Raskaaksi 2015

Minä taas esikosta sain aamupissasta haamun vasta dpo16 kp30/28..

Nonii en sit malttanu olla tekemättä jo yhtä testiä. :D Aivan aivan hailura viiva näkyi kun oikein katto. Mutta olin aika vasta käyny ed kerran pissalla. :) aamulla uusiks. Jos vahvistuis. Mies näki myös sen viivan, mutta en sit tiiä oliko vain viivan paikka. Aamulla selvii :) toivottavasti.

Voihan nenä, mymmelisti! Koitahan piristyä sit lääkäriin mennessä ainakin. Inhottavaa kun eka näkyy ja sit menkat alkaaki..:( tsemppiä kaikille muillekin joilla tullut "ongelmia" vastaan.

Nyytti, Pahoittelut menkoista! Tikutitkos sä oviksen vai tuntemusten perusteella laskit? Mietin vaan, että aika iso pudotus kyllä luteraalivaiheen pituudessa jos ns varma oviksen ajankohta tikutuksen perusteella.. Toki kai niissä voi kiertokohtaisestikin olla isoja heittoja.

Mymmelistin tilanteesta mä olen kyllä edelleen tosi järkyttynyt! En pääse tästä nyt yli ollenkaan..

Myy, Kiva kuulla kuulumisia! Kiva, että on jo lupailtu että toipumisajan jälkeen saatte jatkaa yritystä. Miehesi on tosiaan varmaan sen verran järkyttynyt tästä kaikesta, että vaatii aikaa sille ajatukselle, että yrittäisitte uudelleen. Mutta hänellä on onneksi aikaa käsitellä tilannetta. Tulet sitten pyörimään "meidän" sairaalassa enemmänkin.. Mun vakituinen työpisteeni on siinä sydänosastojen kanssa samassa kerroksessa ;) Nyt olen kyllä meidän poliklinikalla tämän vuoden ainakin eli hieman kauempana.. Ainakin viiden kerroksen verran ;D

Haikaranyytti, On pitänyt sinulle jo pidemmän aikaa kirjoittaa, mutta ei ole ollut kunnolla aikaa. Meillä toisen lapsen yritys venyi kahteen vuoteen. Emme käyneet missään tutkimuksissa, mutta syynä oli selvästi minun kiertoni (heitteli jossain 27-176 päivän välillä). Tein ovulaatiotestejä monissa kierroissa ja vain kahdessa kierrossa tuona aikana sain testiin plussan. Toinen ovisplussa tuli kp 40+ ja kierto siis venyi noin 60 päivän mittaiseksi. Toinen ovisplussa tuli siinä kierrossa jossa raskaus lopulta alkoi. Ja jos ovulaatiota ei tule voi kierron pituus olla lähes mitä tahansa.. Minulla syy kiertojen heittelemiseen oli selvästi muutaman vuoden aikana syödyt e-pillerit, koska raskauden jälkeen taas kierto on ollut suhteellisen säännöllinen ja nyt kun olen alkanut ovista testailemaan niin plussakin on löytynyt molemmissa kierroissa. Ilmeisesti siis noista e-pillereistä "toipuminen" vaan vei elimistöltä tosi pitkän ajan.

Lume, Testiä odotellessa.. ;) Söpö pentu teillä!

Aile, Wow! Toivotaan, että kyseessä on ihan oikea viiva!

On. Dpo 9 (ehkä) ja nippailee, puristaa, vihloo, jomottaa.. Nyt en kyllä tiedä toivonko niiden olevan oireita raskaudesta vai menkkojen lähestymisestä. Käytiin nimittäin katsomassa taas yhtä taloa (ollaan etsitty omaa yli 6v ajan) ja nyt kyllä kolahti molempiin sen verran lujaa, että mies lupasi huomenna soitella pankkiin.. Tässä on vaan se huono puoli, että tuo on varsin kallis talo eli enpä tiedä onko varaa olla äitiyslomalla jos ostetaan ;)

Täällä olen nyt jonkun aikaa vaan lueskellu viestejä mutta en oo saanu aikaseksi kommentoida.

Voi Mymmelisti! :Heartred Oon tosi pahoillani. Mutta tosiaan, ainakin jotain on yrittänyt tapahtua. Toivottavasti saat nyt sitten lääkäriltä hyvän avun!

Lumikellolle paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! :happy:

Silv, hienoa että bongasit ovisplussan, toivottavasti saatte hyvin hyödynnettyä! :wink

Murkku, onnea luomuovisplussasta! :happy: Toivon sydämeni pohjasta että puuhastelut riittää plussaan!!

Lume oli saanut niin ihanan koiravauvan. :shy: Täällä ootellaan jo testitulosta.

Myy, ihana että kävit kertomassa kuulumisia. :happy: Paljon tsemppiä ja jaksamista tuleviin koitoksiin! Toivottavasti siellä jälkitarkastuksessa on nyt sitten kaikki hyvin. Ja kyllä varmasti se miehenkin mieli muuttuu kun on ensin saatu sut kuntoon. :shy:

Aile, kovasti toivon vahvistumista sinne! :)

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille ja plussatuulia ihan jokaiselle! :)

Täällä on vietetty vapaata viikonloppua. :happy: Eilen oli tanssikoulun kevätnäytös ja tänään on siskon ja vanhempien kanssa vietetty rauhallista päivää hyvän ruoan merkeissä. Ja viikon päästä tulee mies vihdoin kotiin! :happy: On sitä jo odotettukin... Epäilen että ovis oli eilen joten se jäi nyt hyödyntämättä mutta ens kierrossa sitten! :)

Lissu kp 18/33

Junttura, kuulostaa hurjalta jos niin vuotaa että heikottaa. Itekin mietin jo hemoglobiinia, hyvä että käyt tarkastuttamassa. Helppohan niitä rautatabletteja on sitten napsia tarpeen mukaan.

Nyytti, voi ei! :sad001 Jos jatkuu vielä tollasena, ootko miettiny soittamista terkkarille?

nni, en usko, että juominen voi keskenmenoa aiheuttaa, en ainakaan ole kuullut että niin voisi käydä.

Mymmelisti, oon tosi pahoillan. :sad001 Varmasti kamalaa olla töissä ja esittää hymynaamaa.

Bb, voi että miten söpöjä vaatteita! Ei ihme että sorruit. :grin

Lume, johan on onnellisen näköinen kaveri! :Heartblue Mutta tee ihmeessä testi niin pääset pälkähästä. :wink

Larissa, hyvä että tutkimukset taas etenee huomenna. :)

Mannikka, tervetuloa! Kannattaa varmaan tehdä se uusi testi, roskishaamut ei tosiaan ole kovin luotettavia. Oliko siinä varmasti väriä, vai pelkkä viivanpaikka? Onko sulla kuvaa testistä?

jm, mulla ei ole ollut päänsärkyä oviksen takia. Ei kuulosta mukavalta, mutta onhan sekin tapa tunnistaa ovis jos niin usein käy.

Myy :hug013 Toivottavasti saat pian leikkausajan ja sut saadaan entistä ehompaan kuntoon. Varmaan sun mieskin toivoo vielä lasta, kun selviätte tästä jännityksestä.

Aile, viivalle vahvistumista! :)

Aphrael, mahtavaa jos ootte löytäneet talon jonka haluatte! Ehkä se pitää ostaa pois, eipä niitä joka päivä kävele vastaan. Kaipa sitä aina jotenkin pärjää rahallisesti. :)

Mietin vielä juomista ennen plussaa. En usko että parista lasillisesta on haittaa, mutta en myöskään usko että kannattaa ottaa kunnon kännejä jos ei tiedä onko raskaana. Mun tarkoitus ei todellakaan ole syyllistää, en itsekään ole ollut ihan kuivin suin ennen plussaa. Ja itsekin olen kuullut ettei ennen plussaa voi juurikaan vahingoittaa sikiötä, mutta luin juuri lehtijutun. http://www.hs.fi/tiede/a1431489192568 Hesarissa kerrottiin että hiirikokeessa osa hiiristä oli saanut pelkkää alkoholia juotavaksi alkuraskauden (vastasi ihmisellä aikaa rv6 asti), ja loppuajan vain vettä. Silti alkoholi oli vaikuttanut hiirten kehitykseen. No, vaikka ottais muutaman lasillisen enemmän, onhan se ihan eri kuin tuossa kokeessa hiiret oli koko alkuraskauden humalassa.
Äh, mä pelkään että kuulostan tärkeilevältä mutta itekään en tiennyt tuosta ennen kuin luin ton jutun pari päivää sitten niin halusin jakaa. Ja sen sanon vielä, että sikiöllä ja äidillä ei missään vaiheessa ole yhteistä verenkiertoa, vaan istukkakalvo erottaa verenkierrot toisistaan. Istukan avulla toki muutkin aineet imeytyvät helpommin.

Beisla kiitos listan muokkaamisesta! :) laskettu aika on laskurin perusteella 21.1. joten sen saa lisätä sitten kun seuraavan kerran muokkaillaan. Milloinka sulla on seur. inssi? Milloin arvioisit että on ovis tulossa?

Haikaranyytille toivottelen selvyyttä kiertoon! RFSU:n testeistä on ainakin täällä foorumilla ollut tosi paljon negatiivisia kokemuksia ja siksi en oo itte niitä ostanutkaan.

Tsemppiä piinailijoillle Aile, Bb ja muut! :)

Iso pahoittelut kp1:stä Mymmelistille ja Nyytille! :( Tuntuu pahalta... Voimia ja tsemppiä seur. kiertoon!

Lume testiä kehiin! :) kyllä voi illallakin testata varsinkin kun sulla on jo noin paljon myöhässä menkat!

Mannikka tervetuloa ja toivottavasti saat selkeämmän plussan pian! :)

Jm mulla ei oo oviksen aikaan ekstrapäänsärkyä verrattuna muihin kierron vaiheisiin.

Myy voimia ja pikaista toipumista toimeenpiteen jälkeen ja sen jälkeen pikaplussaa! :) Eiköhän se miehenkin mieli muutu siihen mennessä!

Kattelin noita 4 päivää ennen menkkojen oletettua alkua käytettäviä testejä ja jos tekee 4 päivää ennen, testin tarkkuus on siinä vaiheessa sitä luokkaa, että alle 60% raskaana olevista saa plussan. Aika kallista hupia siis varsinkin noiden cb:n testien kanssa.

Junttura meillä ollaan yritetty 8/2014 alkaen ja helmi-maaliskuussa oltiin raskaana ja tasan 2 kk sitten tuli km. Sitten pakollinen välikierto ja nyt seuraavasta plussattiin. Luin jostain, että pian km:n jälkeen on vähän parempi todennäköisyys plussata kun kroppa ei yritä niin kovasti torjua uutta tulokasta. Toivottavasti teillekin käy näin! :) Oireita: kurkkukipu, menkkaolot, mulle epänormaalit aamuheräilyt, välillä nivusissa tuikkii. Toivon mahdollisimman paljon oireita kun km-kierrossa oli niitä niin vähän. :)

Ai niin, unohtui ne omat olot. Illalla tein uuden ovistestin, ei vielä plussaa. No on tässä pari päivää armonaikaa että eilisestä inssistä olis jotain iloa. Ja vielä kolme päivää niin kierto olis edelleen normaalin puitteissa. Kunhan ei kävis niinkuin viime kierrossa, että 39 päivää... :rolleyes:
muoks. Lumikello eipä kestä! Mun ovis on tullut yleensä kp 12 - 16, tänään on kp13 eli hyvin on aikaa vielä. Tuossa pitkäksi menneessä kierrossa en tikuttanut ovista, kun oli taukokierto. Sitten kun saan ovisplussan, laitetaan viestiä luovuttajalle ja inssi on ollut joka samana iltana tai seuraavana päivänä.

Mä en usko, että ennen plussaamista juodulla alkoholilla ois mitään merkitystä, alkiollahan ei ole yhteistä verenkiertoa äidin kanssa heti, vaikka kiinnittynyt onkin. Eli mun mielestä ei tarvii vältellä alkoholia yrittämisvaiheessa :) Toki tärpin kannalta on todettu runsaalla alkoholilla olevan heikentäviä vaikutuksia, että en mä nyt ehkä jatkuvasti kännissä hilluis, mut eipä esim. joku yks biletyskeikka siinä mitään tee :)

Beisla, Juu no mies voi sit maksella munkin lainan tiukan paikan tullen ;) Meillä on siis minun tahdostani erilliset rahat ollut aina. Mutta miehellä on siis jo reilusti säästöjä taloa varten ja ajatus onkin, että hän maksaisi ensin kolmanneksen talon hinnasta pois ja loppuun otettaisiin laina puoliksi. Näin ollen mies omistaisi talosta 2/3 ja minä voisin sitten joskus halutessani ostaa häneltä lisää niin että omistus olisi 50:50. Minulla siis nousee muutettaessa matkakustannukset moninkertaiseksi kun esikoisen maksuista huolehdin yksin eli kuukausittaiset kustannukset nousisivat isommalla lainaosuudella kohtuuttomiksi. Mä olen kuitenkin vain sairaanhoitaja enkä mikään menestyvä yrittäjä ;)

Beisla, mä itse asiassa luin kanssa ton hesarin jutun. Oli mullekin uutta tietoa, tosin tietenkin hiirikokeilla tehty... Mutta kyllä nyt tuli ainakin sellanen olo että jos on mahdollista että alkio on jo kiinnittynyt niin sillon voisin hyvin jättää ottamatta. Kun sitä nyt on niin mahdotonta ihmisillä tutkia niin mieluummin ottaa varman päälle. :) Toivottavasti sä saat pian plussan ovistestiin!

Myy, paljon voimia leikkaukseen ja tulevaan ♡ uskon kans että mies vaan pelkää menettävänsä sut ja siks puhuu yrittämisen lopettamisesta.

Lume, ihana koiravauva ♡ joskos se oikeaki tulis ny ;) testin voi hyvin tehdä illallaki! Mä tein plussan n. 3h pidätyksestä päiväpissasta, kahvia litkin ennen sitä paljo. Ja digin perään tunnin pissasta. Menkat oli 4pv myöhäs, digi näytti 3+ ja liuskatestis haaleahko viiva.

Jep tein sen. Aluksi en nähnyt mitään sitten katsoin tarkemmin. Osa varmaan muistaa niitä mun tosi epämääräisiä viivanpaikkoja joita tihrustin silmät kiinni.

No nyt siinä oikeasti on viivan paikka, en tiedä onko siis testissä vika vai onko se oikea ? Ihan hiukan väriä ehkä... Ei tarvinnut tihrustaa. Pidättelin 2h.

Tossa jutussahan oli alkoholisti hiiriä,eli tuskin esim yks baari-ilta saa tota vahinkoa aikaan. Lääkäri on myös sanonut sen että alkoholia pitää nauttia alkoholistin tavoin, paljon ja pitkään että se vaikuttaa hedelmällisyyteen. Tupakointi taasen vaikuttaa pahemmin kun alkoholi.

Lumen testiä odotellessa! :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin