Raskaaksi 2015

Beisla: kun jätin pillerit pois joskus parikymppisenä niin mulla ei lähtenyt kk kierto käyntiin ja siihen sain teroluteista apua. Kuopuksen odotuksessa mulle piikitettiin progesteronia kaksi tai kolme kertaa uhkaavan keskenmenon takia. Itse asiassa tajusin nyt että todennäköisesti syksyinen keskenmeno saattoi aiheutua keltarauhashormonin laiskuudesta, koska istukka ei ollut oikein lähtenyt kehittymään.(keltarauhasen pitäisi ylläpitää raskauttaa niin kauan kunnes istukka ottaa hommaan hoitaakseen; alkio taas oli hyvässä paikassa ja syke kuului 6+1) Pitäisi ehkä pyytää hormonikokeita, mutta niitä varten pitäisi varmaan taas varata uusi aika yksityiselle enkä raaskisi.
 
Pyöree nolla. Eiks toi eka oo se hcg? Tossa siis kaikki labratulokset :D
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    290.4 KB · Katsottu: 168
Mimi, mun silmään näkyy jotain, en osaa sanoa onko väriä vai vaan viivanpaikka, mutta kun suurensin kuvan kokonaan niin se häipyi. Mistäköhän mahtanee olla kyse? :wideyed: kiva että teidän lapsettomuustutkimukset edistyy!
Mä edelleen yritän joku päivä päästä soitteleen uutta aikaa lapsettomuuspolille kun se on vähän jäänyt. Hups.
 
Rosann, tuosta keskenmenosta. Mulla oli marraskuulla toinen km ja syke ja kaikki näkyi, kunnes sit neuvolassa olikin kasvu pysähtyny ja sydän ei lyöny, nii oon kans miettiny tota keltarauhashormonin laiskuutta. Onko siinä muita oireita?
Mulla on nykyään tosi epäsäännöllinen kierto, tiputtelua, naama kukkii ym.
Tietäis vaan lääkärissä sit kertoa näistä ja pyytää sitä hormonikuuria jos siitä oliskin apua.
 
Anskunen, siks mä tulinkin kyselemään teidän mielipiteitä koska oon ite ihan hukassa ton testituloksen kanssa :D
Huomenna puhelin käteen ja soittoa :)
 
Mulla kkm:ssä raskausoireet väheni tosi nopeesti, jo viikolla 8 jolloin km tapahtui.
 
Mimi, kannattaa selvittää asiaa kun pääsette kunnon lääkärille. Mun suunnitelma on nyt se, että jos raskaudun, niin jatkan sitä kuuria rv 12 asti, gyne sanoi ettei siitä ole haittaa. En tiedä onko 10mg/päivä kuitenkaan riittävä annos, siksi ois ehkä hyvä saada tietää noi hormonitasot.
 
Mulla kans hävis ne yhtäkkiä ja kkm oli kans :/ muutenkin kasvu oli 2viikkoa jäljessä, eli viikolla 7 vastas viikkoja 5 ja viikolla 8 viikkoja 6, jollon näky ja kuulu syke. Siihen se sit tyssäski :(

Mä en tiiä otettiinko multa niitä hormonitasoja kun en tajua noista labratuloksista oikein mitään :D
 
Mimi, ensin ihana kuulla sinusta!!! <3 mut sit oma kokemus pc:n testeistä, oon dpo 8:sta lähtien saanut tuollaisia viivoja, eikä ole vahvistumaan päin, että tekiskö sitten aina tollasen viivan vaikka raskaana ei oliskaan. Tosin ei mulla menkatkaan vielä alkaneet tänään dpo 12.
Tosin toivotaan, että sulla merkkais raskautta <3
 
Pitäis kokeilla heti kun menkat on loppunu, että mitä noi pct näyttää. Mä vähän veikkaan että toi mun oma on vaan viivanpaikka.

Toivotaan ettei muurahainen sulla ala menkat vaan tulis se plussa ;)
 
Inhottavan epäselvä tilanne kyllä mimi ja varmasti piinaa mieltä, että mitä jos sittenkin... Toivottavasti tosiaan selviää pian :Heartred tsemppiä!
 
Oho, noi mun labran tulokset on jo nyt näkyvissä tuolla omakannassa :wideyed: No eihän ne perkule ole ottaneet koko keltarauhasarvoa! :mad: MUTTA: mulla on näemmä sekä keliakiaan viittaava arvo (igA) että prolaktiini koholla! :nailbiting: Mitähän hittoa tämä sitten tarkottaa...? Follikkelia stimuloiva hormoni eli FSH on 10,2 mutta siihen ei ole annettu viitearvoja.

igA on mulla 5,52 ja viite on 0.52-4.02
prolaktiini on mulla 501 mU/l ja viite 102-496

Saa nähdä mitä se lekuri noista kertoo viikon päästä :nailbiting:
 
Larissa, mikä se keltarauhasen lyhenne on? Siis labratuloksissa? Ku ei multakaa vissii otettu sitä, vaikka olin siinä uskossa että tottakai sekin tarkistetaan :o Ja meillä on lääkäri vasta 9.3, kiva ootella sinne asti :(
 
Larissa, prolaktiini oli mullakin koholla. Mihin aikaan sinulta otettiin noi testit? Olitko ollut yli kaksi tuntia hereillä ennen verikoetta?

Muoks. Sen verran omaanapaa, että kohta alkaa menkat. Jyskyttää kohtua... :(
 
Pitääks sitä prolaktiinia varten olla 2h hereillä ennen koetta?? Mä en ollu kun tunnin! :eek:
Eikä multa otettu mitää FSH:ta :o
 
Nii joo. Jäin muuten työnantajalle kiinni et jotakin on nyt järkeilyssä.. Ensin, eilen se tosiaan kyseli et onko huono päivä kun olin kuulemma normaalia hiljaisempi. No tänään, kun sen tupakkalakon alotin, ei menny enää mitkään selitykset läpi kun olin sille kuulemma joskus sanonu et ainut syy miks lopettaisin, olis se et tulisin raskaaks. LUOJAN KIITOS se osaa pitää turpansa kii :)
 
Muurahainen, toi seksikielto ja rintojen koskettelukielto tuli kans, mutta ei mistään heräämisestä sanottu :o Multa ei vissii katottu sit mitää hormoniarvoja? Eihän noista verikokeista ollu sit mitään hyötyä! :shifty:
 
Takaisin
Top