Raskaaksi 2015

bb, itse myös meinasin pistää vauvalehden tilaukseen kunhan saisi sen papusen alulle :shy: Jos olisin heti tjottailun alussa aloittanut vauvakamojen hamstraamisen, neulomisen ja hömpöttämisen niin koko kämppä olisi jo vauvajuttuja täynnä tässä vaiheessa :grin:grin:grin

Mä sain esikoisen 22v, täytin kyllä 23 siitä parin kk päästä. Mua kaikki on ihan teini-iästä lähtien pitäneet vanhempana kuin oikeesti olen (nauran aina, että oon vissiin niin rupsahtanut ollu jo 16v :D ), ei oo koskaan tarvinnut ajokorttiakaan esitellä kaupoissa yms. (mikä jälkikäteen harmitti, olisin ihan huoletta voinut omat siiderini ostaa jo alaikäsenä :D ). Menin 20-vuotiaana töihin vanhainkotiin ja ihmettelin, kun multa lähes kaikki kyseli, että onko mulla lapsia. Ja vielä enemmän ihmettelin, kun moni kommentoi mun "ei oo" -vastaukseen jotenkin säälittelevällä äänellä, että "no ehtiihän sitä vielä...." :O Myöhemmin selvis, että suurin osa piti mua yli kolmekymppisenä :D Se ilmeni siinä, kun yks vanhempi työntekijä jutteli mulle siitä, miten "nuo nuoret tekee aina kaiken huonosti". Vaivaantuneena totesin itse olevani koko puljun nuorin työntekijä ja niin se paljastui :P Kuulemma mun työmoraali, varmuus ja "työskentelystä näkyvä kokemus" ja "käytös yleensä" oli saanut kaikki siihen uskoon, että oon vanhempi. En ollut koskaan ollut töissä vanhusten parissa, olin tehnyt vaan maatalouslomittajan töitä ja ollut yhdessä kuukauden työharjottelussa labrahoitajan opintojen puolesta labrassa :D

mä taas näytän joltain 15v tai ainaki oon niin kuullut, sillon nuorempana taas näytin vanhemmalta mut käytin sillo enemmän meikkii nii ehkä siks :D mut mä oon kuullu monelta että oon ikäistäni vanhempi mutta eiköhä se johdu just mun taustasta kun oon joutunu kasvaa aika nopeesti kun piti huolehtii sisarista (välillä). Mut toivotaan että tää nuorekkuus jatkuu vanhaks asti :D

Larissa,
Joo mä siis en oo tosiaan muuta tehnyt kun lehden tilannut ihan mielenkiinnosta kun kokemusta vauvoista tosi vähän en ole eläessäni edes vaippaa vaihtanut :D ja kiva lukea tarinoita ja vinkkejä.. :) ja ne sukat taiteilin ihan herätelläkseni neulontataitoni jotka huomasin olevan surkeat :D hah. Mitään muuta en hommaa ennen kun ja jos kun joku päivä sais pari viivaa tikkuun :)

Huh, onpas tänne tullukki taas paljon kirjotuksia :woot:
Ikäasiaan, itte olin niin pentu vielä parikymppisenä etten ois ollu valmis vielä äidiksi kun en ittekkään tienny mikä musta tulis isona ja muuteki ei olllu työpaikkaa,sopivaa miestä jnejne..
Nyt vasta 34v. voin sannoo et oisin täysin valmis huolehtimaan jonkunmuunkin hyvinvoinnista enkä ajattelemaan vaan itteeni :)

Huomena pitäis lähtee parin kaverin kanssa vähän viihteelle, toivotaan että seuraavaa kertaa ei tule ihan heti :wink
Ihan kiva kyllä päästä vähän tuulettumaan, tulee nykysin käytyä tooooosi harvoin missään... Ehkä sitä tuli nuorempana käytyä riittämiin niin ennää ei huvita :woot:

BB tervetuloa joukkoon, ja teehän Soffie pian testi et päästään jännityksestä :happy:

Larissa, aina voi ostaa lankoja ja alkaa kutoa, ei se tarkota että se valmiiksi heti tulee :D nimimerkillä ittellä reilu 70 litraa lankoja, aina tarjouksen tullen ostan lisää (koska lanka voi loppua maailmasta) ja laatikollinen keskeneräisiä käsitöitä pullollaan :D vuosi sitten keskenmenon jälkeen aloin kutomaan villahaalaria serkun vauvalle, sielä se on edelleen, muuten valmis mutta vetoketju puuttuu :D sitte on yks hilkka valmiina mihin pitäis nauhat laittaa. Ja yks villatakki on ollu alotettujo 2006, vieläki puuttuu napit. :D

Jee tervetuloa! Itse tilasin vauva lehteä vuodenpäivät, kunnes kyllästyin mainoksiin. Olin aivan varma aamun, että mulla joku ovulaatio nyt, että vartalo aivan sekaisin. Oli pakko testata oli limat ja kaikki (huom mun mielestä, saatan vaan pakonomaisesti etsiä syitä kierron pitenemiseen :D) No ovis testi näyttää negaa(kaksi erivahvuista viivaa) joten, oon ärsyttävä ja en näe syytäkää hakea rtestiä. Lopetan täällä ruikuttamisen asiasta ja keskityn teidän muiden juttuihin. Jos ne ei sunnuntaihin mennessä ole alkaneet (silloin vk myöhässä) niin lääkärin kautta terolut kuuri :) Kuukautiset tulee jos tulee ja samoin vauva. Voihan joku hormoonihässäkkä tehdä tissitkin näin kipeiksi.

Voihan se olla, että jollain ihmeellä ovuloinkin viikko sitten ja aiemmin testit näytti omiaan. Siksi rinnat kipeät. Odotellaan :) Nyt työn pariin!

Pakko tulla kommentoimaan tuohon ikä keskusteluun! Vauva kuume on ollut yläasteikäisestä asti. Miehen kanssa jo seurustelun alussa keskusteltiin lapsista että halutaanhan kumpikin lapsia tulevaisuudessa. Itse en ole enää täysi-ikäiseksi tullessa kaivannut alkoholia tai muuta. En ole koskaan käyny edes baarissa :D jos ei lasketa laivaa silloinkin alaikäisenä tai sitten kerran käytiin äidin ja äidin ystävän ja hänen tyttären kanssa jossain karaoke paikassa!

Täällä aloitettiin yritys kun olin 18v ja opiskelut suorittanut yms. Ja nyt olen 20v ja pienen olisi tarkoitus saapua 2viikkoa ennen mun 21v synttäreitä. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti <3

Mun mielestä hyvä äitiys ei katso ikää. Jokainen tietää itse milloin on valmis äidiksi.

Ikäkysymykseen voisin kans kommentoida. Itse elin aika railakkaan teini-iän ja kotoa muutin pois ollessani juuri ja juuri 17. Ammattikoulun käytyäni paras ystäväni tuli raskaaksi ja itse en voinut kuvitellakaan että olisin sillon ollut äidiksi valmis.. ystävä oli kuitenkin sillon vuoden päivät yrittänyt miehensä kanssa raskautta. Ja se oli todella odotettu. Kävin pari rankkaa parisuhdetta ja kotipaikkakunnan muutoksen ja takaisin tulon ja yhden vuoden täysin yksin omien miettiedeni kanssa kunnes löysin nykyiseni ja vaikka ikäero on omasta mielestänikin suuri eli 10 vuotta.. mutta en pystyisi elämään nuoremman kanssa.. ellei hänkin olisi sitten henkisesti vanhempi tms. Itsekään en ole nyt kahteen vuoteen käynyt paljon baareissa.. mahtuu yhden käden sormiin ne kerrat :) haaveena vain on pesänrakennus oma koti ja pienokainen. Ja nyt kun tuntee ne ajatukset mitä ystävä kävi sillon läpi kun omassa mielessä oli ihan muut asiat niin kyllä hämmästyttää miten hän on jaksanut :) jännää..

Pepe: Oon kyllä niin onnellinen sun raskaudesta <3 Ootte hyvä "esimerkki" että mitä vaan voi tapahtua! Mäkin oon ollu vähän näitä: Minä 7v "haluan äidiksi" kun ammattia kysytty :D

Hah, olin menossa töihin kunnes vilkaisin kalenteria, MULLA VAPAA. Piti vielä soittaa osastolle, että onko mulla oikeesti muka vapaa. Mä pengoin säilöstä mun ovis plussa testin, minkä varmistin digillä ja hymynaama tuli sama pissasta. Mulla tikut ei kauhean vahvaa ovis viivaa anna. Oli kuitenkin pakko verrata tämän päivän tulosta siihen positiiviseen. En osaa sanoa onko ne samanoloiset vai ei. Nyt kuitenkin lähti miehelle viesti , nyt lopetan tän pelleilyn ja rtesti kehiin. Pitäähän mielenrauha saada. Prismasta muutama testi ,yksi illaksi ja muutama varastoom, kyllähän sen pitäisi näkyä jo. Lupaa etten enään tuki palstaa näillä pelokkailla epäilyillä. En tahdo pettyä..
WP_20150409_012.jpg

Älkää kysykö miksi säästin plussan aikoinaan :D

Nala85, tuli ihan kyyneleet silmiin. Onnenkyyneleet. Ihanaa, kun olette kääntäneet vaikean asian noin ja nyt saatte tehdä jonkun pienen elämästä paremman. Teidän ajattelutapa ja se, että olette noin keskustelleet asioista on todella kunnioitettavaa ja ihailtavaa! Todellakin ansaitsisitte lapsenne mahdollisimman nopeasti! :Heartbigred

Hipsutin, mulle eräs vanhempi kollega totesi, että jos on taaksepäin kääntynyt kohtu, niin pitää seksin jälkeen pötkötellä mahallaan. (lääkäri antanut about 30-40v sitten ko.ohjeen.) laughing6

Ikäasiasta...Alotin jo lukioaikana kuumeilun ja äidiksi koin olevani valmis jo silloin. Lasten tekoon en kuitenkaan alkanut, vaikka yksi exä jopa kovasti koetti siihen suostutella. Jotenkin vissiin alitajuisesti tiesin, ettei aiemmista miehistä olisi mun lasten isäksi. Nykyisen kanssa ollaan jo sovittu elatusasioistakin mahdollisen eron sattuessa kohdalle. (ekaa siis yritetään.) Mies ilmoitti suhteen alussa, että haluaa lapsia. Sopivaa aikaa ei vaan hänelle tahdo olla... Myönsi lopulta itsekin, että eikai sitä koskaan ole "sopiva aika" jos sitä alkaa niin miettiä. Nyt mä tein siis sen päätöksen, että aika on NYT. (haluan myös ainakin kaksi lasta ja ikää 32v. kohta)

kp.22/28 dpo tais olla 7 tai 8. Järkyttävä nälkä jatkuu ja yöllä oli alavatsa niin kipeä, että kyyryssä piti vessaan vaeltaa. (siis sattui, jos koetti suoristaa ittensä.)

Mamilla ollut todella rankkaa, mutta onneksi olet edelleen pystyssä ja menossa elämässä eteenpäin! ♡

Pikainen napailu töistä päin.. Mitähän meinaa ku normaalisti ollu viikon ovis kivut ja nyt kesti 2pv, eilen ehtoopäivällä kanamunalimat ja yöllä jo ihan kuiva?? Mitä veikkaatte mun dpon olevan? Mihin ajankohtaan voisin kuvitella kipujen ja limojen mukaan munasolun irtoamisen??

Kp 14/29 yk2 kkm jlk

Ninukki tiiän tunteen että ei malta olla kurkkimatta kiireenkään keskellä mitä tän foorumin naisille kuuluu, koukussa ollaan siis ;) onpa kyllä viimeksi sulla ollut tosi inhottavavia hoitsuja siellä synnärillä! Tosi törkeää käytöstä!

Nepa tervetuloa kirjottelemaan sieltä taustalta ja pikaista plussaa :)

Kohta3 itselläkin pari kuukautta pillereitten lopettamisen jälkeen alko kroppa ja halut heräillä. Pillereitä syödessä ei tosissaan ollut oikeen milloinkaan kummoisia haluja alkaa peittoa heilutella, mutta nyt tuntuu että koko aika vois touhuta ;) sullahan on oma stailisti siellä kotona! Ihan huippua!

Lucky87 ei ainakaan tutkimusten mukaan pitäisi kymmenien vuosienkaan e-pillereitten käytön vaikuttaa hedelmällisyyteen. Jokaisen hormonitoiminnan palautumisaika on yksilöllinen. Itse huomasin vasta pari kuukautta sitten että hormonitoiminta alkaa tasoittua ja pillereitten lopettamisesta oli jo puolisenvuotta. Häistä olen itsekkin samaa mieltä että en itte viihtyis ison porukan keskipisteenä vaan ollaanki miehen kanssa puhuttu että joku järvenranta mökki vuokrataan ja sinne grillibileet läheisille jossa sit juhlistetaan naimisiinmenoa jos siis ikinä etes päätetään "virallistaa" tämä meiä suhe :)

Beisla ihan huipulta kuulostaa noi teiän häät! Etenki tuo trampoliinilla pomppiminen täysissä häätällingeissä :D en voi olla nauramatta, ja hymyilemättä, koska ihan huipulta kuulostaa ja on siinä ollu sivusta seuraajillakin hauskaa :D

Nala85 aivan tosi loistava ratkaisu tuo adoptio! Olen niin onnellinen teidän puolesta kun pääsitte aloittamaan sen projektin! Taatusti ollut valtavan rankkaa ja tuskaista teille molemmille käsitellä kun ette voi "omaa" lasta saada, mutta kyllä adoptiollakin tuleva lapsi on oma. Aivan ihana uutinen :)

Hipsutin sun mies on aivan ihanan innoissaan, kun noin höpsöttelee :D teillä onkin siellä tosi jännät päivät ;)

Junibeakos se oli joka ikä asiaa pohti? Kyllä mäkin olen äidiksi halunnut ihan pienestä asti. Ensimmäisen kerran taisin olla 7v kun mietittiin että mikä minusta tulee isona niin vastaus oli että äiti :DD mutta tässä sitä ollaan +30v ja esikoista yrittämässä vasta! Äitini tosin oli 39v kun minut sai esikoisenaan ja viisi vuotta myöhemmin siitä syntyi veljeni. Tosin kaveripiirissäni ei olekkaan kauhean nuoria äitejä vaan monet vasta nyt esikoista ovat hommailemassa. Minunkin mielestäni äiteys ei ole ikä asia vaan tunne ja kypsyys asia, ei sitä äiteyttä iässä katsota :)

Junibea huh huh tosi kunnioitettavan kauan ootte olleet yhdessä! Etenkin kun ajattelee kuinka nuorena olette alkaneet olemaan yhdessä! Antaa toivoa ettei kaikki eroa :)
Ja ihan huippu tuo lista miten itte voi testailla kotona raskautta ;) tuota hammastahnaahan vois melkei kokeilla ens viikolla kun ei kehtaa apteekista taas käydä r-testejä hakemassa kun en kuitenkaan malta odottaa menkkojen alkamispäivään ennen testaamista ;) ja sullakin ollut tosi inhottava kokemus viimeksi synnärillä! On noita epäammattimaisesti käyttäytyviä ihmisiä kyllä joka alalla! :/

Aphrael oi ihana miten pitkään tekin ootte olleet yhdessä! Hihi, mäkin oon miettinyt samaa että jos isot häät joskus järjestettäis jonkun mielenoikun takia niin mun miehen puolelta ois varmaan se 70ihmistä ja itteltä tyyliin se 10 :DD

Iiliina ihania ultrakuulumisia <3 :)

MrsH onpa tosi outoa? Voisko olla mahdollista että täti kuitenkin jättää tulematta vai onko vuoto yltynyt? Voisko kyseessä olla vaan valemenkat?

Soffie testin ostaminen ja tekeminen on kyllä joka kuukausi ollut itselläkin varma keino saaha menkat alkamaan :D joka kerta menkat alkanut tunti r-testin tekemisen jälkeen :D ja eihän sun noilla kiertopäivillä tarvii oottaa huomisaamuun että teet testin eli testiä kehiin vaan ;) muakin alkaa jo hävettää tuo r-testien joka kuukautinen hakeminen, nii jospa tässä kuussa odotan kiltisti ennen kuin menen tikkuja taas hamstraamaan. :D

Mami91 aivan ihana äiti sulla! Tosi mahtavaa että ollut sun tukena vaikeina aikoina kaikin keinoin! Ihanalta vaikuttaa myös sun mies joka on antanu sulle uskoo miehiin uudelleen! Ja tosi vahva olet kun oot noin upeasti päässyt elämässä eteenpäin! Piti vielä kerran ylistää sua koska oot todella vahva ihminen :)

Enu onpas hyvä uutinen että sun kroppa alkaa taas toimia, niin alkakeehan jo tänää heilutella peittoja niin tulee ovis sitten kunnolla hyödynnettyä ;)

Bb tervetuloa ja pikaista plussaa :) mulla leikattiin 6vuotta sitten kohdunkaulasta muutoksia eli papa:ssa näkyi solumuutoksia ja siksi siis jouduin paikallispuudutuksessa tehtävään toimenpiteeseen. Sanoivat silloin että kohdunkaulan operointi tulee jatkossa vaikuttamaan lapsihaaveeseen sillä tavalla että myöhäisen keskenmenonriski kasvaa. Enää solumuutoksia ei ole tullut ja monet gynet ovatkin todenneet että kohdunkaulani on parantunut todella hyvin, joten myöhäisen keskenmenonriski on lähes olematon. Ja kyllä minäkin odottelisin kontrolliajan ennen kuin siirtyisin lasta yrittämään, melkein kannattaa kuitenkin kontrolliajalla ottaa puheeksi tuo vauvvakuume niin saat taatusti loistavia vinkkejä :) ja sori tuo larissan keksimä lyhenne toimii ;) hahaha, siellähä hyvin valmistutaan vauvvan tuloon kun olet alkanut neulomaankin ja lehteä tilaamaan ;) kyllä on ajatukissa käynyt että jos tilais vauvvalehden mutta vasta sitten kun/jos tärppää :)

niemja, täällä on myös ihan liikaa neulelankoja varastossa ja projekteja kesken :grin Vähän edelleen polttelee ne tarjouslangat mielessä eli varmaan ostan niitä satsin, jos seuraavan kerran niitä on vielä :hilarious:

soffie, mun mielestä toi vanhempi testi on o-plussa ja uudempi ei, sillä se ei ole yhtä vahva. Mutta kyllä alkaa olla r-testin paikka jotta päästät itsesi ja meidät kärsimyksestä :grin

Napaa: Auto ei mennyt katsastuksesta läpi, jarrutkin oli hajonneet siinä tarkastuksessa :meh: Onneksi mies sai jarrut jo korjattua ja muut viat saadaan kuntoon ensi viikolla :) Mulla on tänään koeaikakeskustelu :nailbiting: Tuskin ne pihalle mua kuitenkaan laittaa, kun uutta ihmistä olisi vaikea näin äkkiä saada :grin Ja työvuoroja on sovittu koeajan päätymisen yli :wink

mindiS aktiivisia ollaan toki jo oltu makkarin puolella ja joka päivä pupuiltu, mutta eilinen pidettiin välipäivää ja tänään tietysti jatketaan harjotuksia.. Kevät laittanu hormoonit hyrräämään.. :wink:happy:

Soffie eli illalla sitten jännityksellä saahaan oottaa sun testikuvaas, jee! :grin

Larissa harmi ettei auto mennyt läpi. :sad001 Tsemppiä keskusteluun, eiköhän se hyvin mene. :smug:

enu kp14/31

Kiitos teille ihanat!! :) :Heartred

Mää oon kans niitä jotka on vastannu kysymykseen: mikä susta tulee isona?- >ÄITI. Ja määhän sanoin aina että hommaan kaks tyttöö ja asun äitin kanssa aina :laughing021

Oon aina halunnu nuorena äidiks ja oli kyllä iso pelko että se ei onnistu noitten juttujen jälkeen, mutta kappas vaan oon nuori ja mulla on aviomies ja lapsi, olin 22 kun poika syntyi ja nyt keväällä täytän 24. :) Ja koulupaikankin oon saanu ja syksyllä pitäis alottaa kodinhuoltajan opinnot. :joyful: Niin vaan on kaikki asiat järjestyny enemmän kun hyvin.

Niin ja uusille tervetuloa :welcome ja pikaista plussaa! :)
Tsemppiä niille joilla on piinapäivät käsillä! :happy:

Minäkin kommentoin tuohon ikäasiaan. Olin 19 kun esikoista ruvettiin yrittämään, poika syntyikin helmikuussa 14 ja maaliskuussa täytin 20. Nyt tämän seuraavan pitäisi syntyä kolme kuukautta ennenkun täytän 22 :)

Mä olen myös aina tiennyt että haluan nuorena lapset ja taidankin olla suurta osaa oman ikäisiäni "kypsempi" kun biletyksen ja baareilun sijaan teen vauvoja, suunnittelen häitä kesälle 2016 ja ostelen taloja ;)

4+0 (4+3)

MindiS kiitos kun kerroit kokemuksesi solumuutosjutusta, oon ite tässä googlediagnosoinut itselleni jo hautapaikan etsintää ja testamentin tekoa.. onhan noi pelottavia asioita varsinkin kun itsekin haaveilen nyt lapsesta ja tuo voi mahd. Vaikuttaa siihen huonolla tavalla.. mutta toivon että muutokset häviäis tai saatas poistettua hyvin ja pääsisin yrittämään! Nuorihan vielä olenkin. Noh kärsivällisesti vielä pari kuukautta aikaa kontrolliin..
Mä tilasin tosiaan vauvalehden kun oli hyvä tarjous ja sai sen hoitolaukun joka siis finlaysonin eikä se mitä kai on normisti saanu mukana joku musta lutvake. :D ja siis sain ton digilehden kanssa ja sielt voi lukea kaikki lehdet vuoden ajan takaperinkin..

Vois joku nyt tosissaan plussata täällä niin sais uutta intoa odotukseen :) plussa-aaltoa teille kaikille toivoen!! Perästä tullaan sit kesällä viimestään! (Toivossa on hyvä elää)

Takaisin