Raskaaksi 2015

Ite käyn myös lentopallossa vaikka raskaana olenkin :) Kaikenlainen liikunta, mikä tuntuu hyvältä, on hyväksi (paitsi laitesukellus). Uusia juttuja ei pahemmim suositella aloitettavaksi kun on raskautunut. Syke ei saisi olla kamalan korkea jotta sikiön hapensaanti turvautuisi. Jotku sanoo että ei hyppiviä liikkeitä (lentopallo, ratsastus, kovat jumpat) mutta usea niitä silti harrastaa. Neuvolassa sanoi myös että ihan huoletta saa ja pitää liikkua :) Että jos sikiö on tullakseen pois, niin se ei auta vaikka makais 247. Liikunnalla ei saa pientä "nitistettyä" :D Eri asia käyttää maalaisjärkeä. Viime raskauessa pelkäsin tehä kaikkea! Tässä raskauessa oon:
- Pelannu lentopalloa yms
- Syöny itse valmistettua graavilohta
- Juonu punaviiniä, alkoholitonta :P
- Maistanu huulilla kaverin valkkaria :)

Onnea plussanneille <3

Sydänkäpynen, ymmärrän kyllä. Sama fiilis oli mullakin, että selvemmin se pitäisi kyllä tuntua ja odotin sellaista oloa, että nyt kyllä tärppäsi.

Kiitos ystävät kalliit neuvoista, ostankin hetimmiten tuota Pre-seediä :) meillä käytössä ollut siis ihan ceridal eli perusvoide, mutta on mahdollista, ettei sovellu hedelmöitystä ajatellen. Tämä foorumi on siitäkin kiva, että täällä oppii kokoajan jotain uutta :)

Omanapailen nyt vähän. Ihmettelen nimittäin kun mielestäni ovuloin tällä kertaa oikealla munasarjalla (voiko noin sanoa?:hilarious:) ja nyt nippailee vasemmalla siihen malliin, että vois olla keltarauhasesta kyse (tai uudesta ovulaatiosta, mutta se kai erittäin epätodennäköistä). Ja välillä kyllä nippaa myös oikealla puolella, mutta enimmäkseen vasemmalla. Päätäkin särkee ja väsyttää. Voi pöh. Lisäksi ärsyttää mies niin paljon, iltaisin ollut nyt niin kärttyisä etten tiiä miten päin olisin ettei tuo koko aika niuhottais jostain ja sitten aamulla on niiin hempeänä. Olis sit edes jatkuvasti kärtty.:grin

Mites sit ku mulla on syke 89 jo levossa ja nyt kun vielä raskaana ni syke entistä korkeampi ja hengästyn entistä helpommin. :D eli uskaltaako sitä mennä enää bodycombat tunnille :) hyppimistä paljonki. Vatsa lihas liikkeet vois jättää välistä ja tehä jotain muuta.... :D ja sit opetella salin puolella käsipainojen kans tekee. Noi laitteet on ollu niin helppoja ja turvallisia... mutta tuntuu että ainoot jotka ei alavatsalle lisää painetta on käsi lihas liikkeet

Sydänkäpynen, tuohon nippailujuttuun sen verta, että ekassa plussassa mulla pisti koko ovista ennakoivan ajan vaan oikealle, vaikka sit se olikin irronnu vasemmalta. Kuulemma niin voi käydä :D Nyt jomotti enemmän oikealla ja enemmän oikealle alkoi sit jomottaa oviksen jälkeenkin, sieltä se oli irronnu kun ultrassa katottiin.

Liikkeitä missä käyttää keskivartaloa apuna (maastaveto ym) on sallittuja, kunhan ei tosiaan tee perusvatsalihasliikettä (=suoratvatsalihakset). Keskivartaloa saa ja pitää harjoittaa :) estää vatsalihasten erkautumista vatsan kasvaessa.

Lucky oon fysioterapeutti ja PT eli olen aika hyvin tietoinen mitä saa ja ei saa tehdä raskausaikana :) 1,5vkon päästä vuoden täyttävän ensikon odotusaikana pidin joitakin jumppiakin jopa rv32 saakka ja neiti syntyi rv35+1. :) Ohjaan monia lajeja, tuota mainitsemaasi bodycombattiakin ja sen jätin hyvin aikaisin jo pois juuri sykkeen nousun vuoksi, tulin huonovointiseksi. Uusimpien ohjeiden mukaan syke ei saisi pitkäkestoisesti olla yli 140, sillä sen jälkeen sikiön hapensaanti vaikeutuu. Monenlaista voi silti tehdä, tietty vatsallaan ei makoilla eikä tehdä esim kyykkyjä tai jalkaprässiä kohtuun kohdistuvan paineen vuoksi ja vatsalihasliikkeissäkin on rajoitteita. Voin koko raskausajan aivan loistavasti ja uskon sen johtuvan osittain liikunnasta ja hyvästä fyysisestä kunnosta. Tunnon ja voi nin mukaan tietty liikuttava tai olla liikkumatta :)

Oon niin pahoillani Maisukka :( sydämestä toivoon et saat pian uudestaan plussan ja pikkuisen sylin asti!

Maiskukka :sad001 Miksi sait muuten antibiootin, ite en nimittäin tyjennyksen jälkeen saanu?

Maisukka pahoittelut :(
Pahoittelut muillekin, joilla ei ole vielä tärpännyt!
Suuret onnittelut plussanneille! :) <3
On. Täällä hiljaiseloa niin forumin kuin parisuhteenkin kanssa.. Ollut vähän viileämmät välit ja taitaa jäädä tämä kierto hyödyntämättä :(
Kp13/28/yk2

Helinäkeiju uskon että jos plussa tulee niin se on oikea mutta muuten voi olla jos on laimea tms niin tulee nega vaikka olis plussa! Onnea ovisplussasta ja nyt vaan talletelemaan! Se oikea plussa voi tulla sillon kun sitä vähiten odottaa ;)

Norael toivoa on niin kauan kun täti tulee! Joillain näkyy testissä vasta kun menkat kunnolla myöhässä! Tsemppiä piinapäiviin! ;)

Syksyinen toivoa on niin kauan kun kunnon täti kylässä ;)

Maiskukka voimia<3

On. Taas jotain mini vatsakipua mutta ei kummempia oireita vielä!

Jopsu kp 17/25-28 dpo 5 yk 6

Sallahaa kerroin lääkärille polttavasta lantiokivusta ja pari viime päivää vuoto on haissut tosi vahvalle.

Jotenkin nyt vaan jännittää ottaa noi antibiootit.
2h ne pitäis pysyä sisällä.
Tekevät kuulemma usein huonon ja oksettavan olon.

Takaisin