Raskaaksi 2015

Tulinpa aikani kuluksi lueskelemaan teidan juttuja, vaikka pitais varmaan jotain jouluruokia vasailla. :rolleyes:

Katariinalle onnea plussasta, mulla myos tarppasi km:n jalkeen ekasta kierrosta ja nyt mennaan jossain 8+jotain, ei siis mitaan hajua oviksesta joten en tieda ihan tarkkoja paivia. :)

DarkMimosa ai teilla on noin paljon hevosia, mulla on nyt vaan yks omakasvatti ja mietin etta pitaisko sekin nyt kevaalla astuttaa.. :grin

Katapultti: joo meilla on "liikaa" hevosia. Yksi varsa tulossa maaliskuun puolenvalin paikkeilla ( give or take muutama viikko). 3V kaantyva pv tamma aateltiin astuttaa King's Masterilla viela ku se on hengissa ( ori siis ;) ) ja taykkarillekki pitas oria miettia ja tietty tuo jo kantava connemara, mitas silla tekee jos ei varsota :P

Tuonne raskaaksi 2014 kirjoitin jo saman, mutta laitanpa tännekin.. eli täällä otettu greippimehu käyttöön maanantaista ja ajatuksena oli, että juon sitä sunnuntaihin asti koska laskurin mukaan ovis olisi 26.12 ja päätin että varmistelen pari päivää sen jälkeen tai jotain. No ainakin mehu tekee tehtäväänsä, jäätävät kramppikipuvihlonnat alkoi muutama tunti sitten, tuntui ihan menkkakivuilta. Nyt jomottaa laimeasti mutta paranemaan päin. Joku täällä puhui siitä että onko vatsa ylitoimiva oviksen aikaan, tulipahan huomattua että on! Tajusin sen äsken kun kävin kolmatta tai neljättä kertaa isolla hädällä tänään. Normaalisti 1 kerran. Pissalla ravaan, mutta se on mun perus ovisoire. Hihii jee greippi toimii :gen014 Ens kierrossa, mikäli sellainen tulee.. minä varmistelen taas greippimehulla ja vehnänalkioöljyllä. Tähän kiertoon se öljy ei ehtinyt mukaan, harmi mut no can do :dance018

Rauhallista ja kivaa jouluaaton loppuiltaa jokaiselle :Heartbigred plussaa :wav

Ja Azalea, kiitos kun valaistit, mä en olis tajunnut tuota! Tuunpas raportoimaan aamulämpöjä sitten vaikka huomenna, tää on mun eka kerta kun mittailen niitä.

Hei, siirrympä nyt minäkin tuolta viime vuoden ryhmästä tälle puolelle.

Tänään siis kp 2/28-33.
Täällä siis toista haaveilee yli kolmekymppinen nainen. Tai kyllä tää jo yrityksen puolelle on kääntynyt, kun ovulaatiokin lääkkeillä saadaan aikaan. Eli clomit aloitettu viime kierrossa. Ensimmäistä yritin kolme vuotta ja tälle toiselle lupa annettiin marraskuussa 2013. Yhtään plussaa en ole testeihin saanut, haamuja vain. Muutenkin testit ei mun kohdalla ole oikein toiminut.

Niin ja meillä sama kuin luckylla, minä yritän, mies tjottailee. Keräs itselleen liian suuret paineet ja stressaantu. No menee tämä näinkin. Yrittämisestä ei muut tiedä, joten tämä paikka on minulle henkireikä, jossa pääsen asiasta puhumaan. Koittakaa kestää minua :)

Onnea jo plussanneille! Mä tähtään siihen, että ensi kierto on mun kierto :) tai mitäs jos ensi kierto olis meille kaikille se the kierto? :)

Mä voisin ehkä tiivistää meidän homman niin, että tjottailua kesään asti :D me nähdään tällä hetkellä 2krt/kk miehen kanssa, joten hankala olis jo nyt yrittää. Mulla on tällä hetkellä vielä kierukka, kun lääkäri ei ottanut sitä ma pois, vaikka varasin ajan sitä varten!

Halusin kierukan pois jo nyt, koska epäilen painonnousun johtuvan siitä. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että se on lähes mahdotonta (mirenan mukana tulleessa vihkossa luki, että painonnousu on yleinen haittavaikutus). Niinpä tässä nyt mennään verikokeisiin selvittämään kilppariarvoja!

Kumma lääkäri... Varsinkin jos tuo on hormoni kierukka ni silloinhan se painonnousu todella voi olla kierukan syy. ;) mutta hyvä ne kilpparit on tarkistaa :)

Piti vielä päivittää että nyt mulla kp 29/24-36 edellinen kierto oli 28 päivää :) ja epäilen että tästä kierrosta tulee 32-33 päivän mittainen.

Psykoenkeli just kuulin ystävän toteavan että aikoo ottaa kierukan mutta samalla pelkää painonnousua. Eli ei välttämättä ole mitenkään ihmeellistä jos paino nousee. Tsemppiä! :)

Laitoin tuonne 2014 puolelle saman mutta kopsaan tänne ja koitan siirtyä muutenkin kokonaan tänne. Se vaan että tuonne 2014 kirjoittelee vieläkin muuan ihana ihminen niin ei oikein kye olemaan poissakaan.

Tuosta, että yrittämisen luuli kestävän lyhyemmän aikaa.. samaa täällä olen joskus pähkäillyt. Kuvittelin että tällainen nuori terve nainen joka on maailman hedelmällisimmässä (19-21vuotta) iässä tulisi alta puolessa vuodessa raskaaksi helposti mutta keskenmeno, kemiallinen ja haamut kummittelee ainoastaan taustalla. Mun nuori miehenikin (21-23) jolla on suhteellisen pieni lapsi edellisestä parisuhteesta kuvitteli että hän kykenee saamaan aikaan raskauden mulle. Hän on kyllä polttanut tupakkaa niin kauan kuin muistan. Vaikuttaa paljon tietenkin. Hän on ollut tupakoimatta/vähentänyt nyt jälleen ja aika onnistuneesti joten toiveet korkeammalla. Ens kiertoon taas foolihappo miehelle kun tähän kiertoon ei hankittu. Piti vielä sanoa että miehen lapsi ei ollut ns. millään tavalla tehty vaan ehkäisy petti.. Mieheni on ollut kuitenkin hyvä isä siinä missä pystyy ja viettää aikaa lapsensa kanssa kaikesta huolimatta (miehen ex on ex erittäin hyvistä syistä). Tulipas pitkä stoori. Täällä on kp21/35? :)

Mä en usko väkisin yrittämiseen. Tulin esikoisen kohdalla raskaaksi ekasta kierrosta, vahingossa. Tai ei kai se varsinainen vahinko ole, jos ei ehkäisyä käytä. Ja minunkin mies (27) on polttanut ala-asteelta saakka! Mä uskon, että tärppää varmimmin, jos lopettaa stressaamisen ja antaa vaan mennä ;)

Niin, psykoenkeli. Mulla stressi on vähentynyt alkuajoista 80% ja se on mulle ja miehelle iso juttu. Me ollaan sellainen pariskunta ettei todellakaan yritetä täysillä joka kuu vaan ollaan aika mukavuudenhaluisia eikä harrasteta jos mieli ei tee. Niin sen kuuluukin mennä :) nykyään jos multa ystävät kysyy yritetäänkö niin vastaan että se on vähän väärä termi.

Me yritettiin ekaa 9 kiertoa ja se oli mulle pitkä aika ja iso stressi. Nytkun alettiin tokaa tekemään niin mä kuvittelin naiivina, että kroppa tietää mitä pitää tehdä ja toka ilmoittaa hetimiten tulostaan. No nyt vuosi myöhemmin on ne harhaluulot kadonneet enkä kuvittele, että olen edes raakana 2015 aikana.

On kyllä ollut niin raskas ja masentava joulu ettei mitään rajaa :(

Niin ja hyvä se on ne kilpparit tarkistaa mutta tosiaan vähän kumma kommentti lääkäriltä.

Joo on, mutta en käsitä, miksei sitä härveliä voinu ottaa pois ja silti mennä verikokeisiin. Kerroin kuitenkin meidän lisääntymishaaveista.

Takaisin