Raskaaksi 2015

Ainon, tsemppiä teille yritykseen! :) täällä myöskin ikää 26v ja 6vkon päästä meillä jää ehkäisy pois. Olen onnesta soikea pelkästä ajatuksesta, mutta samalla myös tosi jännittynyt kaikesta tulevasta muutoksesta, onhan se iso juttu... :) täällä myös työtilanne on sellanen mikä kovin jännittää. Hyvä tilanne siis kyllä, mutta jännittää kauheesti se hetki kun töissä pitäisi kertoa että oon raskaana. Hui...

Kiitos! Varsinaista diagnoosia ei ole, kuin se ultrassa nähty. Toivotaan ettei vaikuta raskaaksi tulemiseen.
Ja sitten eletään asian kanssa jos vaikuttaa :)

Täällä onkin käyty hyviä keskusteluita, allekirjoitan monen sanomiset siitä, että jokainen voisi miettiä kuinka asiansa ilmaisee. . mielipiteitä saa olla, mutta täytyisi muistaa ottaa toistenkin tunteet huomioon... itsehän seisoisin vaikka päälläni joka ilta, jos siitä voisi olla apua raskautumiseen :grin

Onnea plussanneille, lapsi on lahja :Heartpink

En kyllä olisi itsekään uskonut, kun tammikuussa ehkäisy jätettiin että vielä sitä plussaa elokuussa toivotaan... meillehän plussa kyllä tuli jo ekasta kierrosta, mutta kyseessä oli tuulimunaraskaus. ..nyt menossa neljäs kierto kkm jälkeen... välillä pelottaa, että onkohan mun munasoluissa vikaa kun toistaiseksi ainoa tärppi oli tuulimuna... mutta välillä muistan olla armollinen itselleni ja muistan, että keho vvielä toipuu keskenmenosta. .. jokainen kierto on ollut erilainen. . pituudet vaihdelleet. .34,27,28 ja nyt ilmeisesti 33, sillä oviksen tikutin vasta kp 20.. onneksi on sellainenkin "poppaskonsti" kun ovistestit :happy112 nyt tiedän ettei tarvii innostua vaikka kierto venyy pidemmäksi :p

Tsemppiä kaikille upeille naisille :)

- waterlily dpo 2 kp 22/33? -

moony, ihan käsillä siis jo ;) Eihän sitä töissä tarvitse heti sanoa vaan lain mukaan 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä :)
Eiköhän työpaikoilla ymmärretä, itse olen työtön tällä hetkellä, juuri valmistuin toiseen ammattiin mutta olen tehnyt niin usein pätkätöitä etten halua nyt vain jäädä odottelemaan sitä työtä.. Se kyllä järjestyy sitten. Toki on paljon tullut luettua kuinka koeajalla ei kannata tulla raskaaksi mutta juuri nyt painaa vaakakupissa enemmän mitä sydän sanoo.

Se on totta, ehkä sitten tilanteen mukaan katsoo millon asiasta haluaa kertoa ja paljon riippuu tietty siitäkin miten nopeasti alkaa näkyä :) mulla myös uusi työpaikka, onneksi vakkaripaikka, ja ajatus on kokoajan ollut että koeajan haluan ohi ennen kun ehkäisy jätetään pois. Nyt on kuukausi koeajan yli menty, joten ehkäisy saa jäädä. Vaikka nopeestikkin tärppäisi niin tosiaan katsoo millon asiasta kertoo. Tai voihan olla että kestääkin ennen kun mitään alkaa tapahtua.. Mutta jotenkin vaan jännäilen kovin, ihan "petturiolo", mutta eihän sitä oikeaa hetkeä ikinä tule, jos sitä jää odottelemaan. Kuunnellaan siis täälläkin omaa sydäntä. :)

No jos mäkin nyt ilmoittaudun, olen lueskellut teidän juttuja jo jonkin aikaa. Täällä siis 26-v. myöskin, 2,5v. tytön äiti. Minä haaveillut toisesta jo pidempään ja viimein alkanut mies näyttää vihreää valoa yrittämiselle. Sovittu, että syön viimeisen pilleriliuskan loppuun, joka päättyy perjantaina

Tsemppiä kaikille!! ❤

Tuo on niin totta että oikeaa hetkeä ei tule! Mulla nollatuntisoppari duunissa eli ei juhlimista sillä saralla. Mut ei se meidän onnea estä, kaikki järjestyy! :)

Mä täytän tällä viikolla 27 että suunnilleen samoissa mennään. Meillä on jo 5v poika ja mä toivoisin että ennen kun 30 pärähtää tauluun, meidän lapsiluku ois täynnä :) Mies haluais vielä ehkä kolmannen mutta katsotaam mikä fiilis jos se toinen ensin siunautuisi :D

Mä oon sanaton, nää foorumit on monille tosi tärkeitä ja musta on ihan mielettömän hienoa miten osataan iloita niidenkin puolesta jotka nopeasti raskautuu, vaikka toisilla täällä kestää pidempään. Pitäisi silti myös kunnioittaa sitä toisten yritys taivalta, jokainen on yksilö ja toimii tavallansa, muttei pidä vähätellä sitä. Se kirjoitusasu, se ratkaisee niin paljon, miten viestin sisältö voikaan muuttua.
Mä oon onnellinen jokaisen plussanneen puolesta ja jään toivomaan lisää plussia, tuli se sitten keinolla millä hyvänsä.

Nyt vetäydyn puhisemaan sängyn pohjalle ja puhkun plussa tuulia teille kaikille ihanille naisille <3

En tiiä haluaako tässä ryhmässä ihmiset jutella muistakin asioista?:) Esim. kun/jos mahdollinen raskaus on alkanut niin oletteko jo nyt kertoneet yrittävänne tai kerrotteko missä vaiheessa läheisillenne ja muulle maailmalle? :) Ittiä ärsyttää ku kerroin ekasta raskauesta muutamille jo yrittämisvaiheessa ja päätin että tästä ei kerrota ihan kellekkää ennenku eka neuvolakäynti on tehty ja katottu onko masussa elämää! :) Ärsyttää vaan aina ootella niitä etappeja, nyt ootan alkaako menkat ja jos on tärpänny nii ootan ekaa neuvolaa xD Silloinkin kerron vain läheisille ystäville sekä perheille, ehkä :D

Me kerrottiin tästä raskaudesta vanhemmille vasta nt-ultran jälkeen ja siitä sitten pikkuhiljaa ystäville. Kaikille ei olla vieläkään julkistettu asiaa, mut tänään on rakenneultra tuossa tunnin päästä, niin sen jälkeen oli tarkotus jonkinlainen arvotus buukkiin kirjottaa ;) ja tänään rv 20+2. Toivottavasti pienellä kaikki on hyvin rakenteissa ja sisäelimissä :)

Niin ja tosiaan yhessä aiemmassa keskenmenneessä kerkesin kertoo into piukeena ties kenelle ja ärsytti kyl sen jälkeen selitelläkki miks sitä vauvaa ei tulekkaan. Siitä opin, että kerron mieluummin vasta myöhemmin ku vauvan tulo maailmaan on todennäkösempää :)
Kyllä ihmiset kysy vielä vuoden keskenmenon jälkeenkin, että tuleeko meille se vauvva ja joka kerran se satutti kertoo.

Mulla kavereita tietää että vauvakuumetta on ilmassa, mutta muutama ystävä tietää että ehkäisyä ollaan jättämässä. Mä oon ihminen, joka puhuu paljon läheisten kanssa ja nyttenkin kun on mieltä askarruttavia ajatuksia niin on helpottavaa puhua niistä ystävän kanssa, jolla jo lapsia on. Myöskin kun oon jostakin innoissani niin oon tosi huono olemaan hiljaa asiasta. :D tässä kohtaa kuitenkin tarkoitus olisi, että kun tärppää niin ihmisille kerrottaisi vasta kun ensimmäinen kolmannes on takana tms, kun asia alkaa olla varmaa. Juuri siksi ettei joutuisi koko maailmalle selittelemään, jos jotain kuitenkin sattuu... Omille vanhemmille varmasti jo aijemmin, niiden kanssa olen myös tosi läheinen. Sanoinkin tossa just kaverille, että millähän sitä osaa olla hiljaa siinä kohtaa kun sisällä jotain tapahtuu :D varsinkin kun meillä ainakin tää on jotenkin niin kuuma puheenaihe, kaikki kyselee joko jo (mikä on myös outoa, ihmiset kysyy asiaa samalla meiningillä kun "mitä kuuluu", jollekkin asia voi olla tosi arka, ei voi tietää jos ei voitais saada lapsia, ei haluttais lapsia, olis vaikka keskenmeno juuri tullut... Mitä tahansa) niin mietin mitä siinä kohtaa osaan vastata kun raskaus olisikin jo alkanut, mutta aluillaan :D

Wildside_ Mulla heräs heti epäilys, että ketä tarkotit aiemmin, koska mie oon muutamaan otteeseen iteki nähny punasta kyseisen ihmisen kohdalla. Kahlasin aamun aikana koko toisen ketjun läpi ja luulen tietäväni mitä tarkotit ja jos olen oikeessa, niin minun näkymys asiaan on se, että yllättävän asiallisesti kuitenkin tällä kertaa ilmas ittensä.

Mä olen puhunut muutaman kaverin kanssa tästä meidän vauvakuumeesta. Me mentiin tosiaan naimisiin hetki sitten ja ennen häitä mietittiin että yritetäänkö vauvaa ennen vai häiden jälkeen.
No, häät aikaistui tälle kesälle puolen vuoden varoajalla ja kyllä he tietävät että häiden jälkeen yritys alkoi. Ja varmasti monet muutkin odottavat että julistetaan vauvauutisia :)

Mä kun en ole kokenut keskenmenoa ja edellisestäkin raskaudesta piti päästä heti kertomaan koko maailmalle, en usko että nytkään pysyy suu kiinni :D
Varmasti näille jotka yrityksestä tietää niin kerron jos tärppää, ja vanhemmille myös. Varmaan myös sellaisille hyville kavereille joita näkee ihan facetoface.
Se on sit niin ihana asia että haluan nauttia siitä heti alkuunsa! Ymmärrän kyllä hyvin myös sen jos joku haluaa odottaa pidempään!

Mä en oo puhunu kenellekkään asiasta ja toiveena ois kertoa vasta eka neuvolakäynnin jälkeen läheisille. Mut mies on ilmeisesti niin innoissaan tästä asiasta, että meni kahvipöydässä tytön kummeille hölöttään, että pikkusisko on työn alla :shifty: miehen poika(16v) istui saman pöydän ääressä ja kyllä hälläkin leuka loksahti :grin

Oon ollut niin kiireinen että tämä ketju on jäänyt vähän vähemmälle. Loppuviikon oon reissussa tai muuten kiinni, mutta yritän taas aktivoitua sen jälkeen.

Onnea plussanneille! :wav

Pahoittelut negan ja tädin kohdanneille, ja epätietoisuudessa eläville. :sad001

Ja tervetuloa uusille! :greet025

Wildside, kuulostaa todella rankalta sun kokemukset, en kenellekään toivoisi toistuvia keskenmenoja, enkä osaa edes kuvitella miten pahalta se tuntuu. :hug013

naskali, hyvin kirjoitettu! :) Mä en nyt ehkä kovin pitkään ole yrittänyt, kun yk on seitsemäs, mutta yritän täälläkin kirjoitella. Lukenut oon kyllä kaiken, kun kirjoittaa en oo ehtinyt.

Mira tsemppiä inssiin, toivottavasti ovis tulee sopivana päivänä.

SunLight, me ollaan kyllä kerrottu muutamille yrityksestä. Alussa olin niin innoissani ja toisaalta, on kiva päästä puhumaan asiasta kasvotusten jonkun kanssa. En tiedä vielä miten toimitaan kun joskus plussa saadaan.

On. Mulla oli eilen soittoaika klinikan lääkärin kanssa. Meidän piti tosiaan syksyllä siirtyä klinikkainsseihin, mutta luovuttajan siittiöt ei kestä pakastusta. Muuten ovat kunnossa. Puhuttiin pitkään kolmistaan ja päätettiin vielä jatkaa samalla kokoonpanolla. Lääkäri sanoi ensikäynnillä että antaisi mulla lääkkeet (klinikka)inssin tueksi, kun näin monta kuukautta jo takana plus ultrassa näkyi mulla "valtava määrä" follikkeleja. Tosin oviksen aikaan ei ole ultrattu, niin ei tietoa onko mulla pco:ta.
Mua jännitti, suostuuko se antamaan lääkkeet koti-inssin tueksi. Oon muutamalta naisparilta kuullut että klinikalla ollaan kieltäydytty niin tekemästä. Tiedä sitten johtuiko siitä että klinikkainssi ei meille ole nyt mahdollinen, mutta lääkäri suostuikin suunnitelmaan mukisematta ja laittoi mulle heti e-reseptilla Letrozoleja. :grin Syön niitä ens kierrossa kp2-6 ja kp 9-10 on kontrolliultra.
Ens tiistaina pitäis olla kp1. Nyt on kertakaikkisen varma olo että ei ole tärpännyt, mutta resepti lämmittää mieltä. :)

Tervetuloa kaikille uusille! :)

waterlily, samoilla aalloilla ollaan, että en myöskään ajatellut silloin vuoden alussa että vielä plussaa odotellaan.. Tai edes jotain merkkiä että voisin raskautua.. Mutta kyllä me se pysyvä plussa sieltä vielä saadaan! :)

Täällä ei olla yrityksestä kerrottu muutakuin siskolle ja yhdelle kaverille. Mies ei tosin näitä tiedä, vaan halunnut pitää asian salassa, mutta enhän minä nyt täysin hiljaa ole pystynyt olemaan :grin Kun joskus se plussa sitten tulee niin varmaan vanhemmille + lähimmille kavereille kertoillaan suht alussakin, mutta muu maailma sitten joskus myöhemmin.

Edelleen tätiä ei näkyvissä, toinen sisko kylässä joten testailu tältä aamulta ainakin mennyt ohi.. Voi olla että täytynee huomenna testailla, jos ei täti suvaitse tulla vielä!

puhvis kp46/33-42

Sunnuntaina pc:n liuskalla nega, joten varmaa huomenna vielä varmistus :) Yks digi ois viel kaapissa, mutta aattelin säästellä sitä vielä..

Takaisin