Raskaaksi 2015

Ollaan lähdössä viettämään iltaa ystävien kanssa, niin testasin varalta vielä digillä että so not pregnant. Taijan olla ansainnu pari lasia viiniä!
Voipi päivittää multa sen testi päivän pois. Ei muutaku tädin odotteluun ja uuteen nousuun. :)

Sori napailuista. Palaan huomenna ottamaan kiinni keskusteluissa. :)

Kiitos kaikille pillerinjättökokemuksiaan jakaneille.

Mä koen jotenkin melkein rentouttavaksi näiden teidän juttujen lukemisen, oma seinillä juokseminen vähän helpottuu. Kun on tähänastisessa elämässään lähinnä ajatellut suunnittelemattoman raskauden ehkäisemistä ja kuullut niitä tarinoita, kuinka yksikin kerta ilman suojausta voi johtaa raskauteen, niin tietysti sitä nyt, kun oikeesti on tieten tahtoen jättänyt pillerit pois, on olevinaan jotenkin ihan varma olo, että totta kai se ekalla yrityksellä tärppää; Ollaan jo valmiiksi suunniteltu tulevaa ruokalistaa niin, ettei siinä olisi mitään sopimatonta, värjäsin tukkani "viimeisen kerran" viimeviikolla, kun en tahdo ylimääräisillä kemikaaleilla kroppaani tukkia, jopa vaihdoin kaikki kosmetiikkatuotteeni luomuversioihin ja haettiin säästöpakkaus kertakäyttökäsineitä ja käsidesiä, kun taloudessa noita kissojakin on :cat: Kahvin juontia pitäisi ihan tosissaan vähentää (mun kahvinjuontini ei ole ihan vähäistä). Huh, näin luettuna kuulostaa vähän överöinniltä, mutta näin tässä on jotain todellisuuden makua, siis ihan oikeasti, jotain on muuttumassa, jotain on tapahtumassa.

Mutta tosiaan, ihana lukea täältä foorumilta niin jalat maassa olevia juttuja, vähemmän sekoamispisteitä minulle.

Toi on muuten hurjaa, miten aina on varoiteltu miten se ehkäisy on niin kamalan tärkeää ja ekasta kerrastakin voi tulla raskaaksi. Oikein kauhukuvien kanssa iskostetaan päähän miten ne vahinkolapset tulla tupsahtaa melkein ajatuksen voimalla. Sit iskee todellisuus vasten kasvoja, kun ei se vauva ihan nyt tulekaan heti silloin kun sitä toivoo o_O
No, en kritisoi sinällään tuota ehkäisyvalistusta, ihan hyvä kai liioitella mielummin kun vähätellä... Mut on toi silti ironista kun miettii miten yleistä tahaton lapsettomuus on tänä päivänä.

Tuli muuten tuosta tukan värjäämisestä mieleen.. uskaltaakohan sitä värjäyttää ollenkaan sitten jos tärppi käy :O siitäkin on niin monta eri tietoa kun netistä etsii..

Ite värjäsin kerran esikoisen ootus ajalla ja sekin oli muistaakseni aika alussa.. Ja värjäsin lähimmäks omaa väriä ettei tarvi olla värjään heti uusiks ja selvisinkin loppu raskauden niin. Ristiäisiin vasta värjäsin seuraavan kerran :)

Mä olen lukenut ja kuullutkin, ettei tänä päivänä ole enää vaaraa hiusten värjäämisestä raskausaikana. Väritkin jo on kai kehittynyt kaiken muun mukana... Tosin mun työkaverilla tuli raskausaikana värjätessä allergiaoireita väristä. Hiuspohja kutisi ja hilseili värjäyksen jälkeen useamman viikon :(

Ite en jotenki uskaltanu tai kokenu tarvetta kun ei oo mikään pakko värjäillä hiuksia.. Onhan nykyään niitä ammoniakittomia värejäkin luulis ainakin olevan myrkyttömämpiä :) Ite käytän niitä muutenki kun niistä normi väreistä kutisee päänahka hulluna :o

Se on tosiaan huvittavaa, kuinka niillä ekalla kerralla raskaaksi -jutuilla pelotellaan.. Mutta kai silti näitä puhtaita vahinkoja ja sattumien summia käy, oma mieheni meinaan on siitä hyvä esimerkki... :D

Ne värit ei ole yhtään sen myrkyttömämpiä kuin ennenkään. Toisekseen jos käytät ammoniakitonta väriä on siinä ammoniakin sijasta jotain toista emäksista ainetta, joka voi olla jopa ärsyttävämpi kuin ammoniakki mutta on vähemmän pistävän hajuista. Sama paska, eri paketti, älkää kuunnelko niitä "ihana eliksiiri" "ensimmäinen hellävarainen" "allergisoimaton" koska se on puppua kaikella rakkauvella :shy:
Ne kemikaalit ja myrkyt puhdistuu aikuisen terveen elimistöstä viidessä viikossa. Mutta mä sanon että hiusten värjäys sekin on valinta ihan siinä missä polttaminen, paska ruoan syöminen jne näin kärjistäen :grin Laittakaa ennemin raidoituksella kuontalot kuntoon jos haluatte värjätä ja jos haluatte sen tehdä hellävaraisemmin, ugh! :wideyed::Heartred

No oon jossain määrin kyllä samaa mieltä, että eiköhän ne oo osittain ainakin mainoskikkoja väittää hiusvärejä myrkyttömäksi :) Ja ne varmasti tekee sitä niin kauan, ennenku joku (lue päivi räsänen) sen kieltää. Mut tosiaan, nämä on valintoja. Pidän esim. tupakointia pahempana myrkkynä kuitenkin. Ja kuten etsijä sanoi, on raidoitus paljon hellävaraisempi vaihtoehto :)

Itsellä oman vörin kasvatusta takana jo reilu vuosi, eikä aikomustakaan enää palata värjäyskierteeseen olin raskaana tai en. :) Sävyttävillä naamioilla saa freesattua väriä jos juhlia tms. :)

Kerran oon värjännyt kummankin raskauden aikana, enempään ei olis ollut tarvettakaan (kumpikin kerta ennen ystävien häitä).

Meillä on kaikkiaan neljä kertaa tärpännyt yk1, nyt on meneillään yk2 kolmosta kuumeillessa. Olen tyytyväinen, etten unohtanut sitä ehkäsyä koskaan, olis kyllä niin nalli napsahtanut :D

Mä suoraan sanoen petyin kun tajusin että raskaaksi tuleeminen vaatii muutakin kun ehkäisyn poisjättämisen ja yhden lemmenleikin just näiden peruskouluoppien takia. Kaveripiirissä on näitäkin sattunut, että on käytetty keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona ja tultu raskaaksi ja jopa että on yksi e-pilleri otettu päivän myöhässä ja siitä seurasi vahemmuus. Teininä peloti kauheasti että vahinko käy ehkäisystä huolimatta, nyt en pistäis pahakseni vaikka olisikin helpommin raskautuvaa tyyppiä :p

Tärppiä odotellessa! :Heartred

Niin ja tuo kakkonen tärppäs vielä oikeestaan yrittämättä, oli km:n jälkeisten ekojen menkkojen jälkeinen kierto (mieli maassa) ja vielä mahatauti koko perheellä just otolliseen aikaan. Olin todella yllättynyt, kun menkkojen oltua pari pv myöhässä tein sitten testin, lähinnä vaan todetakseni kiertojen olevan vielä sekasin. No, joku supersiittiö se kai oli :D

Voihan piina viikot sentään!

Onko muilla clomien käyttäjillä oviksen jälkeen nännit tummuneet? Mulla on taas ihan ruskeat nännit vaikka normisti sellaiset vaalean punaiset...

Siis Puuttuuko muutama viesti multa välistä kun näkyy vaan klo.18.40 azalean viesti ja nyt muurahaiset viesti 4min sitte? Voiko olla et täällä nii hiljaista olisi? ?:D

Täällä on kyllä meno hiljentyny hurjasti verrattuna viime viikkoon!

Kukas on seuraavaksi testailemassa (ja toivottavasti plussaamassa)? :) Mulla lukee tuossa listassa testipäivänä 19.1, mutta en taida malttaa odottaa kun 16.1 asti, kun silloin pitäs täti tulla. Toivottavasti pysyy poissa :)

Vesta tuskin minäkään jaksan oottaa Normi testi päivään...jos viel kuitenkin ainakin muutaman päivän jaksas :D

Takaisin