Täällä ilmoittautuu mukaan kolmatta lasta kuumeileva.
Olen 34v ja mies 33v. Meillä on yhteinen lapsi (2014) ja edellisestä liitosta mulla lapsi (2006, clomifenilla). Kolmas lapsi haluttaisiin mahdollisimman pian perheeseen, mutta raskautuminen ei koskaan ole ollut mulle kovin helppoa. Ehkäisy jätetty keväällä 2000 pois ja vuosi 2010 ollut ainoastaan sellainen aika, kun ei ole ollut tilaisuutta tulla raskaaksi. Muuten tuon reilun 15 vuoden aikana olisin voinut tulla raskaaksi milloin vain.. Eli ei tuo kroppa toimi ihan täysillä..
Varhaisia keskenmenoja 2/2012 ja 7/2012, nämä olivat luomuna tulleita plussia. 2013 keväällä mentiin yksityiselle lapsettomuushoitoihin, jossa selvisi, että mulla on 2 kohtua, toinen lähes normaali ja toinen on "rudimentaalinen" lääkäritermien mukaan. Se on ihan pieni eikä "toimi". Eli mulla toimii vain toinen puoli ja raskautumisen mahdollisuuskin on vain silloin kun ovis on tällä normaalisti toimivalla puolella.. Niin ja miehen simpat katottiin kans ja ne oli priimaa, onneksi.
Yksityisellä aloitettiin 04/2013 hoidot clomifenilla (1 tbl/pv)+menopur pistoksilla+pregnyl. Tästä kierrosta seurantaultrassa nähtiin että follikkeli kasvoi "väärällä" puolella niin inseminaatiota ei tehty. 05/2013 follikkeli kasvoi sillä "oikealla" puolella niin tehtiin inseminaatio, josta raskaus sitten heti alkoikin. Mutta meni sitten kesken rv 8+4. Mulla oli käytössä Lugesteron tuolloin ja ohjeena oli lopettaa se rv 8. Lopetin sen käytön ohjeen mukaan ja heti sitten parissa päivässä raskausoireet alkoi vähenemään ja tuli tunne, että kaikki ei ole ok. Neuvolassa ja joka paikassa toitotettiin, että usko vaan että kaikki kunnossa. rv 7 olin käynyt ultrassa yksityisellä ja syke ja koko oli normaali. Neuvolalääkäri oli pari päivää ennen nt-ultraa ja dopplerilla kuunteli sykkeet +140. Sitten kun menin nt-ultraan rv 12 niin oli aikamoinen shokki kun ei löytynytkään sykettä ja kokokaan ei vastannut viikkoja. Noh, tästä sitten lääkkeellinen tyhjennys ja armoton suru ja ihmetys miten lääkäri voi todeta sykkeet vaikka sikiö kuollut..?!?! Ei näkynyt sitä lääkäriä enää tk:ssa. Meille tehtiin ne kaikki keskenmenoselvitykseen liittyvät verikokeet yms. mutta kummallakin oli kaikki kunnossa eli niistä ei keskenmenoille löytynyt selitystä.
Saatiin yksityiseltä lähete julkiselle puolelle (tulee halvemmaksi) ja sovittiin, että 10/2013 kierrosta soittelen ajan inssiin. Kävin ostamassa kalliit lääkkeet jo valmiiksi tuota kiertoa varten, mutta menkat ei koskaan alkaneetkaan. En siltikään älynnyt, että olisin raskaana kun mitään oireita en huomannut. Mies vaan suuttui eräänä iltana, että mun kans ei voi mitään tehdä kun aina vaan meen nukkuun heti ku töistä pääsen... Noh, silloin ajattelin tehdä rt:n ja positiivista näytti! Löytyi väsymykselle selitys :) Pikkusen varovaisella mielellä meni oikeestaan koko raskaus sitten.. Koko ajan pelkäs pahinta ja aina kun oli ultra niin pelkäs ettei sykettä enää löytyisikään. Mutta kaikki meni hyvin yliajalle asti :)
Nyt synnytyksen jälkeen ensimmäiset menkat alkoi elokuussa ja siitä asti ollaan heti yritetty raskautta. Ihan loppuvuodesta hain työterveydestä lähetteen julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin vaikka yritystä ei vielä kovinkaan kauaa takana, mutta kun historia on tämä niin pääsee nopeammin jonoon. Katsotaan kuinka pian saadaan ensimmäistä postia polilta.
Käytössä mulla tällä hetkellä monivitamiini, omenaviinietikka, vehnänalkioöljy, foolihappolisä, omega, primaspan ja thyroxin (kilpirauhasen vajaatoimintaan).
Olen lueskellut tätä teidän ketjua jonkin aikaa ja moni on puhunut letroista, joista en ole koskaan ennen kuullut. Itse olen useaan kertaan syönyt clomeja kyllä, mutta mitä eroa letroilla ja clomeilla on?
Oikein ihanaa uutta vuotta kaikille ja NYT me plussataan koko joukolla! <3
Yritystä 08/2015
Yk 5, kp 11/30