Tyttötiikeri, et varmasti sinä tai muutkaan pulloruokkijat ole huono äiti koska imetys ei onnistunut. Sä kuitenkin yritit! Syyllistäminen ei takuulla auta ketään onnistumaan, ennemmin pitäis antaa tarpeeksi neuvoja jo odotusaikana. Varmasti sektio on hankaloittanut maidonnousua, vaikka maito ei imemällä loppuis niin pitäähän sen ensin nousta...
Toivottavasti saat sun miehen sänkypuuhiin, oli nyt ovis käsillä tai ei. Ei kuulosta herkulta tuo tauko.
Pepe, ei kovin kauaa enää neuvolaan, jes! :)
Sydänpylly, hyvä kun puhuit imetystukiryhmästä. Satuinkin lukemaan jostain lehdestä jo tukiryhmästä, ja kiinnostuin kovasti. Monessa paikassa kun sanotaan (näin olen lukenut siis) että usein jos imetys ei onnistu, neuvot olis pitänyt antaa jo ennen vauvan syntymää koska siinä rytäkässä ei välttämättä jaksa perehtyä. Varmaan eri neuvoloissa on eri käytäntöjä (itsellä ei vielä kokemusta) mutta voi olla, että jo raskausaikana pitäisi antaa enemmän tukea. On kyllä älyttömän kuuloista, jos synnärillä neuvotaan väärä imuote.
Mutta joka tapauksessa, koska toiveenani on imettää, ajattelin mennä imetystukiryhmän tapaamisiin jo silloin kun olen tukevasti raskaana. Ei sitä kuitenkaan minkään pariviikkoisen vauvan kanssa lähdetä ryhmään paikan päälle, jos ei imetys sujukaan. Itselläni on kyllä kovat toiveet imetyksestä, joten toivon että osaan itse olla harmistumatta itseeni jos se ei sujukaan. On kuitenkin paljon tapoja saada läheisyyttä vauvan kanssa, enkä todellakaan usko etten olisi "oikea" äiti jos en imetä.
Omaa napaa: Tänään tuli taas ennen lounasta lievää etovaa tunnetta. Nyt taas hävisi kun söin. Samaa kävi siis toissakierrossa, missä epäilen vahvasti että oli kiinnittymisyritys. En silti uskalla innostua, koska ei ole plussia tähänkään asti tullut oireista huolimatta.