Mamman haave x 3
Satasella mukana keskusteluissa
Onnea pipsu :)
On: polilla käyty. Mitään vikaa ei löytynyt minusta vieläkään.. paitsi epäili oikean munasarjan (ja vasemman?) olevan pcos tyyppisiä..? hassua kun ensin sanoi että ei mitään vikaa, mutta sitten kuitenkin olis pcos? Oireitakin löytyy. Gyne keväällä ei sanonut pcos:ta mitään.
Munasolureserviä on vaikka muille jakaa.. labra-arvot ihanteelliset. BMI liikaa lapsettomuushoitoihin, joten sain ajan ravitsemusterapeutille.. mikä on hassua, koska oon tässä jo puoli vuotta syönyt mun entisen pt:n ohjeilla , eikä ruokavaliossa oo mitään remontoitavaa.. :D -6kg kesästä ja kokoajan teen töitä sen eteen.. mutta köydään nyt sitten. Viikon päästä progekokeet. Gyne sanoi että näyttäisi ovulaatio olevan tänään tai huomenna. Oli jo 12mm folli puhkeamaisillaan ja limakalvo hyvä raskaudelle. Miehelle lähete spermatesteihin. Jotenkin jäi vähän huono fiilis. Hirvee stressi painosta. Sanoi se lohdutukseksi sitten lopuksi, että nykyinen paino ei estä raskautumasta.. mutta ei paljon lohduta. :/
Itsekin rakkulaiset munasarjat omanneena lääkäri sano, et jos meinaa olla pco:ta, nii heillä om taipumus sairastaa/saada metabolinen oireyhtymä ja laihtuminen on vaikeempaa ku normi kansalaisella.. mulla tosin rakkulat vähentyneet laihtumisen myötä, eli mulla oli luultavasti kyseessä lihavuuden tuoma pco. Tsemppiä laihdutus urakkaan ja vauvaprojektiin! Itsellä nyt alkaa vasta konkreettisesti se vauvan saaminen olemaan mahdollista ku oon päässy sairaanloisesta ylipainosta lievään ylipainoon!