Raskaaksi 2015

Silv ja jasmi, mulla on noi vauvanvaatteet ihan heikkous.. huomaan jokakerta kun shoppailemaan lähden että eksyn niille vauvanvaateosastoille ja hypistelen niitä siellä... Kaveri sano jolla itellään pari muksua että häntä harmittaa että kun ite oli raskaana niin ei ollu niin kivoja vaatteita sillon ja jälkeenpäin miettiessään ois ostanu jo aiemmin kivoja juttuja. Niin oon sitä välillä miettiny että josko sitä kehtais jonkun laatikon pyhittää vauvalle ja jos sit ei tuu niille käyttäjää ni menkööt kirpparille.. saattaa olla että joudun käydä sen potkarin vielä hakee :S hahah.

Wildside_ ihanan kamalalta kuulostaa mutta palkinto on mitä mahtavin, toivotaan että pahoinvointi helpottaa pian :)

Silv, mun menkat oli kans 2 päivää ja sit loppu melkein ku seinään ja sit vielä tulikin pari päivää ihan mitätöntä tuhrua..

Larissa, mä oon kans miettiny tota menkkojen jälkeistä ihme masennusaaltoa.. pahoinvointia aina aamusin ennen ku syö jotain ja mieli ihan maassa.. oisko jtn hormoonien heittelyä..

tääl missä mä asun ni eipä ol sellasia näköjää mitä mä oisin sillo halunnu mut ihanat likat foorumilta laitto mulle vaatteita tuleen alhamdulillah, ei joutun tyttö oleen ekoi kuukausia äiteen paitoihi kiedottuna ja tyytyä äiteen neulomii vaatteisiin alhamdulillah. tänää sit katoin tytölle pieneks jääneet ja laitoin pussiin, isot on pahvilaatikossa ja sit tuollases kantokopassa minkä piti olla tytön sänky on sopivat vaatteet...tyttö ei mahu ees omaa kantokoppaa enää ja ikää vasta 4kk, mä luulin et ois sinne 6kk asti sopiva mutta eilen illal ku aattelin laittaa siihe nukkuu ku siinä ötökkäverkko ni tytöllä jalat koukussa ja kädet sivuil koukussa ni ei muuta ku pois.
ite oon aikeissa mahollisest tänä vuonna avata netissä oman vauvan ja äitiysvaate sivuston josta saa sit tilata vaatteita, aattelin painattaa tekstei osaan ja osaan mahollisest jotai söpöi kuvia. tietenki mulle uskolliseen tyyliin löytyy myös neuleita inshaAllah ja esim vauvoille kylpypyyhkeit, kylpytakkei. äidille sit extrana kännykkäpussei ja hiuslenkkei sekä hiusnauhoi inshaAllah :) ja vaikkei ois raskaana ni voi tilata multa vaatteit ja neuleit, osa tytöistä onki nähny täällä mun tekeleitä. voisin pistää kuvn käsin ommellust hupparist ja mekosta jotka tein tytölle, ovat jääneet jo pieniks mut näytti niin söpöltä niis mashaAllah :) pitää saada ukko vaa ostaa mulle ompelukone, saumuri ja materiaalei ni pääsisin töihin jo inshaAllah.

Pahoittelut kaikille joille hormonit aiheuttaa masista.

Bb heh, ehkä jos täti eri tuu vielä viikon päästä niin kokeilen r-testikikkaa.

Mimmu, pahoittelut kp1. :sad001 Toivotaan että folliultrassa kaikki on kuten pitääkin!

Hileinen, hyvin voi olla kiinnittymistä! Nyt saa pieni tarrata lujasti kiinni. :)

Soma, pahoittelut negasta. :sad001

Smurffiina, ootteko päässeet hyödyntämään ovista jos kipu onkin sitä?

Viipsukka, eli alatte nyt yrittää? Jes!

Larissa, höh negalle. :sad001

Silv, no on outoa jos menkat menee kovin niukaksi.

Pahoittelut kaikille joille hormonit aiheuttaa masista.

Bb heh, ehkä jos täti eri tuu vielä viikon päästä niin kokeilen r-testikikkaa.

Mimmu, pahoittelut kp1. :sad001 Toivotaan että folliultrassa kaikki on kuten pitääkin!

Hileinen, hyvin voi olla kiinnittymistä! Nyt saa pieni tarrata lujasti kiinni. :)

Soma, pahoittelut negasta. :sad001

Smurffiina, ootteko päässeet hyödyntämään ovista jos kipu onkin sitä?

Viipsukka, eli alatte nyt yrittää? Jes!

Larissa, höh negalle. :sad001

Silv, no on outoa jos menkat menee kovin niukaksi.

Sori tupla, känny reistaa. Luulin ensin että koko viesti hävis bittiavaruuteen.

Mä en oo nyt käyny ollenkaan vauvanvaateliikkeissä. Parempi vaan pysyä poissa. Vähän oon kyllä kutonut jotain pientä. Nyt en tosin enää, kun aina on saanut pettyä.

Beisla, sama homma. Ekassa yrityskierrossa viime kesänä ostin sen yhen bodyn niin toiveikkaana alesta... Mut tässäpä sitä edelleen ollaan, ei ole bodylle käyttäjää :/ eikä yhen yhtä tärppiä ees matkalla.. en tiiä onko geeneissä tms, muistan äitin joskus puhuneen et muakin on "tehty" kaks vuotta. Et ehkäpä meilläkin tässä kestää, kumminki vasta yk9.

Larissa mietin myös voisko johtua hormooneista. Mutta onneks on muita joilla samoja, nii saa sitä vertaistukea :) katsotaan kuin kauan tää kestää.

Kiitos kaikille tsempeistä! :)Sairaalasta päästy pois. Ultrassa ei näkynyt tukoksia, eikä muitakaan löydöksiä.:) Seurataan tilannetta. Burana 600 mg kuuri 5-7 pvä. Saikkua ens keskiviikkoon asti, sit miul 2 vp:tä. Jos jalka edelleen kipeä, saikun jatkuminen työterveyslääkäriltä. Epäili tällä hetkellä on kysymys rasitusvammasta. Meinaan kyllä hakkee saikkuu lissää,jos jalka on kippee. Turha sinne töihin on lähtee liian aikaisin "urheilemaan"! Ei tuo hoitajan työ oo helppoo hommaa ku on koetuksella jalkojen lisäksi selät, kädet...yms!

Miul ol polvi turvoksissa muistaakseni syksyllä 2011 ensimmäisen kerran ja sit olin saman vaivan takia saikulla keväällä 2012 ja silloin polvi kuvattiin ja todettiin ok. jalan polven sisäsyrjässä madaltuma/ kuluma, jolle ei tehdä mitään. Aika ajoin polvi on "ilmoittanut" itsestään ja turvonnut, mutta ei se koskaan oo ollu niin pahana, että koko jalka turpoaisi!
Lääkäri sanoi, että jos vaiva jatkuu pitempäänkin, ni sitten pittä miettii jatkoa ja siirtyä konsultoimaan kirurgian puolta. En kyl mielellään antas leikata ku sen jälkeen polvi ei oo ennää entisensä, vaik eihän se tietty oo nyttenkään ennää.

Nyt pittää lähtee syömään ja kohtpuolin saunaan ja siten nukkumaan ku ei meinaa pysyä hereilä kun on nukkunu viime yönä vaan puoli tuntia!

Kirjottelen huomenna paremmin ja kommentoin teille!:)

Mä olen somistajana vaateliikkeessä jossa myös vauvan vaatteita. Välillä kyllä niin kovasti haluaisi jotain jo ostaa kun niitä joutuu hiplailemaan. Pahin vaihe mennyt ehkä jo ohi ja sen ottaa enemmän työnään,mutta kirppiksiltä tekisi mieli poimia vaikka mitä mukaan, olen huomannut että mieskin niitä ohimennen siellä katselee.:Heartbigred

Täällä on kanssa aina etovaa oloa joissain vaiheissa kiertoa. Välillö enemmän ja välillä vähemmän. Ja hormooneista tuo taitaa johtua. Mieleen jäänyt että ainakin dpo 4-6 usein päivän tai pari kestävä huono olo ja hajuherrkä nenä.

Täällä ei vieläkään ole mitään tuhruja näkyvillä ja normaalisti alkaa pari pv ennen menkkoja. Pientä juilimista olkut pitkin päivää, ja toooodella väsynyt ollut. Kuuma tuskahiki iskee välillä ja aamulla järkky närästys, ja syödä voisin koko ajan. Oireet sopii kyllä hyvin menkkaoireiksi. Huomen aamulla teen vielä rtestin, jos se on puhdas nega niin jään odottamaan kiltisti menkkoja...ainakin muutamaksi päiväksi. :grin

Kp26/25-27 dpo13

Hileinen, on teilläkin jo matkaa takana ilman tärppiä. Meillä vasta yk4 takana, eli ei tosiaan kovin paljon vielä, mutta haamun esiastettakaan en ole tikussa nähnyt. Plääh. Toisaalta juuri nyt on aika neutraali fiilis yrityksestä, mutta varmasti se muuttuu taas piinaviikkojen aikana. Kun nyt pääsisi edes sinne asti.

Taikatuuli, olipa hyviä uutisia! :) Samaa mieltä kuin muutkin että lepäät nyt vaan rauhassa, vaikka pitäis hakea lisää sairaslomaa. Polvi kiittää pitkällä tähtäimellä.

Pisama, kumpa huomenna testissä näkyis jo jotain! :) Tänä aamunako teit edellisen? Tietty hormoneilla menee pari päivää tuplaantua, eli ei se mahdollinen huominen nega lopullinen niitti ole..

On. Edelleen hyvin vähäistä tuhrua, ja alavastaa kramppailee lievästi juuri niinkuin yleensä ennen menkkoja. Samoin rinnat arat kuten ennen menkkoja. Selvästi ne olis sieltä tulossa, kun vaan ymmärtäis alkaa. Oon yrittänyt säikäyttää tädin tulemaan petipuuhilla ja urheilulla, mutta toistaiseksi ei vaikutusta. Ai niin ja valkoiset alkkarit käytössä myös. :p Kp38/28-32

Taikatuuli hyvä, että pääsit jo pois sairaalasta. :) Toivotaan, että jalka on paranemaan päin, hurjalta kyllä kuulosti tuollainen turpoaminen. :eek:

Soma pahoittelut negasta. Toivottavasti pahoinvointi helpottaa. :happy:

Hileinen hyvin voi olla kiinnittymistä, plussatuulia sinne! :joyful:

Mimmu harmi, että se kurja täti eksy sinne.. :sad001

Silv onpa oudon niukat menkat. Ettei olis vale sellaiset? :wink

Nyytti unohdin aiemmin kehua sun tekemiä vaatteita. Upeita olivat kaikki. :shy:

Pisama hyvältä kuulostaa oireet! Pidetään peukkuja, että huomenna saat tuplaviivat testiin. :nailbiting:

Larissa pahoittelut negasta. :meh: Toivottavasti saat perjantaina apuja sieltä naistenpolilta. :)

Myy mitä kuuluu?

Beisla jo on kumma jos ei se täti nuilla keinoilla ymmärrä saapua? :hilarious: Mikähän kumma siinä on, että just sillon kun sitä oikein oottaa, niin sillon se ei ymmärrä tulla paikalle.. Outoa.. o_O

ON: Kiitos kaikkille ymmärryksestä ja mukavista sanoista. :happy: Tää on kyllä kiva paikka, kun täältä saa tukea. Mieli on jo paljon parempi. Eiköhän tämä tästä. En aio tässä kierrossa tikutella ovista ollenkaan. Kovasti ihmettelen, kun on ollut limoja havaittavissa vaikka mulla pitäis ovis olla vasta viikon päästä. :eek: Hyödynnetty on joka tapauksessa ja peittojen heiluttelua jatketaan halujen mukaan. :p Jospa tää ajatusten höllääminen tästä vauva-asiasta auttais meilläkin.

Plussatuulia kaikille! :wav

enu kp8/31

Pisama, plussatuulta oikein kunnolla!!

Beisla, toivotaan että täti ei löydäkään perille! Eksyy johki kaukomaille! Millon testaat? :)

Täällä on monella jännät päivät tiedossa! :)

On. Ehkä ke vois testin tehhä.. viikonlopuksi ois reissu Savoon tiedossa, äitienpäivää juhliin. Ois aika huikeeta plussata ennen sitä.

Hileinen, voi tosiaan olla kiinnittymisestä johtuvaa :)

Gatusa, oi että mitä suunnitelmia sulla! Toivottavasti mies hankkii sulle tarvittavat välineet. Ihana kun tyttökin kasvaa jo kovin :Heartred

Taikatuuli, pikaista paranemista :)

Kylläpä täällä monella ollut ihmeellisiä minimenkkoja :o tsemppiä kaikille!

Nepa, täälläkin tapellaan kilppariarvojen kanssa. Kesäkuussa tulee kaksi vuotta lääkityksen aloittamisesta ja on tää melkosta vuoristorataa ollu. Ensin peloteltiin leikkauksella, kun sanottiin ettei lääkkeet vaikuta munhun, mutta toivoa on vielä!

Voi että, vauvanvaatteet on kyllä munkin heikkous! Välillä tulee vanhempien luona "huomaamattomasti" hypisteltyä tyttären vanhoja pikkuisia vaatteita ja niitä on mukaanki muutama lähtenyt :angelic: kirpparille on kamala hinku lähteä ja onhan sieltäki muutama ylisöpö vaatekappale lähtenyt matkaan, kiitos kauhean vauvakuumeen :D

En millään malta odottaa kuun loppuun, että tuleeko täti kylään vai ei :woot:

Anteeks, tulin pikavauhtia takaisin foorumille ja vaan omanapailemaan. Huomenna yritän ehtiä vastailemaan paremmalla ajalla teillekin.

Voisko jo alkaa riittämään, ainka miun pää ei enää kestä enempää!
Tänään taas yksi serkku kertoi raskaudestaan. Pakko sanoa ett nyt on todella, todella vaikea olla onnellinen edes heidän puolestaan. Tai siis olen, mutta myös vähän katkera vaikka meillä onkin nyt tietoisesti taukokierrot alussa.
Toivottavasti tää loppuis jo, en oikeesti enää kestä yhtään enempää ennenku romahdan! Pää on nyt jo aivan äärirajoillaan näiden kaikkien uutisten keskellä.
En käsitä miten näin voi käydä; just kävin lääkärillä joka kertoi ettei päästä edes tutkimuksiin lähes puoleentoista vuoteen, koska kävin kysymässä ehkäsyä ja heti perään joku lähisukulainen kertoo raskaudestaan.

Pelkään todella ettei miun pää kestä ja masennun taas ja sitten ei yrittämisestä ainka tuu enää mitään.
Ostin viime kesänä pari maailman sööteintä neutraaliväristä potkaria alesta, ajatellen ett eiköhän meilläkin pian tärppää. Tammikuussa annoin ne pois, koska en jaksa oikein enää uskoa ett tästä mitään tulee. Ehkä hyväkin ett annoin pois, eipähän enää kummittele kaapissa..

Anteeks tää miun purkaus, ei vain oikein ole ketään jolle tätä kaikkea voisi purkaa, kun ei kukaan tiedä tästä yli vuoden yrityksestä...
Kiitos kun te ootte täällä, ootte aivan mahtavia❤❤❤

Takaisin