Raskaaksi 2015

No joo. Eipä nää tänne kuulu. Koitan nyt nukkua ja pohdin näitä huomenna lisää. Sääli vaan, että lääkäriin pääsemiseks pitäis olla rahaa (täkäläiseen tk:hon ei koskaan pääse, vaikka ois kirves päässä pystyssä ja sillonkin, jos pääsee, on se ihan turhaa, yksityiselle pitää kuitenkin mennä, jos haluaa apua) ja se on yks niistä mun stressinaiheista, kun sitä ei ole.
 
oon omanapaillu ihan liikaa ku oon puhelimella. Koitan päästä koneelle taas joku päivä niin helpompi kommentoida teille kaikille
 
Voi ei Minjelmiina :(

Azalea,hurjan kuuloista oireilua! Lekuriin mars ja toivottavasti saat pian apua!

Täällä vauva nukku yli tunnin ekan pätkän joten laatuaikaa vietetty ja talletukset tehty. Ihmetyttää et missä mun limat on,kun yleensä hyvin selkeät. Viimeks tosin ovis oli siellä kp 18tietämillä,tai oireilua ja testissä kuvioita monena päivänä siinä ympärillä,joten voihan se olla nyttenkin tuloillaan vasta ens viikolla,mut näyttäiskö toi sylkitesti näin kamalan aikasin,kun jo monena päivänä ollu oviskuvioita.
Kauanko ovis voi ns. Olla päällä? Muistelen et joskus kuopusta yrittessäkin oli viikonkin oviskuvioita testissä oviksen ympärillä. Aiemmin on tuntunu selkeästi kivutkin,oon pystyny jopa kertomaan kummalta puolelta irtoa,mut viime raskaus on muuttanu kroppaa. Tunnen kyllä munasarjoissa pientä kipuilua,mutta en niin selvästi oireile kun aiemmin.
Nyt siis kp 13( tai 14jo kellon mukaan) ja oviskuvioita tullu kp 10 asti.
 
Nonnih, pääsinpäs tännekin jotain rustailemaan. Ollu niin paljon tekemistä, että oon vaan lukemassa ennättäny käymään.

Minjelmiina kuinka sun miehes nyt noin hölmöjä on menny puhumaan? Inhottavaa tollanen, jos toinen ei haluakaan yhtä paljon vauvaa.. Olisko sillä stressiä tai jotain, joka purkautuu kiukutteluna sulle? Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen yrittämisestä/vauvasta. Noi miehet tuppaa olemaan tollasia, ajattelevat ja murehtivat sitä rahallista pärjäämistä. Hyvähän sitä on tietysti miettiäkin, mutta ei liikaa. Jaksamista sinne, asioilla on tapana järjestyä, niin kliseiseltä kun se kuulostaakin.:happy:

SannaMiialla näen haamulaista! Vahvistumista toivon sinne. Jos toi on apteekin oma testi, niin ei se kyllä turhia haamuja anna. :grin

Azalea, noi sun oireet kyllä kieltämättä kuulostaa siltä, että kilpirauhanen temppuilee. Ja tuota hikoilua kun mietit niin se on myös yksi yleisimmistä oireista. Kilpirauhanen kun vaikuttaa ihmisessä lähes kaikkeen, niin oireetkin voivat olla lähes mitä tahansa ja missä tahansa kropassa. Oletko tietoinen mitä sulla se arvo on? Siis jos on kilpirauhaskokeita otettu? Monet lääkärit ei viitti vaivautua sen kummemmin tutkimaan/epäilemään mahdollista vajaatoimintaa jos arvot ovat ns. rajamailla. Kannattaa seurata tilannetta ja vaatia verikokeita jos oireet kerta nuin pahoja jo ovat. Toivottavasti saat selvyyden asiaan. :)

Mitäs muuta mun pitikään sanoa.. Ootte ollu niin ahkeria kirjottamaan, ettei meinaa perässä pysyä. Täytyy yrittää tässä viikonlopun aikana paneutua vähän paremmin tähän foorumiin, niin pääsee taas juttuihin sisälle. Hyvää viikonloppua kaikille!

Ai niin ja se plussatuulahdus :smiley-bounce016
 
Se tunne kun makaat yksin pimeässä huoneessa sängyllä ja kissa varpaiden lämmittimenä. Silmät turvonneina tunnin itkemisestä.. pää täynnä kysymyksiä. Pitkä yö edessä. Työpäivä huomenna. :banghead: ja oon siis tosiaan työtön mutta teen kaverille apuna kuvauskeikkoja. Sinne siis iloisena mars.

Miksi tuntuu että muiden elämä on niin helppoa.. on työt perheet ja naimisissa.. kaikki hyvin..

Itsellä vaan kysymysmerkkejä tulevaisuudessa.. kaikki tuntu hetki sitten Varmalta mutta ei kyllä enää yhtää mikään..
 
Muokattu viimeksi:
Sannamiia, minäkin nään haalean viivan, eikä tarvinut edes siristellä. Onnea :)

Azalea, mulla on just samanlaisia oireita kun sulla. Tosi kummallinen ällöttävä olo joka ei helpota syö tai on syömättä.
Menkkakivut oli yllättävän vähäiset, yleensä niin kovat että olen taju pois olohuoneen lattialla.
Ja tämä turvotus. Yleensä on pientä turvotusta ennen menkkoja mutta tämä ei loppunut vaikka menkat alkoikin. Tämä on myös ihan älytön tämä turvotus, ei mikään normaali pikku pömppömaha, vaan aivan valtava ja olo on niin tukala. Tuntuu että turvottaa niin paljon ettei maha vaan enempää veny :D Siihen tukalaan ällö oloon vielä 'kuumat aallot' niin jo on tuskaista. Mieskin ihmetteli eilen, kun yleensä palelen nukkumaan mentäessä mutta nyt oon parina yönä vaan pyöriny hikipäissäni kun ei oo hyvä ilman peittoa eikä peitto päällä.

Voi minjelmiina, koita jaksaa. Ja monesti kyllä tuntuu että muiden elämä on aivan ihanaa idylliä kun ei niiden murheista tiedä.
 
Azalea: kuulostaa mun loppukesältä ja syksyltä. Stressi-> ahdistus-> henhenahdistus->univaikeudet-> itkuisuus->jne. Menin lääkäriin ku otin itseeni joka asian ja en saanut nukuttua ym. Imovanella en nukkunut mutta melatoniinista oli apua sitten. Ja kun sain vireystilaa nostettua niin ajatuksetkin selkeni ja pystyin muuttamaan ajatus maailmaa hiukan. Ihan jouduin opettelemaan. Nyt jos meinaa tulla vaivaa ja murhetta ym. Ni äkkiä osaan kääntää kurssin oikeaan suuntaan. Ja ottaa sen melatoniinin.

Minjelmiina: inhottavaa nuo ajatukset... ja miks just illalla. :( halaus!

On. Ei menkkoja eikä menkka jomotuksia. :0
 
Muokattu viimeksi:
Pidin pari päivää taukoa ja oon aivan pudonnut kärryiltä :grin

Mutta muutamia uusia oli ainakin tullut, joten tervetuloa mukaan! Toivottavasti visiitti jää lyhyeksi.

Luckylla jännät paikat, toivottavasti plussaisit! :Heartred

Larissalle synttärionnittelut, on ne nyt sitten tässä mikä päivä tahansa :) :Heartpink

Mariskalla viiva vahvistunut, loistavaa! Odottelen sun digiä jo! :wink sannamiia, vahvistumisia viivalle. Kyllä munkin silmään siellä jotain näkyy!

Azalea, toivottavasti saisit selvyyden. Tsemppiä sinne! :Heartred

Dreamerilläkin lupaavat oireet, toivottavasti se plussa sieltä vielä tulisi!

Muille pahoittelut negoista, kp 1 yms. Pikaista plussaaa!

On. Tänään olisi ollut laskettu aika ja kaiken huipuks on rakkaan sukulaisen hautajaiset tänään. Lisäks hirveä stressi töistä. Huoh. Täti pakkailee kamojaan, sais kyllä pysyä poissa tämän jälkeen piiiiiiiitkän aikaa!
 
No jotain tietty unohtu, minjelmiina. Iso halaus ja tsemppiä :Heartred vastapuoli osaa kyllä olla näissä asioissa välillä todella hankala. Toivottavasti asiat selviää parhain päin!
 
SannaMiia, kyllä mulle näkyy värillistä viivaa sun testissä eli ei ole pelkkä viivan paikka :wink Vahvistumista sille!

Silv, piirustuksia kehiin! :grin

Kiitos kaikille onnittelijoille :greet015

Murkulle halaukset :hug013 Samoin sulle minjelmiina! Miehet on välillä aika tampioita :mad:

Huh mitä oloja Azalealla on ollut :nailbiting: Kannattaa ehkä ottaa lääkärille aikaa, ihan vaan tarkistuksen vuoksi.

Nyytti, kyllähän kroppa voi "tehdä ovista" useampia päiviä eli tuottaa oviksen aiheuttavaa hormonia niin pitkään, että ovis tapahtuu. Mulla saattaa olla ovislimoja ja -oloja melkein viikonkin :grin

Anskunen, nyt on sulle pakkautunut liikaa surun ja stressin aihetta. :( Olisi jo plussan aika tulla sinua piristämään! Ja onneksi kevätkin tulee koko ajan varmemmin ja valo lisääntyy :)

Lucky, alkaisiko sittenkin olla kohta testin paikka :wink

Täällä koitti viimein se kp 1. Enää tämä kierto "taukoa" tjottailussa ja sitten taas tositoimiin uusin eväin, kun toivottavasti saan apuja tohon tuhrutteluun :grin Olen toiveikas :wink

Muillekin pitää kommentoida, mutta nyt en ehdi, kun töihin käy tie! Jatkan tätä viestiä ehkä bussissa :grin Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Muokattu viimeksi:
Huomenta :)

Onnea Larissa :Heartred

Azalea kuullostaa ihan mun viime vuodelta, stressi ja ahdistus. Hikoilin "tuskanhikeä" illalla en saanut unta ja välillä henkeä ahdisti niin että näin hukkumis unia. Mutta tsemppi halit sinne :Heartred

Minjelmiinalle halit, kurjaa tuollainen enpiminen ! Tsemppiä :Heartred



Mä en tiedä viittinkö digiin enää tuhlata vai uskonko jo vaan suosiolla :love7 Voi vitsi !! Tää on hyvä aamu !!

Plussatuulia kaikille :wav
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    255 KB · Katsottu: 176
Mulla on ollu ne arvot aina ihan viitearvojen keskellä, eli ei suuntaan eikä toiseen kallellaan. Labrahoitajaopiskelijana ollessa niitä kaiken maailman näytteitä tuli otettua vähän väliä. Toki siitä on vuosia. Viimeks kilpparikokeet otettiin kakkosta odottaessa, sillon TSH oli rajamailla, mut T4V edelleen ihan puolessa välissä viitearvoja ja lääkäri sanoi mun vaikean raskauden todennäkösesti käyvän kilpirauhasen päälle (oksensin ja oksensin ja lähes kaikki muutkin arvot oli johonkin suuntaan viturallaan), sen jälkeen sitä ei oo katottu. Mä oon aina luullut, että vajaatoimintaan liittyy palelu, mut lienee vielä suurempi syy mennä lääkäriin, jos hikoilukin voi olla sen oire.
 
Minjelmiina, tosi ikävä sun tilanne. Ei voi muuta oikein sanoa, kun että voimia <3

Mariska, mikä kiertopäivä sulla olis nyt? Tosi vahva viiva jo. Onnea! :)
 
Nyt voi Mariska kyllä jo onnitella!!! Onnea!!!

Ja Azalea lääkäriin mars! Kyllähä niitten täytyy sut terkkarissa tutkia!
 
Vautsi! Että noilla halvoillakin voi saada vahvoja plussia ennen menkkojen alkamispäivää.

Mulla tosiaan nyt tänään kp 32/28 ja jotenkin kun noi testit on antanu negaa ja hailuraa ni pikkuhiljaa usko alkaa mennä että ne siitä edes vahvistuu. Toki ovis saattoi olla myöhemminkin tässä kierrossa, mutta kun olin tuntevinani sen niin selkeästi silloin kp14-15 kohdilla..
 
Azalea! Nyt maanantaina päivystyksen kautta sit lääkärille jos ei muuten pääse. Sanot ettet jaksa kun et saa nukuttua öisin. Ja lääkärille avaudut siten noista että kilppari arvot on katsottava! ja muutki kokeet. Mut kokeet voi ottaa ja sit tulosten kans yksityiselle asian osaavalle lääkärille jotta testiks sulle tyroksiini jos ei voi lähetettä julkiselle puolen kirjoittaa. Ei se oo niin kallis reissu kuin se että sairastut vakavammin.
 
Paljon onnea Mariska! Todella hyvältä näyttää. Jee! :) ja Sannamiialle vahvistumista!

Minjelmiina: onpas harmillinen tilanne! Ehkä sun mies tarvii vähän aikaa kypstellä vauva-asiaa? Miehet on joskus vähän hitaampia näissä asioissa ja ne tarvii aikaa. Yritä keskustella aiheesta, kun riita on ohi ja perustele oma näkemyksesi hänelle. Toivottavasti löydätte yhteisen näkemyksen asiaan.

Tervetuloa kaikille uusille! Teitä tais olla useampikin.

Ja kiitos tsempeistä ja vinkeistä Beisla, Sabetti ja muutkin. Ens kiertoon ostan niitä precheckejä oviksen bongaukseen. Mun gyne sanoi, että joillain se huippu on niin nopea, ettei testit löydä edes sitä. :)

ON sen verran, että tänään on kp 28. Ollaan pupuiltu tässä kierrossa kahden päivän välein, että kyllähän raskaus on mahdollinen.
 
Takaisin
Top