Raskaaksi 2015

Voi miilia! Teillä on kevät tulva sisällä. Ei hyvä ollenkaan. Heti salaoja hommiin kun vaan pystyy. Toivottavasti ei tartte kauaa betonia kuivailla.

Jos vesi viel nousee, nii pitää huomenna siirtää likka yläkertaan nukkumaan.. tää yö on pakko nukkuu omassa huoneessa, kun nukkumaanmenoaika tuli vastaan.. onneks meil on lämpöpuhallin käytössä siel, nii ei ainakaan pitäis ilmankosteus nousta liikaa.. onneks mies on kaivinkoneenkuljettaja, niin ei tarvi erikseen salaojitus- työstä maksaa..

Mimmulih liity myös aprilliaamun testaajajoukkoon. :D
Miilia voi kurja. Toivotaan että keli kuivuu että saatte salaojat kuntoon ja peukkuja vakuutusyhtiöön soittoon.

Tatuointeja on mullakin toistaiseksi 3, lisää tulossa, kunhan rahatilanne suosii.. yks on jo valmiiksi piirretty, ja suunnitelma muihin tuleviin on jo melkein paperilla.. ;)
Tatuoinnista mullekin on kerrottu et ei suostu raskauden aikana tekemään.
Hiusten värjäyksestä päätin viime syksynä et en enää ennen raskautta/mahdollisen raskauden aikana värjää..

Enpäs vielä poistu täältä. Tuhruttelua, hieman kipua, oireet hävinneet. Ei vielä verivuotoa, mut katsellaan. Mieli hieman maassa. Tulen ilmoittamaan kun jaksan :(

Tatuoinneista sen verran, että kaikkihan ei suostu raskaana olevalle kuvaa tekemään. Enkä kyllä itse ottaisi raskaana ollessa, koska ei tiedetä onko sikiöön millaisia vaikutuksia. Itsellä kolme kuvaa ja yksi keskeneräinen kyynärvarressa ja nyt pitäisi jatkaa, mutta pitää tietää eka onko kyytiläinen. :)

Kysymystä pukkaa! :) Mitkä on apteekista saatavia herkimpiä testejä?

On. Kp 25/28-30 alavatsa kovettunut ja repäisykipuja muniksissa. Kohtua pakottaa ja jalkoja kauttaaltaan. Voiskohan siellä olla joku :nailbiting::rolleyes: ajattelin, ehkä testailla huomenna. Liian aikasta kyllä,mutta täällä yks hätähousu :excited001

Yritin lisätä kuvaa villatakista minkä alotin 9vuotta sitte tekemään pikkusiskolle ja joka on vieläki nappia vailla mutta herjaa koko ajan että liian iso kuva :(
Voi kurjuutta Miilia ja Larissa, toivottavasti saatte tuvat kuntoon!
Muille plussa aaltoa huomiselle ;)

No just tota Carnagan meinaan, ettei lapsettomana osaa ajatella noita koko perheen lomien "iloja" samalla tavalla. Loistavia tilannekuvauksia! :) Ehkä sen hahmottaa sitten eri tavalla, kun pakkailee omaa kääröä perheautoon. :)

Tosta tatskakeskustelusta tuli (ikuisesti tatskattomana) mieleen, että yks tän foorumin monista loistavista hyödyistä on se, että tällaiset nihilistiperfektionistinipottajat niin kuin minä saadaan jotain perspektiiviä kuumeiluun. Entisenä toksikologian opiskelijana mulla ainakin meinaa lähteä lapasesta asennoituminen siihen, mitä voi/ei voi/kannattaa/ei kannata tehdä odotusaikana tai siihen valmistauduttaessa ja toteutukseenkin se heijastuu (nimim. vältellään kaikkea mahdollista ja eletään askeesissa). :pompus:Tietenkin elämäntavoissa kannattaa huomioida nää "selvät" tapaukset tyyliin alkoholi, tupakka yms. mutta luulen että melkein kaikesta löytyy ainakin se yks yksittäistutkimus, jossa on todettu jotain haittaa odotuksen aikana tai lapselle. En tiedä, saatteko ajatuksesta kiinni... En kyllä lupaa mitään, mutta ainahan sitä voin yrittää löysätä vannetta pään ympärillä. :)

Mulla olis tarkotus ottaa lisää tänä vuonna jollen raskaudu ennen sitä :) mä oon lukenut netistä myös tota että kaikki ei suostu tatuoimaan ja kun ei tiedä haitoista sikiölle, mä en ainakaan haluaisi että lapselle aiheutuis jotain siitä syystä että tein itse jotain sellaista mistä tiesin että vois olla haittaa :/

Täällä ei oo tatskoja. Jotain joskus ajatellut, mutta ikinä ei oo päässy toteutusvaiheeseen. Lävistyksiä ei oo ku perus korvat ja napa. Napakorun otin n. rv 13 pois. Ei menny raskausaikana umpeen. Mutta sitten sen jälkeen tipahti uimahallissa ja oli kuukauden pois ja meni heti umpeen :(

Hiuksia muistaakseni värjäsin kerran raskausaikana. Kampaaja ei laittanut ihan päänahkaan asti väriä ja käytti jotain hellempää väriä.

Jm Halaus! ♥ Toivottavasti löytäisitte puhumisesta sen ratkasun eikä erosta..

Miilia: No voi pahus, mikä tulva! :( Tsemppiä!

Hehe Lucky! :D Tässähän näitä tulee.. Meni vain siihen edellisen viestin kirjottamiseen n. tunti puhelimella ja välillä on pakko niitä töitäkin tehdä.. ;)

On. Nyt 2 pv otettu mehiläisenkakkatabletteja. Mies ei oo kuulemma huomannu mitään eroa. Itellä on ollu samanlaisia menkkakipuja molempien päivien iltoina kuin kp1. Sitä nyt en tiedä, et onko juuri nuotten kapseleiden syy.. Mites muuten te muut jotka syötte gelee royalea, käytättekö 500 vai 1000 mg:n tabuja? Me otettiin nyt aluks nuota viis satasia, et näkee sopiiko ne..
Flunssa löysi tiensä tänne ja oon ollu kaktus kurkussa myös 2 pv. Eilen illalla nukuin päikkärit, jonka jälkeen vavoinki kahteen yöllä ja sain nukuttua 4,5 h. Nyt taas yllättäen väsyttää :D
Meinasin viettää huomisen kotona potemassa tätä kurjaa oloa, mutta kävikin niin että tyyppi, jonka kanssa teen töitä lähtee kuukaudeksi reissuun, joten asiat pitää saada sumplittua huomenna. Huoh! :(
Ihmeellistä mahan möyrintää koko ajan, maha sekasin edelleen ja kauhee turvotus..
Viimeksi tänään eräs työkaveri kyseli kuulumisia ja "huomaamatta" kyseli myös perheenlisäyksestä ja tarkasteli samalla mahanseutua. Teki mieli sanoa, et onhan tässä vuosi jo kohta yritetty, mutta surkein tuloksin. Oikeasti sitten sanoin, että ei oo kyllä ajankohtaista :D
Mitähän muuta? Ai niin, kaman kiukkuinen oon ollu.. taitaa se täti kuitenkin kurvata maanantaina pelipaikalle..

Tsemppiä ja plussaonnea kaikille huomisen testailijoille! ♥ Ei sitten mitään tussilla piirrettyjä viivoja! ;)

Hampaaton Kp 19/24, dpo 6-7 ja yk 13

Heips! En mä malttanu täältä kauaa pysyä pois vaikka aattelin pitää pienen hengähdystauon ja yrittää nauttia tästä kaikesta. Voin kertoa et se on todella vaikeeta! En oo vieläkään käsittäny koko asiaa ja vaikeemmaks sen tekee tää oireettomuus! Olis ees jotain mistä tietää et oon paksuna, paitsi testitulokset :grin Nojoo, ehkä vähän kuumeinen olo. Kyllähän ne oireetkin sieltä ehtii vielä tulla. Plussasta asti oon ollu energisempi ku pitkään aikaan ja tuntuu et ei väsyttäis ollennkaan :D tänään oli vielä pakko miehen vastusteluista huolimatta ("sen rahan voi käyttää vaikka mihin muuhun, eikö se yksi testi riittänyt jo?" :grin) ostaa vielä yhet testit ja kattoa mitä ne näyttää ja kyllähän siellä oli muutosta havaittavissa. Pikkuhiljaa hyvä tulee, ja ehkä mä pääsen näistä hirveistä pelkotiloista viimeistään neuvolassa yli. Välillä meinaa kesken päivän töissäki vaan loppua happi ku rupeaa pelottamaan et jos tää onni viedäänkin pois.

Lauruskaah ainaki jännäili viivoja! Vahvistumista toivon :)

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!

Niin ja täälläkin ollaan tautuoituna! Mulla on kans toinen käsivarsi kokonaan ja rintakehä, selässä myös. Sellasta japanilais/oldschool tyyliä ja tosi värikästä :) en kyllä ottais raskaana kuitenkaan.

Sori jos unohdin jotain ja että tää meni vähän omanapailuksi.

Liitteet

• 1427829540603.jpg
    1427829540603.jpg
    220.2 KB · Katsottu: 198
Muokattu viimeksi:
Pika vaan ennen unta, mutta huomenna aamulla oli vaikka ketkä testailemassa, että raporttia heti! Hyvä aprillipäivän aloitus tosiaan! Hyvää yötä naiset! Nähkää unta onnistuneista raskauksista ja unet käyköön toteen!

Hampaaton, mekin alotettiin miehen kanssa eka sillä 500 mehiläisenkakoilla :D en kyl vielä oo huomannu mitään erikoista, viikon niitä syöny (mies syö joka toinen päivä). Nyt kp 7/32, oviksen testailun alotan varmaan jo viikonloppuna kun en tiedä jos noi geleet vaikuttakin jotenkin kiertoon.

Mä en laittais tatuointia raskaus- tai imetysaikana, en ees hiusväriä. Meikkiä ja muita kemikaalejakin (deodoranttiakin) aion välttää. Myös syömäni ruoan haluan olevan laadukasta (luomu, säilöntäaineeton ym. mahdollisuuksien mukaan).

On ihan höpöhöpöä väittää etteikö kaikki vaikuttais vauvaan :wideyed: Vauvahan saa kaiken äidin kautta. Ei ne kalvot ja muut mitään superia ole, kyllä sieltä pääsee läpi mm. alkoholi (googlettakaa vaikka FAS) ja monet muutkin aineet, moneen otteeseen tutkittu juttu.

Toki jokainen voi valita ainakin vielä toistaiseksi näiden juttujen kohdalla minkälaisen alun omalle lapselleen haluaa mutta aika vaikea minun ainakaan on ymmärtää miksi kukaan haluaisi mitään muuta kuin parasta :eek: Ja se on taatusti kemikaalitonta, myrkytöntä ym.

Tuskin on oma look raskausaikana lapsen koko elämän aikaista vointia tärkeämpi.

Mitä nuo paljon puhutut mehiläisenkakkatabletit on mitä ne tekee? Ja samaa tiedustelen vadelmanlehtiteestä? :)

Sydänpylly: No alkoholihan imeytyykin vereen ja sama veri kiertää vauvallakin. Musta tää eroaa hiustenvärjäyksestä ja vaikka tuosta tautuoinnista.. Mutta kuten sanottu, näitä juttuja ei oo kunnolla tutkittu. Paitsi tietenkin tuon alkoholin osalta ja tupakan ja huumeiden yms. Ja viime aikoina oli se tutkimus salmiakin ja lakritsan haitoista sikiölle. Eipä siitä montaakaan vuotta ole, kun porkkana oli tutkittu syöpää aiheuttavaksi ja kehotettiin välttämään kokonaan. Jokainen saa tehdä mielestäni päätökset oman harkintakykynsä mukaan. Olla sitten vaikka ilman meikkiä ja dödöä. Itse en varmaan voisi ihan kokonaan ilman meikkiä olla, vaikka en nyt älyttömästi meikkaakaan.

Ainiin sydänpylly olikos sullakin joku haamulainen tuolla aiemmin? :)

Kyllä tottakai jokainen varmaan parasta vauvalle haluaa, mutta ihan terveitä lapsia täällä on nykyajan hiusväreistä yms huolimatta ja sellaisillekin jotka vaikka käyttää huumeita ja polttaa koko raskausajan (mikä mielestäni on siis väärin enkä todellakaan hyväksy sellaista). Se vaan kertoo siitä että tietynlainen höösääminen on aivan turhaa. Henkilökohtaisesti aijon kyllä kattoa mitä suuhuni laitan ja muutenkin elää vauva edellä, mutta aijon silti varmasti värjätä myös hiukseni. En kuitenkaan koe raskausaikaa niinkään, et sellasista "perus" asioista kuten esim. se hiustenvärjäys olis niin suurta haittaa. Vaikka 9kk on todella lyhyt aika loppujenlopuksi, niin silti sellanen tietynlainen maalaisjärki huomioiden aijon elellä tätä arkea.

Mehiläisenkakka, eli Gelee Royale :) googlettamalla löytyy tietoo, vaikuttaa tosi monin tavoin elimistössä, mm aktivoi hormonituotantoa. Vadelmanlehtiteestä ei kokemusta, mutta sitä kai käytetään kp1 ovikseen asti ja sit luteaalivaihe poimulehtiteetä?

Takaisin