Raskaaksi 2017

Kellään ollu endoa? Millaisia oireita,mistä tunnistit että se on?
Täällä epäilen itellä sitä.. vuotoa tullut viikon,enemmän ja vähemmän,välillä ruskehtavaa,alaselkä 4 päivää olli niin kipeä että en ole voinut tehdä oikein mitää,selkä jäykkä kuin rauta,alavatsaan sattuu,nipistelee,enemmän oikealle puolelle.. navan alapuolelta kun painelee niin lievää kipua tuntuu. Koskaan tällästä ei ole ollu..

Mulla lapsettomuuslääkäri alko epäileen endoa ennen kuin itse olin edes huomannut oireita. Gynetarkistuksen yhteydessä näki sinertävää sisällä ja se on endon merkki. Ultrassa ei sinällään löytyny mitään poikkeavaa, vaikka jotain aristavaa löyty.

Myöhemmin alko oireet, tuntuu että jokaisten menkkojen myötä tulee kasa uusia! Menkat on nyt jo superkivuliaat. Mahaan sattuu ja alaselkä on tulessa. Mulla myös pitkin kiertoo on hartiapistosta ja toisinaan tulee ruskeeta tuhrua ennen menkkoja.

Endon voi kai todeta varmasti vain tähystyksessä tai tosta magneettitutkimuksesta, missä ite just kävin, joten mullakaan sinällään varmaan tuomioo ei vielä ole. Mun äitillä on endo ja lähisukulaisen endo lisää todennäköisyyttä vissiin jotain seittemän kertasesti.

Kannattaa googlaa oireita netistä! Vaikka oon myös lukenu et se voi olla täysin oireeton!
 
Onnea manna ja Rintta! Hurjasti tarrasukkia:) täällä dpo4 vasta ja tuntuu, että silmät kiertyy takaraivoon kuopissaan kun jokin osuu nänneihin :inpain: ei oo muuten aikasemmin ollu. Argh inhoon odottamista! Ei oo mahdollinen asukki edes kiinnittynytkään kun rupeaa jo kyttämään jokaista pierua mahassa..
 
Miitu , mitämitä?? :S :eek: Ovislimat muutamaa päivää ennen lh huippua munanvalkuaista muistuttavaa limaa. Ja oviksen jälkeen alkaa kuivemmaksi.

Mulla on 2kk synnytyksestä ja ollut menkkamaista jomottelua ym tässä + hirveät kananmuna limat juurikin ja sellasta venyvää, kirkasta sitkeääkin.
No eiköhän me hommailtu miehen kanssa himoissaan kunnes hoksottimet pelitti että jos mun keho käynnisteleekin jo kiertoa ja me ollaan touhuiltu just otollisimpaan aikaan..
Vauveli kun nukkua puksuttaa yöt läpeensä niin käsittääkseni kiertokin vois käynnistyä.
Sitä vaan jännäilen että tunteeko sitä kroppaansa lainkaan. :nailbiting:
 
Onnea Rintta sullekin! Pitää vissiin se digi käydä ostamassa :) ja viimeisen testin tein vielä tänä aamuna noilla one stepeillä ja oli taas vahvistunut vaikkakin muistin vilkaista vasta testiajan jälkeen nutta oli mielestäni hailura jo heti nähtävissä (siksi unohduinkin tekemään muuta).
 
Rintta ja Manna, hurjasti onnea!

Rintta, mullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen saanut ohjeeksi, että plussan jälkeen lääkitystä lisätään kertoimella 1.25 eli jos on ottanut ennen plussaa yhden tabletin (1mg) niin sitten siihen päälle vielä plussan jälkeen 1/4 tabletti.
 
Rintta ja Manna, hurjasti onnea!

Rintta, mullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen saanut ohjeeksi, että plussan jälkeen lääkitystä lisätään kertoimella 1.25 eli jos on ottanut ennen plussaa yhden tabletin (1mg) niin sitten siihen päälle vielä plussan jälkeen 1/4 tabletti.

Juu soitin tänään heti neuvolaan niinkuin olivat neuvoneet kun suunnitteluvaiheessa soitin. Turussa ohjeistetaan nostamaan päiväannosta 25µg ja sen aloitin tänään. Ekat labrat määrättiin jo kuuden viikon päähän. Osuvasti olin tänään juuri kontrollilabroissa!
 
Multa loppu tänään ovistikut ja oviksen pitäis olla viimeistään pe, hyvinkin voi olla jo huomenna. Tilasin kyllä viime viikolla lisää, mut koska posti ei tuonut niitä tänään ja huomenna posti ei kulje niin nyt sit ollaan ilman tikkuja :D No, eipä tätä hommaa onneks tikuilla ajeta, joten tallettelua ohjelmassa tää viikko :D

Kp 15/29-39, yk 10
 
Takaisin
Top