Raskaaksi 2015

Larissa, voihan hyvinkin että oli kiinnittymisyritys, mulla ainakin tuli ihan pirun kipeet menkat siksi (näin uskon) kerran. Luulis että jos sulla on endoa, niin ei olis ekat kipeet?

Nuuhku, outoa tollanen puutuminen. Voiko sulla olla puutosta jostain? Yks kesä mulla puutu käsi aina pyöräillessä, selvis lopulta että oli raudan puutos. Olin luovuttanut verta pari kertaa enkä syönyt tarpeeksi rautatabletteja siihen nähden, hemoglobiini alhaalla. Mut varmaan jokin muukin puutos vois aiheuttaa puutumista. En kyl osaa sanoa sun ovistesteistä, onko jokin noista plussa. Mun mielestä vahvalta näytti myös 30. päivä ilta.

Mami91, on siinä testissa ainakin selkeä viivanpaikka, koneella vaikea sanoa onko väriä. Mutta toivottavasti vahvistuu! :) En oo testaillut ovistestillä loppukierrosta, mutta saattaa reagoida myös hcg:hen eli voi johtua raskaudesta. Mutta en tiedä voiko näyttää myös muuten vahvaa viivaa.

Puhvis, hyvä kun ovis on hyödynnetty, voi rauhassa alkaa piinailla. :grin Toivottavasti täti myöhästyy vain hyvästä syystä.

Lucky kiitti. :) Hyvin meni juttelut meillä. Toivottavasti puuhastelut hyvin teillä. :grin

Kohta3, siinä on jo hieno ovisplussa! :) Tulkoon teille kunnon joulupaketti.
Paketissa pitäis lukea, kuinka monen tunnin päästä suurin piirtein itse ovulaatio on. (En tiedä onko kaikissa testeissa sama, vai vaihteleeko herkkyyden mukaan. Mun puikkotestissä lukee 24 - 36 tunnin päästä. ClearBluessa ei lue milloin on ovis, siinä lukee vain että seuraavat kaksi päivää on hedelmällisiä.) Jos plussa tuli noin myöhään, ovis voi olla seuraavana päivänä tai vasta kahden päivän päästä.

Aphrael jes, siinä toinen komea ovisplussa! :grin

Freya hyvä kuulla että vauvalla kaikki hyvin. Voin vaan kuvitella kuinka turhauttavaa maata paikallaan noin pitkään. Vaikka tietää kenen puolesta sitä tekee ja haluaa vauvalle parasta, on silti tylsää vaan maata. Toivottavasti saat vieraita sinne miehes lisäks.

Lume, tervetuloa takaisin! Toivon niin että clomit auttais nyt kun vielä saat niitä syödä hetken. Inhottavaa kärsiä sivuoireista ilman plussaa. :sad001

Myy voimia sinulle ja miehelle. ♡

Lume mukava kuulla pitkästä aikaa susta. Onnea uudesta työstä ja asunnosta :)

Larissa noi sun menkkakivut kuulostaa samalle mitä mulla. Viikkoa ennen alkaa yleensä kivut. Reisiä , vatsaa,selkää pakottaa ja sinne pyllyyn tulee sellasia kouristusmaisia kipuja.

Tiistaina illalla sanoin miehelleni, että koskee samalla keinoin vatsaan kun keskenmenneessä. Ja tätihän se sillo aprillipäivänä kurvasi. Eilen vuosin kun seula,töissä ollessani kerkesin vaihtaa tampoonin ja vuosin samantien läpi. Housut veressä ja vessassa istuessa pöntöön lorisi ja isoja hyytymiä tuli. Epäilen olisiko ollu varhainen km , koska todella kipee olin pari päivää ja nyt kivut helpottaa.

Mutta niinku beisla ja mymmeli sano, niin olisit luultavasti kipeä ennen menkkoja jos olis endoa. Mutta kaikkihan on erilaisia ja oireet voi olla erilaisia. Jos mietityttää, niin kannattaa käydä keskustelemassa lääkärin kanssa. :)

Myy, osaanotot! :Heartbigred

Miilia, uskomattoman välinpitämätöntä touhua päiväkodilta!!!

Murkku, toivoa teillä ainakin on :) Eihän ne haamulaiset sinne testeihin tuu ilman hcg:tä! tsemppiä ensi kiertoon :)

Freyja, toivottavasti pieni ei ihan vielä syntyisi! Tsemppiä sairaalassaoloon!

Lauruskaah, oireet ovat ainakin hyvin lupaavia :) Malta testauksen kanssa muutama päivä :Heartred

Mami, voi höhhh kun kp1 tulikin :(

Suvii-i, toivottavasti haamulainen lähtee vahvistumaan :)

Tähtityär, ei kauheeta! Olen suunnattoman pahoillani puolestasi! Tule tuonne meidän km kokeneiden ryhmään purkamaan ajatuksia :Heartred

Beisla, kiva kun pääsitte keskustelemaan kunnolla :)

Selasin ties kuinka monta sivua tätä keskustelua! Ollut hurjan kiire viikko, niin ei ole ehtinyt kauheesti roikkua täällä :)
Tsempit kaikille missä vaiheessa kiertoa olettekaan ja odotan myös innolla Pepen ultra kuulumisia!

ON, kp 30/32
Latasin puhelimeen womanlogin ja laitoin kaikki kierrot ylös km jälkeiseltä ajalta. Kierron keskiarvoksi tuli tuo 32 (Heitellyt siis 28-37 välillä)
saas nähdä! No sen mukaan oltiin puuhasteltu 3-4 päivää ennen oletettua ovista joten enpäs usko että mitään on tapahtunut.. Rinnat ei oo kipeet, mutta eilen kyllä sain ihan järkky kipukohtauksen suihkussa, nippaili ihan kauheesti alavatsaa.. ja olen ollut ihan syväjäässä muutaman päivän! Mutta ulkona kyllä on tuullut siihenmalliin et eiköhän se siitä johdu :)

Mukavia vapaapäiviä niille joilla niitä nyt on :)

Nyytti, harmi jos sylkitesti ei enää toimi niin hyvin, alussahan tykkäsit siitä paljon.

Miilia, halaus sun tytölle. :hug013 En vieläkään ymmärrä tuota "kun muutkin saa" -logiikkaa. Kyllähän joku teini-ikäinen osaa jo arvioida että haluanko tän suklaan vaikka siitä tulee vatsanpuruja, mutta ei noin pieni osaa arvioida syytä ja seurausta. Kyllä ammattilaisten pitäis se tehdä eikä aiheuttaa noin pahaa oloa lapselle!
Sitä paitsi laktoosi-intoleranssi on nykyään niin yleinen vaiva, ja laktoosittomia tuotteita niin hyvin tarjolla, että luulis ettei ole tähtitiedettä noudattaa ruokavaliota. :rolleyes:

Maaritmarianne, onpa inhottavia oireita sulla. Mullakin oli kamala turvotus loppukierrosta, onneks se on ohi nyt.

Nennaa jes lyhyille menkoille! :)

Tyttötiikeri, kuulostaa hyvältä sun luteaalivaiheen pidennys. Toivotaan että jaksaa vielä pari päivää!

Lukutoukka, pahoittelut negasta. :sad001 Se on aina yhtä masentavaa. Lukeminen auttaa kyl aina. Mäkin olen aika lukutoukka, aina kirja tai pari kesken. Onko sulla eka kerta kun luet Mustaa tornia? Oon lukenut sen kerran ja tykkäsin kyllä. Mulla on tällä hetkellä meneillään taas Taru sormusten herrasta (englanniksi tietty) n:ttä kertaa. Tykkään kyl lukea uutta, mut lemppareihin pitää aina välillä palata.

Junibea, pääsiäisen ovis kuulostaa erinomaiselta ajoitukselta! :)

suvii-i jes, mä näen kyllä hailuran! :grin

Tähtityär voi ei! :sad001 Saa tännekin purkaa oloaan jos siltä tuntuu. :hug013

Mami91 pahoittelut, kerkesin jo innostua aiemmassa viestissä. :sad001

Silv, mulla ei ole tietoa mutta luulis että menkkojen runsaus korreloi jotenkin limakalvojen kanssa... Höh, toivottavasti olis kuitenkin tarpeeksi paksu.

Käkis, toi on kyl paras taktiikka jos haluaa välttää testausta liian aikasin. Kaapissa ne polttelee niin paljon enemmän kuin kaupassa.

Soma, harmi jos oli varhainen km vaikka toisaalta jotain ainakin yritti tapahtua. :hug013

MrsH, kyllä simpat hyvinkin 3-4 päivää elää, eli eikun piinailemaan. :wink

On. Saatiin juteltua eilen luovuttajan kanssa, ja meillä on nyt toimintasuunnitelma. Jatketaan koti-insseillä vielä pari-kolme kuukautta ilman sen kummempia tutkimuksia (lukuun ottamatta mun gyneä ens viikolla). Jos ei siitä tärppää, mennään klinikalle ja molemmille normitutkimukset mitä ne nyt haluaakaan tehdä. Luultavasti siirrytään siitä myös klinikka-insseihin. Menee elo-syyskuulle, koska heinäkuussa klinikat on ilmeisesti kesälomalla. Tosin saattaa meillekin kesällä tulla ainakin yksi taukokuukausi, kun on kaiken maailman kesämenoja. Mutta tuntuu tosi hyvältä että on suunnitelma jatkosta! :)
Beisla taukokierto viikko2

Bleisa joo tota ei nyt oo vähään aikaan ollu.. Taas tullu takas mutta voi kyllä hyvin olla että puutosta jostain vaikka vedänkin mamavitskuja. Ja mielestäni oon kyllä tosi paljon pirteempi kuin että hemppa olis alhanen.. Mutta en jaksa ny stressata sitä.. Mullahan veljellä siis ms-tauti.. Ja voi tietysti olla mullakin mutta sen näkee sit jos näkee eikä sille mitään voi :) joten nyt elän tätäpäivää :) ja noi mun ovistestit tän aamuinen on taas vahvempi.:eek: Ei vieläkään plussa. Plääh.

Hei kuinka tää kierto ny sit lasketaan laskenko tosta km vuodoststa? Vai edellisistä menkoista? Neuvollassa vissiin laskettais menkoista. Ja jos niin niin mul ois ny kp 45

Otan osaa Tähtityär :sad010:Heartred

Ja pahoittelut menkkakerholaisille. Toivottavasti uusi kierto tuo toivotun tuloksen.

Mun oikeaa munasarjaa juilii koko ajan... pitääköhän tehdä vielä illan aikana uus ovulaatiotesti.
Minäkin laskin tän kierron keskenmenon ekasta vuotopäivästä.

Jasmi näin mä kans oon nyt tehny.. Vaik oikeestihan kierto heittää häränpyllyä.. Koska sehän on kierron välivuoto.eiks niin oonkos ny ymmärtäny oikein..? Ainakin se neuvola tätikin kysy että onko mulla jo tullu menkat tässä välissä.. No ei oo kun km vuodostakin niin vähän aikaa..:D tai sit mä oon ihan pihalla..

Silv: Onhan se normaaliakin, että kuukautiset muuttuu määrä yms km jälkeen. Mutta eikös sulla ollut jokin lääkärin aika tulossa? Ota siellä puheeksi :)

Tähtitytär: Voimia <3

Beisla: Kiva, että teillä suunnitelma. Pääset ehkä plussaamaan sitten :)

ON: Täällä edelleen tämä toinen rinta painaa ja aristaa, mikä on täysin normaalista poikkeavaa. Toisen rinnan nänni vasta arka onkin :D Anyway, ei mitään menkkamaisia tuntemuksia, eikä oikeastaa juuri mitään jomotteluja mitä normaalisti. Eilen oli pientä erikoista painetta ja kutitusta kohdun kohdalla, mutta kesti vain hetken. Väsymys on ollut jotain aivan omaan luokkaansa, en muista milloin olisin ollut näin väsynyt. Jos tässä ei raskaana olla, niin toivottavasti tämä poikkeuksellinen oireettomuus enteilisi helppoja kuukautisia :)

Soffie 27/28-29

Muokattu viimeksi:
Km vuosista mäkin kierron sillon laskin,muutenhan tulis ihan megakierto. vuoto kun vuoto.

Tähtityär,pahoittelut <3

Negoista ja tädeistä myös pahoittelut.

Beisla,kiva että teillä on selkeä suunnitelma. Kuulostaa hyvältä :)
Mä olen joo nyt hämilläni ton testin kanssa.. Mut jatkan kyllä testailua.

Tatuoinneista oli puhetta aiemmin. Itselläni on iso kuva lantiolla/alaselässä ja pienempi yläselässä/niskan alla. Lisää otan kyllä. Miehellä koko selän tatska,rinnassa uusi iso työn alla ja olkavarressa. Molemmat siis tykätään :) Nänni ja napalävitys mulla on ollu,mut molemmat ja poistanu.

Nyytti kp13 ja kerrankin sattuu "vapaa vkl"(esikoinen isällään) sellaseen saumaan et talletuksista hyötyä! Jos vaan kuopus sallii pääsiäisleikit ;)

ImageUploadedByVau Foorumi1428053658.580762.jpg

Lähdettiin koko perheen voimin laavulle vähä grillaan :) pääsiäisen hyviä hetkiä vaikka töihin vielä joutuukin.

Pahoittelut negoista ja tädin saapumisista! Tsemppiä uuteen kiertoon!

Freyja hyvä että pienellä on kaikki kunnossa. Toivottavasti saisit pysyä yhtenä kappaleena mahdollisimman pitkään, mut hyvä että oot siellä tarkkailussa ja hoidossa! Jaksuja sinne! <3

Tähtityär suuret pahoittelut ja paljon voimia teille! Tsemppiä jatkoon!

Lume, kiva kuulla susta taas! :)

Suvii-i, toivottavasti viiva vahvistuis. Mä en nähnyt viivaa, mutta kun käänsin katseeni pois mietin et hetkinen, onko siinä? Sit taas ku katoin niin en nähny. Ja sit taas ku olin kattomassa viestejä eteenpäin niin ehkä häivähdyksen. Mutta mulla ei ole viivalaseja. Oon sen vessan pessimisti näissä hommissa. :D

Beisla, ihanaa että ootte saanu puhuttua luovuttajan kanssa ja teillä on nyt selvät sävelet jatkoon! Toivottavasti ei tarvitse mennä hoitoihin asti! :)

On. Tää on niin naurettavaa miten näitä oireita olevinaan löytää vaikka mahdollisuudet että tärppi olis käyny on lähes nolla! Äsken kun heräsin tuli hetkeksi niin huono olo, että en heti voinut nousta. Mut mä en kyllä näihin oloihin nyt niin luota ku yövuoro voi aiheuttaa kans ihme oloja. No sit on toi repäsykipu oikeella alavatsalla, aivastaessa, nopeesti liikahtaessa, häijyltä tuntuu. Mut onpa tuotakin tainnu olla ihan normikierrossa. Ja tissit on niin arat! Ihan kauheeta kun paitaki tuntuu ikävältä. Sitä pidän kyl hyvänä asiana. Mun mielestä mulla oli ainakin jossain vaiheessa kiertoa vähän arat rinnat ennen raskautta, mut sen jälkeen ei oo missään kierrossa oikeestaan ollu, niin josko tää olis hyvä merkki kierron tasottumisesta ja normalisoitumisesta.
Periaatteessa oviksen mukaan tädin pitäs tulla ens viikon ti, 34 päivän kierron mukaan pitäs tulla ke ja jos ovis oli vasta kaks päivää myöhemmin niin pe... että katsellaan, jos on "oireita" niin malttaako sitä odottaa perjantaihin testaamisen kanssa vai testailisko jo keskiviikkona... :D

-Tyttötiikeri kp 30/28-34, dpo 10, tjot-k 4-

Tähtityär, syvimmät pahoitteluni menetyksestänne! Voimia sinulle ja miehellesi! :Heartpink

Silv, saitko viime kierrossa oviksen kiinni tikulla, kun en nyt yhtään muista... Jospa kierto oli keskenmenosta johtuen ovuloimaton ja siksi limakalvokin ollut ohuempi, mikä selittäisi niukan vuodon?

Suviin viivalle vahvistumista!!! :woot:

Mami91, pahoittelut kp 1:stä! Tuntuu varmasti raastavalta... :sad001

Kiva kuulla Lumesta! Tervetuloa takaisin kuumeilemaan!! :signs003

Beislan suunnitelma tuleville kuukausille kuulostaa hyvältä! Toivon teille kyllä koko sydämestäni plussaa, ettei klinikalle tarvitsisi mennä ollenkaan. Nyt hyvällä mielin nautit taukokierrosta, keräilet voimia ja sitten uudella sisulla seuraavaan kiertoon!!! :wink

Junibealle munarikasta pääsiäistä erityisesti, kun viivat testissä näyttävät jo noin hyviltä!

Kaikille hyvää pääsiäistä ja tsemppiä ja onnea kaikkiin kierron vaiheisiin! :happy:

Takaisin