Raskaaksi 2015

Se oli haamu, mutta hetki testiajan jälkeen vasta muuttui noin selväksi:) On tämä kyllä aika uskomaton sattuma. Niinkuin aiemmin kirjoitin, tämä kierto on ollu omituisen oireeton ja halutkin ollut nollassa eikä makkarihommiakaan olla liiemmin harrastettu. Juuri aamusta siskolle valittelin, että kun tällä kertaa ei ole edes mitään kuviteltuja oireita.
 
Selvästi näkyy väriä Tassun plussassa! Jee, onnea!
 
Tervetuloa mukaan Miilia!

Tassu tuo on ihan selkeä plussa!!!! ONNEA! :dance018

pahoittelut ja voimia Nonna! :sorry:

Minttulakun kommenttiin viitaten, saispa JONKUN äitiyspakkauksen. :grin Mutta tossa uudessa on kyllä kivat kuosit ja värit. Yllättävän paljon vaan sinistä o_O

nennaa, täällä saa purkaa pahaa oloa ihan urakalla! Me kaikki ollaan varmasti noi tunteet käyty kyllä läpi :) Musta se on uskomatonta miten ihmiset tulee ehkäisyn läpi raskaaksi, kun taas toiset ei tule kuukausien tai vuosien yrittämisen jälkeenkään. Siksi se plussa on vaan mun mielestä ihme ja mie jaksan uskoa ihmeisiin! :)
 
Muokattu viimeksi:
Tassu, jee! Tuo on ihan selkeästi jo plussa! Toivottavasti pieni pysyy lujasti kiinni loppuun asti! :)

Larissa, kiitos :) plussa todella on ihme :) toivottavasti teillä tärppää nyt pian! :)

Minttulaku, tosiaan olin sanomassa samaa kuin Larissa, että toivottavasti saan edes jonkun vuoden äp:n :D noi kuosit on todellakin ihanat! On kyllä ehkä vähän poikavoittoinen, mutta silti niiin ihana :) voi hitto, meen varmaan aivan sekaisin kun joskus saan kantaa moisen kotiin :D
 
Mikäs se aikaväli muuten on, kun saa äitiyspakkauksen hakea? Ainki tais olla viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa.. Siinä tapauksessahan olisi hyvä jos LA olisi toukokuussa tai kesäkuussa, saisi ehkä valita kumman vuoden äp:n ottaa ;) jos haluaa edellisvuotisen, menee hakemaan vähän aiemmin jo, ja jos haluaa saman vuoden, hakee vasta kun just se 2kk:n aikaraja on lähestymässä :)
En kyl tiiä meneekö noin, tulipahan vaan mieleen :D
 
Kyllä tuo plussalta näyttää Tassu, onnea :happy093

be, mulla ainakin liittyy päänsärky lähes aina ovikseen ja myös menkkoihin :)

nennaa, komppaan, että varmasti noi tunteet on ihan normaaleja ja jokaisella jossain vaiheessa. Myös täällä, vaikka oli kolmannen haaveilusta jo kyse niin kyllä mua sieppasi kun sen neljän vuoden yrityksen aikana muutama veti jo toista kierrosta, ja mä en yhtään, ainoa mistä olin aidosti onnellinen niin siskon raskaudesta :/ voimahalit, kyllä se vielä iloksi muuttuu sinunkin kohdalla :Heartred

Huh, jännittää teidän jännäilijöijen puolesta niin. Pistäkääs nyt se plussa-aalto liikkeelle, niin päästään muut perässä :wink
 
Mulla olis taas tyhmä kysymys niille, jotka on aikaisemmin saaneet neuvolantädin ohjeita ruoka-asioissa; Saako maitorahkaa syödä yrittäessä/raskauden aikana? Sehän on valmistusprosessimielessä sulatejuustoa. Yritin googlailla, mutta sain vain vastauksia "tyhmät etsii tällaista tietoa googlella eikä kysy neuvolasta".
 
Täällä meilläpäin pakkaus tulee aika pian kun on hakemuksen siitä laittanut, ja se tulee postiin. Sitten vaan vie sen hakemuksen joko aikaisin tai myöhään. Jossain oli että edellisvuoden pakkauksia riittää pitkälle kevääseen o_O
 
image.jpg Ei näin voi mulle käydä...
 
Liliina, yrityksen ajasta en tiedä, mutta raskauden aikana muistaakseni oli niin että kaikki mikä oli pastöroitua niin sai syödä, eli melkein mitä vaan nykyään :)


Myy!! :excited001
 
MYYY!!! Ihan älyttömän upeaa! Niin vahva plussa!!!! Onnea ja tarrasukkia kilokaupalla! Miehän sanoin, että uskon ihmeisiin!! :talk017

Kertaas meille nyt ne sun oireet :wink Meinaatko laittaa myös digiä kehiin? Sun plussa antaa meille muille niiiiin paljon toivoa!
 
liliina, itse käytän ihan maalaisjärkeä (sitten kun joskus raskaudun) ja syön varmaan rahkaa, jos siltä tuntuu. Luin äsken, että se on jopa suositeltavien maitotuotteiden listalla raskaanaoleville

http://www.yhteishyva.fi/ruoka-ja-r...hallinta/raskausajan-ruokavalio/0218010-59179

Tässä vielä lisäinfoa rahkan valmistuksesta eli sehän on pastöroitu eli varmasti aivan sallittu raskaana:

"Hapanmaitotuotteita ovat jogurtit, viilit, piimät ja hapankermat. Ne valmistetaan lisäämällä hapate pastöroituun maitoon tai kermaan. Hapanmaitotuotteet eroavat toisistaan niin koostumukseltaan, rakenteeltaan kuin maultaankin.

Valmistuksen kannalta hapanmaitotuotteet jaetaan neljään eri päätyyppiin:

  1. juotavat valmisteet (esim. piimät)
  2. lusikoitavat pakkauksessa hapatetut valmisteet (esim. viili, kermaviili)
  3. lusikoitavat säiliössä sekoitetut valmisteet (esim. jogurtti)
  4. konsentroidut (neste poistettu) valmisteet ( esim. rahka, joka on lainsäädännöllisesti juusto)"

http://www.ruokatieto.fi/ruokakasvatus/ruokaketju-ruuan-matka-pellolta-poytaan/elintarviketeollisuus/elintarvikkeiden-valmistus/maitotuotteet

En varmaan muutenkaan tule olemaan aivan nipo noissa ruoka-asioissa raskaana vaan käytän omaa järkeäni. Esim. alkoholi, vakuumipakatut ja raa'at kalat, maksa, pellavansiemenet yms. muut mun mielestä selkeästi vältettävät jää pois. Mutta jokainen käyttäköön siis omaa harkintaansa :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top