Raskaaksi 2016

Tunnustan myös kuuluvani niihin jotka haluis lapsen syntyvän alkuvuodesta. Mut sen takia ei jarrutella jos se kierto nyt sattuis tästä heti käynnistymään kun sitä on jo lähemmäs vuos odoteltu. Ekan lapsen laskettu aika oli ihan loppuvuodesta ja oltiin tyytyväisiä kun tammikuun puolella vasta poika synty. Jotenkii ajattelen että on lapsella helpompaa kun on koulussa luokkansa vanhimmasta päästä, oon nähny miten voi olla koulussa vaikeeta kun on luokan nuorimpia ja ei ihan taho kestää muiden mukana. Mut nää on näitä mitä miettii kun tää lapsen teko asia on niin paljon mielessä, eiköhän jokainen meistä kuitenkii oo tyytyväinen kunhan vaan lapsi sais alkunsa, ihan sama mihin aikaan vuodesta syntyy :)

Lisäiskö joku minulle yk:n sijasta myös tuon yrityksen alkamisajankohdan: 11/15 :P ite puhelimella lähinnä täällä oon ja en vaan saa fiksusti kopsattua koko litaniaa.. :(

Onnitteluja plussanneille ja harmitukset tätien saapumisille ja muille ikäville jutuille, joita ketjussa on myös esille tullut. Täällä minä taka-alalla lähes kaikki koetan lueskella, hiljaisen puoleinen muuten yleensä olen..
2016 alkanut kummallisilla oireilla, tulisko se täti tännekin lähipäivinä.. nyt menossa kp20/??

Nyt on kyllä ihan pakko huudella, että ihanko oikeasti täällä tilataan vauvoja tällä tavalla vuoden ajan mukaan syntyviksi? Voi luoja.

Onhan semmonen mittatilaustyönä tullu vauva hirveen kätevä varmasti, harmi vaan kun sen tilaaminen ei oo kaikille ihan noin yksinkertasta. Mut onneks suurin osa varmaan osaa arvostaa sitä, millanen lahja raskaaksi tuleminen ylipäätään on, ja sen johtaminen onnellisesti vauvan syntymään on lahjoista suurin.

Muokattu viimeksi:
Tuo on vähän väärä luulo, että vuoden lopussa on vuoden alussa syntyneitä jäljessä. Vasta tehty tutkimus, että loppu vuoden lapset yhtä valmiita koulumaailmaan.

Täällä ilmoittautuu mukaan kolmatta lasta kuumeileva.

Olen 34v ja mies 33v. Meillä on yhteinen lapsi (2014) ja edellisestä liitosta mulla lapsi (2006, clomifenilla). Kolmas lapsi haluttaisiin mahdollisimman pian perheeseen, mutta raskautuminen ei koskaan ole ollut mulle kovin helppoa. Ehkäisy jätetty keväällä 2000 pois ja vuosi 2010 ollut ainoastaan sellainen aika, kun ei ole ollut tilaisuutta tulla raskaaksi. Muuten tuon reilun 15 vuoden aikana olisin voinut tulla raskaaksi milloin vain.. Eli ei tuo kroppa toimi ihan täysillä..

Varhaisia keskenmenoja 2/2012 ja 7/2012, nämä olivat luomuna tulleita plussia. 2013 keväällä mentiin yksityiselle lapsettomuushoitoihin, jossa selvisi, että mulla on 2 kohtua, toinen lähes normaali ja toinen on "rudimentaalinen" lääkäritermien mukaan. Se on ihan pieni eikä "toimi". Eli mulla toimii vain toinen puoli ja raskautumisen mahdollisuuskin on vain silloin kun ovis on tällä normaalisti toimivalla puolella.. Niin ja miehen simpat katottiin kans ja ne oli priimaa, onneksi.

Yksityisellä aloitettiin 04/2013 hoidot clomifenilla (1 tbl/pv)+menopur pistoksilla+pregnyl. Tästä kierrosta seurantaultrassa nähtiin että follikkeli kasvoi "väärällä" puolella niin inseminaatiota ei tehty. 05/2013 follikkeli kasvoi sillä "oikealla" puolella niin tehtiin inseminaatio, josta raskaus sitten heti alkoikin. Mutta meni sitten kesken rv 8+4. Mulla oli käytössä Lugesteron tuolloin ja ohjeena oli lopettaa se rv 8. Lopetin sen käytön ohjeen mukaan ja heti sitten parissa päivässä raskausoireet alkoi vähenemään ja tuli tunne, että kaikki ei ole ok. Neuvolassa ja joka paikassa toitotettiin, että usko vaan että kaikki kunnossa. rv 7 olin käynyt ultrassa yksityisellä ja syke ja koko oli normaali. Neuvolalääkäri oli pari päivää ennen nt-ultraa ja dopplerilla kuunteli sykkeet +140. Sitten kun menin nt-ultraan rv 12 niin oli aikamoinen shokki kun ei löytynytkään sykettä ja kokokaan ei vastannut viikkoja. Noh, tästä sitten lääkkeellinen tyhjennys ja armoton suru ja ihmetys miten lääkäri voi todeta sykkeet vaikka sikiö kuollut..?!?! Ei näkynyt sitä lääkäriä enää tk:ssa. Meille tehtiin ne kaikki keskenmenoselvitykseen liittyvät verikokeet yms. mutta kummallakin oli kaikki kunnossa eli niistä ei keskenmenoille löytynyt selitystä.

Saatiin yksityiseltä lähete julkiselle puolelle (tulee halvemmaksi) ja sovittiin, että 10/2013 kierrosta soittelen ajan inssiin. Kävin ostamassa kalliit lääkkeet jo valmiiksi tuota kiertoa varten, mutta menkat ei koskaan alkaneetkaan. En siltikään älynnyt, että olisin raskaana kun mitään oireita en huomannut. Mies vaan suuttui eräänä iltana, että mun kans ei voi mitään tehdä kun aina vaan meen nukkuun heti ku töistä pääsen... Noh, silloin ajattelin tehdä rt:n ja positiivista näytti! Löytyi väsymykselle selitys :) Pikkusen varovaisella mielellä meni oikeestaan koko raskaus sitten.. Koko ajan pelkäs pahinta ja aina kun oli ultra niin pelkäs ettei sykettä enää löytyisikään. Mutta kaikki meni hyvin yliajalle asti :)

Nyt synnytyksen jälkeen ensimmäiset menkat alkoi elokuussa ja siitä asti ollaan heti yritetty raskautta. Ihan loppuvuodesta hain työterveydestä lähetteen julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin vaikka yritystä ei vielä kovinkaan kauaa takana, mutta kun historia on tämä niin pääsee nopeammin jonoon. Katsotaan kuinka pian saadaan ensimmäistä postia polilta.

Käytössä mulla tällä hetkellä monivitamiini, omenaviinietikka, vehnänalkioöljy, foolihappolisä, omega, primaspan ja thyroxin (kilpirauhasen vajaatoimintaan).

Olen lueskellut tätä teidän ketjua jonkin aikaa ja moni on puhunut letroista, joista en ole koskaan ennen kuullut. Itse olen useaan kertaan syönyt clomeja kyllä, mutta mitä eroa letroilla ja clomeilla on?

Oikein ihanaa uutta vuotta kaikille ja NYT me plussataan koko joukolla! <3

Yritystä 08/2015
Yk 5, kp 11/30

MaKa, tervetuloa! Saanko kysyä, että miksi sä nyt jo käytät Primaspania? Mulle on lääkäri antanut ohjeeksi, että heti kun plussa tulee testiin, niin silloin aloittaa se.

Muokattu viimeksi:
Juu mä ja kaveri synnytty tammikuus ja huonompi koulu menestys kun joulukuus syntyneillä, mieheni ja hänen siskonsa syntynyt joulukuussa ja luokkansa parhaita joten näissä tapauksissa ei oo ainakaa syntymä kuukaudella ollut väliä :D ja eipä sitä muuta iloo oo ku 18 v synttärit. Mutta saahan sitä aina toivoa. :)

viipsukka: silloin 2013 hoitoihin odotellessa jo sain ohjeeksi aloittaa primaspanin syönnin heti kierron alusta vaikka en vielä ollut tietoinen mistään tulevasta. Lääkäri vain sanoi, että ei ole tietoa auttaako ne vai ei, mutta haittaa mulle siitä ei ole. Siksi aloitin jo edellisessä kierrossa niitä syömään jos vaikka sattuisi että tulisin raskaaksi ja ne auttaisi ettei menisi kesken.

MaKa, tervetuloa ja pikaista plussaa! Clomit ja letrot molemmat vaikuttaa follien kasvuun, mutta letrot on halvemmat ja ne ei kerry elimistöön eli niitä voidaan syödä useampi kierto ilman taukoja :)

Sori vaan mut pitkään yrittäneenä ei todellakaan voi käsittää kuinka muut tilailee vauvoja silloin kun itselle sattuu sopimaan :D :D
Itse siis olen jouluna syntynyt ja ihan hyvin elämässäni pärjännyt, ainakin saan olla viimenen kaveroporukasta joka on "parikymppinen" kun muut kokee kolmenkympin kriisiä eikä se sit enää tunnu miltään omalla kohdalla :P

Mutta siis pahoittelut kaikille menkoista ja enskiertoon paremmat mahkut!

MaKa, no onpa kiva, kun tulee erilaista ohjetta. :( Meillä on alkamassa hoidot, tosin vasta kromosomitutkimusten tulosten jälkeen. Varmaan menee maaliskuulle. Mulla on nyt dpo 7, oon kyllä miettinyt, että voisin ne kyllä aloittaa aikaisemmin, mutta en tiedä uskallanko.
Mun veljen ex-vaimo käytti Primaspania viime raskaudessa. Hänellä on ollut ongelmia istukan toimivuudesta, ja kaks ensimmäistä on syntyneet rv 35+2 ja 35+5. Ja hänellä on kaksosainen kohtu.

Joo, en ite ole ikinä ajatellut, että alan "valitsemaan" lapselleni syntymäkuukautta, varsinkin koska ei ikinä tiedä, että kauanko siinä menee ja tuleeko raskaaksi luonnollisesti.

Niin paljon olitte puhunut että en kyennyt nyt paljon kommentoimaan :D luin kyllä kaiken

Täällä myöskään ei oo väliä millon tulee kunhan tulis ja mahdollisimman pian koska en malta odottaa että pääsen sen ihanuuden kokemaan ;)

On. Täällä ollu nyt ovistestit negaa ja alkanu viiva haalenee en tiedä olisko sit mennyt testien välistä vai onko vielä tulossa yleensä olis tullu jo tähän mennessä. Mutta ei mittään kokeillaan vielä huomenna ja su ainakin ovistestailut :)

Mä tosiaan tykkään yk listasta just den takia et se ei katos niin helposti miljoonien sivujen taakse :D

Paljon plussaa kaikille 2016 vuoteen!!!!<333

Jopsu kp 12/25-28 yk 7

Mäki tiedän että ei se lapsi tuu sillon ku haluaa välttämättä, toisilla tuloo. Meillä meni 1,5v eka saada alulle ja maailmaan asti joten todellaki tiedän mitä pitkä yrittäminen on. Ja siks itte toivoisin alkuvuodelle mielummin tärppiä ku tuo esikko on vasta 2kk nii se kerkiäis kasvaa vähä enempi, ei se haittais vaikka ikäeroa tulis vaan vuosi mutta ei siis haittaa vaikka menis alkuvuoteen. Ja koska vielä tjottaillaan ja aletaan yrittämään enempi vasta keväämmällä niin se menee alkuvuoteen ku ekat kunnon mahikset raskautua tulee :)

Täällä pakko kanssa sanoa, että minulle on aivan sama koska se vauva syntyy. Tässä on jo yli kaksi vuotta yritetty sitä plussaa siihen testiin saada. Niin on tosiaan aivan sama koska se LA olisi, kunhan nyt edes sellaisen joskus pääsisi laskemaan. :)

Mut siis onhan se hienoa, jos jotkut sellaisen kokee tärkeäksi ja saa tilattua sen positiivisen testin sopivasti. Ps. Mulle kans saa kertoa mistä niitä saa tilattua? Oon vissiin ollu aivan väärillä sivuilla tähän asti. :D

On: menkkajomot lisääntynyt nyt illalla/yöllä...

Muurahainen kp 18, dpo 6, yk 23

Vargynja, piti tuosta kp:sta sanoa että jollekin täällä foorumilla oli lääkäri sanonut että ensimmäinen kunnollinen vuotopäivä on kp1 ja sillä ainakin itse mennyt :)

Vargynja mulle se kp on kyllä aina sama päivä kun ne alkaa :) mutta joo, tästä on erilaisia näkemyksiä :)
Mulle toi ajattelu eri vuodenajoista on lähinnä sellaista, että "jos nyt plussaisin, niin lapsi syntyisi syksyllä". Kiva ajatella, että mitä jos ja miltä silloin esimerkiksi ulkona näyttää :) ehkei kenelläkään ole tarkoitus kuitenkaan "shoppailla" niitä lapsia. Kaikki varmasti täällä ryhmässä, ainakin toivottavasti tietää, että joillakin yritys vie vuosia ja asettaa suuria haasteita ja tunteita eteensä. Toisilla se sitten tulee vähän vähemmällä. Joka tapauksessa toivoin ihan jokaiselle teistä plussaa ja ihanaa alkanutta vuotta! <3

Pieni kevennyksen tynkä tähän... Mulla oli aikanaan (kun olin raskaana toista kertaa) yksi kaveri (hyvin nuori) joka myös halusi toisen lapsen. Hänen ensimmäinen lapsensa oli syntynyt helmikuussa, ja tämä lapsikin ns "isätön", vahinko jostain yhden illan jutusta siis. Kaverin lapsi oli viikonloput mummulassa hoidossa jotta kaverini saisi bilettää, mutta mun raskauden myötä hän sitten keksi että haluaa toisen kans... No ei puuttunut kun mies isäksi ja hänen ajatuksensa oli se että jos löytäisi kumppanin edes hetkeksi sillai, että lasketuksi ajaksi tulisi helmikuun puoli väli-maaliskuun alku!!!!! :grin Että aikas sihtaamista se olis noiden siittiöiden kanssa ja polvet ristissä sitten istua helmikuun alku, jottei liian aikaisin vaan synny! Ja tämä suunnitelma hänellä oli vain ja ainoastaan sen takia että saisi lasten synttärit viettää samaan aikaan, jottei "jatkuvasti tarvis sukulaisille kakkua ja kahvia tarjoilla"! :laughing021

Huomenta tännekin taas!

Hirveä kasa viestejä tullut joluloman aikana, huh! Kaikkea en nyt jaksa alkaa lukea, mutta toivottelen kaikille hyvää alkanutta vuotta ja plussatuulia! Koitan nyt aktivoitua ja saada aikaan keskusteluntynkääkin, jottei mene taas ihan sivusta seuraamiseksi :)

ON: kp13 menossa ja ovistetit negaa vielä toistaiseksi. Eilen oli jo vahvistumaan päin, mutta tänään ei mitään. Pupuiltu ollaan silti ihan omankin ilon vuoksi. Stressiä meinaa pukata, mutta onneksi arki alkaa pian ja pääsee taas tekemään jotain hyödyllistäkin kotona nysväämisen sijaan.

Takaisin