Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon 162cm ja 68kg eikä mulle oo yhdessäkään lääkärissä sanottu painosta. Ei lapsettomuustutkimuksissa eikä endolääkärissäkään. Toki ylipainoo on, mutta ei mun mielestä niin paljon, että siitä tarvis kauheesti huomautella.

Sanompa muuten vielä, että munkaan endo ei näy ultrassa, vaikka nyt jo tiedetään missä se pesäke on. Silti lääkäri ei saanut sitä näkyyn ultrassa. Ei sillä, että sulla sitä ois, mutta yleisesti vaan että ei se näköjään aina näy. Jos on kipuja niin kannattaa vaatia enempi tutkimuksia.

Kiva, että ovis on jo melkein käsillä! Pidän peukkuja, että tärppää ennen hoitoja!! :)

Joo hänelle tuntui paino olevan jokin pakkomielle.. En jaksa stressata,mutta koitan toki edelleen saada tippumaan.

Ja itsekin vähän ihmettelin tuota hänen ei ole endoa kommenttia.. varsinkin kun sanoi kuitenkin, että se tiputtelu voisi viitata endoon :D kokeili myös kohdun kannattimet, joiden totesi olevan tosi kireät , mutta että sielläkään ei tuntunut(?!?) endoa.

Aion todella seurata kipuilua ja muita oireita. Hakeudun sitten toiselle gynelle, jos siltä tuntuu. Edelleen sitä endoa vähän epäilen..

Ja hei, hurjasti tsemppiä sulle<3 ihan super pitkä kierto :( päättyisipä se pian!
 
Jaahas, pitipä jättää soittopyyntö klinikalle: kilpparikokeen tulos TSH 2,22, kun pitäisi olle 1-2. T-4V on ok 16. Olisipa kiva kuulla, aloitanko heti huomisesta lääkityksen viilausta ylöspäin vai miten tässä käy. Mulla on terveen paperit mammografiasta, ja oon koittanut kunnostautua liikuntarintamalla... en tiiä, mahdollisimman terveen oloinenhan sitä saisi olla, että hyväksyvät vielä äitikandidaatiksi.
Sokerirasityksessakin kävin joulukuulla. Paastoarvo hiukan siinä ja siinä 5,3 - eli RaDin rajoilla mennään. En pysty laihduttamaan (BMI 21), ja hiukan tiukkaa tekee VHH-dieetti jne. Saapa nähdä, miten tämä kevät menee. Pääseekö yrittämään raskautta alkionsiirrolla.
edit: kilppariarvot hyväksyttiin, mutta lääkäri klinikalla vaihtuu. Nyyh :/ Toivotaan, että saadaan kiva lääkäri tilalle.
Katjusha kp 15/ 30?
 
Muokattu viimeksi:
Jippii, lisää plussia! Onnea marce ja magnusti! Tarroja ja liimaa pienille!

Kp 1, oletetusti. Yllättävän vähän ottaa päähän. Ostin ainekset vihersmoothieen. Sokerit jätän tähän kiertoon ihan minimiin. Puhdasta ravintoa ja liikuntaa, letroistakin pidän tauon. Stressivapaa kuukausi, en edes yritä raskautua, josko tulis onnellinen vahinko..:p

Mä oon kans koittanu jättää sokeria, mutta se on ku huume! Tulee oikeesti hirveet vierotusoireet ja eihän niitä kukaan jaksa :D Jos sulla on hyviä vinkkejä tohon niin jaa ihmeessä!
 
Mä oon ollu nyt uudesta vuodesta asti sokerittomalla, mutta oon kyllä juonu nyt pepsimaxia ehkä vähän liikaakin..ei hyvä sekään :)
Mitenköhän pystyisi vähentämään kofeiinia, oon huomannu, että mulla tulee nautittua päivän aikana kyllä aika paljonkin kahvia ja teetä..ja nyt vielä tuota pepsimaxia:angelic:
 
Vaiana, ainakin limakalvot ja follitilanne vaikuttaisi hyvältä kierron ajankohtaan nähden! (Sulla tais olla tänään kp 14, vai katsoinko väärin lämpökäppyrästä tuolla BBT-ketjussa? :p) Kuten Nipsuliini edellä sanoikin,kannattaa tarkkailla omia tuntemuksia ja vaatia enemmälti tutkimuksia jos huolestuttaa. Lääkäreillä tosiaan tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä asiasta kuin asiasta, mikä on asiakkaan kannalta hyvin ikävää kun ei tiedä ketä uskoisi jne. :confused: Tuosta painoasiasta.. Mulla ihan reilusti ylipainoa, BMI 30-31 mutta ei oo kukaan gyne siitä vielä maininnut, tiedostan kyllä että pitäisi tosiaan petrata tuossa painoasiassa.. :oops:

Nipsuliinille tsemppiä, on kyllä yks helvatan pitkä kierto!! Jospa loppu pikkuhiljaa häämöttäisi sen osalta!

Katjusha, toivotaan ja pidetään peukkuja, että teille tulee kiva uusi lääkäri tilalle :)

ON: Täällä dpo 10, Ei mitään tuntemuksia, jotka poikkeaisi aiemmista negakierroista. Päällimmäisenä siis tunne, ettei ole tärpännyt. Ei edes nännikipua (tässäkään) kierrossa. Valkovuoto ollut tänäaamuna ehkä hieman aiempaa vetisempää mutta eiköhän se siitä asetu iltaa kohden.. Tein huvikseen ovistestin ja siinä hädintuskin nähtävä viiva. R-testiä en uskalla tehdä, ehkä odotan menkkojen alkuun (30.1).
 
Mä oon myös mahdoton sokerihiiri! Ekat päivät/viikot on pahimpia vältellä namuja, sit helpottaa! Mulla on kerran viikossa namipäivä, jolloin syön maltillisesti herkkuja. Lakun makuiset xylitolipastillit on ollut mun pelastus! Yks sellainen huuleen kyn iskee akuutti namin tuska!
 
Jännä toi painojuttu. Mulla bmi nyt jotain 24, eli normaalin ylärajoilla ja mielestäni se saisi olla vähän vähemmän, varsinkin kun se on taas joulun ja talven aikana hiipinyt pari kiloa ylöspäin. Tilanne siis perinteinen ”voisin olla 5 kg laihempi”, mutta aina kun olen ohimennen lääkärille painostani jotain sanonut, vastaus on vain ollut, että missään tapauksessa sulla ei ole tarvetta laihduttaa. Ja siis jopa vähän sellaseen holhoavaan sävyyn. Kukaan ei ole myöskään tippaakaan kiinnostunut, mitä mä suuhuni mätän. Jännä kuvitella, että kaikki olisi toisin, jos vain painaisin edes pari hassua kiloa enemmän ja bmi olisikin vähän yli sen 25.

Täällä kp 10 ja ovikseen varmaan pari viikkoa vielä. En ole viitsinyt edes aloittaa tikuttelua. Flunssaa pukkaa ja mitään limoja ei näy.
 
Noo mä painin sitten siellä erisarjoissa kun mun BMI on 30. Ja esikoista kun aloin odottaa oli se 29.. Naistenklinikalla ei oo painoon takerruttu, koska lokakuusta asti olen pyrkinyt tiputtaa painoa. Ja sitä onkin tippunut, joulukuussa oli hyvin kannustava lääkäri aukiolotutkimuksessa.
 
Äh, en tajua miksi mun ovulaatiotestit ei näytä nyt mitään vahvistumisen merkkejä, tässä hieno lämmönlaskukin havaittavissa :(
Screenshot_20180125-142618.png
 
Täällä tänään dpo 6 ja päivällä tuntui pari kertaa todella kovat vihlaisut vasemmalla alavatsassa. Samat tuntui vähän aikaa sitten. Päivästä asti valkovuotokin vetistynyt paljon ja lisääntynyt roimasti. Toivottavasti siis on tärpännyt <3
 
Vaiana, ompas höhlä gyne. Ja eihän sulla juurikaan edes ole ylipainoa!

Mä oon sun pitunen suunnilleen ja monta kymmentä kiloa painavampi.
Mulle gyne sanoi kans painosta, oon yrittänyt kesästä asti pudottaa, mutta ei vaan meinaa onnistua kun en salille pääse. Ennen viime raskautta sain pudotettu salitreenillä ja ruokavaliolla 25kg. Nyt ei vaan onnaa ilman salia, vaikka kuntosaliin verrattavaa työtä teenkin. 6kg lähtee helposti ja siihen tyssää, välillä tulee pari kiloa takaisin ja sit taas lähtee sen verran että on lähtenyt se sama 6kg ja sitä jojoilee kokoajan.

Kilppariarvot ja muita katottiin just. Ja tulokset tuli omakantaan. 6.2. olis eka käynti polilla ja jännittää. Oon jo asennoitunut siihen että ne paasaa eka painosta. :/

P-TSH 1,86
P-T-4V 15,5
P-PRL 249

Mitähän noi lyhenteet tarkottaa?
Ja vielä oli joku S-AMH mutta siitä ei ollu tullu vielä tulosta?

Unicorn kp3/?, yk21
 
Muokattu viimeksi:
Täällä tikutetaan ovista.Aika lähellä on jo ovis vai mitä ootte mieltä?
 

Liitteet

  • IMG_20180125_212637.jpg
    IMG_20180125_212637.jpg
    761.5 KB · Katsottu: 122
Itse hoitsuna osaan sanoo sen verran että toi P näytteen nimen edessä tarkoittaa että näyte on veriplasmasta ja S tarkoittaa seerumista otettua näytettä. Jos niitä tarkoitit :)
 
Muokattu viimeksi:
Aamulla vessassa isommilla asioilla käydessäni meinasi lentää laatta! En tiedä mistä moinen hajuherkkyyskohtaus tuli koska ei mulle yleensä oo tommosia tullut. Edes töissä, vaikka hoitajana oon jos jonkinlaisten eritteiden kanssa tekemisissä. En tiiä voiko mieli kuvitella oireita näin vahvasti.. Vai onko jostain muusta johtuvaa, esim. ruokamyrkytys. Mahassa on aika omituinen tunne ja painostaa.. Mutta saa nähdä miten tän päivän selviää töissä. Aamulla väsytti niin että herätessä tihrustin itkua. Ja lisäksi eilen illalla alkoi rintojen sivun pakottaa! :nailbiting: Ääh en kestä!

Salainensydän kp 25/28? dpo 11
 
Takaisin
Top