Raskaaksi 2015

Pätkis en usko että on haittaa, en oo ainakaan ikinä kuullut että yrittäessä pitäisi vältellä a vitamiinia mitä on just esim maksassa, ja maksasta ihminen saa kuitenkin hyvin rautaa :)

Minäkään en usko, että marjavalmisteista olisi haittaa koska niitähän erityisesti pitäisi käyttää.
Valitsin vehnänalkioöljykapselit, koska teen dosettiin valmiiksi hivenainesatsit koko viikoksi. Olen huomannut omalla kohdalla, että mitä helpommaksi ottamisen itselleni teen, sen varmemmin otan kaiken tarvittavan joka päivä.

Moony: kiitos :) kierron pituudesta ei tietoa, koska kierto vasta esikoisen jäljiltä käynnistynyt. Ennen raskautta 28 :)

Ajattelin tulla päivittämään, eli eilen loppui vuoto kokonaan ja kuukautisten olisi tänään pitänyt tulla :) 5 raskaus testiä tein ja viimeisin clearblue joka näytti raskaana 2-3 viikkoa, eli varovainen innostus on herännyt :) Lisäksi nännit kipeät, väsyttää, viluttaa ja eilen iski pieni ärsyttävä flunssa. En olisi uskonut että noin runsas vuoto olisi "normaalia", mutta toivotaan että tuolla joku on kyydissä nyt ja myöhemminkin.

Plussa Onnea ja tsemppejä kaikille!! :)

Carolyn onnea uudesta työpaikasta! :)

Lipstikka pahoittelut negasta! Tsemppiä seuraavaan kiertoon! :)

Moony oireet kuulostaa hyvältä, toivotaan plussaa ja tsemppiä teille piinailuun ! :)

Äippä2015 mä kanssa näen haamun mutta ei oikeen väriä! Toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan! :)

Syksyinen tiedän niin ton tunteen kun kello sanoo että nyt mutta mies ja sen pikkumies on erimieltä :D

Katjusha tsemppiä kuitenkin seuraavaan kiertoon! ;)

Pipanat mitä nuo geleet ja miten niitä käytetään? :)

Jennyhannele pahoittelut :( voiko olla valemenkat tms?

Arwen84 tsemppiä oviksen hyödyntämiseen!! ;) tää on se hauska kohta!! :)

AstaE tsemppiä piinapäiviin! :)

Zuzu90 varovaiset onnittelut!! Hienoa jos siellä kuitenkin vuodosta huolimatta ollaan raskaana!!;)

On. Täti on melkein kamppeensa kerännyt ja alkaa poistumaan :) jeee siitä se uus kierto taas lähtee! Mulla tuntuu olevan HIRVEEN vaikeeta tuo vitamiinien ym ottaminen eli pitäisi itsekin keksiä joku helppo ratkaisu siihen että tulisi otettua :) huomenna taidan hakea greippimehun ja ne vehnänalkioöljy jutskat :)

Jopsu Kp 4/25-28 yk 6

Pisimmän kierron mukaan ti pitäs alkaa menkkojen. Ei oo oikeen mitään oireita, nyt on pari kertaa repäsykipuja tullu kun yskässyt.raskaudet mulla on aina alkanu täysin oireettomasti, siitä jo aavistelin :)

Jopsu, googleta Gelee Royal :grin Kuulin noista täältä ja otin heti käyttöön kun täti tuli kylään! Ovat jotain mehiläisten superfoodia ja auttavat hedelmällisyyteen niin miehillä kuin naisillakin. Me kokeillaan molemmat nyt seuraavaan ovikseen asti. Mä otin sen vahvemman, 1000mg(?) , niin niitä otetaan 1/pv. Kaikkeen sitä ihminen on valmis :rolleyes:

Onnea zuzulle, ihanaa että pieni pysyi mukana vuodosta huolimatta :)
Äipälle onnittelut myös, pysyköön täti pois!
Jopsulle onnea uuteen kiertoon :)

Täällä syödään (mies myös) multiviramiinit , d-vitamiinit ja omega3. Mainitsin miehelle tuosta sinkistä, niin sanoi että pitääpä käydä ostamassa :) itse ajattelin greippimehun voimilla vielä.

Larppaaa kp9/28-35?

Pätkis: varmistin ton a-vitamiini jutun mieheltäni (hän on farmaseutti) ja a-vitamiinilisiä yms suositellaan tosiaan välttämään jos yrittää raskautua. Ravinnosta tulee tarpeeks, mut tosiaan lisät pitäis lopettaa. A-vitamiini on rasvaliukonen ja sitä on kropassa aina jonkin verran.

Jopsu, toivotaan! :) mitään suoranaisesti _raskausoireita_ ei kai ole, mutta näitä outoja tuntemuksia kyllä :p onko vaan oviksen ja menkkojen välistä tuntemusta, mitä ei vielä osaa tunnistaa vai merkkiä plussaamisesta :) nythän vasta kiinnittyminen kai tapahtuu, jos on tapahtuakseen... Olis se aivan ihana joululahja <3 tänään tuli joku ihme kipuilu mahaan aamukahvin jälkeen :/ Mulla vitamiinit on keittiössä sellasessa kaapissa, minne katson joka aamu niin tulee vitamiinit otettua. Joku paikka missä näet ne! :)

Moony kp21/27-31, dpo7, yk3

Pipanat pitääpä kokeilla noita gelejäkin :)

Moony mullakin on ne keittiön kaapissa mutta silti oon laiska ottamaan niitä :D

On. Täti poissa! Jeeeee nyt vaan seuraavaksi ovista tikuttamaan. Varmaan alotteleva tossa kp 9 tiennoilla. :)

Jopsu kp 5/25-28 yk 6

Pahoittelut kp1:stä ja onnea plussan saaneille :)

Carolynille onnea uudesta työstä :)

Nuo vitamiinit oon hoitanu ottamalla ladyvitan mama vitskuja, jotenkin mulle helpompi tuollainen monivitamiini kuin että itse keräisin eri valmisteista satsin.

On. Kp 10, munasarjat oireillu vähän, lisäksi alavatsalla ollut jännä olo ja himot selkeästi lisääntymässä... Toivoisin että ovat merkkejä lähestyvästä oviksesta. Huomenna ajattelin aloittaa testailun :)

Carolyn onnittelut uudesta työpaikasta!

Jennyhannele, Jopsu ja Lipstikka tsemppiä seuraavan kiertoon!!!!

Arwen84 touhukkaita ovispäiviä teille ;)

Zuzu90 ja äippä2015 varovaiset onnittelut!!

Moonylle plussatuulia puhaltelen!!!

Larppaaa siell on ainakin vitamiinit kohdillaanmei jää siitä kiinni ja kiva kun mieskin popsii,täällä myös mies ottaa vehnänalkioöljyä, siitä en tiiä onko mitään hyötyä mut saahn siitä vitamiinejä kuitenkin...

wildside_ sinulla on hyvä kun mies farmaseutti niin saat kaikki vinkit läheltä

tsemppiä kaikille niin piinapäiviin kuin oviksen odotteluunkin...

Helinäkeiju kp. 13/ 32?

Varovaiset onnittelut Zuzu90:lle.

Onnea myös Carolynille uudesta työstä.

Pahoittelut kp1 kohdanneille, minullakin perjantain tuhru oli vain alkusoittoa alkavalle vuodolle. Toinen kierto jo 24 päivän pituinen. Ajattelin, että vielä seuraava kierto mennään näillä mitä löytyy (mammavitskut, omega3, greippimehu) ja sitten rupean miettimään vehnistä ym.

Tsemppiä kaikille omaan tilanteeseen <3

Miuna, kp3, yk5

Kiitos tsempeistä :)
En tästä vuodosta tiedä, on kyllä niukempaa kun normaalisti ja ei oo mitään kipuja ollut? Tissit melkeen kuppikoon suuremmat ja ihan hemmetin arat!
Perjantaina siis oon saanut vielä haamun testiin, ja sit illalla alko se vuoto.
Mulla on 01.12 omalla lääkärillä aika, toivottavasti osaavat sielä sanoa juuta tai jaata tähän. En ajatellut testailla ainakaan ennen ensviikon loppupuolta.
Yritä tässä nyt sit pitää ittes kasassa, kun ei tiedä mistään mitään.

Jennyhannele kp3/30

Käyttääkö täältä kukaan tota Ladyvita mamaa? Mä tässä mietiskelen et saankohan kaikkea tarpeeksi, kun on anemiaan taipumusta. Hiilarit ja rauta esim ei mulla imeydy ihann normaalisti.
Nyt mennyt omegaa 2xpv (500mg), foolihappoa 400mg (ehkä liian vähän?) ja magnesium+sitaatti+B6 375mg/pv.
Omegat loppu, niin tässä tutkiskelen et mitä kannattaisi syödä. Help!

Jennyhannele, mä käytän Ladyvita mamaa, mutta en osaa sanoa saatko tarpeeksi.. Kannattaa varmaan kysyä neuvolasta tmv. Ite oon kans miettinyt että riittääkö toi ladyvita mama vitskuna..

Täällä tänään alko menkat,joten ei tärpänny :/ siirrytään oottamaan seuraava ovista. Pettymys on suuri :/
Suuret onnittelut tärpänneille♡ ja pahoittelut heille joilla ei tärpänny. :(

Jennyhannele, sepä se onkin kun ei tiedä, mikä on tarpeeksi.
Mulla menee raskausmonivitamiinin lisäksi vaikka mitä, ja kaikki ei mahdu viikkodosetin lokeroon eli peruskapselin (multivita/tabs joku) lisäksi mulla menee:
D 100, C 500, sinkki, seleeni, Foli b-strong, gelee, maca, vehnis, omega, ubikinoni, kalsium.
Olisihan se ihanaa, että joku olisi tehnyt näistä vahvan yhdistelmäkapselin pienoiskoossa. Ei oo vielä osunut silmään!

Takaisin