Raskaaksi 2015

Ääh: karseeta. Pojan pakarat ihan näppylällä ja iho ku santapaperia. Ei eilen vielä ollut. Rasvasin pahimmat kohdat paksulla rasvalla ettei kirvellä ja muuten sit ohkasemmalla ni lapsi rukka huusi ku syötävä ku kirvelti. Rystyset ihan punaiset ja kuumottaa ja turpeessa. Vois nää pakkaset lauhtua ja taitaa äitinsä atopian periä. :mad:

Lucky, kannattaa pestä poika perus Aqualanilla, siis sitä aina pesuilla saippuan sijaan (käy ihan hiustenkin pesuun), helpottaa ainakin vähän tuskaa. Meidänkin pojalla on vähän atopiaa, lähinnä kyllä ilmenee ruuansulatukseen liittyvissä jutuissa (tulee selkään ja taipeisiin sellasia isoja ihottumaläiskiä, jotka menee pienille haavoille ja on tosi kipeet) ja kasvoihin tulee näin pakkasilla... Ja eikös plussattais molemmat ;)

Ja kaikki muutkin tietysti :)

Ainiin, eilen illalla alkoi ihan hirvittävä väsymys, menin jo ajoissa nukkumaankin, mutta sama uneliaisuus oli vielä aamullakin ja jatkuu edelleen. Tänään on ollut nenä tukossa ja kurkku karhea, muuten ei mitenkään nuhanen olo, niin paitsi vilunväristyksiä. ÄÄÄÄHH, mä en halua toivoa turhaan! Tarviin nuijanukutuksen siihen asti, että se täti tulee :D

Azalea: suihkussa jo laitan ceridal öljyä iholle. :) itsellä kans paha atopia ja pahempi viel lapsena... tuskan kyllä tietää :( plussataan vaan. Aivastellut olen myös tänään. .. mietin vaan että aina lopoukierrosta tätä "nuhaa" ollut jo parissa kierrossa.muuten kuivaa räkää mut nyt välillä tulee joku vuoto kohtaus ja tuntuu että flunssa tulossa.

Joo...näitä oireita jos jonkinlaisia vaan tuppaa aina kierron lopussa olemaan (joko oikeesti tai ihan vaan kuviteltuina), niin tuntuu tyhmältä edes noteerata näitä mitenkään :D Silti vaan sitä pientäkin toivonkipinää koittaa koko ajan joka paikasta etsiä. Ihminen, joka on jo neljä kertaa elämässään saanut ne kaks viivaa tikkuun ja kaks kertaa ollut ihan loppuun asti raskaanakin, on kuin ekaa kertaa ikinä bongailemassa kaikenmaailman oireita :D

Toivotaan että meidän oireet toisen sen plussan tikkuun ja jos ei ni sit ens kerralla.

Tää alavatsa jomo/paineen tunne kyllä lisääntyy koko aika ku täs makaan mahalleen ni tuntuu hyvin.... joo mielikuvitus on paras huvitus. ..

Pakko oli tulla kurkkaamaan mitä tänne kuuluu, kauhee ikävä puskee välillä :Heartred
50+ sivua oli tekstiä, joten en jaksanut kaikkea lukea. Eli onnea plussanneille, tervetuloa uusille ja pahoittelut menkoista.

Täällä ei mitään mullistavaa oo tapahtunu, menkat/tiputtelu kesti sen viikon, nyt vaan jännäillään loppuuko se tiputtelu ollenkaan ja soitan pian uusiksi neuvolaan tai sit ootellaan vielä kuukausi, puolitoista ja soittelen lähetettä lapsettomuustutkimuksiin.

Oli mulla vähän asiaakin, enkä edes tiedä mihin muualle avautuisin kun tänne.
Ollaan ton ukon kanssa keskusteltu siitä, että mitä jos meille tuleekin tuomioks ettei saada enää lasta luonnollisilla keinoilla, lähetäänkö sitten hoitoihin. Mies oli sitä mieltä että ei. Veti vähän hiljaseks.
Juteltiin sit vähän lisää ja kerroin mitä kaikkea niihin hoitoihin kuuluu, niin sain herraa vähän pehmenemään. Ärsyttää hieman toi asenne että "jos meille ei vaan oo tarkotettu toista". Nojoo, mutta voihan niitä hoitoja muutaman kerran kokeilla jos sinne asti joutuu lähteä.
Mutta tosiaan, muutama kuukausi vielä tätä odottelua ja sit alkaa toivottavasti tapahtua :)
En usko että ennen kevättä plussaan, jotenkin on vaan sellanen kutina. Outoa? :grin

Mutta ei mulla varmaan tällä kertaa muuta.
Tietysti jos joku jaksaa kertoa mitä noissa lapsettomuustutkimuksissa tehdään ja mitä mun pitäis osata pyytää/vaatia, niin mielelläni kuulisin asioista :)

Kumpa oisinkin varustettu vielä vähän huonommalla mielikuvituksella ;) Ois tämän suhteen paaaaljon kevyempää :rolleyes:

Mimi: meillä ukko taitaa olla samoilla linjoilla eikä sitä saa pehmitettyä mikään jos kuulee että se maksaa jotai. Eikä se oo luonnollista. . :( toivotaan että sun mies pehmenee niin paljon ajatukselle ja sit sun ei sitä asiaa tartte murehtia ni sit se plussa tuleekin ihan luonnostaan

Mä yritin selitellä ettei ne hoidot maksais edes kovin paljoa jos julkisella puolella jaksaa jonotella. Yksityiselle meillä ei olis todellakaan varaa.. Eniten sitä tuntu häiritsevän se ettei se justiin oo luonnollista. Ja tuli vielä kommenttia että "eihän me päästä ees yrittämään, kun vuodat kokoajan". Ai terve, ku mä suutuin.. Ihan kun tää jatkuva vuoto olis mun vikaa :shifty: huoh, miehet!

Pahoittelut tädeistä muurahainen ja pisama! :hug013 Olkoon uusi kierto the kierto!:Heartbigred

Mimi, meillä kans mies oli ensin jyrkästi jo inssiä vastaan. Nyt on valmis kaikkeen muuhun, muttei adoptioon. Eli tarvitsi aikaa sulatella asioita. Tutkimuksissa ensimmäisellä kerralla lääkäri kyseli kaikkea, ultrasi ja laittoi lähetteet labroihin meille molemmille ja miehelle vielä sperma-analyysiin. Toisella kerralla vain keskustelimme lääkärin kanssa ja hän määräsi clomit ja folviten, sitten jäätiin odottelemaan neljäksi kuukaudeksi. No enhän minä silloin tiennyt, että seurantaultrat kuuluisi clomien kanssa, joten ilman niitä myös aika mentiin. Eli jos saat joitakin lääkkeitä, eikä lääkäri automaattisesti pyydä seurantaultraan, niin kysy seurantaa.

Täällä on myös viikon ajan ollut aivan järjetön väsymys. Joka päivä tulee nukuttua parin tunnin päikkärit ja vielä öisin vähintään 10h unet. Mieliala varmaan vaikuttaa asiaan melko paljon.

hirveesti asiaa tullu ja miulle ei ilmotuksia, yli10sivua luettavaa, tunnustan, pikaselasin/skippasin:oops: tikun tilanne mielessä? ja naiset, näistä ollu ihan varmasti keskustelua,mutta millon plussannu esikon jälkeen, tai ootteko käyny jossain tarkastuksessa?

Nyytti minä käytän womanlog kalenteria, tosi kiva oireiden seuraillut ja ennustaa mulla oviksen aika hyvin. En tiedä saako lumiaan.

Mimi. Tsemppiä miehen pehmitykseen. Varmaan miehet usein tietämättömyyttään ovat aluksi hoitoja vastaan. Päästi kyllä sammakon suustaan. Huh :rolleyes: Toivottavasti kaikki menee hyvin tutkimuksissa ja saat apuja. :) oli mukava kuulla sinusta! :)

Mikähän ihme "tänään ei puhuta toisillemme sanaakaan" -päivä tänään on :o mies lähti töihin ennen kun heräsin ja mä ehdin lähteä ennen kun se tuli takas, ja nyt kun tulin töistä ni se ei ole huomaavinaankaan :o ja huomenna lähden töihin ennen kun se herää ja tuun takas vasta puolen yön aikaan ni olis ollu mukava muutama sana edes vaihtaa... Seksiä kyl vähä odottelin mut voipi olla turha edes kysyä? :D

Veikkaan kanssa että miestä vähän pelottaa tää kaikki, ehkä se siitä ja toivottavasti ei tarviis mihinkään rankkoihin hoitoihin edes lähteä :) Ja oli kyllä sellanenki sammakko, että mun päässä kuulu vaan naks ja hermo repes! :grin

Myy, katotaankos niillä seurantaultrilla sitä munasolua? Täällä pitää kyllä tosissaan pyytää ite kaikki jos jotain tahtoo. Poikkeuksena tää th joka viimeks mulle sano liuotushoidoista ja lähetteistä jajaja :Heartred

Tuntuu että olisin ollu kuukauden täältä pois, vaikka en oo ollu kun viikon! :grin

Eh, kauhea tahti täällä tosiaan. En vielä ainakaan pysy yhtään perässä kenelle on tapahtunut mitäkin.

Clomeissa ainakin ultralla seurataan munasolun kasvua. En tiedä seurataanko siinä muuta, kun mulla ei niitä seurantaultria ollut. Mutta täällä on sellaisia keillä on ultrat olleet.
Lucky? Muurahainen? Lume? Eikös ainakin jollain teistä ole seurantaultrat olleet?

Alko huvittamaan taas tämä automaattinen oikeinkirjoitus... Ultralla muuttui iltaralliksi :laughing002

Lucky & Azalea, mä olen nyt kans vähän hurahtanut tohon oireiden kehittelyyn mutta veikkaan että pahatar saapuu tänne viikonloppuna, niinkuin aina ennenkin. Nytkin aivan tolkuton väsy. Vetäsin kuitenkin 9 tunnin unet. Lisäks heräsin yöllä vessaan, naama kukkii jne. Turhauttaa kuvitella näitä oireita jos taas joutuu pettymään :sad001

Nyytti, mulla lumiassa käytössä Period Tracker :)

Pahoittelut menkoista, muurahainen ja Pisama.

Muakin vaivaa tuo ylivilkas mielikuvitus...

Lucky, onpa ikävää jos sun pojalla on atooppinen iho. Mä tiedän miltä tuntuu. Katselin eilen naamaani, ja mietin kun oli puhetta siitä, mitä kiellettyä asiaa tulee eniten ikävä raskausaikana. Taitaa se mulla kuitenkin olla se ainoa ihovoide, mistä on ollut apua viimeisen 15 vuoden aikana. Lääkärin kommentit oli "voit kokeilla lievää kortisonia" (ei ole ennenkään auttanut) ja "voithan sä käyttää sitä aina kahden viikon ajan yritysten välissä". Jee.

Takaisin