Raskaaksi 2015

Kuuku87, eikö kaikki 5-10 päivän välillä ole normaalia? Keskimäärin kiinnittymiseen taitaa mennä juuri se viikko ja se saattaa ilmoittaa itsestään mm. vihlaisuna tai hieman jälkeenpäin esiintyvänä (yleisimmin) rusehtavana vuotona.

Mun kohdalla saa olla toi kysymysmerkki toistaiseksi, kun en tiedä milloin lääkäri saa otettua kierukan pois! Ens vkolla käyn niissä kilpparikokeissa, mutta jospa viimeistään helmikuusta eteenpäin tjottaillen.

Viime yönä oli ihmeellisiä voimakkaita nipistyksiä vasemmalla alamahalla. Olettaisin munasarjojen kohdalla. Kahden edellisen raskauden kohdalla en muista mitään tuollaisia oliko vai ei :) Silloin ei tullut seurattua oireita yhtään ja nyt niitä tulee oikein tarkkaan kytättyä, kun raskautta toivoo ja yrittää ihan tosissaan.

Joo huh jeilei.. Kivi putos rinnalta :grin

Ei vaan, keskenmeno on fyysisestikin vaativa ja rankka elimistölle joten jospa kroppa on tiennyt mitä on tarvinnut toipuakseen ja nyt sitten on valmis uuteen nousuun! Pidän peukkuja että pian tärppää. Sittenhän toki joutuu syömään taas herkkuja, kun vauva niitä vaatii...

Minua harmittaa, etten tajunnut kirjata ylös ensimmäisen (alku)raskauden oireita. Niitä olisi varmasti hauska verrata mahdollisiin tuleviin plussakiertoihin. Sen muistan, että ennen plussaa ei ollut muuta kuin tunne raskaudesta ja järjetön väsymys, mutta väsymys on ennenkin tullut ja mennyt ja ajattelin sen liittyvän stressiin. Plussasinkin kuukautisten alkamispäivänä myöhään iltapäivällä ennen vanhempainiltaa, jossa oli sitten hankala pitää ajatuksensa koossa. Kerkesin muistaakseni testata kolmena päivänä ennen kuin kerroin miehelle, koska viivat olivat niin hailakoita haamuja. Ja vasta plussan jälkeen alkoi vasta nännit aristamaan ja rinnat turpoamaan, etomaan sekä alavatsa vihlomaan. Ensimmäisen ja viimeisen kerran oksensin sinä aamuna, kun keskenmeno alkoi. Keskenmenonkin kai takaraivossa tiesin, vaikka edellisenä iltana oli nähty syke ultrassa, mutta muutamia päiviä jatkunut tuhruttelu ja alkion muutamaa päivää pienempi koko viittasi siihen, ettei kaikki ollut kunnossa.

Ruokavalioon liittyen. En toki montaa viikkoa ehtinyt olla raskaana, mutta keho vaati paljon raikasta ja kevyttä. Kaikki teollinen maistui suoraan sanottuna paskalta. Tarkemmin ajateltuna ensimmäinen oire raskaudesta taisi olla se, että pakastemustikat maistui aivan perseeltä. Kai se keho ja mieli tarvi ravintoa keskenmenon jälkeen, koska ei sitä enää ole. Nyt haluaa jatkaa vain terveellistä elämää, suht terveellisellä ruokavaliolla.

Mä muistan vaan sen, että ekassa raskaudessa aloin epäillä odottavani kun voin pahoin autossa ja tupakanhaju teki pahaa. Silloin plussasin clearbluella ja se näytti silloin raskaana 2-3. Mun ei ole kummassakaan raskaudessa tarvinnut oksentaa enkä muutenkaan ole voinut erityisen pahoin. Toivottavasti mahdollinen tuleva raskaus on yhtä helppo.

Hihii...tuo mies nyt alko meillä tosissaan yrittää, sain tällekin illalle kyydit :D Se totes vaan, että "eikö se the päivä voi jo kohta olla, ei muuta kuin mamma makkariin" :D Sanoin, että pitäskö nyt kuitenkin välillä lepopäiviäkin pitää, ettei sitten tuu kisaväsymystä, jos se ovulaatio oikeesti onkin vasta reilun viikon päästä. Äijä totes, että kyllä hän nyt vaikka pari viikkoa jaksaa joka päivä nakutella :D :D Sillä niin pahasti kalvaa mieltä se ajatus siitä, että kesällä todettu diabetes on tuhonnut "pojat", että nyt on pakko yrittää tosissaan, kun ei se yk 1 nyt tuottanutkaan tulosta niinkuin aina ennen. Ei siinä mitään, sopii mulle :D ;) Yritin kyllä lohduttaa, että yhtä hyvin mun paikat voi nyt olla vähemmän hedelmällisellä tuulella kuin ennen ja että ei se raskaus todellakaan aina ala, vaikka kuinka just oikeeseen aikaan oiskin "rojut rännissä" :rolleyes:

Minulla oli kanssa vaan tunne ja turvonnut olo. Kaikki muut oireet tulivat myöhemmin. Ja sama kuin jeileillä että alas meni sitten vaan kevyt ja raikas. Alkuraskaudessa siis. Myöhemmin saattoi tehdä mieli jo muutakin. Mutta pahaa oloa kesti kyllä 22 viikolle asti.

Jo on ihme jos ei Azalealle nuilla kyydeillä tule alivuokralaista :wink

Muokattu viimeksi:
Mami93: oon syönyt vain kiiviä. .. olispa kiva nähdä livenä sellanen lintu. :)

Psykoenkeli: lisäile sit säkii oma päiväs tuohon listaan... luulis että lääkäri nyt yhen kierukan ottais pois jos haluaa.

Azalea: sullahan on kiimanen ukko :D

Ukkojen kiimasta tuli mieleen... Jännällä tavalla ihailen omaa miestäni siitä, että raskaus ja keskenmeno ei vaikuttanut hänen minuun kohdistuviin seksihaluihin pätkääkään. Toki lyhyenki raskauden aikana oli jo havaittavissa sitä, että paikat voi mennä ihan liian tiukaksi, mutta vielä ne ei ainakaan siihen asti päässy. Muutenki mies alko silittelemään mun turvotusmasua ja miettimään, että se ei saa kuulla sitä huonoa musiikkia mitä on joskus soitettu.

Meillä mies on tähän asti jarrutellut raskautta, vaikka ei kieltänyt mua jättämästä pillereitä pois. Viime kierrossa peitto heilui vaan muutaman kerran, mutta tällä kuulla olen saanut miehen kellistettyä vähintään joka toinen päivä jos ei päivittäin :D Viime yönä mies totesi, että on se kumma jos tällä määrällä seksiä ei vauvaa tule :D Tunsin suurta helpotusta tuosta kommentista, kun mies on tähän mennessä ollut vähän sitä mieltä että eikai kolmatta enää :D Toivottavasti näistä nyt jotain hyötyä on ollu, kun seksiä harrastettiin mahdollisen ovispäivän molemmin puolin :) Niin ja minisun mama vitamiineja olen myös popsinut, vaikka en tiedä onko siitä foolihappolisästä apua raskautumiseen.

Hoo, tai sitten vaan salaan mahdollisen raskauden vielä jonkun aikaa ja annan miehen jatkaa yrittämistä :D Ihan vaan huonolla huumorillani näitä heittelen, en aio toteuttaa kumpaakaan :)

Meillä on myös ollu ihan mieletön seksielämä ehkäisyn poisjättämisen jälkeen! Ehkä se on se, että nyt ei enää tarvii miettiä ja pelätä.

Minäkin yleensä loppu kierrosta oon mahdollisimman kaukana ukosta mutta nyt jotenki tuli tarve käpertyä ihan kainaloon ja huomasinki että mikä ukkoo vaivas :) ei siinä itselläänkään ollu enää nukkumaan meno mielessä. Tämä joulukuu taitaa olla peittojen heiluttelu kuu vähän jokaisella. Itse ainaki oon niin yllättynyt että ukko ollu 2 viikkoa jo kotona eikä olla riidelty kertaakaan. Yleensä riita saadaan aikaseksi jo toisena päivänä ku ollaan saman katon alla ku ukko tulee töistä. :) ja minä niin tyyni ja rauhallinen. .. ei oo mun luonteelle normaalia ollenkaan!!!! Itkenytki oon ihan oudoille asioille.... uunista en saanu pesuainetta pois ku pesin sen , ajettiin kaupunkiin ennen joulu aattoo ni joulun pohjoiseen menevä liikenne sai mut itkemään :D nauroin kyllä samanaikaisesti ku hämmennyin omaa käytöstä. :)

Toi A.Härkösen kirja sai mut tuntemaan mitä kummallisempia tuntemuksia. Osaa kirjoittaa. Kirja luettu kolmessa illassa taikka yössä. Huh! Olen ylittänyt itseni. Nyt tekee mieli paahdettua voileipää :) syön 2 ja sitten unta palloon. On tää kamalaa kun on sekaisin päivistä ja unirytmistä.

Muokattu viimeksi:
Mami: mä pääsin vasta töistä ja nyt pitäs äkkiä saada unen päästä kii, aamulla pitäs lähtee äitille ajeleen reilun 100km päähän.. No eihän se uni tietenkään tuu ku tarttis :(

Täällä valvottu myöhään ja nyt väsyttää :D Tänään menen esikoisen kanssa pulkkamäkeen :)

Takaisin