Huomenta kaikille! Minäkin nyt ilmoittaudun tänne (olen jotain kirjoitellut tuolla yli kolmekymppisten ryhmässä). Vielä oli toiveita saada plussa tälle vuodelle, mutta tänä aamuna tein testin kp28/28-32 ja negaa näytti, niin nyt sitten vaan odottelen tätiä saapuvaksi.
Tähän alkuun voisin muutaman sanan laittaa mun taustoista kun ei ole ihan se kaikista tavallisin tarina.
Olen 31 vuotias ja ensimmäinen lapsi olisi toiveissa. Taustalla lapsettomuutta 27-vuotiaasta lähtien. Yritys alkoi ex mieheni kanssa heti häiden jälkeen. Tästä tuloksena reilu vuoden yrittämisen jälkeen kolme keskenmenoa (kkm rv 11+ ja kaksi sponttaania rv 6+ ja rv 8+) vuoden sisään, minkä jälkeen lopulta pääsimme tutkimuksiin (mitään ei löytynyt kummastakaan). Se liitto ei sitten kuitenkaan kestänyt kaikkia vastoinkäymisiä ja nyt olen ollut nykyisen avomieheni kanssa yhdessä 1,5vuotta.
Nykyisen mieheni kanssa aloimme keskustella lapsen hankinnasta viime kesänä ja nyt takana muutama kuukausi aktiivisempaa yrittämistä. Meillä on tausta hieman normaalista poikkeava, sillä itse olin vakavan sairauden takia kovissa lääkehoidoissa koko viime kevään ja talven (minkä takia oli raskautumiskielto elokuuhun asti) ja miehellä on ollut vuosikausia testosteronin korvaushoito (vaikuttaa negatiivisesti omaan siittiötuotantoon). Tämän takia varasimme ajan heti elokuussa yksityiselle, sillä miehen testosteronilääkityksen takia luonnollinen raskautuminen olisi ollut erittäin epätodennäköistä.
Mieheltä tutkittiin hormoniarvot ja siittiötuotanto ja kaikeksi onneksi siittiöitä löytyi jonkin verran (n.1/20 normaalista) ja 80% erittäin hyväkuntoisia. Tämä oli ihan älyttömän hyvä uutinen, sillä omaa siittiötuotantoa pystytään vahvistamaan clomifen lääkityksellä ja luomuraskaus sitä kautta mahdollinen. Nyt mies on syönyt clomifenia 3kk annoksella 1tbl joka toinen päivä ja ainakin ulkoisesti on tapahtunut jo sellaisia muutoksia (kivekset normalisoituneet) että lääkityksen voisi olettaa tepsineen. No uusiin verikokeisiin ja siemennesteanalyysiin olisi tarkoitus mennä tässä parin viikon sisällä, niin sitten tietää tarkemmin.
Tähän kiertoon nostin jo toiveet todella korkealle noiden miehen muutosten takia ja oviksenkin sain tikutettua. Nyt yritän seuraavan kierron ottaa hieman rennommin. Taidan jättää tikuttelut yms muut väliin. Oviksen pitäisi osua uuden vuoden aikoihin, niin taidan mielummin vaan rennosti juhlia ja jättää stressailut myöhemmälle.