Jospa tanne nyt sitten tulisin esittaytymaan, vaikka tuskin taman vuoden puolella enaa tarppaa.. Ma olen 32 vee, asun Englannissa ja menimme naimisiin 12/12, 02/13 lopetin pillerit ja paatimme antaa vauvan tulla, jos on tullakseen. Muutaman kuukauden paasta kavin laakarissa muusta syysta ja mainitsin ohimennen etta yritamme, muttei ole viela tarpannyt ja kierto on epasaannollinen. Laakari otti sitten verikokeet ja niiden perusteella passitti endokrinologille, tuomio PCOS. Sain metformin-laakityksen, mutta muihin hoitoihin paasysta ei olisi toivoa ilman painonpudotusta.
Metforminkin annettiin mulle niin, etta kasitin sen olevan vaan painonpudotuksen tukena, tyyliin "talla diabetes-potilaat laihduttaa", mitaan puhetta ei ollut sen mahdollisesta vaikutuksesta ovulaatioon tms, joten soin niita sitten jonkin aikaa, mutta lopetin kun paino ei lahtenyt laskemaan, ajattelin vaan ettei se toimi.
Suureksi yllatyksekseni plussasin 09/14. Mulla oli oireina rintojen arkuus, tuoksuherkkyys (varsinkin kala), narastys ja etominen, mutta pessimistina ajattelin etta kuvittelen vain, ja tein testin ikaan kuin varmuuden vuoksi. Olimme molemmat ihan onnemme kukkuloilla, ja kerroin joillekin ystaville seka perheelleni. Kavin yksityisella varhaisultrassa, koska en ollut pitkan kierron takia varma viikoista, ultrassa sitten todettiin rv 6+2 ja tati naytti ruudulta etta "tuossa nakyy syke". En vain nahnyt siina mitaan, vaikka jonkin verran olen elamassani ultrakuvaa nahnyt, ajattelin vaan etta han on ammattilainen enka ajatellut asiaa silloin sen enempaa.
Pari viikkoa myohemmin oli eka "neuvola" (taalla kaydaan tapaamassa katiloa), jossa mainitsin pari kertaa olleesta verisesta tuhrusta, katilo kaski vain olla huolehtimatta. Aloin kuitenkin stressata asiaa ja menin muutaman paivan paasta laakariin, ja sain seuraavaksi paivaksi ultran sairaalalle. Syketta ei nakynyt ja heidan mukaansa vastasi rv 5+6 eli jopa vahemman kuin edellisessa. Se oli perjantai, joten maanantaina jouduin viela uudelleen ultraan, etta voivat todeta varmuudella olevan keskeytynyt keskenmeno ja sain Cytotecit mukaan. Siina vaiheessa olin kuitenkin alkanut jo vuotaa spontaanisti, joten jatin laakkeet ottamatta ja annoin luonnon tehda tehtavansa. 15.10. oli pahimmat kivut, joten menin kuumaan kylpyyn (onneksi kaikissa englantilaisissa kampissa on kylpyamme!), ja ylos noustuani jalkojeni juureen putosi valtava verihyytyma, ja sen jalkeen kyykkimalla ja ponnistelemalla ulos tuli sikiopussi. Ehjana, siella sisalla kellui pieni enkelini..
Vuotoa jatkui ehka viikon verran, ja siita tahan paivaan menkkoja ei ole nakynyt. Kun aikaisemmin mentiin tjottaillen, niin nyt olen aivan pakkomielteinen, etta haluan uudelleen raskaaksi HETI. Aloin uudelleen syomaan metforminia ja opiskelin netista sen vaikutuksia, oli aika jarkyttavaa tajuta, etta sita syomalla olisin voinut pienentaa keskenmenoriskia. Pari viikkoa ennen plussaa putosin hevosen selasta, ja join myos itseni kerran tosi humalaan, joten olen miettinyt, etta oliko niilla vaikutusta, oliko sita syketta sittenkaan silloin kun ekassa ultrassa kaytiin, mutta sita ei tietysti tassa vaiheessa tieda kukaan.
Aloin myos tikuttaa ovista, vaikka PCOSin kanssa ei saisi, kun ne testit voi nayttaa mita sattuu. Parina paivana on ollut tosi vahvat viivat ja myos oikealla puolella ensin nippaillut parina paivana ja eilen jomotteli ihan kunnolla, joten ehka siella jotain tapahtuikin? Peittoja heiluteltiin toissailtana, eilinen jai valiin koska teen vuorotyota ja olen ollut flunssassa niin nukuin vain koko paivan, tanaan varmaan taas mutta lieko jo liian myohaista jos ovis olisi ollut eilen.. No, joka tapauksessa, ei kai tassa auta muu kuin katsoa mita tuleman pitaa. Joulun jalkeen lakkaan vaikka syomasta kokonaan, josko silla saisi sen painon tippumaan, etta voisi paasta hoitoon.
Vahan pitka sepustus tuli, jaksaakohan kukaan edes lukea loppuun. :D
(Profiilikuvana ultrakuva sielta ekasta ultrasta, sehan nayttaa ihan karhulta. :D Valkoinen pilkku karhun nenassa on itse vauvanalku.)