Mea, miten kävi, oletko tehnyt nyt uutta testiä? Kun lopetin hormoniehkäisyn pari vuotta sitten, huomasin että olotila muuttui. Siitäkin voi johtua nuo uudet tuntemukset, kun kehon hormonitaso ei ole vielä palautunut normaaliksi. Toisaalta olen lukenut, että juuri silloin on otollinen aika raskautua :)
Kun tulin raskaaksi, 3+0 viikolla ennen plussausta rinnoista tuli to-del-la arat ja siitä tajusinkin tehdä testin, kun normaalisti ennen menkkoja olevat oireet kesti päiväkausia. 4+0 viikolla maistoin raudan makua parina päivänä. Etominen, hajuherkkyys ja pahoinvointi alkoi 6-7.viikolla.
Mulla oli oireita oikein reippaasti, ja sitten ultrassa huomattiin että on mennyt kesken... Tekisi mieli sanoa kaikille jotka murehtii oireettomuutta, että ei ne oireetkaan kerro siitä että kaikki olisi hyvin. Olen asennoitunut siten, etten aio murehtia etukäteen tai stressata turhasta. Jokainen raskaus voi olla erilainen ja lapsesta huolehtiminen jatkuu läpi elämän. Ehkäpä alkuraskaus on sen takia niin epävarmaa ja hankalaa aikaa, kun aiemmin ei ole tarvinnut olla niin kovin huolissaan toisen puolesta. Se puolestaan kertoo äidinrakkaudesta ja siitä se alkaa vähitellen muotoutumaan.
Toivon todella, että plussanneilla pienokaiset pysyvät mukana ja kaikki sujuu hyvin
onnea!
Minulla on nyt hoivavietti tosi vahvana, olen ihan hurahtanut kavereiden lapsiin. Vapaa-aika kuluu aika hyvin surffailemalla vaunuja, vaatteita, harsoja, vilttejä, tekemällä hankintalistoja, lukemalla imetyksestä ja muusta vauvan hoidosta ym ym. Mites te muut odottajat, yrityksen odottajat ja yrittäjät, teettekö "taustatutkimusta" paljonkin ennen raskautta? Onneksi ei ole enää pitkä aika yrittämisen aloitukseen!