Raskaaksi 2016

Mä tuun tänne mukaan. Lauantaina tehtiin lääkinnällinen tyhjennys kun np ultrassa todettiin keskenmeno, mutta nyt mieli toiveikas tulevan suhteen. Jos vaikka seuraava pysyisi sitten mukana. Jotenkin nyt alkoi kamala vauvakuume. Oli hieno hetken tunte olevansa taas raskaana. Nyt vaan odotan niitä hetkiä että voi tehdä ovistestejä ja yrittää uudestaan. Kesävauva 2016 olisi ihana.
 
Toivottavasti Gnome noille oireille löytyy selitys ja helpotaisivat! Toivottavasti seuraavalla kierrolla tärppäisi :)

Harmi norappi keskenmenosta :sad001 Voimia ja toivotaan, että tärppää pian! Kesävauva on ihana tavoite :) :Heartred
 
Last edited by a moderator:
Hei, täälläkin on toiveena kesävauva 2016 :) takana on yksi keskeytynyt keskenmeno viime vuodelta. Sen jälkeen ei olla vielä yrittämällä yritetty. Edellinen ei mennyt niin kuin piti ja koin kokemuksen aika rankkana. Varmaankin kesän jälkeen tai viimeistään syksyllä alamme yrittää "oikeasti". Nyt ehkäisy on käytössä silloin tällöin eli osittain tjot meiningillä mennään :)

Olen lueskellut foorumin keskusteluita ja vaikka ajattelin etten lähde mukaan kirjoittelemaan, rekisteröidyin kuitenkin. Tuntuu olevan niin mukavaa ja kannustavaa porukkaa täällä :)

Oletteko opiskelijoita, kotona vai työelämässä? Minä olen töissä ja mies osa-aikaisena työssä ja opiskelee samalla. Kieltämättä hieman jännittää onko meillä (/minulla) varaa olla lapsen kanssa kotona sitten 9 ensimmäisen kuukauden jälkeen. En oikein ymmärrä noita monia kelan tukilaskureita ym.. Tietysti voin palata töihin osittain tai kokonaan melko pian, mutta silloin miehen opiskelut menevät tauolle... Ja etenkin jos tämä jää ainoaksi lapseksi niin olisi se kiva olla kotona vähän pidempään:)
 
Tervetuloa inja! Olen tosi pahoillani keskenmenostasi :sad001 Vie aikansa toipua sellaisesta, mutta itselleen on annettava aikaa käsitellä asia rauhassa läpi. Paljon voimia täältä ♡

Itsellä on 1v 10kk oleva tyttö ja nyt rv 4+5 :) Käyn töissä, mies työttömänä.

Esikoisen syntyessä olin juuri valmistunut koulusta eli ei elämässä ehtinyt olla vaan jäin suoraan äitiyslomalle. Äitiyspäiväraha oli minimi ja miehellä kelan päiväraha. Tiukalla elettiin ja lapsen ollessa 4,5kk menin 2,5kk töihin, että rahatillanne hetkeksi helpotti. Heti kun äitiys/vanhempainrahat loppui, aloin tekemään keikkaa ja 2kk myöhemmin sain vakkaripaikan omalta alalta (kesällä tulee vuosi täyteen) :)
Äitiysloman aikaan omat vanhempani tukivat tarvittaessa rahallista tilannettamme ja vaatehankinnat ovat omalta osalta olleet sen puolesta vähäiset lapselle :wink Kyllä sitä pärjää, kun asennoituu silleen :) Meillä vielä meni maidonkorvikkeeseen rahaa, kun itsellä imetys ei onnistunut ja sitten vauvan ruoat siihen päälle. Muuttujatekijöitä on monia.
 
Mä tuun kanssa mukaan. Vauva oli haaveissa jo 2015 vuoden loppuun, mutta vielä ei ollut sen aika. Viikko sitten mulle tehtiin lääkinnällinen tyhjennys kun raskaus oli keskeytynyt 7-8 viikoilla. Saatiin siis tietää np ultrassa asiasta. Nyt kun jälkivuoto loppu on alkanut tulla kamala vauvakuume, mutta vielä pitää malttaa mieli. Valmiiksi olen ovistestejä jo ostanut. Heti vaan kun voi niin aletaan uudestaan yrittää.

Toiveissa olisi vauva kevät/kesälle. Ennestään meillä on yksi vauva. Tyttö synty 06/14. Kamalaa kun kärsii kroonisesta vauvakuumesta.
 
Mä olinkin kirjoittanut tänne. En yhtään huomannut vaikka luin aikasemmat viestit. Haussua!
 
Täällä 27 v äiti ja pian 5 täyttävä tyttö ja mukana menoissa reilun kahden vuoden ajan heilunut mies. Lapsen isän kanssa siis erottu. Nyt olisi hyvä hetki saada perheeseen lisäystä alulle... :wink Eli ensimmäistä yhteistä nykyisen kanssa yritellään. Minä käyn tällä hetkellä kokopäivätöissä, mies periaatteessa työttömänä, mutta tehnyt keikkaa säännöllisen epäsäännöllisesti viime syksystä.

Kolmas kierto menossa ilman ehkäisyä ja kovasti olisi toiveissa, että tärppi tulisi pian... :)
 
Hei kaikille :) yllättävän yleisiä nuo keskenmenot. Mutta onneksi suurin osa raskauksista sujuu normaalisti, ja siihen yritän uskoa itsekin :) Suuremmalla todennäköisyydellä seuraava onnistuu.

Eeeeliah, jänniä aikoja sinulla! Itsekin välillä tulee testailtua, jos ilmaantuu outoja oireita ja kun ehkäisy ei ole 100% käytössä. Välillä jänskättää ihan kunnolla, kun toiveet on korkealla ja keho käyttäytyy oudosti. Olen miettinyt olisiko vaan helpompi olla tietämättä liian aikaisin, jotta säästyisi pettymyksiltä jos tuleekin joku kemiallinen raskaus/ihan alkuvaiheen keskenmeno tms. Mutta pähkäilin ja tulin siihen tulokseen, että parempi tietää ajoissa jotta osaan heti nostaa lääkitystä (kilpirauhasen vajaatoiminta). Viimeksi soitin neuvolaan jotain 6 viikon tietämillä ja vasta silloin selvisi että heti pitää nostaa annostusta. Seuraavalla kerralla olen viisaampi ja soitan heti neuvolaan ja nostan tyroksiiniannosta.
 
Mulle selvisi esikoisen odotus vasta viikolla 6 tai 7.. en nyt just muista tarkkaan... ja se oli kyllä liian myöhään... Hirvee stressi tehdyistä ja tekemättömistä asioista... kun tuossa ajassa ehti ihan normaalia nuoren naisen elämää elämään... terve tyttö tuli kuitenkin. Nyt haluan olla kartalla alusta saakka. :)
 
Liityn mukaan! :greet025

Viimeiset päivät ovat menneet hämmentyneissä fiiliksissä. Lopetin pillerit 20.4 kesken laatan ja tyhjennysvuoto alkoi 22. päivä. Odottelen tässä ensimmäisiä luomumenkkoja, MUTTA kaikenmaailman oireita pukkaa koko ajan.. Alavatsaa on nipistellyt jo useita viikkoja, on ollut repäisykipuja, huimaa todella paljon ja helposti, tissit kipeytyivät aiemmin, mutta ovat nyt normaalit ja väsyttää todella paljon. Mielestäni monet hajut ovat ehkä voimistuneet (tosin minulla on aina ollut tarkka hajuaisti) ja eilen sekä tänään oksensin aamusta aamupalan jälkeen. Vessassa ravaan pissalla koko ajan, mutta se on minulle normaalia. Tein r-testin la 16.5, mutta näytti negatiivista. Taisin tehdä testin liian aikaisin? Tai ehkäpä kroppa on vielä niin sekaisin, että luulen näitä oireita raskausoireiksi.. :bored:
Vauva vuodelle 2016 on tervetullut. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mea, miten kävi, oletko tehnyt nyt uutta testiä? Kun lopetin hormoniehkäisyn pari vuotta sitten, huomasin että olotila muuttui. Siitäkin voi johtua nuo uudet tuntemukset, kun kehon hormonitaso ei ole vielä palautunut normaaliksi. Toisaalta olen lukenut, että juuri silloin on otollinen aika raskautua :)

Kun tulin raskaaksi, 3+0 viikolla ennen plussausta rinnoista tuli to-del-la arat ja siitä tajusinkin tehdä testin, kun normaalisti ennen menkkoja olevat oireet kesti päiväkausia. 4+0 viikolla maistoin raudan makua parina päivänä. Etominen, hajuherkkyys ja pahoinvointi alkoi 6-7.viikolla.

Mulla oli oireita oikein reippaasti, ja sitten ultrassa huomattiin että on mennyt kesken... Tekisi mieli sanoa kaikille jotka murehtii oireettomuutta, että ei ne oireetkaan kerro siitä että kaikki olisi hyvin. Olen asennoitunut siten, etten aio murehtia etukäteen tai stressata turhasta. Jokainen raskaus voi olla erilainen ja lapsesta huolehtiminen jatkuu läpi elämän. Ehkäpä alkuraskaus on sen takia niin epävarmaa ja hankalaa aikaa, kun aiemmin ei ole tarvinnut olla niin kovin huolissaan toisen puolesta. Se puolestaan kertoo äidinrakkaudesta ja siitä se alkaa vähitellen muotoutumaan.

Toivon todella, että plussanneilla pienokaiset pysyvät mukana ja kaikki sujuu hyvin :Heartred onnea!

Minulla on nyt hoivavietti tosi vahvana, olen ihan hurahtanut kavereiden lapsiin. Vapaa-aika kuluu aika hyvin surffailemalla vaunuja, vaatteita, harsoja, vilttejä, tekemällä hankintalistoja, lukemalla imetyksestä ja muusta vauvan hoidosta ym ym. Mites te muut odottajat, yrityksen odottajat ja yrittäjät, teettekö "taustatutkimusta" paljonkin ennen raskautta? Onneksi ei ole enää pitkä aika yrittämisen aloitukseen!
 
Odottelen vaan nyt torstaina olevee lääkäri käyntiä jossa selviää onko kaikki tyhjennyksen jälkeen hyvin. Jos on niin sitten aletaan kuukautisia odottamaan. Nyt tuntuu taas että päivä päivältä kuumeilu pahenee. Mä niin haluisin jo pikkuisen nyytin :happy:
 
Norappi, tsemppiä! Hyvä että tarkistetaan :) toivottavasti myös ultraavat varmuuden vuoksi. uskon että kaikki on normaalisti, jos et vuoda enää. Jos joskus joudun taas lääkkeelliseen tyhjennykseen, aion vaatia ultraa (täällä normaalisti vain hcg verikoe) tai käyn yksityisellä ultrassa.

Ainakin me tiedetään nyt, että on mahdollista tulla raskaaksi. Se voi siis tapahtua toistekin. Toivottavasti pian!
 
inja, tein uuden testin 23. päivä ja negatiivista näytti.. :sad001 Oireet ovat kuitenkin pääasiassa pysyneet, oksettaa kauheesti, pyörryttää vähän väliä ja nälkä on järkyttävä. Alavatsaa myös nipistelee ja kramppailee vähän väliä. Hassua, jos hormonitoiminta voi aiheuttaa tällaista, mutta niin se sitten kai on.
Emme ole siis varsinaisesti vielä yritysvaiheessa mieheni kanssa, mutta eipä se plussa paljoa haittaisi! :happy: Viimeistään kesän loppu puolella olisi tarkoituksena alkaa yrittämään ihan oikeasti.

Tunnistan myös itseni tuosta hoivavietistä. Itsekin katselen melkein päivittäin vauva -aiheisia juttuja netistä, vaatteita, hankintalistoja ja lueskelen kaikkea vauvoihin liittyvää. :) Olen myös hiljaa mielessäni jo suunnitellut kotona toisen makuuhuoneemme sisustusta, kun siitä tulee vauvan oma huone.. ehkä sitten ensi vuoden puolella.. :grin
 
Niin ja tosiaan itse olen siis 24-vuotias, viime vuoden puolella valmistunut ja teen tällä hetkellä kahta eri työtä. Mieheni sai juuri vakkarisopparin, joten periaatteessa raha-asioiden ei pitäisi stressata meitä (siis minua!!), kun jään joksikin aikaa kotiin vauvan kanssa. Raha on kuitenkin suurin asia, josta stressaan. Olen myös katsellut niitä Kelan laskureita, mutta en ole vielä täysin päässyt yhteisymmärrykseen niiden kanssa.. Toiveissa on myös vähintään kaksi lasta eli saattaisin olla kotona pidemmänkin aikaa, jolloin rahaakin tulee vähemmän.. :grumpy: Stressaako kukaan muu taloudellisesta puolesta jo näin ennen kuin vauva on edes ilmoittanut tulostaan? :grin
 
Mea, voi kurjuus kun ei näyttänyt plussaa :sad001 mullakin on ollut tässä yksi kierto jossa oli oireita niin paljon että ajattelin 80% varmuudella että olen raskaana. No, en ollut. Tuntui tosi kurjalta ja pettyneeltä :sad001 opinpahan sen, että joskus rinnat saattaa olla arat pitkään vaikkei olisikaan raskaana (vaikka se onkin erittäin harvinaista minulla ja siten herätti toiveet yhdessä närästyksen ja pienen hajuherkkyyden takia).

Minä oon myös pohtinut noita raha-asioita...en ymmärrä noita kelan laskureita. Mulla ei ole harmaintakaan aavistusta paljonko vanhempainvapaalla saa tukia. Ilmeisesti riippuu tuloista, arkipäivien määrästä (?) ja jostain muustakin, koska en osannut laskea laskureilla sitä summaa. Meillä minä tienaan enemmän ja mies varmaan jää kotiin sitten kun palaan töihin.

Meillä on suunnitelmissa lapsiluvuksi yksi. Tai ei ainakaan ihan pariin vuoteen seuraavaa (jos koskaan). Mutta aika näyttää ja mieli voi muuttua :) suhtaudun tähän kuitenkin "once in a lifetime"-kokemuksena.
 
Ai, täällä oli tällainenkin :grin Kerkesinkin jo kirjoitella tuonne 2015 puolelle ennenkuin tämän löysin. Eli siis täälläkin haaveena vauva ens vuoden puolella :) Vähän yllärinä tuli tämä vauvakuume meille. Tyttö syntyi elokuussa ja olin pitkään sitä mieltä, ettei toista pariin vuoteen jos ollenkaan. Ja miehen mielestä lapsiluku oli jo täynnä. Mutta niin se mieli muuttui tytön kasvun myötä.. :rolleyes:

Meillä on siis miehen kanssa yksi yhteinen lapsi ja miehellä kaksi ennestään. Pillerit heitin eilen menemään. Kerkesin syömään cerazetteja puolisen vuotta ja melianeita nyt pari kuukautta. Saa nähdä milloin tärppää..:rolleyes: Olen niin onnellinen ja innoissani tästä! :Heartred
 
Omalla kohdallani olin sen vuoksi melko "varma" raskaudesta, koska mulla ei ole koskaan ollut mitään vastaanlaisia oireita. Toisaalta en ole ennen lopettanut pillereidenkään syömistä, joten hormoonit tehneet vaan tepposet. Tänään tosin huomasin hieman hailakan punaista viirua paperissa vessassa käydessä! Tai sitten näin ihan omiani.. :wideyed:

Osaisikohan joku viisaampi kertoa noista Kelan laskureista? Muakin kiinnostaisi hirveästi tietää edes jotenkuten, että kuinka paljon sieltä apua sitten saisi rahallisesti.. :)

Millier, paljon onnea yritykseen! Eiköhän teillä melko nopeasti tärppää, kun tuskin kroppakaan kovin sekaisin on noin lyhyen aikaa käytetyistä pillereistä! :)
 
Heips! Täällä haaveillaan viidennestä..lapset -05/-07/-09/-10. Ikää 29 jo huh.. elikkäs yk2 kp 30/32 jännät paikat mutta negan testasin päivällä..nooh saa nähä täälläkin miten käy väsymys on kyllä suuri toisin työelämäkin vie mennessään tänään oli kevyt 10h päivä...yk1 päätyi keskenmenoon rv8 ja tyhjennykseen. Nyt pongattu ovis kp20....vällyjä heiluu muutenkin tasasesti kerran päivässä tuttu tapa :)
 
Takaisin
Top