Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo niin mä aattelin että pitää pääni ja testata aikasintaan sunnuntaina ja yritän jos saisin pidettyä etten testais ollenkaan, nehän menkat tulee kuitenkin keskiviikkona viimestään... välillä on tosiaan semmonen olo että oon raskaana tai silleen alitajuntaisesti kuten aiemmin kerroin tilasin ajatuksissani vauvanvaatteita ja raskaushousuja ja vaatteita ostaessa ajattelin ettei kyl tarttis neutraaleja ostella kun on niin poika olo, tilauksen tehtyä tajusin myöhemmin että enhän mä ees oo raskaana. Mieskin tokas yks päivä että on varma että oon raskaana, mä en oo varma muusta kun että kyllä ne menkat tulee vaikka niin outo olo on ollukkin... toiset 2vuotta tullaan kuitenkin viel olemaan tässä tilanteessa..

EDIT. Mulla tosiaan eka kierto clomeilla, kolme kiertoa kokeillaan ja sit väli kierto ilman ja taas jatkuu, ovulaatio tuli piiiitkästä aikaa nyt kun clomit oli käytös.

Mulla kun mies tokas et oon raskaana. Niin viikko siitä tein positiivisen testin. Usein puoliso voi havaita helpommin. Arvelin kyl itekin kun mies sano jotain ihan normaalia niin aloin vaa itkee pillittää ilman mitään syytä.
 
Ehkäisyn lopettamisen jälkeen mulle on ilmaantuneet tämä vuonna tiputteluvuodot ennen menkkoja. Ärsyä. Mistäköhän johtuu? Liittyikö ne nyt jotenkin keltarauhashormoniin? Nuvaringin kanssa ei tiputellut koskaan ja oli oppikirjan mukaan kierto säännöllistäkin säännöllisempi :) Nuvaringin lopettamisen jälkeen kierrot lähti heittelemään ja tuli vähän miten sattuu. Mitä enemmän stressasin, sitä pidemmäksi kierto venyi. Sain Terolutit 3 kierron ajaksi. Nyt 2 takana ja tässä kierrossa (nyt kp2) kolmas setti. Mulla on ollut ennen Teroja (Nuvaringin aikaan ja jälkeen) vuoto määrällisesti ihan normaalia ja kesto 4-5 päivää. Nyt Terojen kanssa on mullakin vuoto kuitenkin lisääntynyt. Ja tuntuu, että alkaa nopeammalla tahdilla. Nyt vuotopäivät 1-2 on runsaimmat, kun aiemmin ne oli päivät 2-3.

Mitenköhän pitkään keskimäärin ihmisillä menee raskautumiseen? Eihän tää 6 yrityskertaa nyt vielä ihan kamalan kauan ole, eihän?

1v on vielä ihan normaali eikä välttämättä kummassakaan ei oo mitään vikaa. Yleensä sen jälkeen hyvä alkaa tutkii. Näin mitä ite luin, kun alettiin esikkoa yrittämään.
 
Öm kertokaa te jotka näistä oviksista tiedätte. Tosiaa tiistaina alko toispuolinen kipu jatkuvana ja loppu vasta viime yönä. Sekä tiistain alko liman eristyskin lisääntymään. Nyt täs pohdin et olikohan mul nyt ovis vai onko se vasta tulossa? Normaalisti en ovuloi näin aikasin mut en tiedä kun tuo keskenmenon tyhjennys saatto sekottaa kropan ihan omiin svääreihinsä. Et mä en nyt kyl tunne mun kroppaa enää yhtään. Tänään tulee sisko ja on lauantaihin asti. Niin ei voi enää pahemmin pupustella. Edelleen kyl on hyvin himokas olo. Ehkä jos tuo mini mies nukahtas päikyille niin vois ennen kun sisko tulee. xD
 
Ehkäisyn lopettamisen jälkeen mulle on ilmaantuneet tämä vuonna tiputteluvuodot ennen menkkoja. Ärsyä. Mistäköhän johtuu? Liittyikö ne nyt jotenkin keltarauhashormoniin? Nuvaringin kanssa ei tiputellut koskaan ja oli oppikirjan mukaan kierto säännöllistäkin säännöllisempi :) Nuvaringin lopettamisen jälkeen kierrot lähti heittelemään ja tuli vähän miten sattuu. Mitä enemmän stressasin, sitä pidemmäksi kierto venyi. Sain Terolutit 3 kierron ajaksi. Nyt 2 takana ja tässä kierrossa (nyt kp2) kolmas setti. Mulla on ollut ennen Teroja (Nuvaringin aikaan ja jälkeen) vuoto määrällisesti ihan normaalia ja kesto 4-5 päivää. Nyt Terojen kanssa on mullakin vuoto kuitenkin lisääntynyt. Ja tuntuu, että alkaa nopeammalla tahdilla. Nyt vuotopäivät 1-2 on runsaimmat, kun aiemmin ne oli päivät 2-3.

Mitenköhän pitkään keskimäärin ihmisillä menee raskautumiseen? Eihän tää 6 yrityskertaa nyt vielä ihan kamalan kauan ole, eihän?

Mä lopetin nuvaringin maaliskuussa... ja meni kroppa aivan sekaisin. Luulen et en oo ovuloinu ku vasta nyt syötyäni kaksi terolutkuuria. Mulle terolutit lyhensi kiertoa, aiheutti kivuliaat ja runsaat kuukautiset ja pidensi kuukautisten kestoa 2päivällä.
 
Mulla on lopunelämän thytoxin käytössä ja sitä on säädetty vaikka kuinka. Lääkäreissä on paljon eroja että mitkä on heidän mielestä OK arvot. Oli pakko vaihtaa lääkäriä kun edellinen piti matalampia arvoja hyvinä vaikka olo oli aivan paska ja lääkäri ei vain uskaltanut nostaa annosta. Nyt annos on tuplattu ja t4v 17.8 sekä tsh 0.97. Nyt lääkäri on sitä mieltä että arvot hyvät raskautumista ajatellen.
Päivittäin olen lukenut mutta välillä tuntuu että kehtaanko kirjoittaa. Yk3 ja kp18. Ovulaatiosta ei ole tietoa kun mitä Flo ennustaa. En ole tikutellut ovista koska mies ei halua että asiasta tehdään kovaa yrittämistä kun on sitten liian stressaavaa. Viime kierrossa olin aivan varma että tärppäsi kun oli todella paljon ja voimakkaat oireet, joita ei mielestäni ole koskaan ollut. Mutta sitte tuli täti ihan hirveällä rytinällä. Kauhea pettymys.
Kp9-12 valkuaismaiset limat, Flo ennusti oviksen kp15 ja ei mitään oireita missään. Jotenkin että tämä kierto oli tässä kun Flon ennustaman oviksen aikaan ei tapahtunut mitään kun miehellä kauheasti stressiä. Olisin niin kovasti toivonut että tässä kierrossa olisi tärpännyt koska la olisi mennyt lähelle edesmenneen äitini syntymäpäivää. [emoji24]
Kylläpäs helpotti avautua! Plussa tuulia kaikille! Nyt onkin ollut tuulisia päiviä [emoji6]
 
Ehkäisyn lopettamisen jälkeen mulle on ilmaantuneet tämä vuonna tiputteluvuodot ennen menkkoja. Ärsyä. Mistäköhän johtuu? Liittyikö ne nyt jotenkin keltarauhashormoniin? Nuvaringin kanssa ei tiputellut koskaan ja oli oppikirjan mukaan kierto säännöllistäkin säännöllisempi :) Nuvaringin lopettamisen jälkeen kierrot lähti heittelemään ja tuli vähän miten sattuu. Mitä enemmän stressasin, sitä pidemmäksi kierto venyi. Sain Terolutit 3 kierron ajaksi. Nyt 2 takana ja tässä kierrossa (nyt kp2) kolmas setti. Mulla on ollut ennen Teroja (Nuvaringin aikaan ja jälkeen) vuoto määrällisesti ihan normaalia ja kesto 4-5 päivää. Nyt Terojen kanssa on mullakin vuoto kuitenkin lisääntynyt. Ja tuntuu, että alkaa nopeammalla tahdilla. Nyt vuotopäivät 1-2 on runsaimmat, kun aiemmin ne oli päivät 2-3.

Mitenköhän pitkään keskimäärin ihmisillä menee raskautumiseen? Eihän tää 6 yrityskertaa nyt vielä ihan kamalan kauan ole, eihän?

Tässä vähän tilastoa raskauden yrityksen pituudesta, en tiiä onko jo vähän vanhaa tietoa, mutta suuntaa antava ainakin.

1E96A699-959D-400A-9E45-29227CB0E2CA.jpeg
 
Ehkäisyn lopettamisen jälkeen mulle on ilmaantuneet tämä vuonna tiputteluvuodot ennen menkkoja. Ärsyä. Mistäköhän johtuu? Liittyikö ne nyt jotenkin keltarauhashormoniin? Nuvaringin kanssa ei tiputellut koskaan ja oli oppikirjan mukaan kierto säännöllistäkin säännöllisempi :) Nuvaringin lopettamisen jälkeen kierrot lähti heittelemään ja tuli vähän miten sattuu. Mitä enemmän stressasin, sitä pidemmäksi kierto venyi. Sain Terolutit 3 kierron ajaksi. Nyt 2 takana ja tässä kierrossa (nyt kp2) kolmas setti. Mulla on ollut ennen Teroja (Nuvaringin aikaan ja jälkeen) vuoto määrällisesti ihan normaalia ja kesto 4-5 päivää. Nyt Terojen kanssa on mullakin vuoto kuitenkin lisääntynyt. Ja tuntuu, että alkaa nopeammalla tahdilla. Nyt vuotopäivät 1-2 on runsaimmat, kun aiemmin ne oli päivät 2-3.

Mitenköhän pitkään keskimäärin ihmisillä menee raskautumiseen? Eihän tää 6 yrityskertaa nyt vielä ihan kamalan kauan ole, eihän?

Terolutit käsittääkseni vahvistaa myös limakalvoa.. ja kun paksumpi ja vahvempi limakalvo niin ihan loogista että määrällisesti enemmän tulisi vuotoa ja kk-kivutkin olisi kovemmat. Näin ainakin mulla, ja oletan sen johtuvan teroluteista. Aikaisemmin ei oo kk kipuillut ja vuotokin ollut niukkaa.. nyt ensimmäinen terolut-kierto takana ja kk olivat normaalia runsaammat ja kivuliaammat.

Normaalisti kunnallisella saa apua raskautumiseen kun on vuosi yritystä. Lähtökohtaisesti varmaankin siis se vuoden yrittäminen on ihan normaalia. Ja jos ei siinä ajassa vauvaa kuulu, saa apua :)

Täällä alkoi yk17.. esikoista yritettiin 4v :) ei omasta mielestänk yk6 vielä paljon ole... vaikka pitkältä se varmasti tuntuukin.
 
Mulla oli ennen terolutkuureja todella super niukat menkat. Kolme päivää pientä tuhrua. Mut mul oli myös aika epäsäännöllinen kierto.

Nyt terolutkuurien jälkeen on ollut meininki kuin huonossa kauhuelokuvassa: verta tulee kaatamalla 6-7pv :D

Siis mulla sama tosi niukkaa kolme-neljä päivää. Hyvä muuten mut jos vaikuttaa ovuloimiseen/kiinnittymiseen niin sit ei :D Noh täytyy seurailla ja sit tarvittaessa mennä lääkäriin :)
 
Muokattu viimeksi:
Rintta, jostain eilen nettiä selatessa satuin lukemaan että raskautta yrittävillä TSH tulisi olla alle 2,5? Lienee ihan paikkansa pitävää tietoa, osaatko sanoa? Jospa tosiaan nämä uudet arvot edesauttaisi hedelmöittymistä, pidetään peukkuja :) Lisäksi pystyn hyvin samaistumaan sun tunteisiin kaverin raskaushehkutukseen liittyen.. Mun kaveri sai kk sitten vauvan ja tarkoitus on ollut joku päivä lähteä heillä kylässä käymään ja vauvaakin vähän katsomaan, mutta jotenkin on nyt tullut sellainen tunne ettei vaan pysty.. Kun itsellä on kova oman pienen kaipuu eikä tärppiä näy.. No, oli hekin yrittäneet reilut puoli vuotta ennenkuin oli tärpännyt. Lisäksi meidän taloyhtiössäkin näkyy ihmiset vaan lisääntyvän, kolme naapurin naistakin on raskaana.. Joka puolella näkyy vauvoja ja/tai raskausmasuja..

Miss_Butterfly, pahoittelut kp1 takia :Heartred Jaksuhalit seuraavaan kiertoon, oon samaa mieltä kuin Mrs. Smith että menkkojen alettua eka viikko on aina pahin mut siitä se lähtee taas uuteen nousuun :) Mullakin oli Nuvaringin kanssa tosi oppikirjanmukainen kierto,sama oli aikanaan pillereidenkin kanssa eikä mitään tiputtelua ole koskaan ollut. Nyt kun oli 3 terolut avusteista kiertoa niin vähintään 3 päivää tiputtelua joka kierrossa ennen menkkojen alkua, ja vuoto on myös ollut runsaampaa, etenkin ekana kahtena päivänä, kuukautiset kestäneet sen normaalin 4 päivää mitä aina ennenkin ehkäisynkin kanssa. Samaa mieltä olen kuin Unicorn, että vahvistaa myös limakalvoa, joten ol loogista että sit vuotaakin enemmän :) Ja täällä myös 6 yrityskierto meneillään :p

ON: täällä kp 17/30-33, yk 6. Eilen illalla klo 21 sain siis digiin ja liuskatestiin ovisplussan, viiva hieman haaleampi kuin mitä mulla yleensä. Tänä aamuna sit testasin aamun tokasta pissasta ja siinä oli jo ihan mulle normaalin näköinen ovisplussa. Ehkä kuitenkin lasken eilisen ovisplussaksi kun digikin niin eilen näytti? Oheisessa kuvassa ylimmät testit kp 16 eli eiliseltä päivältä klo 10 ja 16, toiseksi alin klo 21 ja alin tältä aamulta (kp 17). Nännikipua alkoi viime kierrossa päivää ennen ovisplussaa, nyt ei mitään tuntemuksia. Lisäksi jännä juttu, eilen aamulämpö 35,9 astetta ja tänään 36,5?? :eek:
 

Liitteet

  • IMG_20171019_153303 (2).jpg
    IMG_20171019_153303 (2).jpg
    276.9 KB · Katsottu: 162
Muokattu viimeksi:
Te joilla ovuloimisen kanssa ongelmia niin millaiset kuukautiset teillä on? Mulla ei tuu ovistesteillä vahvaa plussaa ja menkat on todella niukat, mutta kuitenkin säännölliset. Onkohan ovulaatio kuitenkin normaalisti? :)

Mulla oli aluksi niin että ei näkyny ovistesteissä mitään (varmaan ekan puoleen vuoteen.) nyt onneksi jo näkyy. Mulla on 26-32 pv menkat ja ei yleensä hirmu runsaat.

Mirellan yk12, kp6
 
Rintta, jostain eilen nettiä selatessa satuin lukemaan että raskautta yrittävillä TSH tulisi olla alle 2,5? Lienee ihan paikkansa pitävää tietoa, osaatko sanoa? Jospa tosiaan nämä uudet arvot edesauttaisi hedelmöittymistä, pidetään peukkuja :) Lisäksi pystyn hyvin samaistumaan sun tunteisiin kaverin raskaushehkutukseen liittyen.. Mun kaveri sai kk sitten vauvan ja tarkoitus on ollut joku päivä lähteä heillä kylässä käymään ja vauvaakin vähän katsomaan, mutta jotenkin on nyt tullut sellainen tunne ettei vaan pysty.. Kun itsellä on kova oman pienen kaipuu eikä tärppiä näy.. No, oli hekin yrittäneet reilut puoli vuotta ennenkuin oli tärpännyt. Lisäksi meidän taloyhtiössäkin näkyy ihmiset vaan lisääntyvän, kolme naapurin naistakin on raskaana.. Joka puolella näkyy vauvoja ja/tai raskausmasuja..

Miss_Butterfly, pahoittelut kp1 takia :Heartred Jaksuhalit seuraavaan kiertoon, oon samaa mieltä kuin Mrs. Smith että menkkojen alettua eka viikko on aina pahin mut siitä se lähtee taas uuteen nousuun :) Mullakin oli Nuvaringin kanssa tosi oppikirjanmukainen kierto,sama oli aikanaan pillereidenkin kanssa eikä mitään tiputtelua ole koskaan ollut. Nyt kun oli 3 terolut avusteista kiertoa niin vähintään 3 päivää tiputtelua joka kierrossa ennen menkkojen alkua, ja vuoto on myös ollut runsaampaa, etenkin ekana kahtena päivänä, kuukautiset kestäneet sen normaalin 4 päivää mitä aina ennenkin ehkäisynkin kanssa. Samaa mieltä olen kuin Unicorn, että vahvistaa myös limakalvoa, joten ol loogista että sit vuotaakin enemmän :) Ja täällä myös 6 yrityskierto meneillään :p

ON: täällä kp 17/30-33, yk 6. Eilen illalla klo 21 sain siis digiin ja liuskatestiin ovisplussan, viiva hieman haaleampi kuin mitä mulla yleensä. Tänä aamuna sit testasin aamun tokasta pissasta ja siinä oli jo ihan mulle normaalin näköinen ovisplussa. Ehkä kuitenkin lasken eilisen ovisplussaksi kun digikin niin eilen näytti? Oheisessa kuvassa ylimmät testit kp 16 eli eiliseltä päivältä klo 10 ja 16, toiseksi alin klo 21 ja alin tältä aamulta (kp 17). Nännikipua alkoi viime kierrossa päivää ennen ovisplussaa, nyt ei mitään tuntemuksia. Lisäksi jännä juttu, eilen aamulämpö 35,9 astetta ja tänään 36,5?? :eek:

Juu luin saman suosituksen tsh arvosta. Toivotaan parasta. :)
Mun työkaveri tuli raskaaks toisesta kierrosta, turhauttavaa. Ihanaa toisaalta...

Osaako joku saboa onestepin herkistä liuskoista?
- Dpo8 eteenpäin kauhea jano, siis kokoajan, yölläkin joudun nousee pissalle ja juomaan useita kertoja.
- Dpo 5 lähtien alavatsatuntemuksia.
- Kp 29/dpo14 nega laimeasta päiväpissasta.
- Kp 30 tuli menkat jotka niukemmat kuin yleensä ja vähemmillä krampeilla.
- Kp 4 nega tokasta aamupissasta, ollut rakossa n 4h.
- Kp 4 oksettava olo kahvin jälkeen, jatkunut nyt 6h.
- Unettomuutta dpo8 jälkeen.
- Viimeyönä heräsin nälkään vaikka söin tuhdin iltapalan yhdeksän jälkeen.
-Nännikipu tuli dpo5 ja lähti kp1.
Onko tää kaikki vaan toiveajattelua vai kannattaisko tuhlata digi?

Edit. Usko raskauteen on toisaalta huipussaan ja toisaalta ihan olematon. Yritän sinnitellä alkuviikkoon, jos oireet lisääntyy niin teen toisen testin. Tuntuu vaan mahdottomalta saada kunnon näytettä kun pissa ei ole oikeen minkään väristä edes aamuisin kun janottaa ja pissattaa kokoajan:woot:
 
Muokattu viimeksi:
454fb902c4452d29b72b158cbebef8bb


Kp26 ja alavatsaa jomottaa. Eiköhän ne menkat sieltä tule. Tosin ihan itseäni enemmän kiusatakseni ( :rolleyes: ) tein sitten Pregcheckin herkän testin ja hyvällä mielikuvituksella tuossa voi jotain toisen viivan tapaista nähdä.. Kai se on ihan vain viivan paikka. Voi video, olisi pitänyt jättää tekemättä.
 
Marce, onnea miehen kellistykseen ja mukavia talletteluhetkiä! :happy: Piinaillaan sit varmaan samaan aikaan, täällä toissailtana ovisplussa :wink

Rintta, toiset ne vaan sikiää nopeemmin :oops: Hyvä tietysti heille, mut ikävä meille (vaikka toisen onni ei omasta ookkaan pois) :p
Ite oon kuullu vähän huonoa noista one stepin herkistä. Olen lukenut kommentteja, että näyttävät viivaa tyyliin vasta kuin "normivahvuset" (25miu) testit näyttää plussaa. Omaa kokemusta niistä ei ole, mutta muiden kommenttien ja kokemuksien valossa suosittelisin ennemmin ehkä Pregcheckiä liuskatestiä kuin vielä digiä :happy:

kirputar, väriä en minäkään kyllä näe että viivanpaikka taitaa olla, ikävä kyllä :sad001 Mikä dpo sulla on?


ON: Nyt on taas meikäläisellä asiaa laughing7 toissailtana klo 21 tosiaan ovisplussa, eilen myös kaikki testit näyttäneet myös plussaa ja eilen illalla klo 21-22 aikoihin vihloi oik. alavatsan seudulle. Tämän aamuna tokasta pissasta myös plussa, ehkä hivenen vaaleampi jo kuin eilen (?) (oheinen kuva). Mitenkä mä nyt lasken dpo:t? :eek: Ihan oon jotenkin sekasin kun en aiemmin oo näin monena päivänä saanut ovisplussaa :p Lisäksi aamulämpö oli toissa aamuna 35,9 ja eilen ja tänään 36,5 o_O Hmm. En oikeen tiiä mitä aatella :laughing002

:flower
 

Liitteet

  • IMG_20171020_103243 (2).jpg
    IMG_20171020_103243 (2).jpg
    832.9 KB · Katsottu: 149
  • 2017-10-20-11-34-20.png
    2017-10-20-11-34-20.png
    218.3 KB · Katsottu: 274
Ei varmaan tuu plussattua niin että syntyisi muksu 2018. Saatana! Miks pitää olla näin vaikeeta paukahtaa paksuksi?!?!?!?!?? Terveisin vaan kohta 1v9kk yritystä takana.
 
Ja mulla *huoh kp 19 ja ruumiinlämpö sama ku kuolleilla :( :( lämmöt ei vaan nouse.
Pitäskö sun ronskisti vaan varata aika lääkäriin jos tuntuu ettet ovuloi? En nyt muista että oliko sulla tutkittu tilannetta mitenkä(än)? Todella hanurista tuo oviksen odottelu ja ihmettely :sad001 Jaksuhalit :Heartred
 
Toivotaan että siitä aukiolotutkimuksesta ois apua, että jos oiskii jotain tukoksia..
Jotkut paukahtanu paksuksi sen jälkeen että onko sit ollu vaan sattumaa?
 
Takaisin
Top