Raskaaksi 2015

Mut hei positiivista et kierto ei venynyt :) ja nyt vaan toivotaan että ovuloin luomusti tässä kierrossa ja joku täydellinen simppa löytää perille. Onneksi kierto alkoi Näin niin saan huomenna varattua samalla ajan verikokeisiin mitä sieltä ensi käynniltä määrättiin!

Mä toivon teille plussaa kaikille ja tuun kirjottelemaan kunhan saan levättyä.

Ja darkmimosa sanoi juuri oikeat sanat liikaa on 14 ryhmästä porukkaa. Itse oon roikkunut 13 ketjusta asti täällä. Mutta ehkä pian on meidän vuoro <3
 
Vesta, voi ei olen niin pahoillani moisesta :( toivottavasti gyne osaa auttaa ja varmasti nykyaikana löytyy jokin keino joka auttaa akneen ja saatte vielä oman pienenkin syliin joskus❤ tsemppiä ja positiivisia ajatuksia sinne!
 
Vesta, mä olen tässäkin asiassa kaiketi se poikkeus sääntöön. Mulla on ollut akne aina ja on edelleen (naama täynnä vähintään mustapäitä koko ajan ja yleensä vähintään yks iso kova ja kirkkaan punanen finni, niskassa, olkapäissä ja selässä on myös AINA noita isoja), todettu ne polymorfiset munasarjat (oliko sen lyhenne pco?) ja sen lisäks oon vielä ylipainoinenkin. Kuitenkin neljä kertaa yk1 oon tullut raskaaksi. Niistä neljästä raskaudesta kaks on siis jatkunut loppuun asti, yks päättyi jo ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan (olin saanut selkeän vahvan plussan rv 4+0 ja rv 5+ sitten alkokin vuoto) ja yks päättyi viikolla 7+ (eli niitä ihan "normaaleja" alkuraskauden keskenmenoja, joihin ei juuri voida vaikuttaa). Mä söin myös jonkun aikaa noita Diane Novia, eivät vaikuttaneet kyllä mainittavasti ihoon ja kun niistä tuli hirveitä päänsärkyjä, vaihdoin ne ehkäsyrenkaaseen. Mutta siis, ehkei se tilanne nyt niin toivoton ole kumminkaan :)
 
Azalea, kiitos paljon viestistä! Lohduttaa kuulla ettei tämmönen aina ole kohtalokasta... Loppupeleissä löysin aika vähän tietoa aikuisiän aknesta suoraan lapsettomuuteen liittyen. Mutta kaikki siihen viittaa. Oon järkyttynyt miten en tullut aiemmin edes ajatelleeksi tällaista mahdollisuutta, vaikka akne (hormonihäiriöt) on ollut mulla riesana suurimman osan mun elämästä. Kai se jotenkin unohtui kun lääkityksen alla pelikuva näytti terveeltä ihmiseltä :confused:
 
Vesta: pakko sanoo et ei kyllä tullu itellekään mieleen et vois jotenkin liittyä toisiinsa, vaikka tiedostankin että molemmat on hormonihäiriöitä :o jotenkin kuvittelin et ei liittyis toisiinsa millään lailla :o
 
Pikaheipat täältä!
Anoppi vielä tän päivän kylässä, huomenna aamulla lähtee (huh!) nii sit voin taas rauhassa paneutua teidän kanssa rupatteluun! Oon kyllä iltasin lueskellut päivän kuulumiset, mut ei oo ollu aikaa eikä jaksamista sit kirjotella.

Pepelle pahoittelut menkoista!

Muutamalla, nyt en nimiä muista, oli jännät hetket menossa! Toivottavasti niitä plussia alkaa nyt satelemaan taas!

Ja parit komeat ovisplussa oli ainakin saatu! Tärppionnea!

Ja kaikille kierron vaiheesta riippumatta onnea, jaksamista ja lisähermoja! :)

On: kp 6/29-34 Oli taas aika ihme menkat. Kp 1-3 vuoti normaalisti, kp 4 aamulla näytti et vuoto on loppu, ei tullu edes pyyhittäessä. Onneks osasi varautua ja pidin pikkuhousunsuojaa, illalla olikin tullu vielä vuotoa siteeseen ja pyyhkiessäkin tuli taas vähän enemmän. Yön aikana ja seuraavana aamuna ei taas mitään, mut päivällä tuhrutteli taas jonkin aikaa. Illalla sit loppu eikä sen jälkeen ole tullu...
Mutta tässä parin päivän päästä alan ovista tikuttelemaan, jos sen vaikka bongaisin ja sit taas jännäillään että saanko miehen kellistettyä vai meneekö tämä kierto "harakoille"...
 
Pahoittelut Pepelle tädistä! :( Täys tsemppi päälle seuraavaan kiertoon.

Be ja muut. Mä itse asiassa testasin tänään puhtaan negan. Mutta tänään on "vasta" kp 38. Menkkojen pitäis alkaa la kp 42 tai su kp 43, joten testasin tosi aikaisin. Jos ei tätiä kuulu, niin testaan joskus ens viikolla. Ovis on voinu olla joskus kp 24 ja siitä eteen päin, joten ei testissä vielä mitään vois edes vielä näkyä. Ihme oireita tässä kyllä on.
 
Unicorn: onko sulla aina noin pitkät kierrot? Eikä niitä lyhennetä millään? Sori jos oot kertonu jo, multa on menny ohi :/
 
Silv, tuli kyllä puun takaa :sad001

nennaa, kiitos kauniista ja tsemppaavasta viestistä. Oot ensimmäinen joka osoittaa mulle tuon lauseen "saatte vielä oman pienen syliin" ja mulla kostu ihan silmäkulma :oops:

Tyttötiikerille onnittelut poistuvasta tädistä ja anopista :hilarious: Onnea alkavaan oviksen metsästykseen.
 
Silv: Viimeksi oli 42 ja sitä ennen 33 päivää. Gynen ja ultran mukaan kaikki on kunnossa. Tajusin tänään, että bebe vuodelle 2015 on jo täys mahdottomuus näillä kierroilla. :/
 
Be: kiitos :)

Nennaa: joo näinhän se on. Ja yks päivä miehen kans puhuttiin että oisko se kivempi asua pienessä vuokra-asunnossa ja matkustella sikana vai asua vähän väljemmin itsetehdyssä ja suunnitellussa talossa. Niin kyllä meidän tapauksessa se talo tuli valittua ja tyytyväisiä ollaan :)

Vesta: aikamoista tietoa oot aknesta löytänyt! Oon siis kosmetologi ja silloin kauan sitten kun opiskelin tästäkin sairaudesta ei mitään tollasta koskaan puhuttu. En sano missään tapauksessa etteikö asia noin ole, mutta todellakin kannattaa gynen kans puhua. Mä olen asiaa aina käsitellyt niin että se on bakteeritulehdus ihossa. Varmaan tiedätkö nämä, mutta koskettele ihoa mahdollisimman vähän, vaihda tyynyliina vähintään kerran viikossa ja jos meikkaat, pidä välineet puhtaina. Putsaa hyvin aamuin illoin mut älä kuivata ihonpintaa. Ei lääkkeellisiä vinkkejä, toivottavasti en tungettele :) mut pitääpä itsekin ottaa asiasta selvää ihan ammatillisesta kannaltani kun tietty oon kattonu sitä vähän eri näkökulmasta. Mut älä vielä liikaa stressaa! Mun mielestä äkkiseltään kuulostaa vähän erikoiselta että tuo pitäisi paikkansa.
 
Mä meinasin kans plussata tässä kierrossa. Kierto tasottui nätisti 28. Päivään ja tosiaan kun eka luomukierto oli vasta.. nyt odotellaan et täti lähtis takasin syvyyden syövereihin ja pääsis peittoja heilutteleen. Womanlogin mukaan mulla olis ens viikolla ovulaatio ! :p tässä nyt kortisonien lisäks oon koittanu syödä vähän ennen ja jatkaa joka päivä ni vitamiineja. Kalanmaksaöljyä kun en syö kalaa, glukosamiinia niveliin, magnesiumia ja monivitamiinia.. ja vois varmaan ostaa sitä greippimehuakin vaikken siitä niin tykkää..
 
Tyttötiikeri onneksi anoppi oli paikan pääl näin alku kierrosta eikä oviksen aikaan. Nyt vaan ovista metsästämään ja tietty hyödyntämään ;)

Unicorn toivottavasti Nega vielä plussaksi muuttuu <3 tsemppiä!

Vesta kyllä meille kaikille se pieni vielö suodaan. Toisille helpommin ja toisille ei niin helposti. Itse ajattelen sen niin että meille suodaan pieni pienellä avulla ja silloin kun se on niin tarkoitettu. Ja rakkautta se ihme tulee saamaan mielin määrin.
 
Ilpuri täällä toinen kosmetologi ;)

Lauruskaah hyvä että siellä kierto pysyi hyvän pituisena eikä veny ja pauku. Nyt vaan ovista metsästämään ja plussa seuraavaan kiertoon ;)
 
Ilpuri, kiitos ammattilaisen ohjeista! Oonkin kyllä aikalailla viimeiset 14 vuotta elänyt noin. Tuttuja vinkkejä, lisänä ruokavalio, vitamiinit ja vedenjuonti :) Ilman lääkkeitä ei valittevasti ole apua niistä ollut. Mulla tämä akne oli hormonaalinen ja nähtävästi on vieläkin, kun se taas nosti päätään kun lopetin pillerit. :/

Lohduttavaa kuulla tuokin, ettet ole kosmetologina kuullut aknen ja lapsettomuuden yhteydestä. Herättää toiveita siitä että oon törmännyt joihinkin höpöhöpö -pelotteluartikkeleihin. :smiley-angelic001
 
Muokattu viimeksi:
Vesta:
Joo ja siis oon tehty tätä jo kauan. Ja vielä kun tossa mietin niin välillä mulle tulee asiakkaaksi sellaisia kelle raskaus on aiheuttanut aknen vaikka aiemmin ollut hyvä iho. Akne aikuisella on hormonaalista mut niin kun sanoin en usko et se ois yhteydessä hedelmällisyyteen.

Pepe: ihan mielenkiinnosta, teetkö kosmetologin töitä jatkuvasti. Ootko vauvakuumeilun ohessa jättänyt jotain tekemättä tai muuttanut työskentelytapoja?

Aiemmin tossa päivällä kirjoitin et ovis on ohi mutta: tein siis lauantaina testin ja se oli hailura ja laskennallisesti la ois ollu. Oli olot ja kaikki ja ajattelin et paras aika testiin livahti vain ohi. Mutta en su ja ma ehtinyt testata ja tänään ihan huvin vuoksi tein niin vahva viiva tuli! Superministi vaaleampi kuin kontrolli viiva. Weird! Äsken käskin miehen alkaa valmistautua illalla hommiin ja katotaan mitä testi sanoo huomenna :)
 
Ilpuri, me kanssa puhuttiin tuosta asumismuodosta, niin ei meille olisi tullut pieneen mieleenkään asua missään pienessä kerrostalo kaksiossa. Vaikea olisi sopeutua kun ikänsä on omakotitalossa tottunut asumaan! Onneksi löydettiin edullinen saneerauskohde ja mein tarjous meni läpi :) nyt maksellaan lainaa takaisin pienissä erissä ja pyritään nauttimaan remontin ja työn ohessa elämästä ja mahdollisuuksista mahdollisimman paljon :) itse rakastan remontointia ja siihenhän olen opiskellutkin, joten hyvin pitkälti pystyn itse tekeemään kaiken, poislukien sähkö- ja lvi -hommat. Rahaa säästyy huomattavasti ja remontointi on kuin terapiaa mulle :)

Lauruskaah, onnea ovisplussan hakuun! :)

Vesta, oli tuo sinunkin vastauksesi nyt niin liikuttava, ett meinas itelläkin kyynel vierähtää silmäkulmaan! Oli niin ihana huomata, kuinka yksi kommentti voi vaikuttaa toiseen :) ja tarkoitin sitä todella! Toivoa ei ole vielä menetetty :)
 
Ilpuri, onnea ovisplussan löytymisestä! Hyödyntäkää nyt niin, että saatte plussata vielä toiseenkin testiin ;) :)
 
Nennaa: mä en tiedä rakentamisesta tai remontoimisesta mitään mut mun mies tekee sitä ammatikseen ja ihmeesti oon sinä sivussa oppinut jotain :D kyllä se on aina järkevämpi maksaa omaa olipa se ostettu vanha tai uusi :)
 
Takaisin
Top