Raskaaksi 2016

IceQueen mun mielestä vyöhyketerapiassa voi käydä vaikka imettää. Alussa ne kyselee et miks on tullu ja taustoja niin osaavat hoitaa sen mukaan. Minulla ainakin oli hormonaaliset pisteet todella kipeät vas puolella ( kuulema vas puolella on kipeät jos hormonaalinen toiminta tarvii buustausta ja oikealla puolella jos toimintaa on liikaa ja sitä pitää hillitä). Kait niissäkin hoitajissa on eroja mutta varmaan jos on jo jonkin aikaa hommia tehnyt niin jotain osaa! Asutko pk seudulla? En muista :rolleyes: Jos, niin voin antaa vinkin..

Osteopatia on toinen mikä voi auttaa raskautumisessa. Minulla mm on edellisestä raskaudesta jäänyt kohdun pohjan kalvot jännitykseen joita nyt siellä auotaan. Vyöhyketerapiassa ei tätä olisi nähty. Siks olen käynyt molemmissa :happy:

Tervetuloa uusille ja takaisin palaaville "vanhoille"! Pikaista plussaa!

Yleisesti haluan valaa uskoa kaikille, jotka ovat taas joutuneet kohtaamaan pettymyksiä. Aika parantaa haavat, mutta ne mielessä kaivertavat surut on surtava pois, jotta voi jatkaa eteenpän. Kyllä te siihen pystytte! Suomalaisella sisulla nyt nokat pystyyn ja kohti tulevaisuutta, eikös?

ON: kp 15 ja ovistestit vaan näyttää negaa. Taisi mennä ohi, mutta onneksi talleteltiin varuilta jo kp 10 alkaen. Nyt sitten jäädään odottelemaan tuloksia.

PLUSSATUULIA naiset!

Tervetuloa mukaan Sandy ja Minttukarkki, ja pikaista, pysyvää plussaa teille molemmille :)

Viisaita sanoja Tuulia! Pidän peukkuja, että teillä tallettelut osui oikeisiin hetkiin :) Tsemppiä piinaviikkoihin!

Kp17, dpo 5

Huomenta kaikille!
Olisko joku ihana ja lisäisi mut tuohon listaan eli täällä yritys aloitettu 8/15 ja kolmas siis toiveissa. Meillä ennestään tyttö 7/11 ja poika 12/13. Täällä alkaa olla jännät paikat, tänään kp 37/34 eilen testattu puhdas nega. Jos maltan odottaa niin seuraavaksi tarkoitus olisi testata keskiviikkona silloin 39/34. Jännittää kovastí

TJOTTAILIJAT/YRITTÄJÄT:
Katjusha .....
Mymmelisti yk 41 / 1
Haikaranyytti yk 31 (ensimmäistä)
PikkuMinski 10/13 yk28
'muurahainen' yritystä 11/13 yk 23
Juliet yk20
Viipsukka yk18
Junibea yritystä 07/14
Hileinen yk 16
Ninukki yk13
Piipaa yk11
Emi00 yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Viima♡ yk 9
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
PiPaNat yk 6
Arwen yk6
Puikula yk 6
Helinäkeiju yritystä 7/15
Tyttötiikeri yk 5
Larppaaa yk5
Carolyn yk5
Mamma_88 Yk 5
Pätkis85 Yk 5
MaKa81 yritystä 8/15,yk 5
Kärpänen yk4
Nemira yk 4
Gatusa tjot yk 4
Senni_ yk4
Piia84 8/15 alkaen, kolmatta toivoen
Toinenpikkuinenko yk 4
iijamariija tjot 09/15
Norael yk3
Syksyinen yk3
RouvaKettunen yk 3
Vargynja tjotyk3
Sydänkäpynen yritystä 10/15, ensimmäinen toiveissa
AstaE yk3
Manteli90 yk2
Kirppu^ yk 2
Ansaki yk 2
Unajama Yk1
Rbck yk1
Mileim yritystä 11/15
Niemja tjot 12/15
Mauste yk1
diabolicat
Nyytikki2
Lauriina
yritystä 8/15, kolmas toiveissa

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Jennyhannele yk5 LA 09/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16

Lisäsin sinut nyt tuonne Lauriina, toivottavasti kukaan ei häviä tämän lisäyksen myötä :grin

Täällä joku kyseli imettävän kierrosta, mulla alkoi kierto melkein samalla sekunnilla, kun imetyskerrat väheni 3-5krt/vrk. Yöimetykset lopetin tuossa 2-3kk sitten, silläkin on varmasti ollut vaikutuksensa. Kierto on nyt ollut sen 28, 27 ja 32 päivää. Melko tasainen siis. Katsotaan miten tässä kierrossa käy :) ja ovulaatio todettiin gynekäynnilä jo ensimmäisellä kierrolla. Hormonitoiminta selkeästi hakee vielä paikkaansa, akne vaivaa, hikoilua, hiusten rasvoittumista, ym.
Onko täällä tosiaan niitä jotka on raskautunu säännöllisen imettämisen aikana? Kokemuksia?

AstaE kp6/28/yk3

Jospa joku voisi lisätä minutkin tuonne listalle :) tiikeriLuukas, tjot 5/2015 lähtien. Kierrot 22-30, lääkärin mukaan en enää ovuloi ihan joka kierrossa ja oikea munasarja on kärsinyt endon leikkelystä. Ikääkin jo lähemmäs 40, samoin miehellä. Yhteisiä lapsia kaksi, miehellä lisäksi kaksi aikaisemmasta suhteesta. Päätettiin yrittää vielä yhteistä, muttei mitenkään yrittämällä, vaan ehkäisyä ei vaan olla otettu ja peitot heiluu, kun siltä tuntuu. Raskautuminen on kestänyt mulla pitkään ja hartaasti ja esikoisen kohdalla haittasi endo. Kuopus tärppäsi hieman yli vuoden yrittämisen jälkeen, endo ei ehtinyt uusiutua raskauksien välissä. Keväästä asti ollaan oltu tjot, ei positiivisia (vääriä tai oikeita plussia) testejä välissä niinkuin ei missään välissä aikaisemminkaan, vaan ainoat plussani ikinä ovat nuo kaksi jo saatua lasta.

AstaE, ei ole omakohtaista kokemusta, mutta sisareni raskautui kun vielä imetti esikoista ihan säännöllisesti, eli ei liene mahdottomuus tuo.

TJOTTAILIJAT/YRITTÄJÄT:
Katjusha .....
Mymmelisti yk 41 / 1
PikkuMinski 10/13 yk28
Juliet yk20
Viipsukka yk18
Junibea yritystä 07/14
Hileinen yk 16
Ninukki yk13
Piipaa yk11
Emi00 yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Viima♡ yk 9
Jopsu yk 7
PiPaNat yk 6
Arwen yk6
Puikula yk 6
Tyttötiikeri yk 5
Larppaaa yk5
Carolyn yk5
Mamma_88 Yk 5
Pätkis85 Yk 5
Kärpänen yk4
Nemira yk 4
Gatusa tjot yk 4
Senni_ yk4
Toinenpikkuinenko yk 4
iijamariija tjot 09/15
Norael yk3
Syksyinen yk3
RouvaKettunen yk 3
Vargynja tjotyk3
AstaE yk3
Manteli90 yk2
Kirppu^ yk 2
Ansaki yk 2
Unajama Yk1
Rbck yk1
Mileim yritystä 11/15
Niemja tjot 12/15
Mauste yk1
diabolicat
Nyytikki2
Lauriina
tiikeriLuukas tjot 5/15

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16

Tervetuloa uusille!
TiikeriLuukas, mä oon vähän aikaisempaa vuosikertaa kun sä, ja ajattelin kertoa, millä itse karkoittelen varhaisia vaihdevuosia (jotka alkoi vaivaamaan nelisen vuotta sitten): Gelee Royal ja vehnänalkioöljykapselit sekä maca-jauhe (plus tukku vitamiineja ja hivenaineita). Näillä on tullut hyviä oviksia syyskuun jälkeen, kun toivuin pari kiertoa keskenmenosta ensin.
Baby dust to all!!
Katjusha 4 dpo

Piiiitkästä aikaa kirjoittelen! Tänne on tullut niin paljon viestejä, että en ihan kaikkia pystynyt lukemaan. Paljon on kuitenkin plussia tullut, onnea niistä!! Ja pahoittelut pettyneille :( kohti uutta yritystä vaan ja yrittäkää kaikesta huolimatta olla ressaamatta liikaa ja nauttia elämästä niin hyvin kuin pystytte (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty). Tsemppiä <3

Syksyinen, tikuttelitko ovista? Mä en sitten kuitenkaan lähtenyt siihen, mutta puputeltiin sitäkin ahkerammin koko hedelmällinen aika. Ovis oli joskus viime viikolla ti-to. Ei vielä muita oireita kuin se, että tissit alkoi turvota viikonlopulla, mitä mulle ei ikinä tapahdu näin ajoissa ennen menkkoja!! Että täälläkin Syksyinen räplätty enemmän kuin laki sallii :D menkkoihin vajaa puolitoista viikkoa vielä, jännän äärellä :) en testaa ennen kuin menkat myöhässä, sen päätin :)

Norael, kiva kuulla kuulumisia. Täällä kanssa yks rintojen räplääjä :hilarious: Aiemmin ei oo ollu tissit kipeet, joskus nuorempana on ollu ennen menkkoja tällaista oiretta, mutta nyt ei oo vuosiin ollu. Ja nyt on tissit kipeet! Pelkään vaan että tästä innostun nyt liikaa :grin

AstaE, imetystä ei voida pitää takuuvarmana ehkäisykeinona, eli raskaaksi voi tulla ilman ensimmäisiäkään kuukautisia imetysaikana. Monella se toki silti pitää ovulaation pitkäänkin poissa.

IceQueen, vyöhyketerapiassa voi hyvin käydä myös imetysaikana. Jos haluaa nimenomaan hormonaalista kiertoa käynnistellä niin voi olla että ehkä joku naiseuteen ja hormoneihin erikoistunut saattaisi olla hyvä vaihtoehto, vaikka varmasti kaikki vyöhyketerapeutit ovat päteviä.

Esim. itse olin kurssilla, jota veti doula ja diplomivyöhyketerapeutti. Hänellä on erittäin hyvä ymmärrys siis juuri näistä asioista. Hän toimii pääkaupunkiseudulla, mutta on nyt äitiyslomalla. Jos haluat, voin kysellä onko hänellä suositella jotakuta omalta alueeltasi (en tiedä missä asut).

Itse käyn hierojalla, kalevalaisella jäsenkorjaajalla ja akupunktiossa. Hierojaa ja jäsenkorjausta käytin ennen raskautta ja raskauden aikana (ei ensimmäisen kolmanneksen aikana) ja akupunktiossa aloin käymään pumppausaikana näiden lisäksi.

Muokattu viimeksi:
AstaE, minä tulin raskaaksi kun esikoinen oli 7kk ja imetin täysillä. Ei edes yritetty raskautta koska sen ei pitänyt olla luomuna kovin todennäköistä. Esikoista kun siis tehtiin 5v ja IVF hoidolla sai alkunsa. Kaikki on siis mahdollista!! :Heartred

Sandy, tervetuloa tähän ketjuun :)
Kaikille uusille toivon pikaisia plussia! :)

Kyllä voi imetyksestä huolimatta tulla raskaaksi, ja ennen menkkojen käynnistymistä, ei ole mikään varma ehkäisykeino :)

TJOTTAILIJAT/YRITTÄJÄT:
Katjusha .....
Mymmelisti yk 41 / 1
PikkuMinski 10/13 yk28
Juliet yk20
Viipsukka yk18
Junibea yritystä 07/14
Hileinen yk 16
Ninukki yk13
Piipaa yk11
Emi00 yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Viima♡ yk 9
Jopsu yk 7
PiPaNat yk 6
Arwen yk6
Puikula yk 6
Tyttötiikeri yk 5
Larppaaa yk5
Carolyn yk5
Mamma_88 Yk 5
Pätkis85 Yk 5
Kärpänen yk4
Nemira yk 4
Gatusa tjot yk 4
Senni_ yk4
Toinenpikkuinenko yk 4
iijamariija tjot 09/15
Norael yk3
Syksyinen yk3
RouvaKettunen yk 3
Vargynja tjotyk3
AstaE yk3
Kirppu^ yk 2
Ansaki yk 2
Unajama Yk1
Rbck yk1
Mileim yritystä 11/15
Niemja tjot 12/15
Mauste yk1
diabolicat
Nyytikki2
Lauriina
tiikeriLuukas tjot 5/15

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16
Manteli90 yk2 LA 09/16

Päivittelin itseni plussanneisiin :)

Miepä hyppään kans tähän ketjuun :) En varmaan kovin hyvin kärryillä pysy kun en nuista lyhenteistä ymmärrä, en ole täysin selvillä omasta kierrosta kun vaihtelee ja ovista en tunne/tunnista :D Joten etukäteen jo pahoittelut jos lyselen välillä tyhmiä :)
Ovistestejä juuri tilasin ja ajattelin niiden avulla saada selvyyttä omaan kiertoon, tiä sit miten ymmärrän ne ohjeet... Täältä varmaan apuja saan?
Itsestäni vähäsen: Meillä 2v2kk tyttö, sai alkunsa vaikka söin pillereitä, kylläkin hyvin iloinen yllätys <3 Muistaakseni olin parin päivän oksutaudissa ja tämän vuoksi varmaan oli otollinen hetki neidolle ;)
Vajaa vuosi sitten multa löydettiin toisesta munajohtimesta kysta, jonka olisi pitänyt lääkärin mukaan itsekseen surkastua mutta kasvoikin ja lopulta räjähti/repesi ja vuosi suuren määrän verta vatsaonteloon... Eli pikaisesti ambulanssilla sairaalaan, tutkimuksiin ja samalla huomattiin että olen raskaana (menkat olivat tulleet normaalisti ja olin syönyt minipillereitä tytön syntymän jälkeen ja imetin, enkä ollut ollut oksutaudissa tms joten ihme lapsi oli tulossa), mutta raskaus oli kohdun ulkopuolinen ja munajohtimeen kiinnittynyt. Eli raskaus jäi siihen ja toinen johdin nipsastiin pois. Suru oli hirveä vaikka raskaus tulikin yllätyksenä (olin kuumeillut omassa mielessäni toista lasta..). Tämän leikkauksen jälkeen en uskaltanut enää mitään pillereitä syödä kun niistä oli hirveä säätö ennen kystan löytymistä...
Ja nyt siis olen miehenkin saanut lämpenemään "suunnitellulle" raskaudelle ja täältä tulin tukea hakemaan <3
No olipas "vähäsen" minusta :D

uusille tervetuloa joukkoon! Ja plussanneille tietty hirmuisesti onnitteluja! :happy:
LaRalle voimia! :Heartpink
ON: ei mitään hajua nyt mistään... Ovistestit ei näytä mitään, oireet oli kyllä voimakkaat pari päivää, ja nyt nipistelee ja tuntuu vaan oudolta... Saattaa olla että oon vaan kipeeks tulossa. No ihmetellään nyt tätä sitten. Nyt olis niinkun kp 14.

Liitynpä tänne. Tuulimuna todettiin 19.12 ja kaavintaan päädyin 24.12. Vielä ei menkkoja ole tullut mutta ollaan jo aloitettu uuden yritys, se kun tuntuu hyvältä. Täällä toivotaan pikaista tärppiä :)

Takaisin