Raskaaksi 2015

Larissa: Vime kesänä kun kirto meni tonne 35-38 pv, gyne määräs mulle 4 kk clomeja. En tajunnut et mikä lääke on kyseessä ja söin vain yhden kk. Kierto tasaantu mutta jotekin kun mua ei ollut tutkittu niin ajattelin että en haluu järeää hedelmöityslääkettä syödä ilman tutkimuksia. No se oli gynelle ok koska kierto oli normaali. Sit tammikuun alussa kävin taas ja se määräs mulle nyt puolivotta jotain lääkettä minkä nimeä en muista. Pääkäyttö tarkoitus on 2. tyypin diabeteksen hoitoon mut sillä hoidetaan myös pco:ta, joka mulla kuulemma on erittäin lievänä ja siksi kierto meinaa pitkitty. Kysyin mun painosta, et kun on ylipainoa, se sano et joo, voi vaikuttaa mutta ei usko ollenkaan et mun tapauksessa on se avain kysymys koska aina oon ollu pullea ja mun menkat on olleet +- 2 päivää säännölliset ja aina kun oon tikuttanu ovista niin se on ollu plussa. Viime vuosi oli tosi kiireinen ja hullun stressaava, mulla ja mun miehelle. Tosi isoja juttuja, niin sit se sanoi että todennäköisesti se on tässä syynä. Laittoi kuitenkin miehelle lähetteen sittiö tutkimuksiin joka pitäs nyt tän puolen vuoden aikana tehdä kun työn näitä lääkkeitä. koska mun mies on 46 vuotta, mut siitäkin se sano et joo, voi olla et vähän vaikuttaa ikä miehelläkin mut jos elää kohtuu terveellisesti niin ei pitäs kyllä sen suuremmin vaikuttaa. Nykyisinhän tuo ei ole mikään ikä pienen lapsen isälle.
No mut joo, eilen sanoin miehlle et saa nyt käydä ne siittiöt kattomassa ja mä kokeilen tiputtaa painoa (mikä siis on hiljalleen muutenkin tässä parin viime vuoden aikana tippunut jo 10 kg) ja katotaan et mitä tästä tulee :sad001
 
Antzeliina, en usko ett tuokaan pahaa niin paljoa voi tehdä, jos joskus saa maistaa :) toivottavasti tyttö alkaa kasvamaan paremmin pian! :)

Myö broidin kanssa saatiin aina pentuina syödä karkkia. Olkkarin pöydällä oli aina kippo, jossa karkkia. Eipä vaan paljoa maistunut, ennemmin hedelmiä ja oman pihan marjoja syötiin välipalaksi :)
Kavereille, joilla oli kerran viikossa karkkipäivä, lähinnä vaan naurettiin ku se kaupan isoin karkkipussi piti vetästä kerralla napaan ja sit oli maha niin kipee, ettei enää päässy ulos leikkimään :D
Uskon että myö syötiin vähemmän karkkia, ku ne joilla oli karkkipäivä. Meille kun se karkki ei ollut mikään "tabu" ett "kerran sitä saa, niin pakko syödää vielä, vaikkei mahaan enää mahtuiskaan" :)
Eikä myö lihavia olla tai mitään. Eli en nyt sit tiedä, onko kumpi pahempi. Kerran viikossa kauhee karkkimättö valvomattomana(!!!) ja paha olo, vai syö karkin tai kaksi kun tekee mieli. Ei myö siis edes päivittäin syöty karkkia, vaikka kipon ohi kuljettiin kokoaika :)

Jokainen vanhempihan sen itse määrittää mikä on omalle lapselle parhaaksi. Ja mun mielestä on väärin ett toiset vanhemmat (etenkin äidit) tulee kertomaan ett miten teillä pitäisi syödä karkkia tai ulkoilla tai ruokailla... Kyllä jokainen vanhempi itse tietää mikä on parhaaksi lapselleen ja mikä toimii oman lapsen kanssa :)
 
Voi ilpuri, toivottavasti syynä ovat vain stressi ja kiire! Tai ainki sitten löytyisi jotain, mikä olisi helppo korjata.. Voimia!❤
 
Pahoittelut Ilpurille ja Beislalle tädistä, olis saanut pysyä poissa vaan :sad001 josko ensi kierto olisi sitten teille onnekas :Heartred

Larissa aivan mahtavaa, että asiat lähtee etenemään!

Katapultti, mä oon ihan kamala uuni-unohtelija, en käsitä miks en muista sitä sammuttaa, sit mies aina huomauttelee et unohtuks jotain? :grin Hyvä ettei sattunut teille mitään tuosta unohduksesta!

Jaahas seuraavat piinailijat plussaa kehiin :)

toi juupas-eipäs on sitten hieman raastavaa, eka yrityskierto ja mää oon tulossa jo hulluksi :smiley-ashamed008 järki sanoo, että ei kannata nyt ihan kauheesti innostua, kun edellisessäkin kesti ja kroppa on ennenkin sohlannut, pettyy vaan kauheesti kun putoaa niin korkeelta ja sitten hetkittäin on aivan varma että olis tärpännyt, mutta kuitenkin vasta 18/28 et ei noi "oireet" voi olla muutakun luulotautia :oops: ja siis varsinkin kun ne limatkin jäi normaalista hyvin olemattomaks ja loppui aivan kesken, munkin tekis mieli "varoiks" tilata/ostaa testejä, mut yritän läimiä itteeni poskille et järki päähän nyt nainen :violent001
että voin vaan kuvitella teidän olot kun olette nyt ihan piinailun loppusuoralla :p
 
Nennaa, mekin saatiin pentuna syödä karkkia ym miten lystää ja jonkin verran oli myös epäterveellistä ruokaa. Lapsuudenkodistahan ne opit saadaan ja niitä on hankala muuttaa. Meistä 3/5 enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Mutta tämähän liittyy myös yleisesti ottaen terveyteen, hampaita unohtamatta.

Meillä aikuisilla on suurin vastuu siitä, minkälaiset ravinto-opit lapset omaksuu. Varsinkin jos on ainut lapsi. Pienet ei tarvitse sokeria eivätkä osaa sitä pyytää.
 
Liliina hän kyllä oli kaukana niistä hyvistä käytöstavoista..

Kyfi86 mä odotan sun testiä! Plussaonnea. :)

Larissa hahah! :D jotain oli kyllä mummolla mennyt pahasti pieleen.. Ihana tuo naislääkäri ja ihan mahtavaa, että asiat lähtivät nyt etenemään. :)

Pepe toivottavasti siellä on tärpännyt kun ovisplussakin oli niin vahva! :)

Mymmelisti onnea ovisplussasta ja sen hyödyntämisestä. :) Ihana tuo ike vauveli, toivottavasi saa pian alkunsa. <3

Muurahainen onnea painonpudotukseen kanssa, ei varmasti ole helppo juttu. :( Ja todellakin kuulut tänne, älä luovu toivosta. <3

Katapultti onneksi siellä ei käynyt mitään vaikka uuni ollut pitkään päällä.

Nennaa tuo on kyllä niin typerää kun jotkut ääliöt luulee tietävänsä paremmin kuin äiti itse omasta lapsesta. Plussaonnea sinne, jatkakaa nyt tätä ihanaa plussa-aaltoa! <3

Minttulaku tuo on kyllä niin totta, ihmisiä ne lapsetkin on, mutta kaikki ei sitä tunnu ymmärtävän. Mutta joo, onneksi kaikki ei tuollaisia vaan on myös paljon ihania ihmisiä kuten te kaikki täällä. ❤️

Taikatuuli onnea ovisplussasta ja toivottavasti ehditte oviksen vielä tänään hyödyntämään. :)

Dreamer :( toivottavasti kaikki on hyvin ja palaat pian tänne takas. <3

Ilpuri ja Beisla syvät pahoittelut tädistä! :( Voimahalit ja tsempit uuteen kiertoon. ❤️

Myyllä on kyllä selvät viivat.<3

Carnagan nyt vaan pissimään ja plussaamaan! :)

Psykoenkeli onnea työharjoitteluun. :)

Ruusa toivottavasti sielläkin on tärpännyt, plussaonnea! :)

Kaikille onnea ja tsemppiä sekä plussatuulia. ❤️

On. Mä jo ehdin pelätä että mulla on joku oksennustauti kun jouduin eilen myös illalla juoksemaan vessaan ja oksentamaan. Onneksi tänään on paljon parempi olo ja toivottavasti oireet olivat kiinnittymisestä, koska oviksesta ei koskaan aikaisemmin ole noin voimakkaat olleet.
 
Last edited by a moderator:
Ruusa: Voi sua, ymmärrän kyllä täysin noi sun tunteet! Tää piinailu on välillä kyllä todella raastavaa ja se on tuo ihmismieli jännä, kun alkaa kuvitella erilaisia oireita itellensä. Meillä yritystä takana 11/14 saakka ja ekat pari kiertoa mä oikeesti luulin, että jes nyt on tärpännyt, kun löysin vaikka mitä oireita itseltäni. Mutta nyt viime kierrossa pystyin olemaan kuvittelematta mitään oireita ja nyt musta on tullu tosi pessimistinen niiden suhteen. Mutta toki jos on täysin erilaiset oireet kun yleensä, niin onhan se mahdollista, että oot raskaana ja jokainen tuntee oman vartalonsa parhaiten. ;)
 
Psykoenkeli, aivan totta, siksi vaikka myö ei olla ylipainoisia karkeista huolimatta, tahdonkin nimenomaan terveellisyyden takia olla antamatta ylimääräistä sokeria jos ja kun joskus saan lapsen :)

Nyt pitää lähteä töihin :( ihanaa iltapäivää kaikille! :)
 
Ihanaa Myy!!! Voi onnen määrää! Saako kysyä historiaa, kun en tiedä? Ootko ollut tän yrityksen aikana aiemmin raskaana? Vai onko ihkaeka plussa?
 
Aivan mahtava juttu! Siispä onnea Myy! ❤ Nyt vaan alat nauttia raskaudesta ja alat kasvattamaan mahaa ihan rauhassa! :)
 
Ja hei tuosta sokerista vielä, niin jokainen saa tehdä oman lapsen kohdalla miten haluaa. Mutta itse oon vahvasti sitä mieltä, ettei pienen lapsen tarvitse saada sokeria mistään karkeista jne.. Toki mikä mä oon sanomaan, kun ei omia lapsia vielä edes ole, mutta sen verran paljon oon työssäni nähnyt lapsiperheitä, jossa joka päivä syödään karkkia ja ihan jo aamulla ennen kun on edes aamupalaa syöty. On myös ihana huomata, että löytyy myös perheitä, jossa lapselle ei tarjota karkkeja vaan hedelmät ja marjat on niitä herkkuja. Toki oon miettiny kans tuota karkkipäivää, mutta en ikinä antaisi mitään isoa pussia ostaa vaan pienen rasian jne. Ja toivottavasti kukaan nyt ei pahoittanut mieltänsä tai ihmettellyt mun kantaa.
 
Onnea Myy! <3

Onneks posti ei oo vielä tuonu testejä ku en kuitenkaa malttas olla testaamatta vaikka en oo aikonu testata ennen ku täti ois myöhässä..
 
Isot onnittelut vielä Myylle! Todella huikeeta. Oon todella innoissani täällä sun puolesta :D

silkkikorva sama vika täällä itellä tosin kp43 jo ja testi negaa. Isäntä yritteli lohdutella kyllä että jos vaan raskaus ei näy testissä vielä... jos viikon sisällä ei ala tätiä kuulumaan niin uusi testi kehiin.

Soitin myös tänään sinne terveyskeskukseen ja siellä sanottiin että arvot on kaikki hyvät, niin kuin osasin jo kyllä sanoakin ilman verikokeita. :)
Käskivät soittaa maanantaina uudestaan niin että lääkäri on ehtinyt kommentoimaan ja mietitään jatkoa.
 
Takaisin
Top