Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimmu: tuskin kukaan loukkaantuu! Ja totta kai tänne purat omat tuntemuksesi! Jokaisella on oikeus siihen! :) ♡
ja ehkä mä ainakin valitan niistä pienemmistä asiosta ja ongelmista koska ne on mulle ahdistavia ja suuria sillä hetkellä ja koen tarvetta avautua siitä kanssa sisarille, jotta ahdistus ei kasvaisi sietämättömäksi. :) ja ensimmäistä odottaessa "valitin" oloani hymyssä suin. En kokenut asiaa mitenkään kurjana vaikka kylkiluita murtunut ja vauva potki just sinne minne ei pitänyt. :) itse en myöskään ymmärrä sitä väitettä että onhan sulla jo yks tai kaks tai kymmenen. On yks lysti monta niitä on. Siitä yhdestäkin olen onnellinen mutta toisesta vieläkin onnellisempi. Lääkäriltä pahin moka sanoa että kyllä se toinenkin onnistuu kerta yks on jo...

Muokattu viimeksi:
Mimi tekis mieli tehä lista ärsyttäviä kommenteista mitä kukaan ei halua kuulla ja liimata vaikka otsaan. :angry1

mm.
No te ootte niin nuoria että kerkeette vaikka mitä.

parempi että näin aikasin (itse olen täällä foorumilla omasta tilanteesta näin sanonu, mutta kaverin suusta kuullosti pahalta)

ja kaikkein pahin kunon sanottu että ens kerralla kun raskaudut, koita olla stressaamatta! (niinkuin syyllistettäis, kuin stressillä olisin tämän km aiheuttanut)

Mimi ja Mimmu ♡ täällä kanssa samoin ajatteleva....

Just tänään sain puhelun kahdelta kaverilta jotka molemmat raskaana... Voi tätä väsymystä, koko ajan oksettaa, joka paikkaa särkee valivalivalivali! Voi vittu! Valittakaa nyt ihmeessä mulle! Mulle joka antaisi mitä vaan noista oireista!
Tai yks kaveri joka julkisti asian Facebookissa jo vko9+ "ku toi maha vaan pölähti tohon"... No joo se on sun kolmas... Miksi jotkut elää jossain kuplassa eikä niiöle voi KOSKAAN tapahtua mitään pahaa?! Ei raskaus ole itsestäänselvyys!!!

Tarkistin asian; mä en valittanut! Liitoskivut ja valvominen sai väsyneeksi ja irtokarkkihimo oli pahin ;) Mies muistaa synnytyksestäkin vaan sen kun jaksoin ja jaksoin ja jaksoin ja sit valu räkää nenästä leikkauspöydällä :O

Ja noi lauseet; "kyllä teidän vuoro tulee". Mikä vitun vuoro? Kuka ne vuoronumerot jakaa? Mä olin tässä jonossa jo paaaaaljon ennen teitä!
"Se tulee kun vähiten odotat/ajattelet". No voisko joku täräyttää mua lekalla päähän? Miten tän tunteen saa Off asentoon?
"Teillä kuitenkin on jo yksi". Nii ja enempää ei tuu vai?! Kun on yhden saanut ei sitten muuta ansaitse?!

Huooooooh! Tää on sairaan rankkaa jo ilman keskenmenoja ja muita vastoinkäymisiä.

Mulla on pelkästään perheessä äiti 5 kertaa ekasta kierrosta (1 kuollut 5 synnytyksen jälkeen;täysiaikainen ja ainoa poika), isosisko 4 kertaa ekasta kierrosta (1 kohdunulkopuolinenraskaus), toinen isosisko 2 kertaa ekasta, pikkusiskolla ei vielä lapsia ole, mutta eiköhän sekin saa heti ekasta kun niin haluaa... No mulla yks kohdunulkopuolinen ekasta kierrosta ja 1v9kk poika reilusta 9kk yrityksestä ja nyt yk14 lähenee loppuaan ja tie vie hoitoihin... Ja noista hoidoista vasta saakin kuulla; "se on luonnonvastaista", "jos ei teille ole tarkotettu", "miten aiot jaksaa"... No yksinkertaisesti mä haluan lisää lapsia!

Ei vaan jaksa enää iloita ja olla joku saatanan likasanko johon kaikki paska kaadetaan...

Kyllähän helpotti! Kiitos leidit ♡

Nyt nukkumaan tuon pikkuisen viereen ♡ raukka pieni on kipeänä ja on valvottu lauantaista asti :(

♡ ANTEEKSI ♡

Muokattu viimeksi:
Ikäviä tunteita... joita muut ei osaa ajatella ennen kuin kerrotaan "ettei tuntunut kivalle vaikket pahaa tarkoittanutkaan sanomisellasi" tai lukea listaa otsasta niinku sabetti ehdotti.

Huh. Taas tuli huomattua kuinka raskas energia siirtyi tän puhelimen välityksellä mun rintakehään. Viimeks huomasin saman kun olin sovittamassa työasuja yhdessä pukukopissa toisten työntekijöiden kanssa ni tuli sellanen vihan tunne. Siellä jo hiljaisuus ja se puhina sai mut tu tuntemaan niin.

Jos töissä yks paistaa kun päivän säde ja muut on myrtsinä ni ei mulle sen yhden hyvä olo siirry ennen kuin oon ihan muualla sen "päivän säteen kanssa".

Liian herkkä ihminen niinku ukkoki sanoo... ei musta ehkä tulis mun haave ammatin työntekijää lasten psykiatria tai sinne päinkään. Olisin itse hoidon tarpeessa, vai ottaisko sen ammatillisella asenteella ettei siitä itse kuormittuisi sairaalaan ja käyttäisi sen voimavarana.

Muokattu viimeksi:
Mullehan se tän päivänen lääkäri sano että onhan sulla jo yks onnistunut raskaus ja synnytys takana ja siitä saanut terveen lapsen.. Joo mä tiedän, mutta.. :'(

Pitäis ruveta nukkumaan. Väsyttää muttei saa unenpäästä kiinni.
Aamulla pitäis jaksaa nousta sinne labraan..

Mimi: vaikka ei ne lääkärit tarkoitakkaan sitä sillä että oisit kiitollinen ees siitä yhdestä... vaan tarkoitti just sitä mitä et vaan osaa ajatella just nyt... :) ♡

Miten ihmiset on elänyt ennen vanhaan kun ei oo ollu lääkkeitä vaivaan kun vaivaan... miten ne on kokeneet esim. keskenmenon. Siis tosi traumaattista sillonki ollu... "se nuapurin Hilda on synnyttämässä saanalla jo sitä neljättätoesta ja kätilöks oes lähettävä tuas vaikken oo suanu ite ies ensmäestäkkään sylliin asti. Taejampa lähettää tuon Piian sinne ja leivon ite pullat loppuun. Piika aattelee: vuan pittää tuas kätilöks lähtee vaikken tähän ikkään oo miestäkkää löytännä jonka kans ois huaveensa voenu totteuttaa. :) hirveetä. Jotaki hyvää nyky ajassa ;) öitä

Muokattu viimeksi:
Lucky oot oikeassa että kukaan ei varmasti pahaa tarkoita, vaan pikemminkin yrittää lohduttaa. Aina siinä tilanteessa se vaan tuntuu niin karulta.
Sama juttu tuon "valittamisen" kanssa. Vaivoja kun ei voi verrata ja pienikin asia ja ahdistus on hyvä purkaa. :) Joskus se vaan sattuu kipeään paikkaan.

Mulla ollu jonkun verran unettomuutta sen km jälkeen. Tai just se nukahtamisen vaikeus...
:rolleyes:

Sabetti: nyt voin sanoa että tiedän miltä unettomuus voi tuntua. Nukahtamisen vaikeus: sitä kun joka vitun ilta lähtee se kaita filmi pyörimään just kun otat sen hyvän asennon ja alkaa kroppa rentoutumaan kun on hiljaista. Yrität josko sille viereiselle kuorsaavalle apinalle jottai vois avautua... siltäki tulee tylysti että "anna mä nukun, puhu päivällä". Päivällä oot niin väsyny ja muuta tekemistä ettei muista. Ja vaikka sais ajatuksensa lyhyesti sanottua ni se ei riitä...ei ollu tarpeeksi. Käy pyytää lääkäriltä melatoniinia jos tuntuu että unen saanti pitkittyy. Virkeämpänä asiat on helpompi käsitellä. Tai ihan imovane on äkkiä hyvä tosin itse kun olin syksyllä tosi jumissa ni en nukkunut imovanellakaan vaan melatoniini auttoi lopulta parhaiten.

huomenta kaikille...täällä on viikon aikana tapahtunu ihan kauheena...voimia mimille ja kukas se toinen oli...ja onnea plussanneille...
on: kp 17 ja dposta ei hajuakaan...maha kyllä juilinu vasemmalta puolen jossakin vaiheessa...tänä aamuna veriviiru paperissa ku vessassa kävin..voisko jo olla kiinnittymistä??

:Heartred:Heartbigred:Heartred Mimi ja Mimmu :Heartred:Heartbigred:Heartred

Me ollaan kaikki niin erilaisia. Minä en ainakaan suutu vaikka minä tosiaan olen myös se jonka mielestä ihan kaikella on tarkoitus ja että se mitä toivot niin tulee juuri silloin kun on oikea hetki. Meistä kukaan ei näe kokonaiskuvaa nyt, me nähdään se vasta sitten lopussa ja niin moni asia siihen vaikuttaa, ihan pienetkin päätökset ja ajatuksen.
Koska en tiedä kenenkään taustoja ja elämää voin vain puhua omasta puolestani. Näin jälkeenpäin ihan vain totesin omalla kohdallani että keskenmeno aiemmin oli väistämätön jo muutamastakin syystä, aika ei oikeasti ollut oikea niin huvittavalta kuin se kuulostaakin, syyslapsi olisi varmaan ajanut tämän maalaiselämää elävän pariskunnan lähelle eroa, kaikki olisi jäänyt miehen harteille. Tiesin tapahtuneen jälkeen heti että tietenkin näin tapahtuu koska en ole koskaan menettänyt mitään, minun täytyi myös oppia menettämään jotain jota niin kovasti rakastin ja toivoin se oli myös varmasti osa MINUN oppiläksyäni. Liittyi siihen varmasti paljon muutakin, sairaalapelko joka täytyi käsitellä heti ja antaa periksi jne.
Niin... monia asioita.

Aina kyse ei ole noistakaan asioista, ne voi olla terveydellisiä asioita, pyytääkö nämä tapahtumat katsomaan sisällepäin omaa elämää, elintapoja jne, kuka tietää.

Ymmärrän sen kiukun ja tuskan ja ärsytyksen ja antakaa sen tulla vain vapaasti koska lopulta se vapauttaa, teillä on oikeus olla harmissaan. Niinkuin molemminpuolin ei tuomita ihmisiä kun ei me koskaan tiedetän mitä siinä elämässä on jo tapahtunut ja se tärkein asia on se että me koemme kaikki asiat niin erillä tavalla, ihan oikeasti! Moni voi vähätellä joidenkin ihmisten tiettyjä tapahtumia, mutta se johtuu vain ymmärryksen puutteesta, heille ei ole käynyt samoin, kukaan ei voi samaistua 100% toiseen koska lähtökohdat ovat aina erit.

Jokaisella meillä on oma polku! Ja ottakaa nokkiinne tai älkää :wink niin minä uskon edelleen että se lapsi tulee kun on sen aika! :Heartred:Heartbigred:Heartred Ja jos ei niin silläkin on tarkoituksensa. Nyt vain kerätään ja palapelin palaset ja sitten elämän lopussa ihaillaan sitä valmista taideteosta, meidän elämää :hug013

Huomenta naiset!
Täällä kp 27/27-28 ja dpo ehkä 13 tai 14..
en taas ehdi kuin kuvan lisätä, pitää esikon kanssa keretä labraan allergiakokeisiin..mutta mutta,
tässä siis eilinen tikku vielä "vaikutusajan jälkeen" ja tämän aamun tulos...

MagnifierGlass-2014-11-25 18_11_32Z.jpg

MagnifierGlass-2014-11-26 07_19_45Z.jpg

:happy093. :happy093. :happy093.:happy093. ...tiedättekö mitä tekis mieli huutaa?
Mä oon niiin raskaana!!!!!!:Heartred

Mä uskon siihen, että jokaisella meistä on omat vaikeutemme, joillakin ne vaikeudet pakkautuvat lasten saamiseen ja toisilla ne sitten liittyvät muihin asioihin. Itselläni raskaaksi tuleminen on ollut helppoa, raskaana oleminen ja etenkin siinä tilassa riittävän pitkään pysyminen ei. Kuuluin myös raskausaikoinani varmaan niihin valittajiin, tosin mulla ei ollut kuin kaksi syytä valittaa; 20+ viikon holtiton oksentaminen ja lopun ajan supistelut ja pelko siitä, että joudun synnyttämään elinkyvyttömän keskosen. Eli vaikka se raskaaksi tuleminen onkin ollut helppo homma, en yhden ennenaikaisen synnytyksen, kahden km:n ja yhden supistuksenestolääkkeillä viikosta 26 estetyn synnytyksen jälkeen kuitenkaan koe päässeeni liian helpolla, vaikka se siltä ehkä ulkopuolisista näyttää, sillä en ole kovin monelle kertonut keskenmenoista, pahoinvoinnin jäätävyydestä tai ennenaikasuusriskistä. He varmaan aattelevat, että mulla oli helppoa, kun paino ei noussut, ei ollut turvotuksia, ei selkävaivoja, ei verenpainetta tai ongelmia sokereissa. Ja koska lapsilla on ikäeroa vaan 1v9kk ja ekan lapseni synnytin karvaa vaille 23-vuotiaana, opinnoistani vastavalmistuneena, on ihan arvattavissa se, ettei yrityksiin kauaa mennyt. Yritän siis sanoa, ettei kaikki välttämättä ole niinkuin päällepäin näyttää ja uskon itse, ettei elämässä lopulta kukaan pääse sen helpommalla kuin muutkaan.

Voimia kaikille sitä tarvitseville <3

Tuutikki; itsekin kuulin tuon vasta kun toista lastani odotin ja kävin todella hyvällä, asiantuntevalla yksityisellä gynellä alkuraskauden ultrassa. Ei täälläkään neuvoloissa ole koskaan sanallakaan mainittu asiasta.

Kiivilintu: Pakkohan täällä on käydä tasaisesti seurailemassa uusia plussaajia :) Erityisesti koska sinä pääset tuonne odottajien puolelle, sitä pitää jännäillä :) Toivon sulle plussaa ja mahdollisimman pian!!

Asiasta kukkaruukkuun. Kuinka moni teistä tupakoi? Mä olen nyt itse ollut puolisen vuotta tupakoimatta "normi" tupakkaa ja polttanut sähkötupakkaa jota sitäkin vaihtelevasti välillä enemmän ja välillä vähemmmän. Mitä mieltä te olette ylipäätään yritysvaiheen tupakoinnista? Mä olen sillä kannalla että jos ja kun plussaan niin se loppuu täysin enkä hetkeäkään epäile etten siinä onnistuisi kun nytkin olen tuon sähköversion avulla päässyt siihen pisteeseen että saattaa kulua päiviä etten höyryttele ollenkaan (töissä vähän vaikeampaa) ja normi tupakka jopa ällöttää. Vaikka sähkötupakassa ei olekaan kun se nikotiini eikä läheskään yhtä paljon muita haitallisia aineita niin olen silti miettinyt josko pääsisin eroon siitä kokonaan jo tässä yritysvaiheessa. Hmm..

Huomenta naiset :)

Täällä on puhuttu omista tuntemuksista , mielestäni jokaisella on oikeus omiin tunteisiin enkä minä ainakaan ole niitä jotka niistä loukkaantuvat :) Minusta on hienoa ja rohkeaa tuoda ne esiin ennemmin kuin padota sisälleen !:Heartred
Täällä on niin upeita persoonia ja rohkeita ja vahvoja naisia ! :Heartbigred

TIKKU JEE !!! Suuren suuret onnittelut :Heartpink:Heartred Mahtavuutta :)

Johanna pahoittelut tädistä :sad001

Piti taas muutakin höpistä, mutta pää tyhjeni :oops:

Me täällä koiran kanssa köllitään sängyssä kun talo on tyhjä :) Itse menossa vasta iltavuoroon. Viimeisiä viedään ennen kun tuo työ loppuu.
Viiva vahvistuu ja hiukan alkaa jo uskoa että raskaana tässä ollaan :)

Mukavaa päivää ihanat rohkeat vahvat naiset !! :Heartred

Gatusa; Mikäs on vointi?
Ajatukset menee samoin Mimmun kanssa.Jos tästä joskus raskautuu,niin valittamatta otan ilolla vastaan kaikki oireet/"vaivat".Kieltämättä vihaksi laittaa ystävän kommentti jolta kierukka poistettiin noin pari kuukautta sitten:Et kohtahan tässä pitää vissiin jo huolestua.Ei helvetti,et ihan jo huolestut tolla yrittämisellä!
Kaikki vastaavat kommentit saa sarvet kasvamaan päähän.
Tai ei me vielä oikeesti yritetty,näin nyt vaan kävi.Just ai että kävi :violent006

Takaisin