Raskaaksi 2015

Terkku ei meilläkään täällä kuopiossa kauhean helposti tunnu pääsevän alkuraskauden ultraan eikä täällä myöskään ekassa neuvolassa kuunnella sydänääniä. Harmi, kun itsekkin haluais niin tietää että onko siellä joku. Rv 6+2

Jm: plussaoireita ;)

Anskunen: ihania "odotusviboja" :)

Terkku: pitää olla painavat syyt tosiaan et pääsee kunnalliseen varhaisultraan, pitempiaikaisia keskenmenoja, endo tms. Taustalla. Hesassa pääsee yksityiselle muistaakseni (korjatkaa jos parempaa infoa) parilla sadalla. Siinä on ultra ja lekurihinta. Kela ei korvaa jos ei oo ns.syytä mennä. Kysyin viime km jälkeen neuvolasta tota varhaisultraa ja se vastas tolleen. Kysyin myös siitä sydänäänijutusta ja se sano et ei kuunnella koska vaikee kuulla terkkarin laitteilla. Sit se kyl sano et jos mulla tulee sellanen tilanne niin voidaanhan me koettaa kuunnella, jos en kerro kellekään :)

Gatusa: kivoja vaatteita olet tehnyt! Mulla lähipiirissä myös yksi ns. Kakkosvaimo. Suomessa asuu ja on naimisissa miehen kanssa jolla vaimo afrikassa. Se tekee lapsia sen afrikassa olevan vaimon kanssa ja käy siellä pari kertaa vuodessa muuten asuu suomessa ja tekee töitä että voi elättää molemmat perheet. Se tuttava on ihan fine ton tilanteen kanssa. Ite en kyllä olisi avarakatseinen vaan olisi kotipalaverin paikka, olen aika jakamishaluton :) kuitenkin, jos kaikki ovat tyytyväisiä niin mikä jottei :)

J3nni: ihania kuulumisia, ihana murun kuva <3 aaaawww

Mobiilisoftalla lukiessa ja kirjoitellessa unohtuu kaikki mitä piti kommentoida!

Lauruskaalla vahvistunut testi! Upeaa! Leffaviivoja tulossa :)

Muutama muukin testailemassa piakkoin, ihania viivoja odotellessa!

On: shoppailut tehty (kuva), isäntä kylläkin sanoi ettei aio kumpaakaan syödä :) nyt mun pitää tutkia vielä ton mehun oireenmukainen käyttö :)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    783 KB · Katsottu: 140
J3nni ihana ultrakuva! :)

Onnea lauruskaa vahvistuneesta plussasta :love2

Pahoittelut ja voimahalit kaikille tädin ja negan kohdanneille :hug013

ON: Meneillään kp 9/28?. Tänään ollut menkkamaista kipuilua ja alavatsassa välillä inhottavaa nippailua, mut en usko että vielä tapahtuu yhtään mitään. Valkovuoto ollut pillereiden lopettamisen jälkeen niin runsasta, että pakko pitää ohutta sidettä joka päivä :wideyed:

Yritystä 4/15 (olihan tämä nyt oikein, että kuukausi ja vuosi, kun yritys on aloitettu? :happy:)

Lauruska, suuren suuret onnittelut plussasta❤

Hmh.. Nuuhkuko oli hän joka ommellut aivan mielettömän upeita vaatteita? :) voikun itekin osaisin, tykkäisin kyllä mutta on vaan niin peukalo keskellä kämmentä :D

Gatusa myös ommellut superihania mekkoja ja kaikkea! :) toivottavasti miehesi hankkisi siulle tykötarpeet ja pääsisit toteuttamaan itseäsi taas! :)

Beisla, jo on jos noilla keinoilla ei täti sinne eksy! Täällä varmaan tulis täti, vaikka olis vasta ovis käsillä :D

Kyfi_ kyllähän ne vois siun kierrolla jo ollakin ovisoireita?

Irmis, hyvin ainki oot panostanut yritykseen! Toivottavasti toivottu tulos tulee pian :) meillä mies kans sanoi ettei aio mitään mehiläisenkakkakapseleita yms ottaa, mutta kun kerroin mikä on sen osuus lapsettomuustutkimuksissa, suostui tämän tauon vikoilla viikoilla alkaa ottamaan, jos vaikka plussa tulisikin ennen tutkimuksia ;)

Tervetuloa uudet ja pikaisia plussia! :)

En muista kuka kertoi kokemuksestaan julkisen puolen terkkarista, mutta latelen tähän omanapailu-kohtaan kaiken :)
Siis miekin meinasin jo äsken ett mentäisiin yksityiselle tutkimuksiin, mutta nyt pelkään ett työt loppuvat kesällä ja jään työttömäksi. Sitten ei todellakaan olisi varaa mennä yksityiselle.
Nyt kun oon rauhassa koittanut miettiä mitä oikeastaan sanoin siellä lääkärissä ja mitä lääkäri sanoi, olen tullut tulokseen ettei miuta hölmömpää asioijaa voi ollakaan! Alunperinhän kun ehkäsyn ekan kerran lopetin, johtui se siitä ettei se sopinut ja terkasta ei vastattu puheluihini eikä ikinä soitettu takaisin ja kerroin tämän lääkärille. Myöhemminhän päätimme miehen kanssa yhteistuumin ettei enää edes oteta ehkäsyä ollenkaan käyttöön vaan alamme tjottailemaan (ja sittemmin yrittämään), ja tätä en tainnut saada sanotuksi, kun lääkärillä oli niin paljon asiaa kokoajan.. Näinköhän lääkärille jäi sellanen kuva, etten loppujen lopuksi olisi halunnutkaan raskautua koko tänä aikana, ja siksi oli niin kovin tyly miuta ja ikääni kohtaan tutkimuksien suhteen?
Taisinpa taas turhaan loukkaantua niin kovin. Tai siis en edelleenkään ole menossa samalle lääkärille, kun kohtelee miuta ku 10-vuotiasta (on kuuntelevinaan, mutta ei oikeasti kuuntele, on vaan ett "joo, joo, joo"), pitää miuta 10-vuotiaana (joka ei tiedä mitään vastuusta yms.) eikä anna edes kertoa miksi siellä lääkärissä olen! Siis jouduin kertomaan 3 kertaa miksi olen siellä ja etten halua mitään 3-5vuoden ehkäsyä. Turhauttava lääkärireissu kaikin puolin.

Sainhan tuossa jo kehiteltyä stressinkin siitä serkkuni raskaudesta. Tai siis juhlista, johon kaikki sukulaiset ovat tulossa. Olen käynyt mummoni kanssa saman keskustelun jo mooonen monta kertaa "milloinkas te teette jälkikasvua", aina kun joku on raskaana, synnyttänyt, kastejuhlassa, 1-v synttäreillä. Viimeksi vastasin ettei koskaan, ja lähdimme kotiin samantien mieheni kanssa että pääsin autoon itkemään silmät ranskanleiviksi. En jaksa enää yhtään kertaa käydä sitä keskustelua. Todella raskasta olla suvun ainut joka ei sikiä sormia napsauttamalla..

Mies oli kyllä eilen aivan sanoin kuvaamattoman ihana!❤ itkin koko kotimatkan (taas) ja vaikkei mies ole koskaan ennen halunnut puhua tms tästä vauvajutusta, eikä noteerannut itkemisiäni kuin ett "elä viitti nyt kulta", eilen se silitti koko matkan miuta ja kertoi ett "kyllä meidänkin vuoro vielä tulee, sovitaan ett heti kun saadaan taas yrittää, sitten tärppää! Nyt koitat vaan rentoutua ja nauttia keväästä ja kesästä ilman lapsettomuushuolia". Ja aina kun meinaan itkeä, muistelen vaan tuota tilannetta, koska luulin ettei tää olisi niin vakavaa miehelle eikä hän ymmärtäisi miun kuumeiluani ja hän todella yllätti❤❤❤

Täti pakkailemassa viimesiä kamojaan ja kiertokin korkattu :) kp6 ja taukokierto 1/3

Sori kun tuli näin pitkä stoori taas :/ riittääpähän ainki luettavaa, jos vaan jaksaa lukea tätä pälpätystä :D

Terkku, Meille sanoi viimeksi ekassa neuvolassa th et voidaan yrittää kuunnella sydänääniä jos luvataan olla joutumatta paniikkiin jos ei kuulukaan. Olisi jopa ultrannut kun olivat saaneet jonkun vanhan laitteen mut ei ollut ehtinyt opettelemaan kyseisen laitteen toimintaa. Ja kuului ne sydänäänetkin <3 Mut meillä oli ihana th. Vanha synnytyssali kätilö joka mm arvioi lapsen koon (viimeisen lääkärineuvolan yhteydessä) käsikopelolla olevan laskettuna aikana neljä kiloa. Lääkäri arvioi ultraa käyttäen painon olevan ainakin 4,5kg.. Tyttö syntyi 39+6 ja painoi 3990g :D Tuo th muuten joka kerta ihmettelee neidin kasvua kun käydään neuvolassa ja muistaa nimenkin.. Ja toinen terkkari siis ollut lapsen syntymästä asti eli yli 3v ajan.

Nenna olisinkin mutta tais olla nyyti ;) mun taidot ei kyllä tollasiin yllä! Upeita vaatteita on! :)

Mä kauheesti ootan että rupeette laittaan niitä plussatesti kuvia tänne!;)

On.. Taitaa ovis olla käsillä ei oo meinaan tällästä limamäärää ollu sit herraties koska.. :O

Miä oon aatellu mennä kyllä alkuraskauden ultraan, jos ikinä plussataan. Mieskin haluis, tulis konkreettiseksi hällekin et siellä joku on :)

Tänään on alamasuu juilinu iha tosissaan, iha tuntuu et menkat tulee justiinsa.. pien tuhru alko taas illasta, ei oo veristä kumminkaan. Jäätävä väsy myös, ja kuulemma oon kiukkuinen ku ampiaine :D

Nyt arvon naiset testejä kehiin, jotai tekemistä saatava ennen ku ite pääsee testaan! :) Plussatuulta siis kaikille!

Hileinen kp27/31 dpo 9 yk 9. Testaan ke ja pe.

Painoarvioista tuli mieleeni, että meillä meni ne arviot ihan päin mäntyä. Tytöstä ennustettiin todella siroa ja isopäistä vauvelia, mutta kyllä sieltä ihan 3,5kiloinen pallero tuli eikä pää ollut yhtään normaalia isompi :grin

nennaa no mietin kanssa, et voisko olla ovisoireita mut voisko kroppa palautua näin nopeesti, ku söin kuitenki pillereitä aika kauan. Tiputteluvuotoa oli enemmän ja vähemmän sen puol vuotta mitä minipillereitä söin, sitä ennen ei ollu mitään ongelmia ku söin yhdistelmäpillereitä pari vuotta. Minipillereiden lopettamisen jälkeen kolmantena päivänä tuli vanha kunnon täti kylään :rabbit Tällä hetkellä on jotenkin epätodellinen ja järjettömän onnellinen olo, mikä on hyvin outoa pitkään jatkuneen itkuisuuden ja ahdistuneisuuden jälkeen.

Anteeksi tämä jatkuva omanapailu :shy:

Muokattu viimeksi:
Haha noi painoarviot on kyllä hyviä, harvemmin pitää kutiaan. :) Meille sano ultraava lääkäri että vaikka menis 2 viikkoo yli niin ei tuu 4 kilosta vauvaa ja sano neljässä ultrassa että on pitkä siro vauva tulossa. Arvioi että 3,7kg olis lasketunajan aikoihin. Noh poika synty päivä lasketun jälkeen 36 tunnin aherruksen päätteeks ja oli 4,2kg ja 51 cm eli ei siis kovin pitkä eikä todellakaan siro vaan oikein jämäkkä pallero :grin Olis mahtanu olla hyvän kokonen jos ois menny reippaasti yliajalle :eek: Kyllä salissa kätilö ja lääkäri naureskeli kun poika mitattiin ja punnittiin että vähän meni pieleen arviot kun meidän papereissa lukee että painoarvio 3,5kg laughing7

Hileinen: Minä meinasin kans testata keskiviikko aamuna, jos ei tätiä näy ja jos testi on sillon nega niin sit perjantaina uusiks ja sit sunnuntaina, jos et tätiä vieläkään näy... Kaiken jären mukaan sunnuntaina pitäs viimestään näkyä jotain jos on näkyäkseen ja täti ei oo vielä siihen mennessä tullu :)

Irmikselle pahoittelut kp 1!

Nuuhku, toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä ennen reissuun lähtöä. Ja tsemppiä pääsykokeisiin! :)

Puhvikselle pahoittelut negasta, jospa se ehtis vielä plussaksi muuttua.. :shy:

J3nni, ihana ultrakuva. :happy: Hyvää vointia loppuodotukseen!

Jm, toivotaan että täti ei eksyis sinne ollenkaan!

Lauruskaalla hienosti viivat vahvistuu! :happy:

Nennaa, hienoa että oot saanu mieheltä kaipaamas tukea. :Heartred Toivottavasti itkuisuuskin alkaa helpottaa ja saat tosiaan nauttia kevästä ja kesästä ilman turhia murheita. Tauon jälkeen plussaat sitten nopeesti. :happy:

Kyfi_, hienoa että on nyt parempi olo. :happy: Musta ainakin tuntus että ovuloin jo ekasta kierrosta minipillereiden lopettamisen jälkeen. En kyllä testaillu niin ei voi varmaksi sanoa.

Täällä alkaa vuoto olla jo aika minimaalista. Ostin kasan siteitä kaupasta ja nyt toivon ettei tulis ainakaan kaikkia käytettyä vähään aikaan. :grin Oon nyt päättäny ajatella positiivisesti ja olla luottavaisin mielin yrityksen suhteen. Tavoitteena saada kesän aikana kaksi viivaa tikkuun, saas nähä kui käy...:nailbiting:

Lissu kp 5/33

Terkku,aika harvoin ekassa neuvolassa sydänääniä kuunnellaan,ikävä kyllä. Me käytiin sekä kkm että pysyneessä raskaudessa varhaisultrassa ja kyllä siitä kelakorvauksen sai. Läheisen kaupungin yksityisessä äitiysneuvolassa käytiin ja makso 75€ ja siitä sai vielä n.15€ kelakorvuksia sit jälkikäteen erikseen hakemalla.
Kotidoppleri on oiva laite,mut ei oo takuita koska saa kuuluviin sykkeen. Kuopuksesta sain 9+5 muistaakseni.

Ai Nyyttikö hän olikin :D hups! Ei pysty kaikkea muistamaan kun kännykällä selaa moooonta sivua ja vielä useampana eri hetkenä :/
Nyytti, siulle siis olikin ne ylistyssanat, jotka jo kirjoitin! Oli nimittäin toodella söpsiä ja ihanilla kuoseilla :)

Kyfi_ miulla ainki vakiintui heti e-pillereiden lopetuksesta suoraan 30-31pv kierto joka oli lähes tunnin tarkka, aina aamulla kuun 1. päivä ;)
Eli ei siis todellakaan olisi mahdottomuus ett siellä alkaisi ovis koputtelemaan :) ja muistaakseni joku täällä on sanonut ett kierto voi olla normaali parikin kiertoa pillereiden lopetuksesta ja sit vasta kroppa tajuaa ett "hei, nythän voin pistää tän ihan mullin mallin" niinku miulla teki yli puoli vuotta pillereiden jälkeen :D

Onnea Lauruskaah :Heartred (en oo muistanut onnitella, anteeks)
Pahoittelut tädin vierailusta kaikille kp ykkösille.

Mahtavia ompeluksia näkynyt. Minäkin harrastan ompelua, mutta nyt ei ole ollut aikaa ommella kouluhommien vuoksi. Kaavapaperikin on loppu :grin ajattelin sitten kaivaa koneet taas esilla kun saan nuo koulujutut valmiiksi. Eilen kiikutin kirppikselle jotain itse tekemiäni vaatteita joihin olen kyllästynyt ja lasten pienet vaatteet.

Meillä sairastetaan vaan.. kuopukselle nous kuume ja meni henki ahtaalle. Mun piti tän viikon aikana saada loput kouluhommat pakettiin mutta eipä taida onnistua. Ja en oo saanut kesätyöpaikkaa.. tarkoittaa sitä että mulla ei ole tuloja kesällä.. ei siinä mitään jos miehellä ois iso palkka, mut ku on tavis duunari niin palkka on sen mukainen.. ja kesällä menee muutenkin enemmän rahaa kun lapsetkin on koko päivän kotona.. plaah.. pennin venytystä luvassa.

Kp 18 menossa, ei mitään ovisoireita, ovistestit negaa.. taitaa tulla pitkä kierto :scratch mut eipä oo uutta mun keholla.
Pikkasen tympäsee kaikki. Olis edes normaalin pituinen kierto..

Kyfi_, mulla palautui kroppa yllättävän nopeasti pillereiden jälkeen. Viimeisen tyhjennysvuodon jälkeen ehti tulla yhdet luomumenkat 29 päivän kierrolla, ja seuraavasta kierrosta jo plussasinkin.

Kiitos tiedoista Irmis, Aphrael ja Nyytti! (muoks. ja mindiS!) Miehelle mainitsin tuosta varhaisultrasta ja hän (jalat maassa -tyyppi kun on) sanoi, että ei me mihinkään sellaisiin mennä. Että odotellaan rauhassa sinne viikon 12 tietämillä olevaan ultraan saakka. Sanoin kyllä miehelle, että ei varmaan ole kovin kivaa kuvitella olevansa raskaana ja sitten vasta tuossa vaiheessa saada tietää, ettei vauvaa tulekaan. Mutta hän totesi, että jos se menee niin, se menee niin eikä me sille mitään voida. Onhan se totta, että joka tapauksessa joutuisi enemmän tai vähemmän jännittämään sinne asti. Mies on niin perusteellisen järkiperäinen ja ratkaisukeskeinen ihminen, että melkein välillä suututtaa. :D Laskin, että mulla on rv 12 juuri juhannusviikolla, joten elättelen toiveita, että saataisiin ultra jo edelliselle viikolle.

Hauska ja ihana huomata, miten mies on päivä päivältä enemmän mukana raskauden pohdinnoissa. Eilen mies sanoi olleensa aika varma, että ei meillä mene yrityksessä kovin pitkään. Tänään kuitenkin totesi, että vaikka tämä menisi kesken niin on hyvä tietää, että jotain on tapahtunut ja vielä aika helposti, joten myös uusi raskautuminen on mahdollista. Tuo on yleensä melkoinen jurottaja eikä mikään avautujatyyppi, mutta näköjään hän näitä asioita miettii aika paljonkin. <3

Muokattu viimeksi:
j3nni voi kuinka ihana ultrakuva, onnea! :happy:

nennaa kiva, että miehes on samoilla linjoilla ja ihanan kannustava. :shy:

Terkku meillä kyllä ekassa neuvolassa kuunneltiin sydänäänet. Näyttää aika paljon vaihtelevan missä kuunnellaan ja missä ei. Toivottavasti pääset ees jonnekin kuulemaan/näkemään pienen. :joyful: Ihanan ajattelevainen tuo sun miehes. :)

jm vois plussata, eikö juu? :wink

kyfi_ voishan sulla jo ovisoireita hyvinkin olla. Peittoheiluttelemaan vaan, ainakin varmuuden vuoksi.. :rolleyes:

nuuhku ovisoireet kuulostaa hyvältä, mars makkariin.. :wink:love022

hileinen testaa vaan jo keskiviikkona ja sit kuvaa tännä tulemaan, päästään tihrustelemaan. :p

_mirelyn_ tervetuloa mukaan jännäilemään. :greet025 Ja toivotaan keskiviikolle kahta viivaa! :)

Irmis pahoittelut tädistä.. :sad001

Lauruskaah hienosti viiva tummuu, lähipäivinä pärähtää varmasti leffaviivat! :grin

puhvis pahoittelut negasta, mutta jospa se siitä vielä plussaksi muuttuisi.. :happy:

Lissu hyvältä kuulostaa sun suunnitelmat plussata kesän aikana. Ite toivon kans samaa. :smug:

Hipsutin sulle myös testausonnea ja kahta viivaa toivottelen! :happy:

Junibea paranemisia sinne ja toivottavasti saat puuttuvat kouluhommat tehtyä. Pennin venytys on kurjaa, mut toivotaan, että jostain vielä löytyisi sulle kesätöitä. :thumleft

Kenelleköhän vielä piti kommentoida.. :think005 En nyt muista, mutta plussatuulia kaikille tasapuolisesti!! :smiley-bounce013

Painoarvioista olitte myös jutelleet. Meillä meni melko nappiin arvio. Onhan niitä kyllä tullut kuultua hurijia juttuja, joissa on lupailtu pientä ja siroa vauvaa, mutta on tullutkin sitten yli nelikiloinen. Arvioonhan se tietysti perustuu. :)

ON: Reenit on käynnissä. Katotaan jaksetaanko samalla tahdilla mennä nyt ollaan lauantaista lähtien joka päivä pupuiltu ja vaan sen takia, et himot on korkealla molemmilla. Rennon letkeästi mennään ja katotaan mitä tuleman pitää. :p

enu kp9/31

Ihanaa J3nni, Terkku ja muut raskautuneet, että jaksatte käydä meille päivittämässä kuulumisianne! Tosi kiva kuulla ja antaa toivoa meille muillekin! :)

Terkku täällä pikkukaupungissa Pirkanmaalla ei sykkeitä rutiinisti ainakaan katota alussa. Itse kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä kun oli 5+4 jolloin näkyi ruskuaispussi muttei muuta, ja lääkäri meinas, että oli vaan viikot laskettu muutamalla päivällä pieleen. Viikon päästä tuli km (jota tuo näkymättömyys tod.näk. jo ennakoi) ja tuolloin lääkäri kunnallisella puolella tuumasi, että hyvä että oli käyty ultrassa niin ainakin tiedettiin, ettei ollut kohdunulkoinen kyseessä (tätä voit vaikka käyttää tekosyynä miehelle, jos varhaisultra alkaa oikein houkuttaa). ;) Mutta ihan tosissaan jos vielä joskus raskaudun, jätän sen ehkä kuitenkin väliin, etten sitten viikkokaupalla stressaa, jos ei varhaisultrassa sykettä tai edes alkiota näykään.

Takaisin