Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en ole kertonut ennakkoon kellekään muulle kuin mun siskolle. Raskauduttuani esikoisen aikaan oli pakko kertoa pahoinvoinnin takia aika alussa vaikka olisin halunnut odottaa ultraan asti. Jos vielä raskaudun, samaa taktiikkaa yritän kun jos vaikka tulis km taas niin en haluaisi tilittää siitä kellekään. Jotkut voi kyllä kokea sen terapeuttisenakin, kun saa puida asiaa yhä uudelleen mut mulla se ei toimi; mulle riittää, että puhutaan miehen kanssa.

Me ei olla puheltu mitään että toivotaan kakkosta, vaikka olenkin joskus maininnut pienestä ikäerosta. Sitäkin enemmän meiltä on kyllä asiasta kyselty. Oma isomummi kysyi jo aikaa sitten että onko kakkonen jo tuloillaan. Hän oli itse alkanut odottaa kun esikoinen oli 3kk. :grin

Oon puhunut parin kaverin kanssa että toinen haaveissa, ja esim äidille ja siskolle yleisellä tasolla että "jos joskus toinen lapsi saadaan", eli tiedossa varmaan on että toinen olisi joskus tarkoitus tehdä. Mun omat mummut toki kyselee ja vihjailee toisesta. Jos ei ala pian kuulua, niin toivottavasti ei ala tulla painostavia kyselyjä.:/

Viimeksi kerrottiin vanhemmille joskus viikolla 8-9, muille nt-ultran jälkeen. Oltais kerrottu muutenkin noin aikaisin lähimmille, mut pahoinvointi paljasti, kun oltiin juuri kyläilemässä vanhempien luona.

Te jotka juotte greippimehua, niin onko löytyny kaupasta? En löytäny eilen muuta ku semmosta missä on verigreippiä joku 38% ja loput taisi olla appelsiinia. Myydäänkö pelkkää greippi/verigreippimehua? Ja oli mehuhyllyssä sekin missä taisi olla 40% greippiä, mut valitsin ennemmin tuon kylmähyllyn verigreippi-appelsiinin noista vaihtoehdoista... Ehkä isommassa kaupassa vois olla muitakin vaihtoehtoja.

Viimeksi kerrottiin aikalailla heti kaikille kun tultiin raskaaksi. Jotenkin se tuntui itselle luonnolliselta ja silloin läheiset tiesi kyllä että yritetään lasta. Nytkin olen kavereille maininnut että kakkosta yritetään mutta hirveästi en ole asiaa muuten mainostanut. Tääkin on niitä juttuja että kannattaa mun mielestä tehdä just niin kuin itsestä parhaalta tuntuu.

Oi onnea Possumunkki!!!! Aivan mahtavaa :Heartpink
Muillekin tsemppiä testauksiin! :)

Sunnuntaina (dpo6), tuntui kaupassa ollessani äkänen muutaman sekunnin vihlaus kohdussa. Tänään (dpo8), aamulla testattu haamu :happy: Niin toivon, että tää pysyis ny tällä kertaa mukana. Oireita ei oikeastaan ole, muutakuin lievä juilinta. Ja se tuhru pari päivää.

Onnea hirmuisesti, Possumunkki!

Toiveilija90:lle onnittelut myöskin!

Silkkitassulle pahoittelut negasta.

Jemna, kaupassa myydään tuoremehuna greippimehua Rynkebyltä (tai sitten siltä toiselta samankaltaisen kuuloiselta mehumerkiltä, jonka nimen aina unohdan :D). Maistuukin hyvältä :P

Meillä taitaa tietää yrityksen tulevasta ajankohtaisuudesta muutama kaveri ja mun sisko. En tiedä, mä jotenkin näin esikoista kuumeilevana ja yrityksen vasta parin kierron päästä täysillä alkavana näen asian sellaisena että mun tekis mieli about kulkea kaupungilla ison kyltin kanssa "HEI ME YRITETÄÄN VAUVAA!" ja ostaa kaikki kaapit täyteen vauvatarvikkeita. Yritän malttaa mieleni kuitenkin...

Jotenkin silti ajattelisin että mä oon sellainen ihmistyyppi jolle tässäkin tuntuu ympäristön tuki luontevalta. Ja niissä mahdollisissa pettymyksissä ja takapakeissa. Lumikellon pohdintojen mukaisesti mä olisin sellanen, joka kokee keskenmenojenkin vatvomisen useammankin ihmisen kanssa terapeuttiseksi.

Oho, toiveilija! Saitpa haamun aikaiseen, vahvistumista sille!!

Mä oon kavereille jo pitkään puhunu kolmostoiveesta ja hyvänä tsemppareina ovatkin aina pettymyksen hetkellä! Sukulaisille ei olla kerrottu, mut sit kun oon plussannu niin melko pian kerrotaan.

Dpo 9, alavatsaa polttelee/nippailee ja on menkkajomoja. Joskus aiemminkin oli kai samanlaisia tuntemuksia, joten voi olla et joulu menee tädin vierailuksi... Silti kaikki peukut ja varpaat on pystyssä ja plussaa toivotaan!!!!

Tuleeko kellään eggwhitea vielä seuraavana päivänä ovulaatiosta? Lämmöt nousi tänään puoli astetta ja oon melko varma, että ovuloin eilen. Monesti silti seuraavana päivänä tulee vielä ovislimaa. FF menee tästä välillä sekaisin.

Täällä ei menkkoja kuulu vieläkään eikä ole oikein oireitakaan mihinkään suuntaan. Milloinhan raskaus pitäisi viimeistään näkyä testissä? Onko nyt jo ihan toivotonta kun eilen nega ja tänään kp 36/30? Ovistesti näytti plussaa lauantaina, mutta en testannut sunnuntaina tai perjantaina kun testit loppui.

Meillä vanhemmat ja kaverit tietää lapsitoiveista lähinnä kkm:n takia. Ensin vitutti että tiesivät kun meni kesken, mutta loppujen lopuksi oli hyvä. Ei tarvinnut kellekään selitellä mitään ja sai paljon tukea. Varsinkin miehen äiti oli paljon tukena.

Toiveilijalle varovaiset onnittelut. :) viivalle vahvistumista.

Meillä tavallaan yrityksestä ei tiedä kuin yks kaveri nyt. sillon kun enkeli esikoinen sai alkunsa ei tiennyt kukaan yrityksestä ja np-ultran jälkeen kerrottiin perheille ja vähän kerrassaan muille. loput saikin tietää sitten sen jälkeen kun synnytin pojan kuolleena ja jäin äitiysvapaalle. sen jälkeen kukaan ei edes uskaltanut kysyä minulta seuraavasta lapsesta, onneksi. lähinnä kyselyt oli muotoa: "onko mitään estettä/kieltoa uudelle raskaudelle?" nyt sitten tästä viimeisimmästä raskaudesta kerroin äidille heti kun plussasin, koska halusin tukea. kohtukuolema jättänyt isot pelot raskaudelle. ja yhdelle kaverille kerroin heti koska oltiin samaan aikaan raskaana ja lähes samoilla viikoilla. ja nyt tämä kaveri on siis ainut joka tietää että yritys jatkuu kunhan tuntuu siltä. :)

Tän kakkosen yrityksestä on puhuttu aika avoimesti, ei kuitenkaan ihan kaikille. Esikoisen kanssa ei hiiskuttu yhtään mitään ennen kuin oli raskausviikko 14 täynnä:p oli kyllä aika vaikee niin pitkää olla suu supussa!

Me kerrottiin ekasta raskaudesta molempien lähisuvuille ja kavereille viikolla 12 ja seuraavalla viikolla todettiin keskenmeno. Toisesta raskaudesta ei pitänyt kertoa kellekään mutta mun äiti kuulemma näki sen päältäpäin ja siitäkin sit valitettavan moni tiesi. Nyt ollaan päätetty ettei kerrota sitten edes yrittämisestä. Vaikka mäkin ehkä mieluummin koen terapeuttisena sen puhumisen jos taas menee kesken mutta aina voi kertoa sitten jos semmonen tilanne eteen tulee.

Tuleeko kellään eggwhitea vielä seuraavana päivänä ovulaatiosta? Lämmöt nousi tänään puoli astetta ja oon melko varma, että ovuloin eilen. Monesti silti seuraavana päivänä tulee vielä ovislimaa. FF menee tästä välillä sekaisin.

Joo mulla. Jopa kaks päivää tässä kierrossa. Tosin olin koko ajan ajatellut oviksen tulleenkin juuri vimppana EW päivänä kunnes FF heittikin oviksen kahden päivän päähän siitä taaksepäin. Mulla oli oviskivutkin, kovat sellaset, just noina EW päivinä. Pieni noin kymmenyksen lämmönnousu tuolla kahden päivän päässä tapahtui mutta itse olisin sen vielä laskenu follikulaarivaiheen lämpöihin mukaan. Hämmentävää. :D

Lueskelin että keltarauhanen voi oviksen jälkeen tuottaa pieniä määriä myös estrogeenia, josta johtuen ovislimaa voi joskus ilmetä oviksen jälkeenkin.

Voi kiitos kaikki, tää loma tulee kyllä niin tarpeeseen. Tää stressin määrä on niin mieletön.

Possumunkki, ihan hurjasti onnea! Vitsi että toikin hymyn huulille tuo plussasi.

Me todennäköisesti sitten jos ja kun plussataan kerrotaan lähimmille ystäville aika pian, ollaan niin tiiviisti tekemisissä että huomaisivat varmasti todella nopeasti ja jos jotain menisikin pieleen niin he olisivat sitten ne tyypit joihin tukeudutaan joten parasta on että ovat ajantasalla. :) Vanhemmille kerrotaan kyllä vasta myöhemmässä vaiheessa, ovat kaikki niin kovia hössöttäjiä että äiti varmaan saisin raskausoireita itsekin. :shy:

Onnea Possumunkki ja toiveilija <3

Mä kerroin mun äidille ja parille ystävälle heti plussasta. Ja osa työkaveresta tiesi aikaisin kun oksensin läpi vuorokauden viikolle 19 asti. Kerran jopa työkaverin kengille :)

Tein tänään uuden ovistestin ja se oli edelleen plussa. Mitä se tarkoittaa? Kivut oli eilen, tänään ei enää oloja.

Ameliah Ei mitään. Ovisplussa näkyy usein parikin päivää. Ei kannata tuhlata testejä enää kun sen ekan plussan on saanu. :)

Meidän yrittämisestä tietää muutama minun hyvä ystävä. Miehen puolelta kukaan ei tiedä. Jos joku ulkopuolinen on kysynyt lasten hankinnasta, olen vain todennut yleensä jotain sinnepäin, että olisi tulevaisuuden toiveena, tai että kun ei niitä lapsia niin vain tehdä :shifty: Jos tässä joskus raskaudutaan niin varmaankin kerron heti näille samaisille ystäville ja perheille kerrotaan sitten nt-ultran jälkeen, jos sinne asti pystytään odottamaan :rolleyes:

Toivotaan toiveilijan viivalle vahvistumista! Aikaisin sait kyllä haamulaisen :)

Takaisin