Raskaaksi 2015

Kerron tännekki vähän kuulumisia. Täällä ollaan sairaalassa jo kolmatta päivää. Raskausmyrkytys on diagnoosi. Eli täällä nyt sitten tarkkaillaan minne suuntaan tämä menee. Proteiinia pissistä tutkitaan eli joudun joka kerta ku pissittää, niin purkkiin pissimään ja säilömään sen. Vuorokauden keräyksen jälkeen, näyte lähetetään labraan ja siellä testailevat, että paljonko sitä proteiinia siinä on. Mitä enemmän on, sitä vakavampi sairaus. Ja siis tätä keräystä tehään niin kauan ku proteiinia pissitä löytyy.
En tiiä kuinka moni teistä tietää mikä raskausmyrkytys on, mutta selitän tähän vähän. Elikkä siitä tiietään tosi vähän, mutta se tiedetään että se on istukan sairaus. Lääkäri selitti, että istukassa olevat jotkut spinaalisuonet ei toimi kunnolla tms. Tää myrkytys on ollu siis siitä asti kun vauva on saanut alkunsa, mutta oireet tulee vasta rv 20 jälkeen. Yksilöllistä on se, että millä viikolla. Yleisimpiä oireita on proteiini pississä (siksi raskaana ollessa tikutetaan pissi joka neuvolakäynnillä), päänsärky, näköhäiriöt (vähän kun aurallinen migreeni), ylämahakipu. Pahimmillaan oireet voi johtaa kouristukseen, joskin tosi harvoin. Ja kaikille ei tule kaikkia oireita. Esim mulla yks kaveri, jolla ei ollut muuta oiretta kun pississä proteiinia. Tähän ei ole mitään muuta parannuskeinoa kun synnytys.
Lääkäri sanoi, että on kyseessä sairaus jossa oltava koko ajan varpaillaan. Sanoi myös, että mun pitää asennoituu siihen että oon täällä synnytykseen asti.
Eli tässä vaiheessa seuraillaan mun oireita ja noita pissiarvoja ja jos ne alkaa nousta niin joudutaan käynnistää synnytys. Nyt rv 34+0.

Tässä on myös vähän vaarana, että pikkunen on ite tulossa ulos jo. Eilen oli kestosuppari ja korkeet verenpaineet. No lääkkeillä ne helpotti, mut kohdunsuu on lähtenyt avautumaan ja kohdunkaula lyhentyny. Vielä ku poika malttas muutaman viikon edes pysytellä sisällä.

Wildside, huh kuulostaa hurjalta - onneksi olet tarkkailun alla ja todellakin toivotaan että pienokainen malttaa vielä pysyä masussa kasvamassa ... Kaikkea hyvää ja ottakoon nyt hyvän kasvupyrähdyksen poikanne, jos on välttämätöntä päästä pian maailmaan .. xx

Tsemppiä ja jaksamisia Wildside! Onneksi olet kuitenkin jo noin pitkällä. Meille syntyi viime jouluna tyttö Rv 35+1 (sairaalaan 34+6) ja aivan "valmis", joskin pienikokoinen. Olet hyvissä käsissä kun hoidossa ja tarkkailussa valmiiksi, kaikki menee varmasti hyvin!

Kiitos :) Ei tääkään raskaana olo siis aina helppoa ole. Eikä kyllä todellakaan helppo taival ole ollut. Ensin neljä keskenmenoa ja sitten vihdoin ja viimein kun onnistuu, niin loppumetreillä vielä tällanen pamahtaa.
Kyllähän tosiaan poika jo maailmassa pärjäisi jos nyt päättäis maailmaan tullakkin. Painoo hänellä oli torstaina jo 2235g.

Tsemppiä loppu odotukseen Wildside! Viimeiset viikot on tuskastuttavan pitkiä etenkin tuollaisessa tilanteessa nimim. Viime raskaudessa petilevossa 3 kk ja sitten poika menikin kaksi viikkoa yliaikaiseksi!!!

Niin kovasti tekisi mieli ukille kertoa raskaudesta näin isänpäivänä, mutta vielä taitaa olla liian aikaista..

Tsemppiä Wildside! Onneksi olet päässyt noin pitkälle ja pienokaisella on jo painoa. Ja mikä tärkeintä, olet siellä tarkkailun alla. Pidetään peukut pystyssä ja toivotaan pikkuiselle vielä vaikka viikon tai kahden jatkoa yksiön vuokrasoppariin. :)

Toinenpikkuinenko, ihanaa kun on isä vielä mukana kuvioissa. Meillä on enää vain yksi "ukki"..
Harmikseni olin viime kesänä 5 viikolla niin turvoksissa, että raskaudenalkuni paljastui. No, ikävää oli, että meni kesken - ja nyt hän kysyy minulta joka kerta puhelimessa, että odotanko uudelleen. .. Seuraavalla kerralla en mene hänen röntgenkatseensa alle ennenkuin ollaan vähän pidemmällä... Ja kyllä tässä on saanut heinäkuusta asti odottaa normaalia kiertoakin, että maltti on valttia.
Katjusha kp 18 / 29? 2 dpo

Ei ole meilläkään kuin miehen isä..omaan isääni en ole pitänyt yhteyttä viiteen vuoteen ja niin kauan kuin viina menee perheen edelle ei lasteni lähelle tule. Äidin miesystävä päätti ettei halua olla tekemisissä kanssani tai halua poikaa nähdä kun satuin mainitsemaan ettei ole kovin kiva kun juo jouluna kun poika on paikalla. Siksi tuo ainoa kunnon ukki onkin niin tärkeä ❤

Hei kaikki! Minäkin haluaisin littyä teidän kuumeilevien joukkoon! :)

Meillä on ennestään kaksi tyttöä, jotka täyttävät alkuvuodesta 4 ja 7. Itselleni on keväästä lähtien hiipinyt vauvakuume, muta mieheni oli vielä silloin täysin asiaa vastaan, perustuen järkisyihin (yöunien menetys taas vuosiksi, autossa tulee ahdasta, ei ole kaikille omaa makkaria jne...). Olemme valvoneet nyt tän kuopuksen kanssa lähes siitä asti kuin hän syntyi, joten rankkoja vuosia ollut sen puolesta ja itsekin hautasin haaveet kolmannesta pitkäksi aikaa. Vielä kakkosen synnyttyä, halusin kolmannen, mutta väsymys vei jossain vaiheessa voiton.

Nyt itseni yllätykseksi, unelma kolmannesta lapsesta nousikin vielä uudelleen mieleen. Kun sitten pari viikkoa vitten otin asian esille, mieheni TÄYSIN yllättäen olikin ihan positiivisella mielellä ja totesi hymyillen, että "mietitään". Viikkoa myöhemmin, hän lupasi, että saan mennä poistattamaan kierukan ja sen nyt sitten kävin poistamassa tän viikon keskiviikkona.

Kyselisinkin teiltä kierukan poistattaneilta, että miten teillä meni jälkivuodon ja seuraavien kuukautisten kans aikataulut? Mulla tuli ke pientä tiputtelua ja nyt 2 päivää kierukan poiston jälkeen alkoi vuotaa ihan kunnolla. Sitä kestänyt nyt 2 päivää (pe lähtien). Kuukautistenkin pitäisi alkaa tässä su-ti aikana, niin olen nyt ihan pihalla, että voiko nää olla jo kuukautiset, vai vain jälkivuotoa, vai voiko ne olla yhtä aikaa? Entä voiko jälkivuoto sekoittaa kuukautisten alkua, vaikka kierto on ollut säännöllinen koko kierukanpitoajan 3,5 vuotta?

Olipa sekava kirjoitus. Niin paljon on mielessä asioita ja ajatukset sinkoilee! :D

Plussatuulia kaikille ja onnea jo raskautuneille!

Tervetuloa LumiAlida! Mulla oli hormonikierukka 4 vuotta, poistatin sen toukokuun lopulla. Mulla tuli kolmen päivän päästä poistamisesta tyhjennysvuoto, jonka jälkeen kuukautiskierto alkoi heti melko normaalina. Pari ekaa kiertoa olivat ihan vähän normaalia pidemmät. (Vertasin siis aikaan ennen kierukkaa.) Kuudes yk sitten olikin onnistunut, eilen plussasin. :)

Onnea matkaan, toivotaan että nopeasti alkaa tapahtumaan!

Wildside hirmuisesti voimia sairaalajaksoon! Onneksi olette pojan kanssa nyt hyvissä käsissä :) pikkuiselle onnea matkaan :Heartpink

Plussatuulia kaikille:wav

Napailua. ..nyt rv 5+6...Sain digiin vielä perjantaina tuloksen 2-3 viikkoa...sama tulos kun 4+1 testissä...joten huolestuttaa hormonin hidas nousu...Yksi tuulimuna jo takana :sad001onko täällä ketään joka saanut 3+ tuloksen odotettua myöhemmin ja raskaus silti edennyt hyvin? ? Ovis on mulla tiedossa joten myös viikot oikein laskettu...

Wildside hirmuisesti voimia sairaalajaksoon! Onneksi olette pojan kanssa nyt hyvissä käsissä :) pikkuiselle onnea matkaan :Heartpink

Plussatuulia kaikille:wav

Napailua. ..nyt rv 5+6...Sain digiin vielä perjantaina tuloksen 2-3 viikkoa...sama tulos kun 4+1 testissä...joten huolestuttaa hormonin hidas nousu...Yksi tuulimuna jo takana :sad001onko täällä ketään joka saanut 3+ tuloksen odotettua myöhemmin ja raskaus silti edennyt hyvin? ? Ovis on mulla tiedossa joten myös viikot oikein laskettu...

Hui mikä tilanne wildside! Täältäkin toivon että pieni pysyisi vielä pariviikkoa sisällä:Heartred
Onneksi olet hyvissä käsissä :)

Ääh, täällä odotetaan että tulis kp1. Vuoto kesti eilen noin tunnin ja loppui sitten. Yöllä eikä nytkään oo tullut mitään. Aamulla testasin vielä yhden negan. Tätistä ei oo tietoakaan!:sorry:
Haluan aloittaa jo uuden kierron. Tajusin että nyt on jo yk7. Sit alkaa vaan yk8 :confused:
Tuntuu tosi oudolle. Aina oon pitänyt lasten saamista sellasena joka tapahtuu itselle heti kun ehkäisy jätetään pois. Ei näköjään :hungover:

Waterlily, milloin sulla on eka ultra? Toivotaan parasta kuitenkin.
Itselläni ei oo positiivista esimerkkiä, kun olen ollut huonon onnen soturi - mutta peukut ja varpaat pystyssä, että asiat ovat oikealla mallilla!
Katjusha kp 18 / 29? 2 dpo

Oon taas pihalla teidän jutuista, mutta väliin huutelen:

Wildside, isot tsempit sinne! <3 Toivottavasti sun ei tarttis olla sairaalassa synnytykseen asti!

Waterlily, ei siihen digiin kannata orjallisesti luottaa! Soita omalääkärille/neuvolaan ja pyydä lähete hcg-verikokeisiin niin saat todellisen tiedon siitä miten arvot nousee. Eli verikoe ja uusi koe parin päivän päästä. Uskon, että kaikki on on! <3

Waterlily, ootko käyny millon verikokeissa? Näkis hcgn määrän tarkasti veressä.
Minullakaan ei valitettavasti ole onnellista loppua hcgn natalalle nousulle :sad001

Mulla itellä näytti digi raskaana 2-3 kun oli 5+0.. Kyllä uskoisin että sielä ollaan niin raskaana kun vaan voi olla waterlily! :)

Mulla näytti digi vielä 2-3 viikkoa rv 6+0. Tein uuden digin muistaakseni sitten rv 6+4 ja sitte digi näytti 3+. Mulla muutenki testeissä viivat vahvistu hitaasti ja luulin, ettei tästä tuu mitää, mut hyvin tässä kävi, nyt on rv 22+3 :)

Waterlily, mäkin olen varma että olet niin raskaana kuin vaan voi olla :)
Mulla sanoi neuvolan väki että rtestejä ei voi käyttää hcgn seurannassa, koska eivät ole luotettavia sillä niissä on hirveesti eroja. Nyt vaan otat rennosti seuraavaan ultraan! :)

Takaisin