Raskaaksi 2015

Minäkään en nyt tahdo muistaa mikä oli beislan tilanne :shy:joko pian pääset piinailemaan?

Taikatuuli kyseli peloista. Km kokemuksia ei ole mutta silti pelottaa. En voi edes kuvitella millaista on useamman km jälkeen. Hatun nosto ja tsemppiä kaikille! Monesti olen miettinyt miksi joillain, joista näkyy jo kilometrien päähän että heidät on luotu äideiksi, on vaikeuksia. Ja sitten taas syntyy niitä vahinkolapsia niille, jotka eivät lasta edes halua. Enkä nyt tarkoita että suunnittelematon lapsi olisi yhtään vähemmän rakas. Tarkoitan niitä jotka eivät tosissaan halua. Antavat lapsen adoptioon tai keskeyttävät raskauden. Toivon niin pikaista plussaa kaikille :smiley-bounce016

Täällä tosiaan yksi peloissa pyörivä kyselisi tuntuuko kkm missään? Km:n huomaa vuodosta?

Ihan tyhmää ajatella tällaisia :shifty:

Jm: mulla 2 km takana. Vuoto alko kirkkaan punaisena tuhruna vatsakipujen kera. Sitten yltyi ja kovimmat kivut oli kun se suurin klöntti tuli ulos. Sellasta mustaherukkahyytelöä oli mulla. Jonkin sortin "linssi" ja viiruja oli siinä isoimmassa. Sen jälkeen tuhrutusta ja kivut laantui pikku hiljaa. Ehkä 3.s päivä oli ekassa pahin, tokassa toinen pv. Kkm en osaa sanoa.

Haiidi soita neuvolaan jos pääsisit sitä kautta ultraan? Meillä päin tuttu ainakin pääsi kun oli pientä vuotoa

Eipä ne välttämättä ota ultraan jos vähän vuotaa :/ mutta toki aina kannattaa yrittää, siinä ei mitään menetä :)

Mutta jos se oli rusehtavaa vuotoa, niin tuskin hätää. Kuten joku jo sanoikin niin ruskea veri on vanhaa verta.

Mulla oli kkm 10vuotta sitten. En edes tiennyt olevani raskaana saati että mulla oli kkm. Kivut oli kovat. Tosi kovia kramppeja ja olisko vuoto ollut tavallista menkkavuotoa.. Luulin siis koko ajan että mulla on vaan tosi kipeet menkat. Sit huomasin että nännit oli todella arat ja tein testin. Plussa pärähti ja heti lääkäriin. Ultrassa sit selvis, että se olikin tuulimuna.. 9vuotta elin siinä uskossa, että mussa on joku vika kunnes tulin uudestaan raskaaksi ja sain tytön :Heartred

Oho, tulipa tästä elämänkerta :oops::rolleyes:

Jm, mulla kkm ei tuntunu missää! :( oli raskausoireita ja kaikkee, ei vuotoja eikä kipuja, silti ultrassa tuli huonoja uutisia :(

Musta kannattaa kyllä ainakin ees yrittää kysyä, jos tuntuu ettei kaikki oo kunnossa! Ei siinä mitään häviä. Mie soitin kun aika kovat vatsakivut oli jatkunu pitempään, aavistus ruskeahkoa valkkaria muutamana päivänä ja muuten tosi oireeton. Ja oli vaan semmonen olo, että kaikki ei oo kunnossa. Noh, kannatti olla vähän hysteerinen kun pääsin tänään neuvolaan ultraan rv 5+5, mut raskaus on oikeessa paikassa ja ruskuaispussi näky mut ei vielä sykettä, tosin semmonen pieni kiteytymä, johon terkka arveli sen piakkoin ilmestyvän (jos on ilmestyäkseen). Se arveli et nyt onkin ehkä vasta 5+3. Ja päästään kahen viikon päästä uudelleen toivon mukaan sykettä kahteleen, sillon 7+5 :) Ja se sano et mun kohtu on vähän taaksepäin kallellaan, jonka arveli aiheuttavan kovemmat kivut sen kasvaessa.

Tyhmä ei oo se joka kysyy, ja niin pois päin :wink

Tänään aamulla testasin suoraan digitestilää ja tulos oli masentava "ei raskaana" teksti. Odottelen että milloin ne menkat alkaisivat. Pääsis uudelle kierrolle. Masentaa tää odottelu. Mies oli niin ihana ja lohdutti "ei se oo vielä kiveen kirjoitettu". Mä odotan silti sitä uutta kiertoa.

Kp27/23-29 dpo12 yk4

Sori kun menee lähinnä napailuksi, mutta nyt ollaan pari päivää kotona mökiltä ja sit olis taas menoa. Jm ja Mira ainakin kyseli tilannetta. Aloitin eilen oviksen tikutuksen ja nyt testaan 2krt/pv, vielä näytti negaa aamun testi. Huomenaamuna tehdään inssi; sitä ei nyt paremmin voi ajoittaa vaikka plussa ei vielä tuliskaan, mutta tosiaan kun huomeniltapäivällä lähdetään taas pois melkein viideksi päiväksi, pakko ottaa mitä saa ja toivoa parasta. Tällä kertaa tosiaan tikutan oviksen siihen asti että näyttää plussaa! Jos vaikka olis tosi myöhässä, ehkä on mahdollisuus uuteen inssiin.

Mira toivottavasti oot osannut rentoutua taukokierrossa, vaikka varmasti harmittaakin odotus.

jm samanlaisia ajatuksia mullakin välillä, ei kuulosta tyhmältä ollenkaan.

Haidii, kumpa olis vaan harmitonta sun vuoto!

Tyttötiikeri, hyvä että pääsette pian yrittämään! :)

Norappi pahoittelut negasta, ja muillekin jos on jäänyt multa huomaamatta. :sad001

Tervetuloa uusille ja plussatuulia kaikille! :wav

Täällä siis kp13/28-32 (?)

mul kkm ei hirveest enteilly, vähä kipui ja tuhrua mut oli oireit, km sit itestää alkan kunnol. mulla 3km ja 2kkm takana putkee ennen ku tyttö sai alkunsa. kannattaa tarkastuttaa kyl jos epäilyttää et kaikki ei ol kunnos.

KresiKät, nyt on ehkä dpo5 ja "3+0". Viimeistään alkuviikosta testaan! En tikuttanut ovista, mutta päättelin limoista. Ja tärppiä ei ole todennäköisesti voinut tulla tätä ennen.

Mulla on samanlainen kokemus keskeytyneestä keskenmenosta kuin Ninnillä. Oireita oli vaikka muille jakaa. Yhtenä päivänä tuli pyyhittäessä kirkasta verta ihan vähän (meni limakalvojen piikkiin). Mikään muu ei viitannut keskenmenoon kuin se tunne ettei kaikki ole hyvin. Mulla kesti aika kauan toipua fyysisesti, kun hoito ei onnistunut kerralla. henkisesti toipuminen kesti myös (n.7kk). Nyt on jo normaali olo enkä enää vello surussa. Mutta se suru oli vaan surtava pois, ei siihen muu auttanut. Kovasti tsemppiä toipumiseen km kohdanneille! Toivottavasti ei tarvitse kokea enää samaa...

Mullakin on kuulema taakse kallistunut kohtu ja viimeksi etenkin 4.-5.viikoilla oli aikamoisia kipuja. En usko että ne oli keskenmenoa enteileviä, koska se on aika yleinen raskausoire.

Nyt lähinnä tissit on kipeät ja tiellä kuten viimeksikin ;) olo on toiveikas, mutta epäileväinen. Kuukautisten pitäisi alkaa ens viikon ti-to välillä. Edellinen kierto oli pari päivää pidempi, saattoi johtua karmeasta kesäflunssasta ja kuumeesta...

Muoks: Hups, siis dpo6 tänään!

Muokattu viimeksi:
Täällä kp35 eikä ole mitään menkkaoireita. Viimeks mulla alko just kp35 aamulla menkat. Nyt ei:rolleyes:
Tsemiä kaikille km kokeneille:Heartred

Niin ja soitin neuvolaan, neuvolatäti sano että jos ei vuoda paljoa eikä oo tosi kipeä vatta niin se on 'enemmän ku normaalia' , kuulemma vähänniinku vois laskea yheksi oireeksi:) se sanoki että ihan normaalia että iskee paniikki ku siitä raskaudenajan vuodoista ei juurikaan puhuta, vaan aina yhistetään keskenmenoon

Haiidi, näinhän se menee mut kyl itteeki heti säikäytti, kun huomasin sitä aavistuksen ruskeahkoo valkkaria paperissa! Ja varmaan me esikoistaan oottavat ollaan vähä hysteerisempiä kun kaikki on uutta, mut varmastikkin terkkarit ja hoitohenkilökunta sen ymmärtää, ainakin pitäis :grin

Viima, mulla vähän sama meininki. Nyt kp 29 eikä mitään menkkatuntemuksia. Viimeksi mulla kans alkoi kp 29 ja tosiaan mulla on tavannut olla kierto 24-26 päivää.

Täällä menossa dpo9 ja kp20/28.vielä siis oottelua ens vko melkee ennenku kandee testailla...mahassa vähä tuntemuksia välillä mut ee ihmeempiä... Tunne vaa et jotai siellä ehkä on :D

Beisla: tsemppiä inssiin!

Norappi: digi on "ankara", mä tykkään kiusata itteeni viivalaseilla ;) voi ihan hyvin olla et oli vaan liian aikasta digille

Viima: kuulostaa lupaavalta! Peukut pystyssä! Millon uutta testiä?

Kohta saadaan taas testikuvia! Tsemppiä piinapäiville Inja ja mimulus muoks. Ja Saa :)

Haiidi: <3 vauvaliimaa ja tarrasukkia <3

Kp7/30 (plaaaaaah... Onneks on ovistestejä :wink)

Täällä nyt kp 27/28-31? ja dpo 12. Jospa se eilinen testi oli nega siks ku ei menkatkaan oo vielä varsinaisesti ees myöhässä :rolleyes::grin Ei oo mullakaan mitään menkkatuntemuksia ilmaantunut. Päätin, että teen sen testin sittenkin vasta sunnuntaina.. Siinä ois paremmat mahikset näkyäkin jotain :rolleyes: Pahoinvointi on hiukan helpottanut, mut silti sitä on joka päivä. Aamuisin yökin jo ennen kuin kerkeän ees sängystä nousta ja pitkin päivää kun tulee nälkä, alkaa yökityttään..:yuck:

Takaisin