Raskaaksi 2015

Heippa taas kaikki! Liittymisestäni lähtien eli vain muutamia päiviä taakse päin olen ketjua nyt seuraillut tiheästi ja täällähän onkin niin kova kirjoittelutahti, että hyvä kun perässä pysyy!
Mulla viel vähän hakusessa nää kaikki termit ja lyhenteet ja listat sun muut, kun en tosiaan ole paljoa missään vastaavilla foorumeilla pyörinyt tai koko asiasta nyt hetkeen missään suuremmin puhellutkaan. Mut ehkä nää kaikki tässä pikku hiljaa aukeaa ja tarttuu omiinkin kirjoitteluihin mukaan. Kovasti yritän pysyä kärryillä kenellä täällä mikäkin tilanne menossa. :)

Mutta siis en ole koskaan ovistestejä joutunut tekemään, enkä nyt toistaiseksi koe tarvetta vieläkään, kun ei niin aktiivisesti olla raskautumista yritetty nyt kuin vasta ehkä kierrossa tai parissa. Sitä ennen ei kyllä myöskään ehkäisyä, mut ei myöskään paljoa ole peitto heilunut. Enenevissä määrin kyllä. Esikoinen vähän rajoittaa vielä ja omakin jaksaminen.

Raskaustestejä olis kyllä kova hinku päästä tekemään, mutta olen päättänyt olla intoilematta liikaa ja kun täti vierailee yleensä melko säännöllisesti niin senkään puolesta en ole niitä ehtinyt tehdä. Kierto jostain syystä on kyllä nyt mielestäni pidentynyt päivällä tai parilla, kun ennen oli aika lyhyt. Tai ei kai nytkään ole verrattaessa kovin pitkä kun on ollut 29. Toiv. tässä kierrossa taas sama tai mieluummin toki ei tulisi ollenkaan. Nyt vasta 4/29. Merkitseekö kierron pituus siis jotain, onko siitä kokemuksia? Entä jos kuukautiset kestävät vain hetken? Nyt jo tuntuu että olisi lopuillaan. Vaikka aluksi olivat runsaat.

Onko teillä muilla jotka paljon testailette, tapana testailla jo ajoissa vai onko teillä kierto sen verran epäsäännöllinen ettette ole varmoja koska uusi alkaisi? Vai miten tuntuu, että niin moni koko ajan tai joka kierrosta testailee? Mä jotenkin olen ajatellut, ett testailen vasta sitten kun on tosissaan myöhässä reilusti etten turhaan innostu liian ajoissa ihan aikaisten keskenmenoriskienkin takia?

Sellainen kiinnostaisi myös, jos haluatte kertoa, että minkä ikäluokan porukkaa täällä on? Ja samaan viestiin jos kirjoittaisi myös jos on jo lapsia tai eka yritys käynnissä? Itselläni siis jo on yksi kolme vuotias ja olen 27v.

Tuli melko paljon kysymyksiä ja tekstiä, mutta olisi mukava jos ehtisitte/jaksaisitte vastailla tai kertoa kokemuksianne. Tuntuu kuin olisi ekaa kertaa tekemässä lasta vaikka niin ei ole :D Eka tuli niin helposti kertalaakista, pahemmin oireilematta, ekassa tekemässäni testissä vahvat viivat. Paljon edes siinä ehtinyt ajatella koko asiaa!

Onnea kullekin omiin tilanteisiinsa!
 
Silv selkeä plussa tuo oli!! Ja en yleensä hirveän hyvin haamulaisia näe. :smiley-bounce005

Mymmelisti, mulla pienehkö puhelinkammo, joten en mielelläni soittele ellei o. S pakko. Sama juttu oli kun piti varata aikaa lapsettomuustutkimuksiin, en saanut millään soitettua aikaa, sen takia varasinkin ajan netistä... kätevää :grin. Sen jälkeen olikin sitten helpompi soitella uusia aikoja, nettiinhän ne ei laita kaikkia vapaita aikoja. Suosittelen menemään, saat mielenrauhan asian suhteen.

Minttulaku, täällä yritetään esikoista. Ikää jo 38 o_O ja miehellä kohta 35. Yritystä ollut 10/13 ja käyty tutkimuksissa, mitään vikaa ei löytynyt kummastakaan.
 
Nyt kun katsoin tota kuivunutta testiä, niin kyllä siinäkin haalea viiva näkyy... Voisikohan sittenkin? :D

En mäkään ensimmäiseen vuoteen testaillut kuin silloin, kun oli kunnolla menkat myöhässä, nyt on vähän lähtenyt käsistä, jotenkin pehmittää itseään tulevaan pettymykseen, kun näkee ettei se tikku vahvistu. Toista yritän ja päälle kolmekymmentä olen jo. :)
Niin ja tutkimukset aloitettiin ja ilman clomeja en ovuloi, nyt on vähän epäselvää että ovuloinko tämän clomiannoksen kanssakaan. Sen takia olisi ihana ihme jos nyt joku pikkuinen olisi mukaan tarttunut. :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä 25v kolmannesta haaveileva :) Ja mä oon alkanut testiholistiksi vasta tätä kolmatta yrittäessä. Mua vaan niin paljon kiinnostaa, että koska se viiva siihen testiin ilmestyis, kuinka nopeesti vahvistuu jne. Ja kun en ole tota tupakkiakaan yhtään kertaa ennen kahta viivaa lopettamaan pystynyt (siihen se onkin sitten jäänyt kerta heitolla), haluan nähdä ne viivat mahdollisimman pian, että tulee se lopetettua sitte...
 
Jes jes Murkku! Laita tännekin kuvaa siitä testistä? :p Nyt vaan sinäkin plussa-aallon hyökyihin mukaan! <3 Millon teet seuraavan testin?
 
Mä ajattelin varata ajan väestöliiton lapsettomuusklinikalle, mut sinne tais olla ajan varaus vaan puhelimitse. Oon kyllä mestari tekee kaikenlaisia listoja, joten mua varmaan helpottais kun tekisin paperille mistä pitää alottaa ja kaikki numerot siiheen ja omat tiedot (jostain syystä aina unohdan ne kun pitää laittaa tärkeeseen paperiin) :D

Tervetuloa minttulaku!
Mulla ikää 23 (huhtikuussa 24) ja mies 31 eikä kummallakaan ennestään lapsia. Mä oon välillä tehny testejä päivää ennen kun menkkojen pitäisi alkaa ja sit samana päivänä kun pitäis alkaa ja tehny niitä siks et tilasin netistä niitä niin paljon ja toivon joka kk et tää on se meidän kierto. :)
Yk 30 lähti siis juuri käyntiin.
Muoks. Nyt ei oo kyllä enää yhtään o- tai r-testiä kaapissa.
 
Mä oon muuten ollu nyt joku 6kk ilman röökiä ja mies lopetti nuuskan käytön justiinsa. Pitkää sano, et "lopetan sitten kun säkin" ni tossa viikko pari kysyin, et mites toi nuuskan lopetus, kun mä oon ollu ilman rööki jo puolvuotta. Sit se lopetti. Taisin kyllä vähän pelotella huonoista siittiöistä ja sen iästä ja kalliista laskusta yksityisellä :D
 
Vesta, nyt en osaa luvata seuraavaa testiä, riippuu koska paketti postilaatikkoon tupsahtaa. Digejä en raaski vielä käyttää, vaadin vahvempia viivoja ennen kuin sen paketin aukaisen :)
 
Musta tossa näkyy haalea viivakaveri toisella :) kuva räpsästy kännykällä sen takia ei hirmu tasokas.
ImageUploadedByVau Foorumi1424191965.305102.jpg
 
Mä en käsitä millä saan ton tupakan polton lopetettua :( koittanu olla vähemmällä tänään MUTTA. Nyt mymmelisti keinot kehiin! :D
 
Hellou! Mä oon tässä painiskellu et tuunko kirjoittelemaan, tätä ryhmää on täs jonkun aikaa jo kyllä lueskeltu, ja niinkuin minttulakukin sanoi ootte tosi aktiivisia, mahdanko pysyä kärryillä, jää nähtäväksi :nailbiting: vaavakuume on vaan niin ajatuksissa ja jostain syystä hillun täällä lueskelemassa :)

elikkä nelosta alettiin tästä kierrosta ei nyt tekemällä tekemään mutta "annettiin lupa tulla" meiningillä, koitan olla kyttäämättä kalenteria mut mut ;) täti poistui viikonloppuna..... kaksi ekaa tuli helposti, kolmonen odotutti neljä vuotta ja on yhden vanha nyt, Ikää mulla on 31. Silloin joskus kun kolmosta alettiin yrittää niin vuoden luumuilin myös tälläisessä ryhmässä ja silloin tuhlasin ovis sekä raskaustestejä urakalla, nyt en toistaiseks ajatellut hamstrailla niitä kaappiin :rolleyes:
 
N
Mä en käsitä millä saan ton tupakan polton lopetettua :( koittanu olla vähemmällä tänään MUTTA. Nyt mymmelisti keinot kehiin! :D
No miten olisi vaikka sillä, että sulla ehkä mahdollisesti kasvaa ihmisen alku sisällä ja tupakointi vahingoittaa sitä... Ja sua. :) Tosin itse en tupakoi, en tiedä sen lopettamisen vaikeutta. Pystyt siihen kyllä :)
 
Silv, se loppuu siihen kun päässä kuuluu naps ja toteet et se loppuu siihen. Ite käytin vaan pakko tilanteissa nikotiinitonta sähkösavuketta, eli ruokailun jälkee kun alko tulee sellanen tunne niin otin savut siitä. Sitä poltin maksimissaan 1kk ja sitte se katos :)

Tsemppiä lopetukseen!!!!
 
Silv ... mulla tais tehota edellisellä kerralla tietoisuus niistä vaaroista ja haitoista mitä tupakka aiheuttaa vauvalle (luin kaikkea ehk pikkuisen liikaa :) ), tokan kohdalla lopettaminen oli vaikein. Nyt kun on kolmosen imettäminen loppunut niin on tullut ihan ärsyttävän häiritsevä tupakanhimo tilalle ja yritän pinnistellä etten ratkea :)
 
Kyllä itellä tupakanpoltto loppu nyt ja viime kerralla kuin seinään. Minusta sama asia et laittaisin kolmivuotiaan poikani suuhun tupakin.. Itse söin parina ekana päivänä nikotiinipurkkaa mutta nyt sit oon ollu jo ihan ilman mitää.. Kyllä sen verta pitää itteään niskasta kiinni ottaa jos todella tervettä lasta haluaa ;)
 
Joo kyllä mullakin se on että en tuu varmastikaan polttaan. Ajattelin että uutta askia en hae ja tossa vanhassakin on enää 3 jäljellä. Muttakun ei tarttis niitäkään polttaa!!! Ehkä tähän ei vielä usko tarpeeks.
 
Takaisin
Top