Piilo89, voimia ja jaksamista!
Nyt kun ruokavaliosta on puhetta, noudatan itse vegaanista ruokavaliota :) Ihan ääritapaus en kuitenkaan ole. Jätin maitotuotteet pois vuosi sitten, sitä ennen olin laktovegetaristi. Olo parani ja olen energisempi kuin koskaan tätä ennen eli tämä nykyinen ruokavalio sopii mulle selkeästi. Ruokaremontin aloitin jo oikeastaan kuopusta odottaessa, kun mulla todettiin raskausdiabetes. Opin silloin, että pasta ja liian pitkät/lyhyet ateriavälit nostaa mulla verensokeria, joten vähensin pastan käyttöä tuntuvasti ja vaihdoin samalla pastan ja riisin täysjyväversioihin. Peruna ei sovi mulle kaikissa muodoissa, mutta se taas ei nostanut verensokeria merkittävästi. Ruokavaliomuutoksen myötä olen entistä tarkempi siitä, mitä syön ja teen kaikki ruokani itse. Myös lasten ruoan suhteen olen tarkka ja nuorimmaiseni on vauvasta lähtien ollut tarkka siitä, ettei hänelle tarjoilla valmisruokia :) Nykyään syön viidesti päivässä, käytän chia-siemeniä ja hamppuproteiinia/-rouhetta. Urheilen 3-4 kertaa viikossa, joten säännöllinen ruokailu ja veden juonti on tärkeää.