Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nessi, sun uusintatestiä täälläkin ootellaan! :)

Mrs.Smith toivotaan, että nyt hormoonit toimis jo normisti ja ovulaatio onnistuu!

ON: täällä tylsä vaihe.. kp8 eikä vielä mitään merkkejä ovulaation lähestymisestä.
 
Kiva kun oltiin kaipailtu :) tällästä täällä, puhdas nega.

Tosiaan ajatukset huomisen tutkimuksen vuoksi vähän muualla ja sitä ajattelen hyvä, etten oo raskaana.

Mutta toivoohan se mieli silti. Mutta mä opin tästä, etten testaa enää DPO 9. Siitähän tää alko kun sain silloin siihen rfsu testiin ne viivat ja sitten tuo DPO 12 roskishaamu. Jos olis ollut jompikumpi vaan, niin olisin ajatellut testin olevan viallinen, mutta nyt mietin et oiskohan siellä joku yrittänyt kiinnittyä.

Testejä mennyt iso kasa. Noi one stepin halppis pikkuliuskat on kyllä aika onnettomia, ja vielä niitä riittäisi :D

Mutta DPO 14 ja vuotoa odotellessa ja tutkimusta ja vastauksia.
 

Liitteet

  • IMG_9188.JPG
    IMG_9188.JPG
    878.9 KB · Katsottu: 307
Hihhih sain sittenkin kellistettyä eilen miehen, kun uni ei maistunu! Olikin heti puuhaa mielessä:rolleyes: Kyllä läheltä liippasi ovulaation kanssa! Kivut oli ihan sen mukaset, että huhhuh, mutta onneksi kerettiin. Nyt alkakoon sitten piinaviikot jälleen:p
 
Mua masentaa.... taas jääkukkia!! Miten mulla voi olla tää hemmetin estrogeeni näin täysillä koko ajan!!??!??! Miks mun kierto ei voi jo palautua!! Puolivuotta nyt siitä saatanan renkaasta!!! :( :( :(
 
Mua masentaa.... taas jääkukkia!! Miten mulla voi olla tää hemmetin estrogeeni näin täysillä koko ajan!!??!??! Miks mun kierto ei voi jo palautua!! Puolivuotta nyt siitä saatanan renkaasta!!! :( :( :(
Onks sulla jotain muita oireita, jotka viittais kohonneeseen estrogeenitasoon? Mä ehdin kans jo miettiä, mikä mun estrogeenitasoissa mättää, kun clearbluen kahden hormonin ovulaatiotesti näytti vilkkuvaa hymynaamaa jo varmaan yli viikko ennen ovulaatiota. Mutta kun mitään oireita ei ollu, en toistaiseksi ole ottanut asiasta sen suurempaa stressiä, kun eo toi cb:n testi kuitenkaan varmaan niin tarkka ole.
 
Onks sulla jotain muita oireita, jotka viittais kohonneeseen estrogeenitasoon? Mä ehdin kans jo miettiä, mikä mun estrogeenitasoissa mättää, kun clearbluen kahden hormonin ovulaatiotesti näytti vilkkuvaa hymynaamaa jo varmaan yli viikko ennen ovulaatiota. Mutta kun mitään oireita ei ollu, en toistaiseksi ole ottanut asiasta sen suurempaa stressiä, kun eo toi cb:n testi kuitenkaan varmaan niin tarkka ole.

En oikein osaa sanoa niistä oireista... olo on ihan ok :) ja menkat oli normaalit.

Jos oot saanu vilkkuvan hymynaaman noin kauan ennen ovista, sullakin on varmaan estrogeeni koholla :s saan omat testini varmaan huomenna ja alotan ovulaation testaamisen silloin. Toisaalta hyvä koska nyt se tallentaa lähtötasoksi mulle tän kohonneen arvon ja reagoi vilkkuvalla hymynaamalla vasta kun arvot on ihan katossa.

Voihan estrogeeni :(
 
Ne clearbluen digitaaliset ovulaatiotestit on luotettavia. Mä en koskaan oo tuntenut ovista, sain sillä sitten oviksen tikutettua. Oisko muistaakseni 6-7 päivää vilkkunu naama ja sit tuli pysyvä. Mutta näistäkin lukenut ettei ovis silti tapahtuisi vaikka testillä saisikin kiinni. Toivon että mä saisin tähän oviksen tukemiseen jotain apua.
 
Ne clearbluen digitaaliset ovulaatiotestit on luotettavia. Mä en koskaan oo tuntenut ovista, sain sillä sitten oviksen tikutettua. Oisko muistaakseni 6-7 päivää vilkkunu naama ja sit tuli pysyvä. Mutta näistäkin lukenut ettei ovis silti tapahtuisi vaikka testillä saisikin kiinni. Toivon että mä saisin tähän oviksen tukemiseen jotain apua.

Clomifen? Eiks se oo se lääke? Anteeksi en nyt muista oliko sulla jotain jo käytössä :)
 
Mitä mieltä ootte, missä vaiheessa kannattaisi hakeutua jonkunlaisiin tutkimuksiin, jos epäilee jotain häikkää hormoneissa? Mulla on nyt 3 viimesintä kiertoa olleet 44 päivää, 34 päivää, 40 päivää ja tää nyt käynnissä oleva näyttäisi ennusteiden mukaan olevan varmaan 39 päivää (nyt siis kp 36). Kaikissa seuraamissani kierroissa ovulaatio on lämpötilan mittausten perusteella tapahtunut jossain kp 25-30 kohdilla ja luteaalivaihe ollut 10-14 päivää. Nyt meillä on vasta menossa ensimmäinen varsinainen yrityskierros, joten ihan vielä en kehtaa mennä lääkärin vastaanotolle, mutta jos ei mitään näytä tapahtuvan, kehtaisinko mennä jo loka-marraskuussa? Onhan se ehkä vähän hätähousuilua, mutta kun olis selkeä oire (pitkät epäsäännölliset kuukautiset), niin en viitsisi turhaan kuluttaa aikaa.
 
Mitä mieltä ootte, missä vaiheessa kannattaisi hakeutua jonkunlaisiin tutkimuksiin, jos epäilee jotain häikkää hormoneissa? Mulla on nyt 3 viimesintä kiertoa olleet 44 päivää, 34 päivää, 40 päivää ja tää nyt käynnissä oleva näyttäisi ennusteiden mukaan olevan varmaan 39 päivää (nyt siis kp 36). Kaikissa seuraamissani kierroissa ovulaatio on lämpötilan mittausten perusteella tapahtunut jossain kp 25-30 kohdilla ja luteaalivaihe ollut 10-14 päivää. Nyt meillä on vasta menossa ensimmäinen varsinainen yrityskierros, joten ihan vielä en kehtaa mennä lääkärin vastaanotolle, mutta jos ei mitään näytä tapahtuvan, kehtaisinko mennä jo loka-marraskuussa? Onhan se ehkä vähän hätähousuilua, mutta kun olis selkeä oire (pitkät epäsäännölliset kuukautiset), niin en viitsisi turhaan kuluttaa aikaa.

Minkä ikäinen oot? Yksityisellehän voi mennä koska vaan, mutta eiks kunnallisella oo et pitää vuos yrittää? Kun se vissiin on rajana.
 
Mrs R, jaa-a... monenlaisilla kierron pituuksilla on tälläkin foorumilla tultu raskaaksi, että en hätäilisi vielä. Tokihan voit käydä gynellä noin niinkuin yleisesti tarkistuksessa. Yleisesti nuorehkoilla naisilla vasta vuoden yrityksen jälkeen ja reilu kolmekymppisillä jossain puolen vuoden kohdalla voisi olla aikaisintaan jotain tutkimista molemmissa puolisoissa.
 
Mrs R, minusta ihan hyvä hakeutua tutkimuksiin, kun kuukautiskierrot ovat pitkiä ja epäsäännöllisiä. Ainakin, jos pillereiden tms. poisjätöstä on jo aikaa. Onko kiertosi ollut aina epäsäännöllinen? Mieleen tulee esim. polykystiset munasarjat, jonka yhteydessä ovulaatio monesti hankaloituu/viivästyy. Ja jos joku häiriö todetaan, siihen on olemassa hyviä lääkkeitä, eli kannattaa tutkituttaa.

Täällä eilen päivällä testattu puhtaat negat Pregcheckillä ja Sofilla. Varhain aamulla vielä uusi nega Sofilla. Mieli tekisi testata tarkemmalla testillä (ostin apteekin ultran), mutta olen poissa kotoa ja sovittu miehen kanssa, että yhdessä testataan. Ja haluankin, että mies mukana, mutta on tämä riipivää. :schocked028 Huomenna töitten jälkeen kotiin, olikohan miehellä vielä siinä joku meno, ettei vieläkään pääse testaamaan...

Kaikki oireet edelleen päällä/voimistuneet: lämmöt pysyneet koholla (nyt dpo 11-12), tissit kipeät, välillä lievästi etova olo ja pieni närästys, alavatsalla pikkuisia viiltelyjä (etenkin oikealla ja nyt jo huolettaa, olisiko kohdunulkoinen...), palelee ja välillä kuuma (viilentelin yksi yö jalkojani pihalta tullutta miestäni vasten, tätä ei ikinä ennen), unet vilkkaita, illalla väsyttää ja aamulla herää aiemmin (yökyöpeli normaalisti), leukaan käynyt puskemaan finnejä, mitähän muuta... En enää luota mihinkään oireeseen, jos nyt osoittautuu vääräksi hälytykseksi. :dead:
 
Ens vuonna ylitän 30 rajapyykin, joten ihan nuori en enää ole, mutta en mielestäni kovin vanhakaan. Mä ehdin tosiaan syödä n. 10 vuotta e-pillereitä, ennen niiden lopettamista viime joulukuussa, joten olin ennen niiden aloittamista n. 18-19-vuotias. Silloin mun menkat oli epäsäännölliset kuten nytkin, mutta nyt ne kestää 3-5 päivää, teininä ne oli runsaat ja kesti 7-8 päivää. Olin viimeksi n. 1,5 vuotta sitten gynellä, joka sanoi mun olleen pillereiden aloittamisen aikaan niin nuori, ettei silloisesta hormonitoiminnasta voi kauheasti päätellä, miten kierto toimii lähemmäs 30-vuotiaana. Esim. PCOhan saattaa helpottua itsestään iän myötä.

Onneks tänään on illalle muuta menoa, niin en ehdi testailla tai liikaa analysoida tuntemuksia. Pitää keskustella vielä miehen kanssa, testaanko huomenna aamulla vai odotetaanko sinne sunnuntaihin.
 
Mitä mieltä ootte, missä vaiheessa kannattaisi hakeutua jonkunlaisiin tutkimuksiin, jos epäilee jotain häikkää hormoneissa? Mulla on nyt 3 viimesintä kiertoa olleet 44 päivää, 34 päivää, 40 päivää ja tää nyt käynnissä oleva näyttäisi ennusteiden mukaan olevan varmaan 39 päivää (nyt siis kp 36). Kaikissa seuraamissani kierroissa ovulaatio on lämpötilan mittausten perusteella tapahtunut jossain kp 25-30 kohdilla ja luteaalivaihe ollut 10-14 päivää. Nyt meillä on vasta menossa ensimmäinen varsinainen yrityskierros, joten ihan vielä en kehtaa mennä lääkärin vastaanotolle, mutta jos ei mitään näytä tapahtuvan, kehtaisinko mennä jo loka-marraskuussa? Onhan se ehkä vähän hätähousuilua, mutta kun olis selkeä oire (pitkät epäsäännölliset kuukautiset), niin en viitsisi turhaan kuluttaa aikaa.

Kyllä mun mielestä kannattaa käydä tutkituttamassa asia heti, kun siltä tuntuu. Helpottaisi jo varmasti sekin tieto siellä lekurissa, että kaikki tuntuu olevan kunnossa ja pitkät kierrot vaan pillerien aikaansaannosta!:) Kunnallisella puolella saattavat suhtautua asiaan tosiaan nihkeästi, mutta yksityisellä kyllä varmasti tutkivat ja ultraavat kohdun, munasarjat yms.

Vielä hieman omaa napaa: Nyt kp 14 ja testissä elämäni eka ovisplussa. Toki oireiden perusteella niitä tullut bongailtua mututuntumalla useinkin. Sitä tikkua tässä nyt ylpeänä katsellut!:wacky: Onneksi naisellinen viehätysvoima tuntui eilen väsymyksestä huolimatta kumppaniin purevan, joten pienet mahkut on ainakin onnistua. Ennen kaikkea olen kuitenkin helpottunut siitä, että kroppa on pitkän 35 päivän kierron jälkeen palannut entiselleen.:rolleyes:
 
Täällä menossa taas kp39, oon siis aivan varma et menkat tärähtää paikalle ensi viikon perjantaina viimeistään kun pitäis synttäreitä juhlia.. huoh!
 
Kiukku. Menkat loistaa poissaolollaan, testit valkoisuudellaan. Tää sovelluskaan ei oikein toimi. Menkoista ei oo mitään oiretta, eikä kyllä raskaudestakaan. Flon mukaan ne ois myöhässä jo kaks päivää ja se on omakin fiilis. Ja eniten ärsyttää se, että jos ne olis tullu ajallaan, ne olis kerenny loppua ennen tiistaina olevaa ultraa. Nyt sit varmaan runsaimpaan vuotoon sinne. Ruskeeta tuhrua on tullut nyt muuten vissiin 10 päivää! Mitä ihmettä? Viime kierrossa tuli ekan kerran parina päivänä ennen menkkoja mut muuten mulla ei oo tommosta ennen menkkoja.

Kp 37/33-39, yk 6, dpo 15
 
Kiukku. Menkat loistaa poissaolollaan, testit valkoisuudellaan. Tää sovelluskaan ei oikein toimi. Menkoista ei oo mitään oiretta, eikä kyllä raskaudestakaan. Flon mukaan ne ois myöhässä jo kaks päivää ja se on omakin fiilis. Ja eniten ärsyttää se, että jos ne olis tullu ajallaan, ne olis kerenny loppua ennen tiistaina olevaa ultraa. Nyt sit varmaan runsaimpaan vuotoon sinne. Ruskeeta tuhrua on tullut nyt muuten vissiin 10 päivää! Mitä ihmettä? Viime kierrossa tuli ekan kerran parina päivänä ennen menkkoja mut muuten mulla ei oo tommosta ennen menkkoja.

Kp 37/33-39, yk 6, dpo 15

Tsemppiä Nipsuliini!!! Oliko sulla hormoniehkäisy käytössä ennen ku aloitte yrittää? Mulla meni kyllä oma kroppa niin sekasin siitä renkaasta että! :( tehokas tuote kun ehkäisee 100% vielä 6kk käytön lopettamisen jälkeenkin, hurraa
 
Kiukku. Menkat loistaa poissaolollaan, testit valkoisuudellaan. Tää sovelluskaan ei oikein toimi. Menkoista ei oo mitään oiretta, eikä kyllä raskaudestakaan. Flon mukaan ne ois myöhässä jo kaks päivää ja se on omakin fiilis. Ja eniten ärsyttää se, että jos ne olis tullu ajallaan, ne olis kerenny loppua ennen tiistaina olevaa ultraa. Nyt sit varmaan runsaimpaan vuotoon sinne. Ruskeeta tuhrua on tullut nyt muuten vissiin 10 päivää! Mitä ihmettä? Viime kierrossa tuli ekan kerran parina päivänä ennen menkkoja mut muuten mulla ei oo tommosta ennen menkkoja.

Kp 37/33-39, yk 6, dpo 15

Höh, mullaki on muuten nyt viimesissä kierroissa ollu ennen menkkoja 5-7pv ihme ruskea vuotoa, gyne sano, että voi johtua kilpirauhasentoiminnan häiriöistä ja pitää nyt käydä ens kierron alussa kilpirauhaskokeissa.
 
Tsemppiä Nipsuliini!!! Oliko sulla hormoniehkäisy käytössä ennen ku aloitte yrittää? Mulla meni kyllä oma kroppa niin sekasin siitä renkaasta että! :( tehokas tuote kun ehkäisee 100% vielä 6kk käytön lopettamisen jälkeenkin, hurraa

Hyvät naurut sain! :D Vaikka mitään huvittavaahan tässä ei oo! Söin e-pillereitä 15 vuotta ja lopetin marraskuussa. Siitä asti tukka rasvottunu sekunnissa ja naama kukkinu eli varmasti vaikuttaa vielä kiertoihinkin.
 
Höh, mullaki on muuten nyt viimesissä kierroissa ollu ennen menkkoja 5-7pv ihme ruskea vuotoa, gyne sano, että voi johtua kilpirauhasentoiminnan häiriöistä ja pitää nyt käydä ens kierron alussa kilpirauhaskokeissa.

Täytyykin ottaa puheeks tiistaina ja kysyä oisko tarvetta verikokeelle! Mun äitillä on kilpparin vajaatoimintaa, onkohan se perinnöllistä?!
 
Takaisin
Top