Raskaaksi 2015

Hyvää vuoden viimeistä aamua naiset! :)
Tää teijän positiivisuus täällä on jotain ihan uskomatonta! Kiitos siitä! Tein aamulla ovistestin, ja se oli positiivinen niin kun aattelinkin. Mies on tietenkin poissa ja meinasin jo vaipua itsesääliin, että eipä onnistu edes kunnolla yritys tässä kierrossa. Sitten tulin tänne lukemaan teijän kuulumisia ja tajusin, että ehkä tää nyt ei ookaan niin vakavaa, mulla kuitenkin on kaikki aika hyvin. Jos tätä palstaa ei olisi, olisin vaan synkistellyt oman pääni sisällä. Vertaistuki on parasta:Heartbigred kiitos!

Ihanaa vuotta 2015 meille kaikille ja paljon plussia!:happy119

Hyvää uutta vuotta kaikille teille ja edelleen plussatuulia vuoteen 2015 <3 Täällä oli eilen/viime yönä jäätävä selkä -ja kylkijomotus. Voiko ylävatsan paine olla huono merkki vai johtuiko tuosta selkäkivusta? Ihan haalean haalean ruskeaa vuotoa on tullut ihan vähäsen. Mä aloitin aamun siivoamalla ja vielä pitäis kauppaan keretä :)

Tulipa muuten mieleen äsken, et mähän synnytin viime yönä kaksoset!:p Olipa todentuntuista, jännä kun samana päivänä synnytyksen jälkeen kun mun mies tuli töistä, ni mä jo oottelin niiden lasten kans kotona, ja sit lähdettiin niiden kans polkupyöräilemään! Hohhoh, ihan sekoa. Lasketaanks tääkin niihin alkuraskauden oireisiin?? :laughing021

Huomenta ihanat :)

Nega testattu ja nyt en hae testejä, koska näen viivoja kohta meidän kaapin ovissakin :laughing021

Oikein hyvää alkavaa vuotta jokaiselle :Heartred Niin kun täällä on mainittukkin olette ihanan positiivisia, kannustavia , vahvoja naisia ja uskomaton tuki arjen keskellä :Heartred
Kaikille toivon plussaa niin kovasti että halkeen :wav

Me ollaan tänään ihan kotosalla, koira kun pelkää pauketta. Hyvää ruokaa, pelejä lasten kanssa ja tietty valetaan tinat, toivottavasti sillä on hyviä uutisia :wink

Tuosta kaksoshommasta pitikin kysyä. Onko teidän suvussa kaksosia tai kolmosia? Mun nuorimmat sisarukset (tyttö ja poika) on kaksoset, mutta muita ei tietääkseni ole. Siis hieman hullu pitää olla ja haaveilla välillä useammasta kuin yhdestä :D

Hyvää viimeistä tätä vuotta :) olkoon ensi vuosi vauva rikas meille kaikille <3

Mä olen vahtimassa mun kummityttöä ja illasta mennään mun vanhemmille vähän niin ku viettää uutta vuotta :)

Äh tänään vasta kp19/30.....

Täälläpä on ollu paljoa juttua. Tsemppiä heille jotka uuteen kiertoon joutu. Ja onnea heille jotka on plussannu. Ens vuona kaikille kovasti plussatuulia.

Greippimehusta en mäkää välitä, mut oon syöny greippiä sellaisenaan ja se on hyvää. Mun mielestä sen pitäis kyl ajaa ihan samaa kun saahan siinäkin sitä mehua, mutta paljon muutakin.

Kaksosista, mulla on setä ja täti jotka ovat kaksosia, äitini on odottanu kaksosia, mutta toinen menehtynyt jossai vaihees raskautta sekä mun siskolla on kaksos tytöt eli olen ymmärtäny, että mulla ois riski saada kaksoset.

Nyt on menos mulla kp19 ja ovis oli luultavasti viime viikonloppuna. Sen jälkeen on ollu kaikenlaisia oireita, todella huonoa oloa, välil ihan oksettavakin olo, paleltanu, vessas saanu juosta yölläkin, turvottanu ja närästäny. Ei mul normisti oviksen jälkee oo ollu tämmönen olo. Aamulämpökin on vähän koholla. Lupaavalta kuulostaa, mut en uskalla innostua ennen kun se plussa tulee oikeesti.

Tsemppiä kaikille ens vuoteen ja suuri plussa aalto. <3

Moikka! Selailin tätä keskustelua ja heti tuli itselle sellainen olo, että haluan itsekin mukaan. Syy miksi tämä teidän keskustelu kiinnostaa minua erityisen paljo on se, että itselläkin ensi vuoden tavoite on, että saisimme esikoisen ja ennen sitähän minun täytyisi tulla raskaaksi.

Taustatietoina sen verran, että ollaan mieheni kanssa aloitettu yrittämään vauvaa 11/14. Ja tämä yritysaika mikä on kyllä varmasti monen ihmisen mielestä todella lyhyt aika, niin tämä aika on ollut itselle melko piinaavaa. Ja se, että miten itse kuvittelee jo kaikenlaisia raskausoireita ja sitten, kun testi näyttää negatiivista tai kun menkat alkaa, niin miten surulliseksi sitä tulee..

Mutta hyvää uutta vuotta kaikille ja toivon ensi vuodelta sitä, että me kaikki saadaan raskaustestiin ilmestymään kaksi viivaa. :)

Mä kävin muutama vuosi sitten lääkärillä, tarkoituksena luovuttaa munasoluja. Lääkäri sanoi, että monisikiöraskaus on hyvin mahdollinen, kun minulla on niin SÄHÄKÄT munasarjat :D en sitten kuitenkaan kelvannut luovuttajaksi painon takia.

Meillä suvussa viimeks kaksoset ollut joskus toooosi kauan sitten. Eli mun mummin mummilla oli kaksoisveli. Eli eipä nyt ihan voi sanoa et geeneissä tuota taipumusta varsinaisesti olis :wink

Mun ystävällä on kaksospojat, aika ihanaa nyt kun ovat jo 6v, niin niillä on aina toisistaan leikkiseuraa :) Mut en kyllä kiellä, etteikö niillä vanhemmilla olis ollut rankkaa, ennestään oli jo 2 lasta, toinen niistä erityislapsi... Ja sit paukahtaa siihen lisukkeeks kaksin kappalein lisää hoivattavaa kun yhtä vielä toivoivat :grin Mut taitaa niilläkin vuosi vuodelta jo helpottaa kun koko kööri kasvaa ja alkaa oppia toimimaan itekseen :)

Suvussani on kaksosia kyllä (eikös kaikilla ole jos tarpeeksi kartoittaa?), muttei kovin lähisukulaisissa. Esikoisen kohdalla ajattelin hetkittäin että tulis kaks kerralla niin ei tartteis toista kertaa raskausoireita potea, mutta se nyt oli sellaista leikkimielistä haaveilua. Kahden pienen vauvan hoitaminen ois kuitenkin ollut aika rankkaa, yhdessäkin oli tekemistä ja valvomista. Nyt etenkään en toivois kaksosia kun olen jo valmiiksi huolissani siitä miten ehdin huomioida esikoista tarpeeksi vauvan synnyttyä. Jos tuliskin kaks tai kolme, niin huhhuh. Mut oishan siinä kieltämättä jännitystä eikä ainakaan tekemisenpuutetta tulis. Luulenpa että jos ois kaksoset jotka ois samaa sorttia kun esikoinen vauvana niin saattais olla pienessä runsaudenpulassa ja tarvita muutaman käden lisää. Mutta jos tulis kaksoset tai kolmoset, tai vaikka viitoset, niin sit vaan elettäis tilanteen mukaan. Jokainen lapsi on meille toivottu lapsi :)

Nykyisin ei myöskään voi sukulaiskaksosista tietää onko geneettisen taipumuksen tulosta vai hedelmöityshoidoista tai hormonihoidoista johtuvaa, jos ei ole kovin läheisissä väleissä. Eipä sellasta mennä kyselemään, tai ainakaan minä en menis.

Jennuli tuli sellainen rökitys fiilis noita paukapäitä kohtaan murrrrrrrrrr!

Onnea vuosipäivien johdosta!

mimi. ens vuonna plussataan, i promise <3

Liisu ihana teksti <3 samoin sinulle :)

Lume kivat kp:t kuitenkin :)

Psykoenkeli mun miehen puolella on muutamia kaksosia joten mun olisi mahdollista saada kaksoset aivan hyvin jos sattuisi kohdalle :)

Lämpimästi tervetuloa sohwia :) eiköhän pian tärppää ja mä ymmärrän tuon tunteen tosi hyvin muistan sen kuin eilisen eikä täällä vähätellä mitään yritysaikoja <3 plussatuulahdus sinne!

Sanni86 huh mutta onneksi asioilla on tapana järjestyä :)

On: lämmöt on jotenkin koholla vaikka en ole kipeä.. 36.8 ja jotenkin hyvällä tavalla säikähdin lukemaa :p Kp 26/34-35 dpo varmaan jotain 5-7 muox* tosiaan mun normi lämpö on alle 36

Muokattu viimeksi:
Älkääkä muuten ottako stressiä siitä greippimehun juomisesta! Se on ihan urbaanilegendaa. Tottakai voi kokeilla kaikkia poppaskonsteja joista ei ole haittaakaan, mutta jos ei tykkää greipistä niin mitä sitä juomaan/syömään, ei se raskautta saa aikaan.

Mami joo niin on ja olisihan se ihanaa jos olisi tärpännyt <3 en jakaisi kuvitella mitään oireita vielä :D eikö tässä vaiheessa niitä voisi vielä ollakaan :D

Hyvää uutta vuotta kaikille ja plussia myös! Täällä mennään kp6 ja odottelen ovista ens viikon loppupuolelle.

Mä en ole samaa mieltä tuosta greippimehun tehottomuudesta mutta jokaisella on oma mielipide.

Mun kierrot puolen vuoden aikana olleet 32-36 mutta nyt tasoittuneet 34-35. Luteaalivaihe 12-13 :) kiva kun on säännöllistä.
Voisko joku ihana päivittää mun testauspäiväksi 9.1 koska muistin väärin..

Takaisin