Raskaaksi 2015

Ja edelleen turvonnut ahdistava olo mahassa, vaikka se normaalisti loppuu siihen, kun menkat alkaa.
 
Ihanaa synttäriä Larissa jo etukäteen!

Aikamoinen räjähdys tiikeri, mutta jotenkin ihan ymmärrettävä kyllä. Eihän toi tilanne ihan optimaalinen ole, ja kun laittaa hormonit päälle, ni saattaa kiehahtaa. Mutta hyvä, että tunnelma ees vähän kevyempi jo :)

Muurahaiselle voimia!!

Ihanan kuulonen Beislan luovuttaja! Keksittekö jotain, mitä voisi vielä tehdä? Vitamiinit ym.?

Milttikselle tsemppiä ovikseen! Näättekö kerran kierrossa, vai onko mahdollisuus useammin?

J3nnille onnea! Ihania uutisia! Ja dopplerilla jo kuuluu äänet, siellä täytyy olla tosi vahva syke <3

Mimmu samaa mieltä! En kanssa oota oireita ennen plussaa. Kerran plussannut eikä mitään ollut. Ennen menkkoja aina turvottaa/ärsyttää/milloin mitäkin.

Sannamiia, tossahan näkyy jotain! Plussa-aalto tulossa! Hypätkää kyytiin naiset!

Ihanaa perjantai-iltaa!
 
Mullakin se varmin raskausoire on se zen-olo yhdistettynä siihen "mä tiedän, mä vaan niin tiedän" -tunteeseen. Ei pakottavaa tarvetta edes kytätä oireita, joita kyllä plussakierroissakin on ollut, mut ne ei sillon niin hirmusti oo pääosassa, lähinnä vaan tukemassa sitä "tietoa". Sitä oloa odotellessa :D Siihen asti voikin vaan repiä hiukset päästä joka kierron loppupuolella ja jännittää ja kytätä olemattomia oireita :D
 
Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, niin esikoisesta en olis tajunnu olevani raskaana ennen suolakurkkuhimoja ja alavatsakipuja. Ja silloin en kytänny oireita, kun ei yritetty varsinaisesti. Kaikki me naiset ollaan niin erilaisia.
 
SannaMiia, ihan kuin siinä olis jotain. :)

Azalea, onpa outoa että sun menkat on yhtäkkiä tollaset. Toivottavasti se ei merkkaa mitään ovulaation kannalta.

Liisu, ei me oikein vippaskonsteja keksitty luovuttajalle. Eipä niitä paljon ole muutenkaan, ja miehille varmaan vähemmän kuin naisille? Hän syö jo terveellisesti, ei tupakoi ja liikkuu kohtalaisesti.
 
Sama homma.. En tajunnut olevani raskaana. Ihmettelin vain että kun kalja maistuu pahalle. Ja nyt epäilys nousi kun ei maistunu tupakka.. Eikä oo niksojakaa ollut.
 
Mä en rehellisesti sanottuna muista oliko mulla mitään ekassa raskaudessa. Se alkoi vähän yllättäen, kun olin ihan varma ettei tärpännyt kun mies oli kuumeessa oviksen aikaan. :)

Onko teillä tietoa, näkyykö testeissä nuo viivanpaikat aina ja voi tulla myös negatiiviseen testiin? Vai tarkottaako se aina raskautta.
 
Oli kyl kiva tajuta viime raskaus ja vielä kesällä. Olin just ennen testin tekoa ollut sahti markkinoilla. Onneksi raskaus oli alussa ja terve poika tuli.
 
Silv: rahan menoa onki tiedossa ens kesäksi :) talon maalaus, pihanlaittoa, ukko haluais savukaasu imurin, poika haluais laivalle ja Ruotsiin :D eilen juuri mietin näitä et mihin ja miten pitäis säästää ;) kukahan muhun suurta kiintymystä tuntis. .. Poika? Tapaturma? Hui!

Mutta Silv! Piirräppä! :)
 
Liisu, pyritään näkemään oviksen tienoilla useammin juuri siksi että olis ainakin sen puolesta mahdollisuudet kohdillaan. Tänään kävi ja toiveissa olis että sunnuntaina tulis ainakin uudelleen mutta jos ei se ovis ala kuulua vielä silloinkaan niin varmaan taas parin päivän päästä siitä. Sitten taitaa alkaa olla jo niin pitkällä kierto että ovista turha odotella jos ei oo tullut silloin vielä. Nyt siis menossa kp 15.
 
Hmmm...pitäisköhän tässä varata aikaa lekurille. En nyt osaa sanoa kauanko tämmöstä on ollu, mut ainankin viikkoja, ehkä jopa kuukausia; joka ilta mun alakroppaa (navasta alaspäin varpaisiin asti) alkaa kuumottaa ihan hillittömästi ja se hikoilee (yläkropassakin tuntuu kyllä siltä, että on lämmin, mut alakroppaa oikein polttaa ja missään ei ole hyvä olla), heräilen öisin vähän väliä (ehkä jopa kymmenisen kertaa herään ihan vaan omia aikojani) ja luonnollisesti oon sitten melko väsynyt aamulla ja päivisinkin jonkun verran, nyt tää huono olo on ollut vähän väliä kuvioissa (sitä kestää päivistä viikkoihin, välillä se on lähes kokonaan pois pari päivää ja sitte tulee taas), huimauskohtauksia ajoittain (semmosiin mulla ei oo aiemmin ollut taipumusta) ja sitten tuo kierron heittely ja ovuloimattomuus (ainakin viime kierrossa). Kilpirauhaseen kohdistuis kyllä epäilyt, mut niitä arvoja mulla on muiden asioiden yhteydessä kyllä syynätty ja ovat aina olleet kunnossa, tosin mun isällä ja hänen äidillään on laiska kilpirauhanen, että kai mulla siihenkin geenit ois sopivat. Mut eikös vajaatoimintaan ennemmin kuulu palelu kuin hikoilu ja kuumotukset?

Tänään on nivusia särkenyt aivan hillittömästi, se tekee mulle oikein levottomat jalat, kun se kipu sieltä säteilee reisiin ja polviin asti eikä mikään liike tai asento auta. Otan joka aamu b- ja d-vitamiinia sekä magnesiumia, joten niiden puutteesta tuskin on kyse.
 
Mullekin tuli ekana Azalea kilpirauhanen mieleen. Joillakin oireita on, vaikka tietyt arvot ois viiterajojen sisällä... Jotain vuosi sitten mulla oli jos minkälaista oiretta ja otatin kilpirauhaskokeetkin. Lopulta taisi olla vain uupumusta, josta paranin omin avuin.
 
Huh Azalea minkä kuuloisia oloja sulla. Levottomat jalat on tosi mälsä kohtaus, itse kärsin niistä kans usein öisin..
 
Mulla taas ei magnesiuminpuutosoireisiin auta muut kuin just tuo oksidi. Ja tää särky siis lähtee nivusista, magnesiumin puutteesta mulla alkaa särkeä sääret ja se tuntuu kuin siellä luun ytimessä joku pyörittelis veistä.

Mietin tota uupumusta/ahdistuneisuuttakin, ajoittain tulee nimittäin myös lieviä hengenahdistuksia, tuntuu kuin joku painais rintakehää kasaan ja hapen saamiseks pitää oikein keskittyä hengittämiseen. Erilaisia vatsaoireita on myös (maha usein kipeä, löysällä ja ilmaa kerääntyy), niitä oon koittanut ruokavalioparannuksilla hoitaa tuloksetta.

Mulla on ollu aika rankat pari vuotta tässä, stressinaiheesta toiseen poukkoilua ja huolta läheisten terveydestä. Nyt kun pitäis pahimman jo olla takana, mun ahdistuneisuus ei vaan otakkaan laantuakseen. Itkuherkkyyttä, ärtyneisyyttä (josta poden huonoa omatuntoa), tuntuu, että kaikki päivät vaan luisuu ohi ilman, että saan tehtyä mitään järkevää...ja kuitenkin silti mulla on koko ajan olevinaan niin hirveä kiire, etten ehdi kunnolla paneutua mihinkään ja stressi niistä asioista, jotka sitten jää tekemättä, kun vaan holtittomasti säntäilen. Keskittymiskyky on 0, joka päivä sattuu asioita, että joku on mulle just puhunut pitkään asiasta X, mut mulla ei oo mitään muistikuvaa koko keskustelusta...
 
Ja siis väsyttää aamusin ja joskus päivisinkin, mut tähän aikaan, kun kaikki muut nukkuu, niin eeeeipäs se uni vaan tule :/ Hikoilen ilman peittoa ilkosillani sängyssä ja oottelen "kuuman aallon" ohimenoa :rolleyes:
 
On. anteeksi.

Itken täällä sydämeni kyllyydestä, olin jo menossa nukkumaan mutta miehen sanat satutti niin paljon että lähdin eri huoneeseen...

Taas tunne että saa kuumeilla ihan yksin... mahtaako tuo koskaan edes oikeasti haluta. Odottaa kenties lottovoittoa.

Olo on paska, ahdistunut ja epäonnistunut..
 
Tää kuumotuskin on niin outoa; toisaalta ihon päältä paleltaa, kun on ilman peittoa, mut jostain syvemmältä tulee niin hirvee kuumotus, että vaatteet ja peitto ahdistaa. Tuntuu, etten saa henkeäkään, jos otan peiton päälle.
 
Ihmetteli miten mulla voi olla edes vauvakuume... sano että täällä ei tarvi mitään vahinkoja alkaa toivomaan jne jne...

Vällissä vakuuttelee että haluaa mutta oon kai sitte saanu sen vaan ahdistumaan ja oon ite ihan romuna..

Tuntui että ei oo taas mitään varmaa
 
Takaisin
Top