Raskaaksi 2015

Mä en ymmärrä joitain ihmisiä jotka juo raskaudesta huolimatta, juurikin tuo FAS mistä Sydänpylly mainitsi, on aika vakava sairaus ja inhottaa kun lapsella ei mitään päätösvaltaa juoko äiti odotusaikanaan vai ei. Mulla on yks tuttavapariskunta joille tulee lapsi elokuussa. Mies pelaa rahansa pitkävetoon, käy mäkkäreissä ym kun kotiruokaa ei kuulemma jaksa kahta kertaa päivässä syödä, juo olutta usein, pelaa nettipokeria jne vaikka lapsi tulossa. Monesti puhuttu että kannattaisi säästää kun se lapsi ei oo mitenkään halpa elättää. Osti just uuden puhelimenkin. Eniten mikä häiritsee on se että pariskunnan nainen aloitti tupakoinnin uudelleen kesken raskauden, enkä mä tuomitse vähäistä tupakointia, onhan se parempi kuin stressi, mutta sitä en ymmärrä että hän oli viime vklp menossa tuttaviensa bileisiin ja oli aikeissa juoda muutaman lonkeron?? Ja mitä ymmärrän vielä vähemmän on se, että pariskunnan mies antoi tähän luvan!! Koska nainen ei mennyt, niin mies antoi luvan juoda kotona...

Minäkin muistan elävästi jo lukiosta nuo FAS lapset... :( kamalaa. Ja muistan kun teininä kerran kaverin kanssa liikuttiin Tampereella illalla, joku raskaana, viimesillään oleva nainen tuli tod. näkösesti aineissa kauppaan meille jotain koruja. Oli sen olonen että oli muutakin vetäny kuin limpparia tai kurkkupastilleja... Olin jo silloin ihan järkyttynyt että mitä helvettiä :(

Niin väärin että sellasille suodaan lapsia joilla ei ole yhtään hyviä eväitä tarjota edes sinä aikana kun lapsi kehittyy kohdussa, saatika ne seuraamukset, vierotusoireet vauvalla kun syntyy :(

Azalea en oo kuullut, mutta oikeassa olet. Parempi aina olla ilman. En kuitenkaan oo niin jyrkkä sen suhteen. Tosin ainoa mitä en siedä on nähdä synnärin röökipaikalla viimisillään oleva nainen vetämässä tupakkaa ketjussa..

Huomisaamun testaajille testionnea!!! Nyt lisää plussia kehiin naiset!

Tatuointeja mulla ei ole, mutta haaveissa kylläkin. Hiusvärikeskusteluun otan sen verran kantaa, että kukin tyylillään. Itse en varmaan raskausaikana tule värjäämään hiuksia, nytkin mennään raitojen kanssa, niin ei ehkä nyt ihan älyttömän järkyttävältä näytä, vaikka ei raskausaikana raitaa laittaisikaan. Kampaajani kanssa hiustenvärjäyksestä viime kampaajareissulla keskustelin. Hän oli sitä mieltä, että kevyempiä värejä ja nimenomaan raitoja voi varmaan suhteellisen huoletta hiuksiin laittaa ja raskaana ollessa voidaan vielä välttää sitä, että väri menisi ihan päänahkaan asti. Täysin varauksettomasti hän ei kuitenkaan asiaan suhtautunut, vaan totesi, ettei hiuksia nyt vielä niin kovin pitkään ole värjätty, että täydellä varmuudella ei tietysti voi sanoa, että ihan turvallista olisi.

Nyt vastailen kunnolla kun töissä rauhallista :) yli sata viestiä luettavana..

Carnaganin lomatarina oli mahtava, tosta sais hyvän leffanki :D

Silville pahoittelut menkoista :( oliskos jotaon ollu kun menkatki kerta kivuliaat? :o testasiks ollenkaan?

Lauruskaah kyllä uskaltaa ajoissa lähtee testaileen, ite uskalsin vasta päivän ennen oletettuja menkkoja :D

Nuuhkulla ihanat pökät tulos :) hyvä idea toi kettukarkkikuvio :)

Larissa, harmi katto remppa :( mutta hyvä et laina hoitu :) harmi ny jos se täti änkes kylää mut onnea pidentyneestä lutiksesta! ;)

Beisla, ihanaa vauvavieraskin :) pääset hypertelemään :D nauti pääsiäisestä ja peleistä sekä viinistä :)

Sydänpylly, mä nään jotai! Vahvistumista!

Liisu, hyvä toi herkkulakko lisä :D pitäisköhän itekki alkaa!

Jm, voimia ajatuksiin ♡ miehesi tietää kyllä raskautumisvaaran niin ei ainakaan sinua voi syyttää jos raskaudut. Toivottavasti saatte asian käsiteltyä ♡

Myylle voimia, toivotaan sulle hyviä uutisia torstaille ♡

Esma hyvä että kaikki hyvin, toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin! :)

Junibea, kannattaa ottaa se aika 4kk päähän niin oot sit silloin ihan varmaa raskaana ;)

Mymmelisti, oma puoli pitää aina pitää! Pomot ne aina yrittää vähä tessiä kierrellä niin et on omaa hyötyä enemmän...

Suvii-i, soma, lukutoukka ja mimmulih plussa onnet aamuun! :)

Miilia, eikä mitään vesivahinkoja! :(

Johanna, toivottavasti viatonta vuotelua!! ♡

Hampaaton toi on ärsyttävää jis kysellään, tekis mieli heittää faktat ilmoille mut jotenki sen totuuden nielee ja tekohymyn läpi kertoo että ei nyt vielä hehhee :/

Pakko lähettää välis ettei vahingos poisti ja pyyhi kaikkii kirjotuksii :D

Sarina1, uskon että on vaieeta raskaudesta nauttiminen. Ite en kyennyt stressin keskeltä nauttia.. vaik ois varmaan pitäny nauttii sen 20viikkoa mitä sitä kesti.. oireeton olin myös, toisaalta positiivista mutta toi lisästressiä :)

Lunaodessa toi on niin väärin että joku aineis tullu vastaa ja paksuna! Luultavasti siinäki käyny pikku vahinko.. miksei meillekin vois käydä vahinkoja samaan malliin ku narkeille ja alkoholisteille tai muuten vaan rappiolla oleville..

Omassa navassa ei paljon kehuttavaa. Menkat alko pe, la vuosi kunnolla, su hyvä jos lappuun tullu. Eilen vähä tuli siteeseenki ja tänää taas vähempi. Kp 6/29. En oikein osaa ajatella mitään. Jotenkin ressaa jo valmiiks tuleva ovis.. ei jaksais ressata saako seksit sopiin oviksen kans.. plaah. Ehkä täs harmittaa myös kahden viikon seksittömyys johtuen hiiva-yövuorot-menkat jaksosta. Onneks on ihana mies joka kuuntelee mun murheita ♡♡♡

Junibea. Itellä on 5 tatuointia ja on säästöpossussa isoa rintatatuointia ja maha tatuointia varten ja olen itse tehnyt vajaa 5 vuotta kotosalla kuvia ja nyt oon kehittämässä hyvää portfoliota että pääsisin yhden suomen parhaimman tatuoijan oppiin..
Ja mitä itselle on tatoijat kertonut että se ei imeydy verenkiertoon kun tulee juuri ihon alle ja kun nykyään on niin hyviä värejä että kaikki mahollinen paska on poistettu niistä että suurin syy on juuri se että miten iho kullakin reagoi hormoonien kanssa ja se infektio riski on suurempi kun vastustuskyky heikkenee yleensä raskaana ollessa..

Piti paljon muutakin muillekin kommentoida mutta meni jo niin että vilahti :D

Napaa ennen kun uni tulee. Täällä vuorokausi vaihtu eli 32/30 ei mitään merkkejä tädistä, ihmeellistä kuplintaa ja järkyttävää painetta alamahan alueella muttei varsinaista kipua, paitsi järkyttäviä repäisykipuja muniksista välillä, tänäänkin meni jalat alta kun nousin niin nopiasti sohvalta, onneksi mies oli ottamassa vastaan juuri niin en turvalleen lentäny, sama homma äsken kun tässä pedissä vaihoin asentoa, eka järkyttävä kipu ja sitte polttaa hullunlailla mutta menee ohi alle 5min.
Aattelin tuossa kattella viikonloppuun että jos ei tätiä näy niin testaillaan uudestaan (: on se ihana ku toi örrimöykky on ihan mukana koko jutussa, varmaan pissais tikkuunki mun puolesta jos vois :D

Plussa tuulia ♡

Täti punainen kurvasi paikalle yön aikaan. :mad:Eli kp 1. Kierto lyheni 25. Tammivauvvaa päästään meillekin puuhaamaan :)

IMG_20150401_061334.jpg

Dpo 12! Iiiiks! :woot: Ei kai sitä voi nyt muuta ku laittaa kädet ristiin, huokaista ja nauttia hetkestä ja toivoa että pallero on tullu jäädäkseen....

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Beisla, meillä ei oikein toi kondomi toimi kun kumpikaan ei siitä tykkää, jäisi sitten seksi kokonaan pois kuvioista :(

Larissa, hienoa ett saitte lainan! :) tsemppiä teillekin!

Nuuhkuko oli tehnyt ne kettukarkkipöksyt? Ihanat ovat❤ voikun saisit pian syyn jatkaa ne loppuun :)

Ja tuohon raskaus ja kemikaalit keskusteluun vielä heittäisin oman mielipiteeni. Eli miulla on muutenkin aika harva hiustenvärjäys väli, niin tuskin sitä lopettaisin raskauden ajaksi, vaan värjäisin tälleen kahden-kolmen kuukauden välein niinkuin nyttenkin. Eli n. 3 värjäystä raskauden aikana. Voi toki olla ett mielipide muuttuu jos plussaan :D muuten elän aika normaalia elämää siis raskaana ollessanikin :) en itse näe tarpeelliseksi jättää kaikkia kemikaaleja pois (onhan niitäkin, jotka esim tupakoivat ja jopa juovat raskaana ollessaan, ja ne jättäisin kyllä välittömästi pois!)
Meikkaan nytkin ehkä viikonloppuisin, jos lähden ulos kavereita tapaamaan tai syömään, enkä sitäkään aio lopettaa kokonaan :)
Tiedän valitettavasti yhden naisen (aikamoinen julkkis on täällä päin), joka on narkkari ja seitsemättä kertaa nyt raskaana, siis kuusi lasta ennestään. Kaikkien raskauksien aikana rännittänyt ja lapset menneet suoraan synnäriltä lastenkotiin tms. :( todella surullisia nuo tapaukset.. :(

Anteeksi kun en kerkeä kaikille vastailemaan henkilökohtaisesti, vaikka tahtoisin!

Hyvää huomenta naiset! :)
Ahh, ja mie pääsen nukkumaan :)

On; luulin jo hetken ett täti olisi lähtenyt, kun maanantaina ei vuotanut enää, pikku tuhrua vain. Eilen illalla sitten hanat aukes uudestaan :( no jos jotain positiivista, niin nää menkat on aika kivan tutut jo miulle :)
Kohta pääsee taas tammivauvaa hommailemaan kunnolla ;)

Nenna kp5/33(28-35) yk12

Onnea sydänpylly!

Täällä täti tuli puskista kp 26/27 eli tänään kp 1 ja lutis jäi 7 päivään, jippei. Ei muuta kun varaamaan aikaa gynelle. Eilinen positiivisuus on poissa. Mutta eipä auta kun aloittaa tammivauvan yritys.

Sarinalla ja sydänpyllyllä ei oo kyl epäilystäkään mikä tauti kyseessä ;) paljon paljon onnea! <3

Nenna joo ite tein mut piti tehdä tulevalle veljen lapselle.. Mutta taitaa jäädä omaan kaappiin pyöriin.. :D

Noh täs mun ovis testi kohta lähden kohti neuvollaa.. Ainakin tuli viel ehtoolla hyödynnettyä ;)

image.jpg

Takaisin