. Tsemppiä!

Mä kävin heti aamutuimaan gynellä ja sain lugereseptin luteaalin pidennykseen. Mullahan on luteaali vaan lyhentynyt lyhentymistään ja nyt viimeksi se oli vain 10 päivää ja tiputtelu alkoi 2 päivää aikaisemmin. Kokeillaan nyt tällä ennen varsinaisia hoitoja ja katotaan, mitä tulee.

Pipsulle tiedoksi pcos ei ole este raskautumiselle, jotkut pärjää myös ilman lääkityksiä. Minun kohalla ei onnistanut moneen vuoteen joten söin sitten yhen kierron letrozolia ja kuinkas kävikään. Toki alussa vasta mutta kuitenki, 5+5 menossa, mutta lääkkeet auttoi :)

Mullakin epäiltiin tota ennen endoa, mutta seuraava gyne jo sanoikin, että ei ole tuo kyseessä. Oliko tämä nyt satavarma vai epäilys? Saitko jonkun lääkityksen?
Joo, tai mulla on muutenkin ollu monirakkulaiset munasarjat, mutta joka kerta niitä rakkuloita on ollu ultratessa enemmän ja enemmän, munasarja ei jaksa puskea johto follia, kun on niin paljon follikkeleita, letrot mulla onneksi toimii hyvin, mutta ois kiva saada oma kroppa toimimaan ilman mitään lääkkeitä :) Teroluteilla nyt katkaisen kierron :)

Pipsulle tiedoksi pcos ei ole este raskautumiselle, jotkut pärjää myös ilman lääkityksiä. Minun kohalla ei onnistanut moneen vuoteen joten söin sitten yhen kierron letrozolia ja kuinkas kävikään. Toki alussa vasta mutta kuitenki, 5+5 menossa, mutta lääkkeet auttoi :)
Joo, mullakin on ollu nuo letrot käytössä ja ne toimi kyllä hyvin, mutta raskaus ei alkanut. Mulla on vaan yks munanjohdin, niin sekin heikentää mahdollisuuksia, mutta onneksi on järeämpiäikin keinoja olemassa :) Onnea raskaudesta :)

Unicorn, mitähän ihmettä toi flo sit oikein sekoilee? En saa mitenkään väännettyä, että sulla vois olla 5+4 :D Kyllä se on oikeasti vasta 4+jotain ja digi näyttää ihan oikein ja on aikataulussa:) Aikaisintaan torstaina tai perjantaina voisit saada sen 3+ digiin.

Pipsu, PCOS kuulostaa varmasti tosi pahalta diagnoosilta, mutta siihen on lääkkeet, joilla saadaan ovis aikaiseksi. Mä tiedän paljon PCOS:stä kärsineitä naisia, jotka on sit oikean lääkityksen saatuaan onnistunut tosi nopeasti. Tsemppiä!

Mä kävin heti aamutuimaan gynellä ja sain lugereseptin luteaalin pidennykseen. Mullahan on luteaali vaan lyhentynyt lyhentymistään ja nyt viimeksi se oli vain 10 päivää ja tiputtelu alkoi 2 päivää aikaisemmin. Kokeillaan nyt tällä ennen varsinaisia hoitoja ja katotaan, mitä tulee.

En minäkään :D viimeiset kk 26.5. Ja tämä näyttää näin!
ImageUploadedByVau Foorumi1530086569.405666.jpg

Toivottavasti Heltsu ivf hoitoon pääsette elokuussa :) Minullakin se silloin koittaa :)

Postasin aiemmin kuvat ovistikuista, mitä oisin ehkä erehtynyt luulemaan plussaksi, mutta kyllä ne omat tuntemukset piti paikkansa ja gynellä varmistui kierto ovuloimattomaksi kierroksi. Sinällänsä ei harmita, koska munasarja oli aktiivinen leikatulta puolelta, mutta sain nyt PCOS diagnoosin :sad001
Toivotaan parasta että päästään elokuussa ivf hoitoon.

Toivottavasti Heltsu ivf hoitoon pääsette elokuussa :) Minullakin se silloin koittaa :)

Postasin aiemmin kuvat ovistikuista, mitä oisin ehkä erehtynyt luulemaan plussaksi, mutta kyllä ne omat tuntemukset piti paikkansa ja gynellä varmistui kierto ovuloimattomaksi kierroksi. Sinällänsä ei harmita, koska munasarja oli aktiivinen leikatulta puolelta, mutta sain nyt PCOS diagnoosin :(

Itselläni on pcos ja OI:llä esikoinen saatu aikaiseksi ja nyt odotan kolmatta lasta ja meidän toista luomulasta♡ Pcos ei ole mikään este lapsen saannille.

Sieltä Flon asetuksista pystyy muuttamaan sen miten se niitä viikkoja näyttää. Sama ongelma oli täälläkin aluksi :D

Mulle muuten lääkäri suositteli käyttämään Donaverty valmistetta myös hoidon aikana, sulla tais olla vähän samanlaiset munasarjat ku mulla :)
Missäpäin olittekaan hoidoissa HUS?Joo monirakkulaiset munasarjat on ja diagnoosia ei vielä löydy ja aina kovasti tulee follikkeleita myls hyper riski suuri.

Vau jännää!! Toivotaan että tuo toivotun tuloksen :wink
Nyt on tutkimuksessa käyty ja siitä kohtalaisen hyvin selvitty :grin Tuubat oli hyvin auki ettei niissä mitään, mutta sanoihan tuo lääkäri ja hoitaja kuulleensa ennenkin että tämä aukkarikierto olisi ollut juuri SE kierto. Toiveikkain ajatuksin siis tässä itsekin, suurilta osin Unicorn sun ansiosta :joyful: Lääkäri oli myös sitä mieltä että voisin jatkaa letroja jos ei nyt tässä kierrossa tärppää. Joten sain vielä uuden reseptinkin niistä. Näillä eväillä syksyyn.

Muokattu viimeksi:
Miten tuohon Flohon lisätään jo vähän pidemmällä oleva raskaus? Laitoin nyt niin näyttää viittä viikkoa.

Nyt on tutkimuksessa käyty ja siitä kohtalaisen hyvin selvitty :grin Tuubat oli hyvin auki ettei niissä mitään, mutta sanoihan tuo lääkäri ja hoitaja kuulleensa että tämä aukkarikierto oli juuri SE kierto. Toiveikkain ajatuksin siis tässä itsekin, suurilta osin Unicorn sun ansiosta :joyful: Lääkäri oli myös sitä mieltä että voisin jatkaa letroja jos ei nyt tässä kierrossa tärppää. Joten sain vielä uuden reseptinkin niistä. Näillä eväillä syksyyn.
Missä kävit aukkarissa? Ihan jollain perusgynellä vai jollain lapsettomuusklinikalla? Ja olitteko muuten olleet hoidossa jollain klinikalla tai olleet esim. ensikäynnillä vai varasitko ton vaan suoraan itse? Mies on vähän sitä mieltä, että me ei ehkä tarvittaiskaan sitä lapsettomuusklinikan ensikäyntiä kuukauden päästä, kun tän päivän gyne suositteli kokeilemaan pelkillä lugeilla 4 kiertoa. Mä nyt kuitenkin haluaisin ainakin sen aukkarin mahdollisimman pian.
T. Malttamaton

Missä kävit aukkarissa? Ihan jollain perusgynellä vai jollain lapsettomuusklinikalla? Ja olitteko muuten olleet hoidossa jollain klinikalla tai olleet esim. ensikäynnillä vai varasitko ton vaan suoraan itse? Mies on vähän sitä mieltä, että me ei ehkä tarvittaiskaan sitä lapsettomuusklinikan ensikäyntiä kuukauden päästä, kun tän päivän gyne suositteli kokeilemaan pelkillä lugeilla 4 kiertoa. Mä nyt kuitenkin haluaisin ainakin sen aukkarin mahdollisimman pian.
T. Malttamaton
Kävin yksityisellä lapsettomuusklinikalla. Ei olla hoidoissa, ainakaan vielä. Mä kävin kyseisellä klinikalla gynellä vuosi sitten pyytämässä apuja kun kierto oli kestänyt 3kk. Ja vuodenvaihteessa kävin uudelleen, jolloin sain letrot kokeiluun. Tämmöisiä yksittäisiä käyntejä siis. Vielä ei olla miehelle mitään tutkimuksia tehty, koska meillä joitakin vuosia sitten ehkäisystä huolimatta raskaus sai alkunsa, minkä takia myös tämän päivän lääkäri oli sitä mieltä ettei miehen tutkimukset vielä ajankohtaiset.

Takaisin