Raskaaksi 2016

Dossier toivotaan että plussaksi muuttuis! Ootko ovista testannu että millä dpo:lla oot menossa? Tsemppiä myös kaikille muille piinailijoille :)

Minä sain jostain hirveän flussan ja makaan nyt kotona sängyn pohjalla. Kuumetta ei onneksi sentään ole, nenä vain ihan tukossa ja aivastuttaa väsymyksen kera. Inhottavaa, kun ei voi oikein kauheasti lääkitäkkään, muulla kuin Panadolilla, ettei vain estäis mahdollista kiinnittymistä millään lääkkeillä :shifty: Vaikka nyt onkin kyllä vasta dpo 4. Otrivin-nenäsumutetta on ollu pakko öisin käyttää mutta näin päivisin yritän välttää sitäkin.

Näin flussahuurujen lisäksi alavatsaa jomottelee välillä menkkamaisesti ja pistelyitä tuntuu varsinkin vasemmalla. Mutta ei kai se nyt näin aikaisilla dpo:lla kerro vielä mistään.. :stop:

Villisilmä, mulla oli esikoisesta ensimmäinen raskausoire se että nenä oli ihan julman tukossa... Sillä se raskaus tuliki ilmi ku olin jo yli viikon kärsiny siitä nenän tukkoisuudesta ja menin apteekkiin ostamaan nenäsumutetta. Samalla reissulla ostin raskaustestinki ku välähti mieleen että menkat oli jo pari viikkoa myöhässä...ja plussahan sieltä pärähti sitte. Vasta myöhemmin alkoi väsymykset ja pahoinvoinnit yms klassiset raskausoireet.

Mashnu, kunpa oiskin mullakin se syynä! Epäilen kyllä että näin varhaisilla päivillä kaikki minun oireet on ihan tuulesta temmattuja, tai no, flunssa on kyllä oikea mutta tuskin mitään yhteyttä raskauden kanssa, kun ei kai ole vielä ehtinyt edes kiinnittyä :grin Mulla tuntuu tuo oviksen jälkeen nouseva keltarauhashormoni tekevän aika massiiviset oireet joka kuukausi, ja siinä saa sitten arpoa aina että onko nyt normaaliin kiertoon kuuluvaa vai ei :mad:

Villisilmä jos nenä on tukossa, niin kannattaa käyttää nasoliinia. Sitä saa käyttää raskaanakin ollessa ihan turvallisesti.

Limakalvoja supistavia sumutteita ei käytetä raskauden aikana. Mulla oli poskiontelotulehdus kesällä ja allergiataipumuksen vuoksi lääkäri kirjoitti kortisonia sisältävän sumutteen.

Babe, en tykkää että sulla on huono olo, vaan tykkään jos tää olis hyvä uutinen :)
Kiitos Katjusha todella toivon että tää ois nyt hyvä oire. Ei ole mulle tyypillistä tällainen kuvottava olo ja muutenkin oon kyl aika toiveikkain mielin. Toivottavasti en taas joudu pettymään.

Villisilmä mun tieto on farmaseutilta ja heidän tietokannoistaan. Uusi tutkimus osoittaa että ksylometatsoliinilla ei ole vaikutusta raskauteen. Tämä on siis farmaseuttien käyttämässä tietokannassa sekä hussin sivuilla.
Mun mies on farmaseutti ja se on aika kätevää näissä asioissa :)

"
Voiko tukkoisuuden hoitoon tarkoitettuja nenäsumutteita käyttää raskauden aikana?

Tukkoisen nenän hoitoon voi tarvittaessa käyttää ksylometatsoliinia tai oksimetatsoliinia sisältäviä nenäsuihkeita. Nämä lääkkeet supistavat voimakkaasti verisuonia, ja tarkan annosteluohjeen noudattaminen on tärkeätä. Sumutteena oleva valmiste on yleensä helpompi annostella kuin tipat."

Näin lukee myös apteekin tietokannoissa. Tietenki myös hiukan tarkemmin itse tutkimuksesta jne.

Itsestä ei tuntunut hyvältä idealta supistaa yhtään mitään suonia, koska istukka on verisuoninen elin. Ehkä lääkärini oli väärässä ohjeissaan, mutta siitäkin taudista selvittiin.

Palaan kirjoittamaan pitkän tauon jälkeen todetakseni että kyllä, raskautuminen vuoden 2016 aikana onnistui! :) :love7 :Heartred Täällä ollaan ihan fiiliksissä ja onnellisena ootellaan että eka kolmannes kuluu ja voi huokaista helpotuksesta että pikku "milli" pysyy matkassa :happy093Kuvassa ovis ja r-testi tältä päivää!

Mintukka mulle farmaseutti ei pari viikkoo sitte myyny ess sen takia ku imetin. laughing7

Liitteet

• CAM03416.jpg
    CAM03416.jpg
    813 KB · Katsottu: 224
Mulla kanssa tänään ehkä dpo6. Menkkajuilimista ollut nyt illalla ja pari päivää oon ollut ihan hormonihirviö. Luulen, että enteilee tätiä kyläilemään. :( Ens viikon loppupuolella ajattelin testailla, jos ei täti sitä ennen tule. Olis ens viikon pe tai la tarkoitus mennä syömään pitkän kaavan kautta, niin varmistan sitä ennen, sattuisko niin hyvin, että olis tästä ekasta kierrosta kierukan poiston jälkeen plussa jo tullut. Lupasin itselleni, että ottaisin tän tjottailun kannalta, mutta nyt vasta huomaan, miel kova vauvakuume mulla onkaan. Töissä on tosi v-mäistä tällä hetkellä, kun meillä on isot yt:t päällä. Muutaman viikon päästä selviää, tuleeko lähtöpassit. Ehkä tää kuumeilu tuo sitten jotain muuta ajateltavaa. Hirveä kiirekin töissä jatkuvasti ja stressiä pukkaa!

Rillelle onnea plussasta! :)

Rille onnea! :hello2

Mintukka, kiitos tiedosta! Ei tule useasti nuita nenäsumutteita käytettyä kun flunssakin harvoin mutta kun se pukkaa päälle niin Otrivin on ainoa mikä auttaa hengittämään yöllä (ja välillä päivälläkin), ja olen potenu vähän huonoa omatuntoa sen käyttämisestä :bag: Joten hyvä tietää että ei vaikuta raskauteen ja toivottavasti ei vaikuta myöskään kiinnittymiseen, josta lähinnä olen huolissani :shy: Pitää yrittää selvitä mahdollisimman vähillä lääkkeillä ja toivoa, ettei ne estä mitään sellaista, mikä muuten olisi ehkä tapahtunut :sorry:

Vähän jänskättää, kun olen huomenna menossa otattamaan vähän verikokeita. Kiinnostaa nuo kilpirauhasarvot, kun katsottu viimeksi varmaan kolme vuotta sitten. Lisäksi otan ihan mielenkiinnosta tuon s-progin, kun huomenna on noin viikko oletettuihin menkkoihin. Saapa nähdä kuinka sitä menettää järkensä jos se näyttääkin matalaa, pitää sitten varmaan yksityisellä jatkaa selvittelyitä jos julkinen ei ota puolen vuoden yrityksen jälkeen o_O Olen muutenki alkanu miettimään, että mikä minussa voi olla vikana, kun kuukautiset kuitenkin säännölliset (27 päivää ja ovis n. 14. päivä) eikä välivuotoja tai tuhrutteluja yleensä ole, ovulaatio tikkujen mukaan tapahtunut joka kuukausi kun olen sitä tikuttanut. Olen jopa miettinyt, voisiko sitten olla miehestä johtuvaa :sad001Hirveintä on tämä epätietoisuus :sorry:

Takaisin