Raskaaksi 2015

Joku voi korjata jos oon väärässä, mutta jos inssi tehdään niin siittiöt tutkitaan kans että ne on toimintakykyisiä.

Vastaan nyt Beislan puolesta, korjaa Beisla tarvittaessa :)

Eli heillä on ystävä luovuttajana ja tähän asti ovat hoitaneet asian kotioloissa. Nyt on alkamassa inssit klinikalla ja luovuttajan tavara tutkitaan siellä. Vielä ei ymmärtääkseni ole tutkittu?

Psykoenkeli, miten kohtalo olisi täällä kielletty sana? Kukin ajattelee nämä asiat niin kuin tahtoo :) Toki se on tuuristakin kiinni, mutta itsekin ajattelen että asiat (kuten se että lapsi saa alkunsa tietyllä hetkellä eikä aikaisemmin/myöhemmin) on jollain tavalla tarkoitettu eli kohtaloa. Asioita ei vain voi pakottaa ja kaikkeen ei voi itse vaikuttaa. Ja selvennykseksi; en ole millään tavalla uskovainen ihminen ;)

Juuri noin minäkin ajattelen Larissa. Mutta sen "ääneen" sanominen tuntuu tavallaan väärältä kun täälläkin on naisia jotka eivät vuosien yrityksestä huolimatta ole saaneet lasta.
Ja ateisti täällä huutelee :D

Olipas tullut viestejä. Töissä yritin lukea tauoilla, että pysyn hereillä. Nyt alkaa vihdoin kolmen päivän vapaat. Tulee kyllä enemmän kuin tarpeeseen, kun oon ihan loppu. Aamulla onnistuin nukkumaan pommiin ja heräsin vasta, kun olis pitäny töissä olla jo 5 minuuttia :hungover:

Vessassa on saanu ravata monesti tarkistamassa, että tuliko verta. Menkkakivut olleet melkoset aamusta asti ja välillä tuntuu ku valuis oikeen kunnolla jotain, mut ei oo sit mitään tullukaa. Ei edes valkkaria. Jos täti ei maanantai aamuun mennessä oo tullu, nii teen r-testin. Siitä sitte mainitsen miehelle sunnuntai-iltaan mennessä ja testin teen ennen ku hän lähtee töihin. Beisla sai mullekin luotua ihan uuden ajattelutavan. Tuntuu vähän pahalta, kun en osannu yhtään asettua sen toisen asemaan, joka ei pääse oireita kyttäämään ja testejä tekemään :sad001 nni kp28/27-28

Nyt kun tässä päästiin mielipiteitä kertomaan, niin pakko sanoa yksi asia. Takuulla joku vetää herneen nenään, mutta vetäköön. Tottakai jokainen tekee niinkun parhaaksi näkee, mutta mä en ymmärrä sitä, että oviksen lähestyessä makuuhuoneesta tehdään vauvatehdas ja loppu kuukauteen ei kosketa puolisoon.
Tuon takia mä koen terveillä heteropareilla ovistestit turhiksi. Meillä on aina ollut seksiä säännöllisesti ja niin sen kuuluisi olla, jos ei ole esim kaukosuhde tai toinen töissä jossain hevon kuusessa.

Muokattu viimeksi:
Mä en usko että kukaan täällä on tehnyt tollasta ovulaation aikaan.. kyllä meidän suhteessa vaikka ekalla tärppäsikin niin seksiä on harrastettu aina siltä kun tuntuu ja tietty sit oviksen aikaan vähän niinkun pilke silmäkulmassa toiveikkaana.. monet tietty jotka käy hoitoja läpi yms. Tikuttaa ovulaatiota ja ei ole niin yksinkertaista niin ottaa asian varmasti raskaammin ja stressaakin sitä. En mä näe sitä mitenkään keneltäkään pois jos joku on omistautunut saamaan lapsen.. enkä usko mihinkään kohtaloon tai että joku asia nyt on niin ja näin tarkoitettu.. mun elämää miettien jos kaikki paska mitä oon kokenut ois vaan mun kohtalo ja tarkotettu ni oisin varmaan jo pikkuhiljaa narun päässä keikkumassa. Mä nään asian niin että mä voin halutessani vaikuttaa elämääni ja elämänlaatuuni niin paljon kun haluan. Toki jos meteoriitti tippuu päälle niin oli vaan helkutin huono tuuri sitten ja ei voi mitään. Nojoo mut pointtina antaa kaikkien kukkien kukkia ja toivon jokaiselle onnea ja sitä mitä kukin elämältään tahtoo :) toisille se tulee helpommin kuin toisille harmi vaan...

Psykoenkeli, en usko, että täällä kukaan hirveesti pahemmin kertoo seksielämästään, ainakaan mun silmään ei ole osunut. Jotkut ajoittaa enemmän seksiä ovulaation aikaan, mikä on mun mielestä ihan normaalia, mutta varmasti harrastaa seksiä muutenkin :) sä oot varmaan saanut semmosen käsityksen, että täällä pupuillaan vaan oviksen aikaan, minkä tietty ymmärrän ku ei täällä puhuta hirveesti omista seksielämistä sen enempää kun, että "tuli nyt talletettua ku ovis on kohta". Sitä paitsi, mun mies ei kauaa kattelis semmosta, että haarat olis auki vaan oviksen aikaan, kyllä me tarvitaan sitä muutenkin. :wink

Psykoenkeli, mä teen/tein ovistestejä lähinnä huviksi, vaikka melkosen stressin sain niillä itelleni aikaseks. Meillä on sänkypuuhia joka päivä joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Oon syöny monta vuotta pillereitä, nii halusin tietää missä vaiheessa kiertoa ovis yleensä tulee ja vähän, että millaisia oireita se tuo tullessaan. En oo koskaan ovisplussaa saanu, mut eipä sillä hedelmöittymisen kannalta oo mitään merkitystä, ku tulee kuitenki silloin, sitä ennen ja sen jälkeen touhuiltua

Mä en tiedä kuinka kauan sä Ninni olet täällä ollut, mutta mä tulin vuoden alussa ja ainakin silloin oli puhetta miten usein kenenkin mökissä peitot heiluu.

Niin, en oo kovin kauaa vielä ollu, sinä aikana ei olla puhuttu. Eikä mua kiinnostakkaan tietää. :)

Hyvää juhannusta kaikille! Olipa ihana saunoa ja grillailla leppoisasti ihan kotioloissa :happy: Toivotaan hedelmällisiä juhannustaikoja joka makuuhuoneeseen! :wink

Pakko sen verran tähän seksikeskusteluun osallistua, että se on hyvinkin yksilöllistä ja paljon elämäntilanteesta ja muistakin asioista kiinni, kuinka paljon seksiä haluaa ja on sopivasti. Jokaisessa parisuhteessa varmasti myös pitemmässä juoksussa tulee erilaisia vaiheita, mikä on ihan normaalia. Esim. oman mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä 14 vuotta, niin ei voi oikein olettaakaan ettei siinä ajassa ehtisi mikään muuttua - moneenkin kertaan. Ollaan koettu seksinkin suhteen sekä kuivempia että touhukkaampia kausia, vaikka parisuhteessa on ollutkin kaikki aina kunnossa.

Ei varmaankaan ole tarvis oviksia testailla, jos muutenkin harrastaa seksiä parin päivän välein eikä kummassakaan ole ns. "mitään vikaa". Jos petipuuhat välillä muuten jää vähemmälle, niin tuntuu kyllä varsin luonnolliselta että sitä seksiä pyrkii ajoittamaan sitten nimenomaan siihen ovulaation aikaan silloin kun lapsi on toiveissa. En usko että kukaan tarkoituksella tekee makuuhuoneesta vauvatehdasta, mutta ymmärrän että se helposti ajautuu siihen kun yritys pitkittyy, tai lyhyemmälläkin yrityksellä jos sattuu olemaan malttamaton luonne ja suuri toive raskautua :) Mielestäni aika ylimielistä missä tahansa asiassa sanoa, että minun tapani elää on se ainoa oikea ja niin kuuluisi muidenkin tehdä. Se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.

Itse muuten patistelin oman mieheni ensimmäisenä siemennesteanalyysiin siinä vaiheessa, kun lähes vuosi oli yritystä takana, eikä mitään näyttänyt tapahtuvan. Tuolloin en ollut tehnyt yhden yhtäkään ovulaatiotestiä, mikä näin jälkikäteen harmittaa vietävästi, kun sitten jälkeen päin kävi ilmi etten ovuloi läheskään joka kierrossa. Jos tämä olisi selvinnyt jo aiemmin, niin monelta mielipahalta menkkojen taas alkaessa olisi säästytty. Suosittelen itse kyllä viimeistään puolen vuoden yrityksen jälkeen testailemaan ainakin parissa kierrossa sitä ovulaatiota, niin tietää tuleeko sitä. Ja jos sen suhteen kaikki kunnossa niin mies testeihin mars :p

Psykoenkeli meillä yritystä takana kohta 2 vuotta ja yritetään himmata tahtia vaan jokatoiseen... ite en ole huomannut mitään "vauvatehtaita" täällä, mutta tottakai yritetään maksimoida mahdollisuudet... Eikö tavoite ollut tulla raskaaksi 2015 (olin mukana jo raskaaksi 2014)?! No kaveri sai VAHINGOSSA just 8... tasan ne ei koskaan mene...

Muokattu viimeksi:
Mä en missään vaiheessa sanonut, että mun tapa elää, on ainoa oikea. Kerroin mielipiteeni ja te olette kertoneet omianne. Ottakaa herneet pois nenästä, niin sujuu loppujuhannus rattoisammin :)

Nyt on mökiltä palattu (se on aika lähellä), mies jäi sinne vielä, mä en oikein ole mökkityyppiä. :grin

Päätin tänään, että meinaan tehä r-testin jo dpo 10!! :woot: siis viimeksi kun tein dpo 10-11 niin näkyi liuskoissa, apteekintestissä sekä cb:n digillä plussat. Voi olla, etten sitten uskallakaan, voi mennä pupu pöksyyn. :rolleyes: ja se päivä siis olisi ensi perjantaina 26.6. Katsotaan..

Mä en vielä niin aikasin uskalla tehdä. Mä ajattellin tehä 1.7 jos ei oo mitään siihen mennessä täti tullut kylään. Sopii hyvin kun on meidän hääpäivä. Vaikka mulla alkaa koko ajan vahvistuu että ei tässä vielä plussata.

Kp17/29? dpo3

Takaisin