Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea pipsu :)

On: polilla käyty. Mitään vikaa ei löytynyt minusta vieläkään.. paitsi epäili oikean munasarjan (ja vasemman?) olevan pcos tyyppisiä..? hassua kun ensin sanoi että ei mitään vikaa, mutta sitten kuitenkin olis pcos? Oireitakin löytyy. Gyne keväällä ei sanonut pcos:ta mitään.
Munasolureserviä on vaikka muille jakaa.. labra-arvot ihanteelliset. BMI liikaa lapsettomuushoitoihin, joten sain ajan ravitsemusterapeutille.. mikä on hassua, koska oon tässä jo puoli vuotta syönyt mun entisen pt:n ohjeilla , eikä ruokavaliossa oo mitään remontoitavaa.. :D -6kg kesästä ja kokoajan teen töitä sen eteen.. mutta köydään nyt sitten. Viikon päästä progekokeet. Gyne sanoi että näyttäisi ovulaatio olevan tänään tai huomenna. Oli jo 12mm folli puhkeamaisillaan ja limakalvo hyvä raskaudelle. Miehelle lähete spermatesteihin. Jotenkin jäi vähän huono fiilis. Hirvee stressi painosta. Sanoi se lohdutukseksi sitten lopuksi, että nykyinen paino ei estä raskautumasta.. mutta ei paljon lohduta. :/

Itsekin rakkulaiset munasarjat omanneena lääkäri sano, et jos meinaa olla pco:ta, nii heillä om taipumus sairastaa/saada metabolinen oireyhtymä ja laihtuminen on vaikeempaa ku normi kansalaisella.. mulla tosin rakkulat vähentyneet laihtumisen myötä, eli mulla oli luultavasti kyseessä lihavuuden tuoma pco. Tsemppiä laihdutus urakkaan ja vauvaprojektiin! Itsellä nyt alkaa vasta konkreettisesti se vauvan saaminen olemaan mahdollista ku oon päässy sairaanloisesta ylipainosta lievään ylipainoon!
 
Voi ei Rintta:sad001 Mulla oli kans kkm lokakuussa. Se on niin totaalisen lamaannuttava pettymys, kun ultrassa ei olekaan elävää sikiötä:sad001 Halaus ja voimia toipumiseen:Heartred
 
Mullahan kans löytyi lokakuussa pco vasemassa munasarjasta mutta joulukuussa sitä ei sit enään ollutkaan. Että saa nähdä, onko taas ilmestynyt kun viikon päästä ultra kun tämä paino tässä jojoillut!
 
Voi Rintta, se on niin kylmäävä tunne kun odottaa parasta ja sitten tuleekin huonoja uutisia :( Jaksamista sinulle!
 
Kysyn myös täällä: onko kellään kokemusta inofolicista? Kyseessä on siis ravintolisä, joka sisältää myo-inositolia ja foolihappoa. Sillä jotkut pcos:stä kärsivät on saaneet tosi hyviä tuloksia ja se on normalisoinut kuukautiskiertoa. Jos mulla ei tässä kierrossa tärppää, kokeilen sitä seuraavassa kierrossa. Epäilen, että mullakin saattaisi olla pco-tyyppiset munasarjat, kun tää kierto on niin outo, eikä näköjään johtunut kilpirauhasen liikatoiminnastakaan, kun kilppariarvot nyt laskeneet, mutta kierrolle ei ole tapahtunut mitään.

Unicorn, laihduttaminen on tosi rankkaa ja ihan ymmärrän, ettei siihen millään meinaa paukut riittää työn ja pienen lapsen kanssa. Jos ruokavalio on kunnossa ja oot ennenkin laihduttanut, mutta kilot on tullut takaisin, voisitko saada ravitsemusterapeutilta vinkkejä siihen, miten voisit pudottaa vähän painoa ilman, että susta edes tuntuu siltä, että laihdutat? Tahdonvoima on kuin lihas, joka väsyy, jonka takia painonpudotuksen ei pitäisi perustua siihen, että raahaudut kuoleman väsyneenä lenkille. Kukaan ei jaksa sitä loputtomasti. Mä itse oon käyttänyt painonhallinnan apuna esim. sitä, että syön pieneltä lautaselta pienellä lusikalla, jolloin syön vähemmän ja syöminen kestää kauemmin. Ja kävi miten kävi, hienosti oot joka tapauksessa jo pudottanut painoa:)
 
Postista noudettavissa nyt näköjään viikko sitten torstaina tilaamani clearbluen kaksoishormooni ovistestit, täytyy katsoa jaksaako tänään käydä hakemassa. :)
 
Ei nyt osaa tästä iloita, haluan ainakin sen kohdunulkoisen sulkea pois ja sain onneksi lähetteen verikokeisiin :)

Auttaako vhh-ruokavalio pcos:iin ? Oon kuullu, että joillekin ois siitä apua :)
 

Liitteet

  • IMG_20180207_133943.jpg
    IMG_20180207_133943.jpg
    629.4 KB · Katsottu: 205
pipsu: jos yhtään helpottaa, niin mulla ensimmäinen haamuntapainen tuli dpo13 ja kunnon leffaviivoja en saanut ollenkaan vaikka viikon vai vielä kauemmin tein testejä. Ja ei ollut kohdunulkoinen tms. Joillakin hcg nousee vain ilmeisesti hitaammin ja se ei silti tarkoita mitään :)
 
Ei nyt osaa tästä iloita, haluan ainakin sen kohdunulkoisen sulkea pois ja sain onneksi lähetteen verikokeisiin :)

Auttaako vhh-ruokavalio pcos:iin ? Oon kuullu, että joillekin ois siitä apua :)

Mähän oon siis ollut tässä vhh ruokavaliolla ja loka-joulukuu välissä se oli hävinnyt. Että tiedä sitten oliko vaan sattumaa, mutta samalla painoakin on tippunut. Luulen kyllä painon pudotuksen ja tuon ruokavalion auttavan asiaa. :)

Ja nyt turhat murehtimiset pois, oot niin raskaana!
 
Muokattu viimeksi:
Pipsu ihana näky digissä <3 Oon niin ilonen teidän puolesta! Hyvä että pääset verikokeeseen :) Etkös pääse ultraankin heti alussa, aiemman ku:n takia? Mulle ainakin sanottiin, että heti jos alkaa toinen raskaus niin ultrataan että on oikeessa paikassa. Ja koita olla stressaamatta vuodosta. Stressi on nyt se mitä pitää välttää. Tsemppiä <3
 
Ei nyt osaa tästä iloita, haluan ainakin sen kohdunulkoisen sulkea pois ja sain onneksi lähetteen verikokeisiin :)

Auttaako vhh-ruokavalio pcos:iin ? Oon kuullu, että joillekin ois siitä apua :)
PIPSU!!! Siis mitä! Onnea (?) :D Miten et oo huudellut tuosta missään? Onhan tyyppi edelleen kyydissä?
 
Höh, ei ne menkat loppunutkaan. Jonku mutkan takaa rupes vuotaa lisää niinku. Ei yllätä!
 
.
PIPSU!!! Siis mitä! Onnea (?) :D Miten et oo huudellut tuosta missään? Onhan tyyppi edelleen kyydissä?
Siis eilen vasta sain haamun ja tänään tuon 1-2 viikkoa :D Ja tänään on tullu hieman rusehtavaa vuotoa :( Menkkojen pitäis alkaa perjantaina, että ihan alussa mennään ja voihan se jäädä vielä kemialliseksikin..mutta täytyy toivoa, että kestäis loppuun asti :) Tsemppiä öö, keskiraskauteen sinne ! :)
 
.

Siis eilen vasta sain haamun ja tänään tuon 1-2 viikkoa :D Ja tänään on tullu hieman rusehtavaa vuotoa :( Menkkojen pitäis alkaa perjantaina, että ihan alussa mennään ja voihan se jäädä vielä kemialliseksikin..mutta täytyy toivoa, että kestäis loppuun asti :) Tsemppiä öö, keskiraskauteen sinne ! :)
Pidän sulle peukkuja. Mä vedin tossa vaiheessa vielä punkkua lasin per ilta ihan sen takia, että edesauttais sitä kiinni pysymistä. Helpottaa ehkä myös rentoutumiseen. Huomenna mulla on 16+0. Viikkoja on monta, mutta silti aika matelee. Ärsyttävää. :D
 
Pidän sulle peukkuja. Mä vedin tossa vaiheessa vielä punkkua lasin per ilta ihan sen takia, että edesauttais sitä kiinni pysymistä. Helpottaa ehkä myös rentoutumiseen. Huomenna mulla on 16+0. Viikkoja on monta, mutta silti aika matelee. Ärsyttävää. :D[/QUOTE
Oisinpa jo nuilla viikoilla :grin Nyt tuntuu, että matelee tunnit ! :grin
 
Mähän oon siis ollut tässä vhh ruokavaliolla ja loka-joululuu välissä se oli hävinnyt. Että tiedä sitten oliko vaan sattumaa, mutta samalla painoakin on tippunut. Luulen kyllä painon pudotuksen ja tuon ruokavalion auttavan asiaa. :)

Ja nyt turhat murehtimiset pois, oot niin raskaana!
Toivottavasti sullakin ne letrot alkaa potkimaan ja varmasti hyvin toimiikin, kun selkeä ovulaatio ongelma :)
 
Toivottavasti sullakin ne letrot alkaa potkimaan ja varmasti hyvin toimiikin, kun selkeä ovulaatio ongelma :)

Joo toivotaan parasta, jännityksellä odotan ultraa. :)
Ei ainakaan mitään sivu oireita oo näistä tullut vielä, onhan tässä vielä 3 päivää syötävänä. :)
 
Takaisin
Top