Raskaaksi 2015

Kiitos kaikille osanotosta suureen suruumme. Pikku hiljaa alkaa elämä mennä eteenpäin. Aina meijän pieni enkeli kulkee mukana.:angel13Häntä en unohda koskaan.:Heartbigred Minnuu on auttanut paljon kun oon saanu asiasta puhua ja miulla on kavereita, jotka on kokenut saman, niin hyö on ollu miun tukena. Tietty ihana mies ja kolme ihanaa lasta.:)

Oon käynny lukemassa välillä teijän kuulumisia, mutta ei oo ollu voimia kirjoittaa ja kommentoida mitään. Paljon on tullu tekstiä ni on hankalaa kommentoida kaikille. Siispä tässä pikakommentit.

Pahoittelut menkoista ja negoista!:sad001

Onnittelut plussan saaneille, ainakin tutuista oli Junibea ja Jm!:)

Lucky: Paljon voimia siulle!:Heartbigred:hug013

Myy: Tsemppiä leikkaukseen.:)

Elyssei: Koita päästä lääkäriin. Tuo kuulostaa vakavalta!

Omaa napaa: Jälkivuoto on melkein kokonaan loppunut, mutta vielä silloin tällöin tulee jotain tuhrua. Miulla on 29.7 aika aamulla labraan siihen hcg-arvon verikokeeseen ja päivällä on jälkitarkastus lääkärissä. Siellä ei katota ultralla, että onko kaikki tullut pois,( ku ei oo ultraa) mutta kertoohan se hcg-arvo sen. Rankka päivä tiedossa muutenkin ja ku pääsen viel toisesta yöstä pois sillon. Ei paljon ehdi nukkumaan ku lääkäri-aika 13.40.:sad001

Oon kyl miettinyt et menisin käymään gynellä, et kattois et kaikki on varmasti ok. Joku kyseli, et aiotaanko milloin yrittämään uudelleen, tais olla Minni. Miehen kaa siitä ollaan puhuttu ja hää haluaisi yrittää uudelleen. Mie oon toisaalta siinä kahen vaiheilla ku toinen puoli miusta haluaa, mutta toinen puoli jarruttaa ku tuntuu pahalta, et alettas yrittää miltei heti uutta vauvaa ku se ei oikein tunnu oikeelta. Vaikka oon lueskellut et monikin saman kokenut on alkanu yrittää heti. Katellaan ny. Kohan ne menkat ekaks tulis ja kattoo sitten miten edetään.

Ei täs iän puolesta ois oikeestaan varaa ootella,et antas mennä vaan. Eihän se tietty varmaa oo, et ensimmäisestä kierrosta tärppi tuliskaan. Minnuu vaan jo valmiiksi pelottaa, et jos plussa tulee, ni sitten saa olla pelon vallassa alkuraskauden. Ollaan päätetty miehen kaa, että mentäisiin varhaisultraan, jos meille vauva suodaan, vaikka se ei mitään halpaa oiskaan, mutta sais ees jonkunlaisen mielenrauhan, mutta sitten taas tulee mieleen, ettei se vieläkään anna varmuutta, että raskaus jatkuu, vaikka sen pienen sydämmen näkisi siellä sykkivän.

Täällä on monia, jotka on kokenut saman kuin mie, ni kysyn nyt tälläisen kysymyksen teiltä, vaikkakin pitäisi varmaan kysellä tuolla toisella foorumilla. Eli kun ootte tulleet raskaaksi uudestaan keskenmenon jälkeen, ni kuinka ootte selvinneet siitä pelon tunteesta?

Ilmottelen kun tuun kuumeilemaan uudestaan teijän kaa. Käyn välillä kattoo teijän kuulumisia ja parhaani mukaan kommentoin.

Taikatuuli mulla menossa nyt rv 6+5 kkm jälkeen. En oo selvinny pelosta vaan se on pahentunu päivä päivältä.. tää on ihan hirveetä :/ koko ajan se keskenmeno takaraivossa ja kuvittelen ettei tämäkään voi päättyä hyvin..

Voimia sulle hirveästi!

Taikatuuli, mä sain haamun raskaustestiin eilen ja tänään tuli iski pelko, että meneeköhän kaikki hyvin, miten mä jaksan ja miten mies jaksaa, jos tulee taas keskenmeno... Mutta pakko se on päivä kerralla mennä, itse pääsen alkuraskauden ultraan, siihen asti ainakin pitää mennä päivä kerralla.

Voimia sinulle!

Kiitos kaikille.. ei ottanu tk.ssa vastaan, sano vaan että "ota buranaa ja lepää, kato seuraava kierto että onko samanlainen nii sitte tiiät että kuuluko menkkoihin" (:

Kivut on asteikolla vähän hellittäny ja oon ns. Alkanu jo tottumaan ja kyllästymään niihin ja tähän lääkäri toimintaan että ei varsinaisesti enää edes kiinnosta.. kattoo jos ei huomattavasti pahene taas niin odotan sitte enskiertoon asti..

Elyssei: Ihme touhua tuolla teilläpäin, ettei oteta vakavasti!:angry4 Toivottavasti pääsisisit jollekkin lääkärille ku ei tuo kuulosta tavallisilta menkoilta.

Ninni22 ja Viipsukka: Mie toivon sydämestäni et teijän raskaudet sujuu hyvin:smiley-angelic001. Pien sormet ja varpaat pystyssä! :)Ymmärrän tuon pelon oikein hyvin kun tiedän itsekkin, että itselläni se menee juuri noin, jos raskaudun uudelleen.:nailbiting: Ei voi henkäistä ennenkuin on selvinnyt 12 viikolle ja senkin jälkeen pelko on läsnä ennenkuin alkaa tuntea vauvan liikkeet....Kiitos molemmille tsempeistä!:)

Ninni22: Ootko sie aatellu mennä alkuraskauden ultraan? Kävitkö edellisessä?

Taikatuuli kiitos :)

Kävin aiemmassa raskaudessa ar-ultrassa ja siellä todettiin kkm 8+0. Ja nyt olen menossa tulevana maanantaina ar-ultraan, jännittää ihan hirveesti.

Eilen oli niin vahvat raskausoireet, että aamulla tein hetken mielijohteesta rfsun testin. Dpo 11 ja negahan se oli. Jotenkin ajattelin, että kun on jo nyt niin vahvat oireet, niin kyllähän testissäkin täytyy jo jotain näkyä.. Ne ei taida kuitenkaan kulkea ihan käsi kädessä? Eilen aamulla jäi kahvitkin juomatta pahoinvoinnin takia ja illalla ei saattanut syödä mitään vaikka nälkä oli. Hiukan tukkoinen olokin oli. Nyt alkoi sit mietityttää että näkyyköhän siinä ylihuomisen testissäkään mitään..

Tässä siis tämän aamuinen..
20150722_080521.jpg

Millier mulla kanssa aamutesti näytti negaa, vaikka illalla sain hailakan positiivisen :/

Täällä ollaan kotiin palauduttu ja pikaisesti kahlattu viestit läpi.

Voi Camomillanen, pahoittelut uudesta kierrosta! :( mä olin jotenkin ihan varma että sulla tärppäs.

Mulla kans tänä aamuna nega testattu, sellasella kökkö one stepillä. Mutta se oli nyt viimeinen kyseistä laatutestiä kaapista. Ens kiertoon hommataan sit jotain muuta. Mutta mutta, varaudutaan siis vakavasti tädin tuloon lähiaikoina.

Tervetuloa KresiKät! Toivotaan sulle pikaista plussaa, sellaista joka pysyy! Ja voimatsempit kaikille keskenmenon kokeneille ja niitä pelkääville! Itse en ole kokenut sitä, että voin vain kuvitella mikä tuska se on.

mimulus, kp 28 yk 2

Taikatuuli: Itselläni neljä keskenmenoa takana ja tällä hetkellä viidennen kerran raskaana. Olin ihan hiton peloissani alkuraskauden, sitä pelkoa tuskin mikään/kukaan ei voi ottaa pois.. Mulla helpotti kun pääsin kahden viikon välein ultraan tarkempaan seurantaan ja otin päivän kerrallaan. Jotenkin minulla on kuitenkin ollut seesteisempi olo tässä raskaudessa kun missään muussa. (uskon, että kroppa kertoo jos on jotain pielessä) Nyt menen tosiaan rv 18+3, tunnen vauvan liikkeet mutta edelleen se pelko kolkuttaa aika ajoin tuolla takaraivossa kun vauvalla on hiljasempi päivä liikkeiden suhteen. Mulla helpotti alkuraskaudessa myös se, että sain tukilääkityksen. Se toi tiettyä varmuutta vaikka sitä ei kuitenkaan koskaan tutkittu oliko siinä syy. Tiedän niin mitä käyt läpi! Itselläni myös seuraava raskaus helpotti edellisen keskenmenon tuomaa tuskaa. Ja ajattele asiaa niin, että tulet kuitenkin raskaaksi :)

Koskaan en unohda nuita neljää peräkkäistä keskenmenoa, mutta olen yrittänyt ajatella asiaa niin että he eivät olleet elinkelpoisia. Eikä minusta olisi erityislapsen äidiksi. Nämä kokemukset ovat kasvattaneet minua ihmisenä ja olen tajunnut että lapsia ei ole niin helppo tehdä. (nuorempana sitä ajatteli, että noin vaan pamahtaa paksuks ja se on siinä sitten) Olen miehelleni sanonut tässä raskaudessa, että tämä pieni on entistä enemmän toivottu ja rakas kaikkien menetyksien jälkeen. Vauvan ei koskaan tarvitse kysyä meiltä, että oliko hän toivottu tms.. Voimia teille ja on ihan luontevaa, että käytte kaikki tunteet läpi tämmöisen jälkeen.
Toivon teille parempaa jatkoa ja onnea ja tsemppiä seuraavaan raskauteen. :)

Ja lisään vielä, että minulla ei ole ennestään lapsia ja keskenmenojen jälkeen ajattelin etten niitä näköjään koskaan tule saamaankaan.

Millier jospa sulle vielä viiva tulisi! Ei tädistä merkkejä kuitenkaan vielä?

Santra mä ihan ajattelin että sulla jo oli plussa, harmi että näyttikin negaa! :( Oliko saman merkkinen testi?

Ninni ja Viipsukka, valtavasti voimia ja kaikkea hyvää teidän raskauksiin. Toivottavasti osaatte nauttia siitä ihmeestä jossain vaiheessa ilman jatkuvaa pelkoa :)

Mimulus, toivottavasti oli kiva mökkireissu! :)
Mullekin täti tuli vähän shokkina mutta eteenpäin täytyy mennä! Tässä kierrossa talletellaan sit siihen malliin ettei oo ainakaan yrityksen puutteesta kiinni! :D

Käytättekö te muuten puhelimessa jotain sovellusta, kuukautislaskuria tms? Mä käytän ladytimeria, se laskee automaattisesti seuraavat ovikset ja menkat, jos vaan kierto pysyy samana. Sinne voi myös merkata tallettelut ja vuodot ja oireet ja kaikki. Voi sit myöhemmin niitä tarkastella. Vinkkinä vain :) Ainakin androidille saa tän Ladytimerin!

Womanlog mullakin käytössä ja tykkään kyllä :)

Näkyy tossa testissä nyt päivänvalossa jotain.. Ehkä viivanpaikka?

Takaisin