SYNNYTYSPELKOISET - VAROITAN, SAATTAA JÄRKYTTÄÄ.
Mutta ku mun on ihan pakko päästä purkamaan. Tää on ihan järjetöntä. Mulla on niin hirveä vauvakuume, uuden vauvan kaipuu, mutta samalla pelkään hysteerisesti synnytystä. Ajatustakin siitä. Tarkotus oli alunperin elo-syyskuussa jättää pillerit pois, kunnes aloin siirtää kohti vuoden vaihdetta, lähemmäs tyttären 1v päivää.. ym. Ja sitten taas takaraivossa joku huutaa että anna mennä vaan. Oma äiti painostaa että "oo paras äiti lapselles ja syö niitä pillereitä", "et tee vielä lapsia". Ja se pääsee niin mun ihon alle, mua ärsyttää et oon niin nössö että annan muiden sanojen vaikuttaa mun harkintakykyyn. Nyt mä tartteisin oikeesti tukea ja tsemppiä, miten hitossa uskallan raskautua? Pelkopolille en pääse ennen ku oon raskaana.. sektio arveluttaa myös, koska selkäpuudutteita en suostu ikinä enää ottamaan..
Alapuolella siis tosiaan kopioituna mun synnytyskertomus minkä kesällä olen kirjottanut..
Mun synnytys kesti 35h vesien menosta. Rv 40+1 mul alko supparit jo sillasina etten saanu nukuttuu kunnolla. 5vrk aikana nukuin sen joku 8h. Lapsivedet meni vihreenä 40+3, olin 40+2-40+3 välisenä iltana/yönä/aamuna/päivänä vetäny vähän väliä litalginia, oxynormia ja tramalia, max annokset panadolia. Mistään ei ollu apua joten valvoin sit koko yön ku en saanu supistuksiltani nukuttua. Sit jouduinki 40+4 illal saliin käynnistykseen ku mul oliki aamun labroist vast illal selvinny et tulehdusarvot 84. Salis itkin hysteerisenä peloissani, yrittivät tippaa 3krt, kusi, sanoin et antais mun hetken rauhottua ennen ku rupee vänkää sitä tippaa ku mua pelottaa liikaa ni suonet karkaa. Heti ku sain rauhottua ni kanyyli meni ekalla tai no yhtees vast neljännellä. Epiduraalin laitto epäonnistu, sain hermovaurion jalkaan, loppupeleissä ne pisti sitä väkisin vaiks kiljuin etten haluu sitä ja älä vittu koske muhun ym. Nappasin anestesialääkärii kädestä kii ja karjuin ettei koske muhun. Jatkoivat niin kauan kunnes sohasi sit neljä kertaa hermoon. Mulla on siis se vaurio edelleen tossa vasemmassa jalassa. Mulla ei toiminu mitkään puudutteet, paitsi spinaali joita sain 2x avautumisvaiheessa. Kohdunkaulan ja välilihan puudute oli hyödyttömiä kun neiti päätti tulla väärässä, avosuisessa tarjonnassa. Mun ponnistusvaihe kesti 1h53min, joka päätty imukuppivetoon. Neiti synty kolmannella vedolla. Napanuora kaulan ja vartalon ympärillä. Stan laite hälytti neidin sykkeistä et tulee ahdinko ni tuli kiire. Oli 10min aikaa saada lapsi ulos, eli jos imukuppi ei ois toiminu ni ois ollu edessä hätäsektio. Imukupin ja neidin asennon takia väliliha repes täydellisesti sulkijalihakseen asti, eli 3.asteen repeämät. Ne tuli ottaa myös labrat väkisin kesken ponnistusvaiheen. Verta meni mukamas 500ml, mutta mulla putos hemoglobiini 79 ja verenpaineet 125/70 (osastolla tipahti 99/54). Neiti sai pisteet 5/7/9. Oli tosi semmonen vaisu kitinä ja inahdus ku tuli ulos ni meni lastenlääkärille hetkeks. Jouduin leikkaussaliin tikattavaksi, muistikuvat sieltä on se kun siirryin siirtopöydälle, sain spinaalin selkään, hetken ehdin omilla jaloilla siirtää itteäni lähemmäs kunnes ei enää toiminut. Nostivat mut lähemmäs jalkatelineitä, jalat laitettiin semmosiin outoihin ns. Paketteihin ja teipattiin kiinni ylös. Sit suljin silmät ja seuraavaks heräsin osastolta. Mua ei saatu heräämössä hereille.
Väliliha saatiin paranemaan kokonaan vasta kesäkuun alussa. Siihen oli kasvanu pari palkeenkieltä mitkä vuosi reilusti koko ajan verta. Nyt on vihdoin ja viimein se loppu. En istunu kuuteen viikkoon, seittemännellä varovasti, vasta 12vkon jälkeen sain istuttua normaalisti. Tosin en kovalla alustalla. Se tuli vast myöhemmin. Nykyään istun kunnolla mis tahansa ja voin lysähtää kovallekki lattialle.