Raskaaksi 2015

Mulla on käytössä ovuview puhelimessa ja netissä käytössä terveyskartoituksen kuukautispäiväkirjaa.
Kaikki muut testit mulla on samaa merkkiä samasta tilauksesta paitsi toi herkkä oli eri Merkkiä. Eiköhän täällä sitten odoteta tätiä saapuvaksi, sitten voikin aloittaa huoletta tiukan dieetin, että saa painon putoamaan... Jos vaikka sitten tulisi tärppi :)

En oo ostanu vielä. Pitäis varmaan, mutta mä tiedän että se on nega:shifty:
Kai se kohta täytyy lähteä ostelemaan taas testejä:)

Heippa täältä taustalta!

Uusille tervetuloa!

Plussista paljon onnea!

Tädin kylään saaneille paljo voimia ja tsemppiä uuteen kiertoon, negan saaneille myös voimia ja jaksamista piinailuun!

Piinailijoille pitkää pinnaa! Toivotaan parasta mahdollista lopputulosta! :)

On. Tännepä ei ihmeitä, vikan taukokierron loppua odottelen. Ensi viikon viikonloppuna pitäis seuraavan kierron alkaa. Tietysti menkat osuu just siihen ku on yhdet festarit ja kun ekat päivät tuppaan vuotamaan ku seula eikä aina edes tampooni ja side yhdessä riitä suojaamaan ku niin paljon vuotaa niin onpa kiva siellä sit juosta jatkuvasti bajamajassa todella hygienisissä tiloissa vaihtamassa suojia.... no ei mahda mitään...
Mutta nyt on toisaalta hyvä fiilis lähteä yrittämään kun oviksenkin oon nyt ainaki tässä ja kahdessa edellisessä tuntenut niin selkeesti. Täytyy vaan toivoa et malttaa olla sit liikaa stressaamatta ja musistaa se et tuskin sitä nyt heti tärppi käy...
Miehenkin kanssa menee suht ok. Tai en oikein tiedä, tavallaan ei oo ongelmaa, toisaalta mikään ei oo muuttunut. Joten on vähän ristiriitaiset tunteet sekä miehen että tän yrittämisen suhteen... mutta... eletään päivä kerrallaan.

-Tyttötiikeri kp 21/30, viimeinen taukokierto-

Mulla on jo toista päivää kauhea päänsärky ja väsymys. Argh. Koko ajan tulee mieleen, että oon satavarmasti raskaana, vaikka en kuitenkaan ole.

HIRMU ISO KIITOS JUNIBEALLE! (: ♡

Liitteet

• 1437569133034.jpg
    1437569133034.jpg
    55.6 KB · Katsottu: 219
Huomaan teidän naisten tarinoita lukiessani, että suhtaudun moneen muuhun verrattuna hyvin eri tavalla tähän raskautumiseen ja siihen liittyvään. Itse olen jotenkin aina ajatellut, että raskaaksi tuleminen ei ole mikään itsestäänselvyys, että voi hyvin olla ettei me sitä omaa lasta saada koskaan vaikka miten toiveissa olisi. Siten en osannut esikoista yrittäessä edes odottaa, että tärppi kävisi helposti ja nopeasti. Silti pitkä yritys jossain vaiheessa alkoi rassata ja hajottaa toki, mutta tämän toisen kohdalla nyt mennään yk5 ja edelleen tuntuu siltä, että on yritetty vasta niin vähän aikaa, että ihmehän tuo olisi jos nyt jo tärppäisi. Täällä on kyllä mukava lukea niitä toisenlaisiakin tarinoita, ettei se kaikille ole niin vaikeaa :)

Ilmeisesti oma suhtautumiseni elämään yleensä on jotenkin tieteellisen kliininen ja se kai heijastuu tähänkin asiaan. Esikoista yrittäessä koin sen alkuraskauden keskenmenon, enkä oikein sitäkään ymmärtänyt surra. Tiesin, että ne ovat hyvin tavallisia ja niitä vaan sattuu, joten jotenkin osasin odottaa jo valiiksi että varmaan se joskus sattuu omallekin kohdalle. Enemmänkin olin silloin superiloinen siitä, että ylipäätään pystyin tulemaan raskaaksi. Silloin tuli ensimmäisen kerran semmoinen olo, että kyllä me joskus se oma lapsi vielä saadaan. Koulutukseni vuoksi satun tietämään paljon siitä mitä kaikkea raskaudessa voi mennä pieleen, niin jotenkin olen ajatellut aina että sitä voi huokaista helpotuksesta vasta sitten, kun se vauva on viimein syntynyt ja sylissä. Ei mulla esikoista odottaessa se pieni pelko siellä takaraivossa helittänyt kertaakaan ennen synnytystä, mutta se saman pelko oli olemassa kyllä jo siinä ensimmäisessä raskaudessa, vaikkei silloin vielä ollutkaan tuota keskenmenokokemusta. Ehkä se on sitä "pessimisti ei pety" -filosofiaa...

Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan. Missän tapauksessa en halua vähätellä kenenkään raskaita kokemuksia tai surun tunteita keskenmenosta. Osanotot ja kovasti voimia ja jaksamista teille! Ymmärrän hyvin ne tunteet, vaikken niitä itse kokenutkaan. Halusin vain tuoda erilaisen näkökulman tähän keskusteluun, kun usein tuntuu että olen ajatuksineni ihan yksin. Keskenmenon jälkeenkin oli vähän hölmö olo, kun koin että olisi pitänyt olla surun murtama, mutta en ollutkaan. Olin kai siihen mahdollisuuteen niin valmistautunut, ettei se sitten tullut yllätyksenä...

Eli tämän vuodatuksen pointti: Ei se pelko hellitä koskaan! :Heartred

Hei kaikki, en ole ennen tähän ketjuun kirjoitellut. Mitenköhän aikaisin uskaltaisi testata pregcheckillä? Onkohan dpo7 aivan liian aikaista? Lueskelin jostain että moni on saanut dpo10 pregcheckillä plussan. Edellisessä keskenmenneessä plussasin apteekin testillä 4+2 kirkuvanpunaisen viivan. Silloin oireet alkoi ihan samoihin aikoihin kuin nyt. Tiedän ettei tulos ole välttämättä oikea ja nämä oireet voivat olla ihan normaaleja tai kuviteltuja. Pohdin meneekö testi ihan hukkaan jos testailen ennen dpo10 tai sitten kun vuodon pitäisi alkaa... Mun kierron pituus on yleensä ollut 26-29 päivää.

Inja, kyllä dpo 7 on liian aikaista. :/ silloin yleensä tapahtuu kiinnittyminen ja kiinnittymisestä pari kolme päivää niin voi hcg näkyä testissä. Näin mulle on sanottu. :)

Mutta onnea testailuun ja plussatuulia sinne :)

Haiidi, toivottavasti selviäisit vain säikähdyksellä, mulla tosta esikoisesta vuoti pitkin alkuraskautta.

Inja, mä en siis sanonu että olis tyhmää testata jo silloin, koska ite oon himotestaaja nii aloitin testaamisen jo varmaa dpo 7 xD

Ja jos tarvit tulkkaus apua nii laita kuvia tuonne Plussa vai ei? -ketjuun! ;D

Haiidi voi hitsi! Kuulostaa jotenki silti harmittomalta vuodolta jos ei oo kirkasta verta! Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, toivotaan parasta!

Haidii, rusehtava vuoto on vanhaa verta. Jos edellisistä menkoista on jäänyt vuotoa ja tulee nyt vain pois. Mulla ainakin keskenmenoissa tullut tuoretta ja kirkasta verta.

Voi Haiidi! Pidetään kaikki peukut ja varpaatkin pystyssä, että on harmitonta vuotoa :Heartred Itsellänikin oli vuotelua noilla main tästä esikoisesta, ja tuolla se nyt lukee isin kanssa iltasatua.

Niin ja se piti vielä sanomani tuosta keskenmenoasiasta, että en nyt kuitenkaan ihan tunteeton pölkky ole, vaan toki itselläkin itku pääsi silloin kun vuoto alkoi. Onneksi aika nopeasti se kuitenkin kääntyi omassa päässä positiiviseksi, kun ymmärsi että sentään tuli raskaaksi ensimmäisen kerran yli vuoden yrityksen jälkeen :) Ja tietysti aivan asia erikseen on toistuvat keskenmenot ja myöhemmillä viikoilla tapahtuvat. Niitäkin tuttavapiirissä aivan liikaa, ihan hirveän raskaita asioita perheelle kestää :sad001

Tervetuloa Inja, pikaista plussaa! Ehkä jo parin päivän kuluttua...

Elyssei laittaa sitten taas satsin eteenpäin seuraavalle plussaajalle :) Toivotaan ettet ehdi montaa käyttää! Mahtava pino kyllä :)

Wildside, kauheita oot kokenut! En voi kuvitellakaan miltä tuntuu, kun yksikin keskeytynyt raskaus otti koville.. Me kaikki toivotaan sulle nyt onnea ja pakko sanoo että ihailen sun asennetta! Kyllä se nyt onnistuu <3

Beisla harmi että vielä surkee olo.. :( sulla kuitenkin lähestyy jo ovis? Vai oliko niin et nyt jää väliin? Seuraavaks tikutat ovista alusta loppuun, mäkin ajattelin tehä moonta testii et saa inssin varmasti oikeelle päivälle! :D Oon varma et sit sun olo paranee ja saat uutta intoo :)

Ite vähän taustalla ollut kun inssi jäi väliin, mutta eilen havahduin ajattelemaan vauva haaveita kun menkat lähestyy. Kk vaihteessa pitäs alkaa. Sit se on vaan oviksen ootteluu ja inssin varaamista :) (Pitäis kuitenkin vielä yrittää muutama viikko nauttii tästä kesästäkin) Sit alkaa kuitenkin se piinailu ja väsymys taas. Yks yö näin taas unta et saatiin ihana poika vauva! :) Yleensä nään unta tytöistä. Vähän aikaa sit tein face testin missä saan pojan. Pientä taikauskoo niin jaksaa tätä yrittämistä! :)

Tsemppiä kaikille ja muistakaa myös nauttia!!

Viima: joko on testikuvia???

Entäs Inja: mikä dpo nyt menossa??

Haiidi: <3 toivotaan että olis harmitonta vuotelua <3

On: itellä vitamiinit ja folaatti 800mg käytössä. tähän kiertoon poppakonsteina ovistestailu, isännän kellistys vähintään joka toinen päivä ja foliren miehelle. Mutta vielä ei oo päästy pupuilee tädin lähdön jälkeen, meillä on vieraita ja vaikka kaikki lapset oli nukkumassa jo klo 22 ja mekin niin tuttava pariskunta jäi kattoo telkkaria olkkariin... No ne katto sitä vielä yheltä yöllä kun heräsin vessaan, että ei siinä kauheesti viittiny seinän takana touhuta :)

Takaisin