Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alinah mulla varmaan tossa testissä toi olis plussa ^

Mä meinaan en saa noihin enkä rfsun liuskoihin yhtään tummempaa kun toi.. mutta herkkiin mammaksi ovistesteihin ja ebaystä tilattuihin tulee tosi tumma.

Tässä mun ovisliuskat View attachment 64260

Ja keskellä oleva kp17 oli tummin.
Ja oireet oli pahimmillaan eilen kp18 ja seksikin sattui. Tänään siis kp19 ja oireita ei enää juurikaan oo :) oletan siis testiviivan vahvuudesta huolimatta sen olleen eilen ja plussa tuo kp17.

Noissa mun testien ohjeissa luki että pitäisi 4h pidätellä ja pariin tuntiin ei saisi juoda.. testi pitäs tehdä 10-20 välissä eikä aamun ekasta pissasta eikä multa 4h pidättely kyllä onnistunu mitenkään kun töissä on pakko välillä juoda vettä. Saattaahan se olla että ihan prikulleen ohjeita noudattamalla olis ollut tummempi. Mutta kaikki nuo on suht tummasta ja min 2h pidättelyllä .

Mulla loppu tikut ton viimesen jälkeen . :(

Kiitti vastauksesta, mäkään en juuri noilla rfsu testeillä saa kunnollisia viivoja. Enkä muista että näillä raskauskeijun liuskoillakaan saan tasavahvoja. Muistan vaan, että tuo maanantain testi oli tehty jostain parin tunnin pissasta, oli tummaa..
 
Hei, täällä näyttäisi vihdoin kp47 ja dpo16 kääntyvän kp1..
Ajattelin nyt varata sen gyne ajan menkkojen jälkeen.
Kysymys kuuluu, oletteko saaneet gyneltä apua ovulaatio- ja kierto-ongelmiin, vaikka yritystä olisi takana alle vuosi? Ja erityisesti onko joku saanut avustusta, vaikka imetyksen lopettamisesta on alle vuosi?
Ihan vain ajattelin ettei tuu sellainen olo, että menee turhaan :D vaikka menen siltiki, kun onhan se kiva tsekkauttaa paikat.

Mä kävin kun oli yritetty tätä kakkosta 8kk. Ekaa yrittäessä en uskaltanut ja sitä yritystä kestikin 4v kun luomuna raskauduin.

Ekalla kerralla gyne ultras paikat ja kyseli ovulaatiosta ja kierrosta yms. Terveysasioita jne.. kierrot oli sillon säännölliset joten niihin ei puututtu. Soittoajan sain 4kk päähän josko ei ole tärppiä käynyt. Silloin määräsi terolutit epäsäännölliseen kiertoon. Ei tarvinnut käydä uudelleen vastaanotolla. Nyt yritetty 1,5v ja joulun jälkeen taas soiteltiin ja saatiin lähete tutkimuksiin miehen kanssa yhdessä :)

Yleensä raskaus alkaa vuoden sisällä yrityksen alkamisesta, mutta jos ei, niin aletaan tutkimaan.. voi olla, että jos mitään ongelmia ei ilmene, niinkun mulla.. niin käskee rauhassa odotella ja yrittää sinne vuoden rajapyykkiin asti. Mutta ei varmaan kaikki gynet näin toimi. Mulla oli imetyksen lopusta tuolloin 8kk yrityksen kohdalla n 4kk.
 
Kiitos vastauksesta Unicorn17! :)

Saa nähdä sitten, miten itsellä.. mulla kun tätä epäsäännöllistä kiertoa, tiputtelua ennen menkkoja ja selkeää ovisongelmaa (3xovisplussa tässä kuussa ja vasta kolmannella oikeasti tapahtui).
Tietty vasta puoli vuotta imetyksen lopetuksesta, niin voi kaikki johtua siitäkin.
Jännittää :) ensi viikolla varailen aikaa.
 
Vaiana mä kävin yks gynellä vuonna 2004 lokakuussa ja yritys oli aloitettu joulukuussa 2003. Silloin en tiennyt mistään mitään ja kirjoitti letro-reseptin kun en välttämättä kuulemma ovuloi joka kk. Mistähän sen näki....
Ja kuka saa tietää jos lisää pari kk yritykseen :facepalm:

Toisen kerran kävin 2016 ku yritystä oli ollu 8kk.
 
Kiitos vastauksesta Unicorn17! :)

Saa nähdä sitten, miten itsellä.. mulla kun tätä epäsäännöllistä kiertoa, tiputtelua ennen menkkoja ja selkeää ovisongelmaa (3xovisplussa tässä kuussa ja vasta kolmannella oikeasti tapahtui).
Tietty vasta puoli vuotta imetyksen lopetuksesta, niin voi kaikki johtua siitäkin.
Jännittää :) ensi viikolla varailen aikaa.
Vainana, varmasti saat yksityiseltä nopeasti apua. Mulla on sellainen käsitys, että yksityiset gynet määrää aika helpostikin hormoneja kiertoa säännöllistämään, vaikka yritystä ei olisi takana paljon mitään ja voisi olla vielä mahdollistakin, että kierto lähtee itsestään vähän myöhemmin rullaamaan. Mä olin yksityisellä nyt joulukuussa, kun menkat ei lokakuisen keskenmenon jälkeen alkaneet ja sain primolutit kierron käynnistämiseen. Samalla kerroin mun epäsäännöllisistä kierroista ja siitä, että epäilen ovulaatiossa välillä olevan vikaa. Gynen kanssa sovittiin, että jos ei kierrot primoilla käynnisty, saan jotain ovulaatiota tukemaan. Ja meillä siis yritys alkoi vasta heinäkuussa 17 ja yksi keskenmeno on ehtinyt jo tähän väliin. Tosin pian sen gynekäynnin jälkeen mulla todettiin häikkää kilpirauhasessa, joka saattaa osittain selittää kuukautiskierron epäsäännöllisyyttä. Sen takia nyt mulla hoidetaan kilpirauhasarvot nyt ensin ja jos ovisongelmat sen jälkeen vielä jatkuu, palataan niihin sitten myöhemmin erikseen.
 
Eilen meidän hoitopaikasta sanoivat kun soittelin että vuotoa ei näy vaikka primolutit on ollut käytössä.Nyt menossa 6päivä primolutin jälkeen jo.Neuvo oli se että nyt odotetaan että alkavatko itekseen jos alkaa niin käskivät tarkkaa kirjaa niistä kuukautisista pitää.Jos vuoto ei ole alkanut ennen meidän IVF suunnitteluaikaa niin sitten suunnittelu ajalla mietitään mitä tehdään.Toivotaan vaan että pian katkeaa kierto.
 
Vaiana, samaa mieltä edellisten kanssa, yksityiselle vaan niin sieltä saat varmasti nopeiten ja helpoiten avut kierron sännölistämiseksi. Eikä ole mitään rajoituksia, että pitäisi olla yritystä tietty aika takana.

Itse tosiaan kävin yksityisellä heinäkuussa kun edelliset menkat olivat olleet toukokuussa. Ehkäisy jätetty ja yritys aloitettu maaliskuussa. Sain silloin 3kk terokuurin ja suunnitelman, että jos kierrot ei säännöllisty jne. niin sitten ovulaation induktio-hoitoa. Nytpä on sitten ne letrot käytössä :) Oma kokemukseni kyseisellä yksityisellä oli ennenkaikkea positiivinen, klinikalla ottivat hyvin vastaan ja sain avun vaikka vasta alle vuosi yritystä :)
 
Yksityiseltä saa nopeasti apua. Ainakin itse sain kun välillä kierot oli kaikkea 45-120 välillä. Primolutit ja clomit sain ensimmäisellä kerralla ja paikat tsekattiin. Toisella kerralla tsekattiin paikat ja sain letroreseptin.
 
Menkat loistaa poissaolollaan, oireita välillä kipeät rinnat ja pikkunen taustalla jyskyttävä päänsärky. Huomenna aamulla taas testiä kehiin ja jos edelleen negaa, nii odotan suosiolla menkkoja:sad001
 
Syötkö Marce nyt letroja? Meillä melkein sama dpo, täällä 6 tai 7. Ei oireita.

Kkm raskaus mikä oli viimeksi niin noin vko ennen ku menkkojen olis ollu aika alkaa mulla yhtäkkiä alko ällöttää hammastahna. Mulla ällöttää aina raskausaikana. Sit oli jotenki seesteinen olo. Kaikki oli kivaa. Vähän jo uskoin raskauteen. Nyt ei ällötä vaan voi pestä hampaat ihan rauhassa.
 
Terveisiä Rovaniemeltä! Kp 47, menkat 13 päivää myöhässä. Eilen käytiin käveleen mettässä kaiken hiljasuuden keskellä ja vähän rentoutti.

ImageUploadedByVau Foorumi1515734037.165631.jpg
 
Täällä saatiinkin ovulaatiolle happy ending. :happy093Olin jo luopua toivosta, kun mies myöhään illalla nukahti, mutta hän kuitenkin pian ihmeen kaupalla heräsi ja saatiin ilmaistua rakkauttamme. :) Eikä yhtään liian aikaisin - ovuplussa oli varhain eilisaamuna, mutta illalla jo tuntui molemmilla puolilla alavatsaa yllättävän selvää kipua ja luulen, että ovulaatio oli siinä. Lasken kuitenkin tämän päivän dpo 0:ksi.

Minulla ei yleensä ole noin voimakkaita a) testiplussaa b)ovulaatiokipuja, mietin, olisiko maca vaikuttanut asiaan. Tässä kierrossa tullut aiempaa enemmän sitä otettua. Kuvottavaa kamaa kyllä, minulla jauhemuotoinen maca. Hyi. :hungover: Mutta kaiken kuvotuksen arvoista, jos tästä tärppää. :)

Miten muuten macaa suositeltiin otettavaksi - koko kierto vaiko vain ovulaatioon asti?
 
Nipsuliini, ihanan näköistä! Rauhallista :)
Mulla alkoi eilen kp47 vihdoin pieni vuoto, mutta tänään vasta merkkasin tuon kp48 kääntyneen kp1.
Toivottavasti sinun kierto ei ihan mahdottomiin tuosta vielä veny<3
 
Miten muuten macaa suositeltiin otettavaksi - koko kierto vaiko vain ovulaatioon asti?

Macan kanssa suositellaan taukoa säännöllisesti, ettei kroppa "totu" siihen liikaa ja näin teho heikenny. Itse söin ovikseen asti ja pidin sitten viikon tauon ja jatkoin sen jälkeen pienemmällä annostuksella kierron loppuun.

Kuulostaa kyllä lupaavalta teillä, pidän peukkuja että plussa paukahtaa parin viikon päästä! :)
 
Täällä nyt sitten tuli flunssa kunnolla kylään, inhottavaa! Ja paino ei meinaa millään lähteä tippuu. En kuitenkaan tunne suuhuni ihan mitä vaan, vhh ruokavaliolla tässä mennään. Ehkä mä nyt syön vaan ton kaalikeittokuurin niin saa nesteet liikkeelle.. Ei vaan hirveesti näin flunssassa kiinnosta syödä mitään!
 
Täällä nyt sitten tuli flunssa kunnolla kylään, inhottavaa! Ja paino ei meinaa millään lähteä tippuu. En kuitenkaan tunne suuhuni ihan mitä vaan, vhh ruokavaliolla tässä mennään. Ehkä mä nyt syön vaan ton kaalikeittokuurin niin saa nesteet liikkeelle.. Ei vaan hirveesti näin flunssassa kiinnosta syödä mitään!

Mä oon viikot syönyt tosi terveellisesti ja vklp antanut itselle luvan herkutella ja syödä mitä tekee mieli, viikot sit taas tiukkaa linjaa salaatilla ja rahkalla. N 6-7kg tipahtanut parissa viikossa ihan ”vahingossa” :D mä huomasin et sellanen hirmu tiukka ja kurinalainen dietti nostatti vaan stressiä ja sit ei meinannut paino pudota millään.. ja liian vähä syöminen vaan lihotti. Vhhssa on tärkeetä välillä boostata aineenvaihduntaa hiilareilla (=tankkauspäivä), sit taas alkaa ropinalla tippumaan :) mulla ainakin toiminut tosi hyvin! Ja samalla menetelämällä pudotin painoa 25kg (ja samalla tehtiin lihasta salilla) ennen edellistä raskautta..
 
Siis mulla toi joulun ajan syömiset 5kg viikossa, ja nyt ei meinaa pudota sillä mun tavallisella karppi linjalla. Niinku yleensä, se mua tässä ihmetyttää.

Mutta jospa 1,5 viikon päästä olisi jo alle 80kg.
 
Muokattu viimeksi:
Syötkö Marce nyt letroja? Meillä melkein sama dpo, täällä 6 tai 7. Ei oireita.

Kkm raskaus mikä oli viimeksi niin noin vko ennen ku menkkojen olis ollu aika alkaa mulla yhtäkkiä alko ällöttää hammastahna. Mulla ällöttää aina raskausaikana. Sit oli jotenki seesteinen olo. Kaikki oli kivaa. Vähän jo uskoin raskauteen. Nyt ei ällötä vaan voi pestä hampaat ihan rauhassa.
Juu syön letroja. Ovulaation tunsin ekan kerran todella selvästi. Ei mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Väsyttää ja pissalla saa juosta ja nivusessa vihlontaa. Viimeksi kemiallisessa alkoi pahoinvointi viikkoa ennen kuin menkat piti alkaa. Toivottavasti joku edes saisi plussan. Kp 20/31-42 dpo 6.
 
Takaisin
Top