Raskaaksi 2015

jemberry mä oon kans siinä käsityksessä, et ovistestit näyttää plussaa kun on raskaana. Munkaan silmä ei tuosta toisesta nää mitään.
Josko sulla on kierto sit niin sekaisin vielä, että voiskin olla ovulaatio nyt? Ootko muulloin oviksen tunnistanu pelkkien oireiden perusteella?

Toi raskaustesti näyttää vialliselta ;) ovistestissä selkeemmät viivat kun mulla ikinä :D voisko tosiaan olla, et raskaustesti ei vielä näytä... Jotkut on kyllä sanonu et aina loppukierrosta tulee viiva ovis testiin... tiedä häntä! Uutta testiä heti aamusta :)

Mun mielestä voi olla ovis vasta noinkin myöhään, itellä kun on pitkät kierrot niin joskus ollut vasta noilla hujakoilla ja myöhemminkin, mut eihän sitä koskaan tiiä ;) mulla näyttää vahvaa myös menkkojen jälkeen. Mutta kaikki me ollaan erilaisia! :) suosittelen jatkaa testailua :)

Kuka sanoikaan siitä nihkeestä miehestä.. vaikka munkin tekee sitä osaksi vitsillä mut harmittaa se silti et välillä tuntuu kun koko asiasta ei saisi ees puhua. Onneksi on tää paikka missä voi avautua kun mies ei jaksa näitä ainaisia höpötyksiä ja joka asiasta ressaamista :D

Ovistestin kuuluukin näyttää kierron lopussa kahta viivaa, koska lh nousee kierron loppua kohden.

Mun mielestä on ollut ihan hyvä järjestely, että mun mies haluaa tietää ne parhaat päivät ja milloin ovis on lähellä. Muuten höpöttelen ajatuksiani täällä. Mulla tää vauvanteko kun on koko ajan mielessä mutten halua, että se valtaa myös meidän arjen niin tää sopii oikein hyvin :)

No joo, en kyllä aiemmin itsekään ole omia kiertoja ja päivämääriä niin ajatellut, nyt sitten kun päätettiin ehkäisy jättää, luonnollisestikin on näihin perehtynyt ja oppinut tunnistamaan merkkejä kropasta just esim. ovulaation aikaan tai tuntemukset muutaman päivän ennen menkkoja. Haasteellistahan tuokin tietysti on jos kierto epäsäännöllinen jne, mutta auttaa kyllä itseäni ainakin pitämään tän rennon fiiliksen yllä, kun on suht tietoinen mitä mihinkin aikaan kuukaudesta kropassa tapahtuu :D
Saa nähdä kuinka kauan tää rento fiilis vaan pysyy yllä, aika täpinöissäänhän tässä kaikesta on, ja malttamattomana oottelee seuraavia päiviä ja viikkoja :) Ja täällä lueskellessa tietysti kuumeilu vaan pahenee :)

Mutta niin, jemberry, piti sanomani jotta uutta testiä kehiin vaan niin pääset kärryille josko oliskin jo tärpännyt?

Ma en oo ikina testannu ovista, enka aiokkaan. Meian yritys on semmosta et katotaa tuleeko ja jos ei ni sit ei :) mulla kumminki 4 lasta (joista 2 miehen) joten jos ei enempaa tuu ni sit ei tuu. Mut toisaalta sita miettii et mikas nyt on vialla ku 3 neljasta kumminki oli ns vahinkoja (2 pillereiden lapi ja kolmas kumin rikkoutuminen) ja nyt ku yritetaa ei mitaa tapahdu. No toisaalta se ainoa noista jota yritettii kesti lahes 2vuotta ennen tarppii...

Jemberry: testaile taas parin paivan paasta ja kato mita nayttaa :)

Mitäs muuten ootte mieltä... Kun lopetin pillerit esikkoa yrittäessä niin ekoja luomumenkkoja odottelin joku 70 päivää. Sitten seuraavat tuli niin että kierto oli 30 päivää. Siinä kierrossa en tikuttanut ovista. Sit seuraavassa kierrossa tikutin ovista, niin se oli 4-5 päivää myöhemmin kun edellisen kierron mukaan laskettuna olis ollut ja ajattelin että se kierto olis sit varmaan 34-35 päivää, mut plussaainkin siitä kierrosta, plussan tein kp 31.

Nyt kun raskauden jälkeen alkoi menkat niin melko varmasti bongasin oviksen oireiden (limojen ja kipuilujen) perusteella, ja sekin oli 30 päivän kierron mukaan laskettuna 4 päivää myöhässä joten ajattelin et kierto olis sen 34 päivää, mut olikin 30 päivää.
Eli, jos kukaan nyt edes ymmärsi, niin voisinkohan olettaa et kierto on kuin onkin 30 päivää, mutta luteaalivaihe on vain 10 päivää?

"Taikatossut" tuottaneet tilaajille jo 3 plussaa... 10€/pari + postikulut 2€ :D Näiden lisäksi löytyy tummanvihreä lanka ja uutuutena Hempeä vaaleanpunainen ;)

27.12 olen taas koukun äärellä ja 1pari/vrk valmistuu :)
Tilaukset yv:llä :D

Liitteet

• 1418757012522.jpg
    1418757012522.jpg
    152.2 KB · Katsottu: 213
Muokattu viimeksi:
PikkuMinski: aivan superhienoja, ja lupaan, et tollaset tilaan jos ja kun plussa tärähtää ja ollaan turvallisilla viikoilla!! :)
Oon sen verta taikauskonen, et etukäteen en hanki MITÄÄN, vaikka mieli tekiskin :D

Hirveesti porukkaa täällä! Vielä sain kuumeen tälle vuodelle että testaan uutena vuotena ellei menkat ennen sitä ala kun sain positiivisen oviksen pongattua cb:n kaksoishormooni digillä. :) nyt olis dpo 3 menossa.

Jollai oli mies ollu huumori tuulella... Meillä ukolla kanssa melkoista huumoria enkä mä tahdo aina sitä ymmärtää... tosikko olen jos itselle asia osuu arkaan paikkaan.

Huomenta kaikille! Minäkin nyt ilmoittaudun tänne (olen jotain kirjoitellut tuolla yli kolmekymppisten ryhmässä). Vielä oli toiveita saada plussa tälle vuodelle, mutta tänä aamuna tein testin kp28/28-32 ja negaa näytti, niin nyt sitten vaan odottelen tätiä saapuvaksi.

Tähän alkuun voisin muutaman sanan laittaa mun taustoista kun ei ole ihan se kaikista tavallisin tarina.

Olen 31 vuotias ja ensimmäinen lapsi olisi toiveissa. Taustalla lapsettomuutta 27-vuotiaasta lähtien. Yritys alkoi ex mieheni kanssa heti häiden jälkeen. Tästä tuloksena reilu vuoden yrittämisen jälkeen kolme keskenmenoa (kkm rv 11+ ja kaksi sponttaania rv 6+ ja rv 8+) vuoden sisään, minkä jälkeen lopulta pääsimme tutkimuksiin (mitään ei löytynyt kummastakaan). Se liitto ei sitten kuitenkaan kestänyt kaikkia vastoinkäymisiä ja nyt olen ollut nykyisen avomieheni kanssa yhdessä 1,5vuotta.

Nykyisen mieheni kanssa aloimme keskustella lapsen hankinnasta viime kesänä ja nyt takana muutama kuukausi aktiivisempaa yrittämistä. Meillä on tausta hieman normaalista poikkeava, sillä itse olin vakavan sairauden takia kovissa lääkehoidoissa koko viime kevään ja talven (minkä takia oli raskautumiskielto elokuuhun asti) ja miehellä on ollut vuosikausia testosteronin korvaushoito (vaikuttaa negatiivisesti omaan siittiötuotantoon). Tämän takia varasimme ajan heti elokuussa yksityiselle, sillä miehen testosteronilääkityksen takia luonnollinen raskautuminen olisi ollut erittäin epätodennäköistä.

Mieheltä tutkittiin hormoniarvot ja siittiötuotanto ja kaikeksi onneksi siittiöitä löytyi jonkin verran (n.1/20 normaalista) ja 80% erittäin hyväkuntoisia. Tämä oli ihan älyttömän hyvä uutinen, sillä omaa siittiötuotantoa pystytään vahvistamaan clomifen lääkityksellä ja luomuraskaus sitä kautta mahdollinen. Nyt mies on syönyt clomifenia 3kk annoksella 1tbl joka toinen päivä ja ainakin ulkoisesti on tapahtunut jo sellaisia muutoksia (kivekset normalisoituneet) että lääkityksen voisi olettaa tepsineen. No uusiin verikokeisiin ja siemennesteanalyysiin olisi tarkoitus mennä tässä parin viikon sisällä, niin sitten tietää tarkemmin.

Tähän kiertoon nostin jo toiveet todella korkealle noiden miehen muutosten takia ja oviksenkin sain tikutettua. Nyt yritän seuraavan kierron ottaa hieman rennommin. Taidan jättää tikuttelut yms muut väliin. Oviksen pitäisi osua uuden vuoden aikoihin, niin taidan mielummin vaan rennosti juhlia ja jättää stressailut myöhemmälle.

Venla paljon tsemppiä ja +ajatuksia sinne! :) kuten aiemminkin totesin niin toivottavasti ensi vuosi olisi meille kaikille se the vuosi! :)

Muokattu viimeksi:
Eka epäonnistu jostain syysyä, toinen näytti negaa en malttanu oottaako pari tuntia ku tein uudestaan. Jollei meniat ala yöllä niin teen aamulla vielä epätoivosena :D Oon kyl ollu niin raskaana et oon ihan mykistyny tosta negasta :D Itkeskelly tänäänkin ihan pikkujutuista ja nännit ihan sika hellänä :o

Takaisin