Raskaaksi 2015

Pahoittelut kp1 camomillanen :sad001

Elyssei nyt sinne lääkäriin!
Oman terveyden kannalta kannattaa mennä sinne oikeasti. Kerrot niille miten asiat ovat, ja jos ei sillonkaan niin menet käymään siellä. Tsemppiä paljon!:Heartpink

Muoks. Täällä menossa kp 33/? Eikä menkkoja kuulu...ei tunnu miltään mikä enteilis menkkoja. Plaaah. Tulis jo! Pääsis sit yk3...

Kresikät, tervetuloa! :)

Camomillanen, pahoittelut kp 1. :sad001 Paremmalla onnella tähän kiertoon!

Elyssei, mitä ne siellä tk:ssa sano? Pakkohan niiden on sut sinne ottaa kun on tollaset kivut...

Viima, toivottavasti ei menkat tuliskaan. :wink

Plussatuulia kaikille!! :happy:

Tervetuloa Kresikät!

Pahoittelut Camomillanen.

Pitäis pysyä positiivisena, muttei saisi toivoa liikaakaan, kun tulee stressiä. Mun mies on onneksi realistinen ja muistutti eilenkin, että ihan hyvin voi vuosikin mennä ennen kuin tärppää.

Menossa kp 4.

Kresikät: se todellakin julkisella puolella valitettavasti menee niin, että vasta kolmen keskenmenon jälkeen aletaan tutkia syitä. Itse olen saanut neljä keskenmenoa peräkkäin eikä yhtään lasta ole. Joka keskenmenon jälkeen lääkäri vain sanoi "seuraavalla kerralla parempi onni", joka oli mun mielestä todella törkeää ettei yriteä avustaa mitenkään. No kun sain tämän neljännen keskenmenon niin tutkivat alkion ja istukan ja sieltä löyty yksi ylimääräinen 11 kromosomi eli tällä pienokaisella oli vakava kromosomipoikkeavuus.
Tämän neljännen jälkeen alettiin tutkia ja otettiin mun ja miehen kromosomit, jotka oli onneks kunnossa. Ja muitakin kokeita jotka oli kunnossa. Siis mitään varsinaista vikaa ei löytyny.. Puhuin lääkärin kanssa, että seuraava raskaus kun alkaa halutaan kaikki mahollinen apu, tukilääkitys tms.. Koska meidän mielestä emme menettäneet mitään vaikka kokeiltaisiinkin tukilääkitystä..
Meidän piti päästä lisätutkimuksiin kun yllätyksekseni plussasin samana aamuna kun oli naistenpolille lääkäriaika. Se aika muuttuikin sitten raskauden seurannoiksi ja raskauden etenemis suunnitelmiksi. Sain keltarauhas tukilääkityksen jo viikolla 5 ja söin sitä viikolle 11. Ensimmäinen kolmannes seurattiin raskautta ultralla kahden viikon välein. Ja seurannat tehdään naistenpolilla. Naistenpolilla siksi, koska siitä edellisestä löyty se kromosomipoikkeama. Nyt seuraavat tarkasti ettei poikkeamia löydy. Mua ei haittaa, et pikkusta päästään useemmin kattelee. Ja meen nyt rv 18+2. Tiedä sitten että oliko keltarauhasesta alkuraskaudessa apua, mutta ainaki tällä hetkellä kaikki näyttää hyvältä. :)

MYY rutkasti onnea leikkaukseen! Tulethan kertomaan kuulu miset, kunham vointisi sen sallii :Heartbigred

Wildside, ihana kun saitte asiaan apua ja viimein raskaus, joka ei mennyt kesken!

Camomillanen pahoittelut kp 1 :sad001 se viivanpaikka oli niin lupaava!

Kreisikät tervetuloa, huippu nimimerkki sulla :grin

Elyssei onko tilanne tällä hetkellä sama vai menikö tuon öisen jälkeen ohi?

Viima iik! Ei menkkoja vieläkään, hyvä merkki!

Millierilläkin lupaavia oireita!

Mulla menossa kp 22/26. Viikonlopulle odottelen menkkoja. Viime viikonloppuna olin varma että tärppi on käynyt, rinnat tosi kipeät ja turvoksissa. Pidin sitä hyvänä merkkinä, koska minulla ei sellaista vaivaa ole ikinä, niin ajattelin että sen on pakko johtua raskaudesta.
Mutta nyt tissikipu on pois ja tilalle tullut tuttu hiipivä, polttava menkkakipu selän puolelle, joka on siis aina ennen menkkoja.
Joten nyt alan valmistautua neljänteen yriryskiertoon, hommaan geleet tällä kertaa avuksi mukaan :joyful::rolleyes:

Myylle jättitsempit! Onnea leikkaukseen ja vakaata kättä kirurgille!

Millierin ja Viiman testejä täällä odotellessa... jännän äärellä!

Pahoittelut Camomillanen kp1:stä. Uudella tsempillä uuteen kiertoon ja sitten plussailemaan!

Toivotaan Marien, että kipuilu olisi kuitenkin nyt muuta kuin tavallisesti. Aika usein kuitenkin myös alkuraskaudesta voi olla samanmoista menkkatuntemusta.

Mitenkäs Elyssei jakselee? Tulisipa pian selvyys kipuihin!

Kurjia nuo keskenmenokokemukset. Valitettavan yleisiä ovat, ja yleensä kun eivät johdu mistään hoidettavasta "viasta" niin sitä kurjempia, kun ei niille oikein mitään voi tehdä. Mahtavaa wildeside, että nyt on mennyt raskaus hyvin! :Heartred

On. Täällä pelkkää odottelua nyt. Tänään tuli postissa raskaustestejä, joita aikaisintaan siis sunnuntaina otetaan käyttöön.

kaakao kp19/26 (23-28), dpo 7

Eilen testasin puhtaan negan! Testi oli samanlainen kuin aiempi. Väri ei lähtenyt levittäytymään ennenkuin painoin sormella maxviivan päältä. Ne oli niitä rfsun liuskoja. Molemmat samasta paketista.
Saa nähä miten tässä käy:nailbiting:

Viima huonoja testejä oli :( osta pregchek tai apteekin oma :) harmi ku oli nega... ehkä se voi muuttua vielä!

Nyt on pakko tiedustella onko muilla ollu vastaavaa.itellä alko nyt äsken tossa syönnin jälkeen ku nousin pöydästä ja rupesin kävelee nii alaselkäkipu,sit ku nousin soffalta uudestaa kävelee nii koski myös lonkkiin ja alamahassa vähä vihlas ja tuntuu vähä koko aja oudolta ku kävelee :-o voiskoha tää ny olla sitä kiinnisttymistä..vastaavaa en muista raskauksista muista...lisäks lima on paksua ja valkosta(tulee välil pöksyihin)mitää tuhrua enkä muuta oo ainakaa viel huomannu... Outoo vaa tuo"kipuilu" jospa menis pian ohi...nyt siis on ehkä dpo 6-7 (oletetusta oviksesta)kp 18/28-29..huhhuijjaa....

Muokattu viimeksi:
Edelleen tosi inhottava tunne alamahassa ja -selässä varsinki ku kävelee:( piti jo ottoo särkkäri...onneks sai pojat nukkuu nii ee tartte enää tänää ku sänkyy kävellä :D jospa tuo yön aikana mänis ohi....plööööh...ihme tuntemuksia vaa...eikä voi johtuu siit et käytii tänää frisbeegolffaa par tuntii perhee keske ku ee oo ikinä siitä männy kippeeks maha/selkä ja muutenki tullu liikuttua iha suht paljo :D :D

Apua te digitestejä tehneet: Kuinka pitkälle clear blue näyttää? Onko max 3+? Eli viikolla 5 näyttäisi tuon 3+? Paljastuikin ultra järkyttävän kalliiksi ni ajattelin saisinko testistä edes hieman mielenrauhaa.... eikö siitä voi kuitenkin päätellä että hormoni on nousussa kokoajan?

No siis voihan hormooni nousta vaikka keskenkin olis menny. Itelläni edellisessä raskaudessa kävi näin.. En itse lähtis noista testeitä hormoonin nousua katsomaan. Todella epäluotettavia. Ite menisin mieluummin tk:hon hcg verikokeisiin. Siinä saavat tarkat arvot ja osaavat kertoo nouseeko hcg viikkoihin verrattuna hyvin. Sit jos haluaa varmistua täysin et kaikki on kunnossa niin se ultra on ainoo keino selvittää. Mulla seurattiin tässä raskaudessa alussa hcg:n nousua verikokeilla. Ja verikokeet on täysin ilmasia. Soitat omalle hoitajalle ja sanot että haluat hcg:n. Kuopiossa ainakin pääsee kun vaan soittaa. :)

Ja siinä digissähän on ohjeet ja muistaakseni siinä lukee et jos on rv 5 niin tulee 3+ ja se on se ylin. Ei näytä pidemmälle.

Jm, mulla nousi hormonit ihan normaalisti vaikka oli tuulimuna. Joten eipä ne digit oikein mitään todista :/

Saa: mulla on ovis-, menkka- ja raskauskivuissa noita alaselkä kolotuksia. Omalta kohdalta en voi päätellä onko tärppi käynyt muiden oireiden kuin tissien osalta :) mulla ainoa "varma oire" raskaudesta on ollut tissien turpoaminen ja arkuus se pintaan nousevat verisuonet. Myös keskenmenneissä. Muuten raskaudessa, oviksessa ja menkoissa on mulla päänsärkyä, alaselkäkipua, alavatsakipuja, sukkapuikkotuikkaisuita, pahoinvointia, ärtyisyyttä, itkuherkkyytä, kuvotusta, väsymystä.. You name it :)

Jännät paikat sulla :)

Takaisin