Raskaaksi 2015

Mindis, toivotaan ett tällä kertaa kroppa ei tyhjästä nyhjässykkään noita oireita! :) perjantaista testiäsi odotellessa :)

Azalea, 27.11. on tosi hyvä LA, miun kaksi lapsuuden ystävää on syntynyt silloin, samoin mieheni :D

Voisko aika kuluu yhtään ripeämmin, pliis?? Olis edes ensviikko, oon niin tajuttoman väsyny ja aikaansaamaton tälleen iltavuorossa :( nii ja tietty oireettomat piinapäivät olis lähempänä ;)

Nenna kp19/33(30-35) dpo4 yk11

Ilpuri toivotaan että saat selätettyä unettomuuden, se on nimittäin tosi pirullista. Kärsin itsekkin useamman vuoden siitä ja lääkkeillä jouduin unirytmiä tasoittamaan ja voi sitä kiukun ja masennuksen määrää joka sillon oli. Toivon että sinäkin pääsisit eroon tuosta unettomuudesta. Tsemppiä siis siihen.

Nennaa kiitos tsempistä :) tiiä miten tässä jaksaa vielä pari päivää odottaa :D

Taas oli tullu lisää plussia. ONNEA!! <3

Anteeksi omanapailuani, mut istun magneettikuvauksen odotustilassa odottamassa omaa vuoroa, niin ajattelin kirjoitella omia kuulumisia.. täällä siis menossa kp 14 / 27 ovisplussaa en oo vielä saanu tikutettu. . (Tulis jo..) viime viikkoisen folliultran perusteella vasemman puoleinen rakkula on jo n. 33mm ja oikealla isoin n. 24mm (ja ne useat pienemmät 16 - 18 mm paikkeilla.. ) toivottavasti huomenna saisi sen plussan, kun alkaa olla jo aikamoiset oviskivut. . Kohdunnapukka on vasta eilen alkanut aukenemaan, tänään se on jo ihan pehmeä ja auki.. Ollaan tehty talletuksia joka toinen päivä jo viime viikon alusta, ja nyt tuli muuten mieleen et tällä hetkellä haluttaa ihan mielettömästi<3 (vaikka just eilen sain ;D)

Ilpuri, toivottavasti kevätmasennus vaihtuu iloksi kierron lopussa :) toi unettomuus on todella raastavaa, itsekin olen sekä nukahtamis- ja untasyventäviä pillereitä joutunut popsimaan ja se vasta kamalaa aikaa olikin, toivottavasti sie et joudu :( tsemppiä sinne oikein kunnolla!

Mindis, kyllä vaan pakko malttaa odottaa :D onneks se perjantai on jo ylihuomenna :) tsemppiä viimesiin piinapäiviin! :)

Ilpuri kovasti toivon, että kevätaurinko alkaisi piristämään sinua! :hug013
Ei oo kivaa melankolisena tallustaa.

mindiS ja nennaa: kyllä mä uskon et tää unettomuus hoituu, lähinnä ei oo vaan "ehtiny" nukkua ja sit aamulla meidän naapuritontilla ne alkaa aina seiskan aikaan hakkaamaan jotai kiviä?!?! :eek:

Kiitos sympatiasta kaikille :)

Muuten, joku aika sit oli puhetta tästä isokokoisuudesta ja ylipainosta ja siitä miten se vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Kertauksena viel että tietysti sillä on jotain vaikutusta ja mullahan sitä ylipainoa tosiaan on. Mutta mun mieltä jotenkin piristi kun tapasin eilen yhden naisen joka oli suunnilleen mun ikäinen mutta reilusti "isompi". Tunsin itseni pieneksi hänen rinnallaan. (Ja siis miksi tämä piristi minua, syy EI ole se että löytyi joku "isompi" vaan se mitä tulen nyt kertomaan!) Hänellä oli kaksi lasta, eka oli tärpännyt heti ja toka heti ekan syntymän jälkeen yllätyksenä! :eek: Molemmat synnytykset oli menneet tosi hyvin (lapset tosi ison puoleisia mutta kuitenkin) ja alatiesynnytyksiä olivat molemmat olleet. Eli me "isotkin" voimme raskautua, kaikki ei ole aina yksiselitteistä. Mutta toki varmaan helpommin jos olisi pienempi, mutta joskus voi tärpätä tosiaan hetikin :)

Ai niin ja sit kunnianosoitus taas tän kaupungin tk-gyneille! Rakenneultraaja oli sanonut tälle naiselle että joo, pakko on mennä sektioon ja kun oot noin lihava niin kuolet siihen. Siis tähän tyyliin ja se oli saanu ihan hullun synnytyspelon tän takia ja joutunut käymään pelkopolilla ja loppuraskaus oli menny ihan piloille koska se oli ihan paniikissa koko ajan! Mitähän tämän naisen ois sen gynen mielestä pitänyt tehdä lihavuudelleen? Ei raskaana ollessa saa laihduttaa ja luuliko se tosiaan, että tämä nainen ei tiennyt olevansa lihava. Mua on aina todella ärsyttänyt lääkärien "olet lihava, laihduta"-neuvot. On varmaan jotain jotka eivät tiedä olevansa isoja, mutta mun kohdalla mä ainakin tiedän. " ai mä oon lihava, ihan tosi?! Olipa hyvä kun tuli puheeksi, koska mä oon aina luullut et ihmisen kuuluu olla tällänen!
Tiedän että mikäli olen lihava, raskautuminen vaikeutuu ja kun raskaudun niin raskausaikana on enemmän riskejä kaikenlaiseen. Mutta itse kun asiaa mietin, haluaisn neuvoja siihen että miten pidän painoni kurissa, mitä voin tehedä että se ei lähde nousemaan. Mä en halua kuulla sitä paniikinlietsontaa mihin olen jo itseni valmiiksi saanut. Mun oma yksityinen gyne sanoi että joo,,sun koollla voi olla merkoiystä, mutta koska ovuloin ja kierto on suht säännöllinen hän ei sitä lihavuutta tästä syyttäisi.
Lisäksi kun mä asun täällä suomenruotsalaisalueella, täällä TK:sta löytyy 3 gyneä, yksikään niistä ei puhu suomea :grin ja ovat miehiä ja ulkomaalaisia. Että näin.
Yksi niistä oli sanonut mun yhden tutun kaverille että joo, sulla on tuhkamuna, se pitää abortoida, tää tyyppi oli kokenut et haluaa toisen mielipiteen ja oli saanutkin, nyt se "tuhkamuna" 9 vuotias terve poika.
ja sit mun yhdelle toiselle tutulle oli sanottu rv 17 et joo, tää vauva hmm.. no joo, en tiiä oikein... no tule 4 viikon päästä uudelleen niin katsotaan. Tää ihminen oli ollut että täh?? ja mennyt sit yksityiselle jotka oli kattonu että valitettavasti tämä vauva ei ole kehittynyt rv 15 jälkeen eikä kuulu enää sydänääniä, otetaan pois. ja jos oisit oottanut 4 viikkoa, niin sikiö olisi alkanut mädäntyä kohtuun, josta olisi seurannut vakavia tulehduksia ja pahimmassa tapauksessa jouduttaisiin poistamaan koko kohtu.
Arvatkaa aionko käydä yhtään lääkärikäyntiä tässä kylässä, jos joskus raskaudun? :grin

Olipas purkaus, kiitos ja anteeksi :grin

Mies ei päästänyt mua tänään aamulla heti nousemaan sängystä vaan laitto päänsä mun mahan viereen ja jutteli "koita nyt kaveri sitte pysyä mukana loppuun asti ja älä nyt kauheesti kiusaa äitiä" :') Oli kuulemma yöllä yhtäkkiä vasta tajunnu, että siellähän nyt oikeesti taitaa olla meidän pikkukolmonen mukana <3

No huh! Mä oon kuitenkin aina ollu sitä mieltä et "isommilla" voi olla vaikeuksia tulla raskaaksi joo, niin samalla tavalla voi myös laihoilla. Itselläkin on hiukan ylipainoa, mutta niin kauan oon tyytyväinen kun porskutan kaksinumeroisella luvulla! Laihemmilla saattaa olla myös kiertoihin liittyviä ongelmia ja sitten toisaalta haluaisin uskoa siihen että isokokoisempi nainen voi "luonnon" kannalta olla oikeasti myös hyvä kasvupaikka vauvalle ja kehossa "on varaa olla raskaana". En tiedä osasinko nyt selittää asiaani, mutta pointtina se että ei meitä olis täällä maapallolla näin paljon jos koosta riippuen voi joko tulla äidiksi tai ei voi! :)

Paljon onnea Azalea! :) ja Nuuhku tais olla kans plussannu. Ihana juttu!

Täällä on tänään kp 32 & dpo 10. Oireista ja oloista en mitään osaa sanoa, mut tätsyä odottelen kp33-42 välille. En oo testannu.

Ilpuri, tosi kurjia kokemuksia sulla ja aivan kauheita juttuja nuo lääkärien virheet! :eek: Kovasti parempaa mieltä ja tuulta sinne, hyvin ainakin minusta käsittelet asioita, oikein rakentava purkaus :happy:

Teinpä sitte tosiaan ovistestin! Joko ovis oli ja meni enkä sitä vain saanu näkymään vahvana viivana kun en säännöllisesti testannu tai sitten on jotain yritystä kehossa käynnistellä kiertoa. Menkkajomotusta ja ikäväntuntuisia kramppeja ollut nyt myös. Olis kiva tietää että oikeesti olis taas mahiksia raskautua. Jos joku jaksaa vilkasta näitä niin saa kommentoida mitä näistä voi tulkita vai voiko mitään?

Liitteet

• Ovistesti_1503.jpg
    Ovistesti_1503.jpg
    609.4 KB · Katsottu: 159
  • Ovistesti_1803.jpg
    Ovistesti_1803.jpg
    646.2 KB · Katsottu: 152
Muokattu viimeksi:
Enpä muista onnittelinko edes Azaleaa joten Onnea nyt uudelleen tai ensimmäistä kertaa! (Miten voikin olla näin huono muisti..)

Ilpurin kylillähän onkin asiantuntevia gynejä tarjolla ;) Mäkin varmaan hakeutuisin hoitoon jonnekin muualle tarpeen tullen tuossa tilanteessa. Ja olen kyllä samaa mieltä, ettei siitä lihavuudestakaan tarvi aina jankuttaa tai sit voi vaan kertoa ohimennen jonkun asian syyksi lihavuuden jos sitä oikeasti syyksi epäilee. Ja todellakin, tärkeämpää olisi neuvoa miten sitä painoa saisi ehkä pudotettua tai ainakin pidettyä painon samoissa lukemissa ettei enempää nousisi. Itsensä punnitsemalla tai peiliin katsomalla kun jokainen voi itsekin todeta olevana yli- tai alipainoinen, ei siihen lääkäriä tarvita (joitain poikkeuksia toki löytyy).

Sydänpylly, Mulla toista lasta odotellessa oli kierron kanssa ongelmia (en varmaan ovuloinut parin vuoden aikana kuin pari hassua kertaa) ja ovistestit näytti aina välillä vaaleampaa ja välillä tummempaa viivaa, mutta ei koskaan kontrolliviivan kanssa yhtä tummaa. Ja tosiaan nuo vaihtelivat samassa kierrossakin miten sattuu. Itse tein sen johtopäätöksen, että hormoneita oli, mutta tasot eivät nousseet riittävän korkeaksi ovulaatiolle.. Mulla oli siis tuolloin takana muutama vuosi yhdistelmäehkäisypillereiden syömistä ja ne varmaan laittoi hormonit sekaisin. Eka todistettu ovulaatio tuon kahden vuoden aikana tuli siinä kierrossa mistä tärppäsi ;)

ON. En muista koska olisin ollut näin onnellinen menkoista :D Syynä siis toki se, että nyt pääsi kunnolla yritys alkuun, mutta myös se, että mulla on ollut menkat omalla mittapuulla "erikoiset" jo pidemmän aikaa. Ovat kestäneet viikon joista ensimmäiset 5pvää on ollut enemmän ja vähemmän tiputteluhenkistä ja kaksi viimeistä päivää on vuotanut kuin härän kurkusta kunnes ovat loppuneet kuin seinään. Ilmeisesti aiheuttajana tuolle on ollut se kuparikierukka, koska nämä ekat menkat kierukan jälkeen ovat vanhat tutut eli alusta asti vuotaa kuin härän kurkusta ;) Toivottavasti loppuukin sitten vähän nopeammin. Kurja toki olla töissä kun jatkuvasti saa ravata vessassa ja yökin meni ravatessa (no olisin lapsen luona ravannut kuitenkin kun hänellä oli taas hengenahdistusta) kun vuoto on niin runsasta..

Muoks. Aphrael kp2/28(-37) yk 1

Muokattu viimeksi:
Azalea, ihana mies :joyful:

Sarina1 ja Aphrael, täsmälleen samaa mieltä. Jokainen olkoon senkokoinen kun on ellei mitään vakavia terveysjuttuja ole esteenä. Normaali kierto on hyvä ilmaisin sille että keho JA mieli on terveessä tilassa. Ite olen normaalipainoinen tai hoikka vaan eipä sitä vauvaa vain kuulu tännekään :meh:

Kiitti Aphrael, jospa se kierto täälläkin pian tokenis! Hyvä että sulla lähti parempaan suuntaan nyt, voin todella hyvin kuvitella miten hyvältä toi voi tuntua kaikessa vauvakuumeilussa! :rolleyes:

Miilia, toivottavasti siellä menee kaikki hyvin! Mulla muuten vähän samat "ongelmat", miesparat vai onnenpekat :grin

Muokattu viimeksi:
Tänä aamuna tuli muisto mieleen raskausajalta. Mahani ei egtinyt paljoa kasvaa kun vauvakin oli kuollut siinä 15 viikon paikkeilla, mutta aamuisin otin hetken vatsaani silitellen ennen vessareissua kun täysi rakko pyöristi sen ihanaksi ♡♡♡ Tänä aamuna oli kova pissahätä ja silittelin masuani kuvitellen ja hartaasti toivoen että pian se kasvaa taas eikä lopeta tällä kertaa kasvuaan.

Tosta ylipainoasiasta. Nyt tosiaan menossa mun viides raskaus, neljä ekaa tärppäs yk 1, tää yk 4 (ja kierrot oli kyllä ihan sekasin väärässä paikassa olleen hormonikierukan ansiosta, kiertojen pituus vaihteli välillä 27-60, kun aina ennen on ollut kellontarkasti sen 30). Keskenmenoja on siis kyllä kaksi (rv 5 ja rv 7), mut niiden syyksi en osais kyllä ylipainoa laittaa. Mut kaks alatiesynnytystä takana, esikoinen oli 2520g/46cm (rv 35+4) ja kakkonen 3350g/49cm (rv 39+3). Synnytykset oli helppoja, luomusti (ilokaasukokeiluja lukuunottamatta) mentiin. Eli lihavakin voi tulla helposti raskaaksi, synnyttää helposti ja saada vieläpä siroja vauvoja ;) Nyt kun tän kirjotin, niin mä oon marraskuussa pusaamassa jotain 6 kilosta jötkälettä :D :D

Takaisin