Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Diku sinne myös plussaa toivon! :) olishan se ihan huippua kun letrot tois sen toivotun tuloksen :)

PikkuMinski, kyllä se vissiin taitaa olla vähän pärstästä kiinni miten hoidot etenee. Nimittäin lääkärin pärstästä. Monet lääkärit on valitettasti vähän antisosiaalisia ja tuijottavat vaan niitä lääketieteellisä faktoja. Tämmösissä "ei elämää uhkaavissa tilanteissa" on aika helppoa sanoa potilaalle, että mee kotiin odottelemaan, kyl se siitä. Sitten on niitä lääkäreitä, joille potilaat on ihmisiä ja niiden tuska otetaan todesta.

Starling menikö sulla se unettomuus ohi ihan ajan kanssa, vai saitko hoitoa siihen? Meillä sairaalalla tarjosivat keskustelu aikaa seksuaaliterapeutille joka siis on lisäkoulutuksen käynyt kätilö. Kieltäytyi siitä, kun puhun mieluummin läheisille. Toisaalta mietin olisiko kuitenkin kannattanut käydä siellä. Onko muilla kokemuksia onko hyödyllistä ollut tällaiset ei psykologit tms?

No joko mun naamassa tai lekurin päässä on jotain vikaa kun mulle vaan sanotaan: "odottakaa vuosi imetyksestä", "eihän toi ole aika eikä mikään" "kyllä se vielä tulee", "sun kroppa ei oo vaan valmis", "palataan maaliskuussa KUN vuosi täynnä". Eli odotellaan sinne maaliskuuhun oli mikä oli! :mad:

Noin yksityisellä ei luulis sen vian olevan naamassa,mutta se ikävin kommentti oli: anatomisesti oot terve,joten ehdit saada vielä liudan lapsia.Yritin kyllä sanoa et missä kaikessa on vikaa,mutta ei mitään.Tuu sitte vuoden päästä uudelleen ellet raskaudu.

olipa outoa käytöstä lääkäreiltä diku ja pikkuminski, jaksamista.

mitäköhä keksis tehä että sais tuota kohdunsuun tilannetta muuttumaan että nuo käynnistäis synnytyksen...mulla omaa rauhaa palautua synnytyksestä tämä ja ens viikko joten ois pikkusen pakko saada tää neiti maailmaa pian ku en halua että porukkaa lamppaa kokoajan kattomassa en halua porukkaa sairaalaa, ainoastaa miehen ja esikon enkä halua porukkaa heti kotiutumispäivänä kylään kattomaan vauvaa vaan haluun olla rauhassa useamman päivän vauvan kanssa.

Gatusaaaaa! S-sääntö käyttöön!!! Jumppaa, siivousta, ym. Ym. Saunaa sulla tuskin on. Pääsisitkö ukon kans pikku kävelylle ympäristöön tms.

On. Täällä ei menkkoja sittenkään tullut. Olin tänään kiukkuinen heti kun persiille ammuttu karhu. Tosi ärsyttävän hankala olo. Nyt onneks menny jo ohi olisinko nukkunut liian pitkään tänään vuorostaan kun sekään ei tunnu olevan mulle hyväksi. Millonkahan menkat alkaa... Siinäpä vasta kysymys. Kalenterin mukaan pitäis sunnuntaina alkaa... nyt kp 28. ;) ja ehkä dpo 13 :)

juu no mä aattelin kokeilla lucky akupisteitä, josko ukko hierois akupisteitä tajuamatta mitä varten ne on... sanon et ai jai ku jalkoihi yläselkää pakaroihi ja käsiin sattuu voisko se hieroa niitä... :) se ku ei tarkotuksellakaa nyt suostu ainakaa yhteistyöhön. eilinen ajotien siivous kyllä sai kipui mut ei muutosta.

Kyl on taas murheellisten uutisten buumi täällä. Miten onkin voinut niin monella käydä ikävästi. :sad001
Voimia ja virtuaalihalauksia teille :Heartred.
Tietysti onnea kaikille plussanneille, ihana huomata kuinka pitkäänkin yrittäneet viimeinkin raskautuvat.

Oli puhetta lusahduksista joita kuulee jatkuvasti. Itseäni ärsyttää kun minun ikäryhmälle monesti sanotaan varsinkin ensimmäistä yrittäville, että jo se oli aikakin... varsinkin jos jo on raskaana. Se jos mikä on ajattelematon tokaisu! Ja saa karvat pystyyn :angry. Toinen josta pahasti kilahdin oli kun mies kertoi että oli kaverinsa kanssa keskustellut lapsettomuudesta ja tämä kaveri oli tokaissut että jos ei 2-3 kk tärppää niin on jotain vikaa. Siis mitä.... vittu sillä ollut
mitään hajua todellisuudesta. Noh kun oltiin viime viikolla siellä lekurissa niin mies sitten lekurille mainitsi tästä, niin oli vähällö ettei lääkäri ruvennut nauramaan. Hoh hoh.. miehet :eek:.

Täällä nyt kp 23 ja dpo 9. Maanantaina oli kovat kivut vasemmassa munasarjassa ja kohdussa,sekä menkkajomotusta. Voinut olla mahdollista kiinnittymistä tai sitten ei. Todennäköisemmin jotain muuta kuitenkin. Kohdussa on pientä kipristelyä vähän väliä mikä poikkeaa kyllä normaaliolosta ennen menkkoja. Tätin pitäisi siis tulla vkl köymään.

Mun on särkeny alamahaa nyt tunnin. Voi alkais se vuoto nyt itellään ihan kunnolla nii vois varmaa jättää ne cytot ottamatta.
Enemmän harmittaa tää kun pitää lääkkeiden kans tyhjentää, kun se kesäinen kun se meni omalla painollaan ja vuotokin kesti vaan viikon, eikä kipujakaan oikein ollu.

Eiksse olis kuitenkin hyvä ottaa ne lääkkeet vaikka vuoto alkaisikin. Että tulosi kaikki varmasti ulos?

mimi, ota lääkkeet, vaikka vuoto alkaiski. Minäki sain lääkkeet varmistamaan tyhjenemisen ja niillä varmistettiin paksun limakalvon vuotaminen kans. Vuoto kesti silti kaikkinensa vajaan viikon.

odottavan aika on pitkä... ovista siis odotellen. positiivista tässä on se, että pitkän kierron mukaan pääsen testailemaan vähän ennen joulua...

Mietin pitkään, laitanko koko kuvia tänne, kun keskustelu on ollut kovin alamaissa viime päivinä. Laitan nyt kuitenkin. Jos joku pahoittaa mielensä tai loukkaantuu, olen pahoillani.

Kävimme tänään np-ultrassa. Kaksi kaverusta siellä edelleen jumppasi. Niskaturvotusta oli kummallakin alle 1mm ja muutenkin sikiöillä oli kaikki palikat paikoillaan. Kahden kätilön voimin selvittivät sitten, minkä tyyppinen raskaus on kyseessä ja molemmille löytyivät omat istukat ja kaikki muukin oli omaa. Eli paras mahdollinen tilanne tässä vaiheessa. Kokoa kaveruksilla oli sen verran, että vastaavat viikkoja 12+1 ja 11+6. Ihan viikkoja vastaavat ovat siis.

Saatiin mukaan ihan hirveästi kuvia ja ultrassakin meni aikaa toista tuntia. Olisi ruutua kyllä pidempäänkin vielä katsellut. Sen verran veikeän näköistä oli kaverien meno. Selvästi olivat jakaneet vuorot, että kun toinen lepää, toinen riehuu ja sitten vaihdetaan. Onneksi asennot olivat hyvät, että kätilö sai kaikki tarpeelliset mitat otettua.

En olisi kyllä viime kevään keskenmenon jälkeen ikinä uskonut, että tähän pisteeseen vielä päästään. Eikä se ihan todelta vieläkään tunnu. Toivon sydämeni pohjasta, että ihan jokainen saa saman kokea ennemmin tai myöhemmin! ♡

Liitteet

• 1417022114562.jpg
    1417022114562.jpg
    16.4 KB · Katsottu: 164
  • 1417022131369.jpg
    1417022131369.jpg
    19.7 KB · Katsottu: 154
  • 1417022143509.jpg
    1417022143509.jpg
    31 KB · Katsottu: 164
Takaisin